Search Specialist / Consultant
Search Marketing Specialist / Consultant
Bliv en del af et særligt bureau, som er prisbelønnet og anerkendt for sin faglighed, og som har et helt unikt arbejdsmiljø med bl.a. 4-dages arbejdsuge (fri hver fredag), tæt sparring med kollegaer, individuel visionsplan for din personlige udvikling og masser af ansvar i frie rammer.
Introduktion
En hybridstilling, hvor du arbejder med begge dele af Search-marketing-området: Organisk search (SEO) og Paid search (Google Ads).
Som Search Marketing Specialist / Consultant i KYNETIC får du en central rolle i at udvikle og eksekvere digitale strategier med fokus på både SEO og SEM – hvor SEO udgør hovedvægten af din indsats i hverdagen. Du kommer til at arbejde med både B2B- og B2C-kunder, leadgen og e-commerce-virksomheder, hvor synlighed og performance i søgemaskiner (primært Google) spiller en afgørende rolle i væksten.
Dit fokus bliver, med afsæt i indsigt i kundernes forretning, marked og data, at udarbejde solide SEO-strategier og samtidig opbygge og optimere effektive Google Ads-setups. Du kommer ofte til at følge kunderne tæt – fra behovsafdækning og strategi til implementering, drift og løbende udvikling.
Du bliver en del af et kundeteam, der er sammensat for at matche de digitale kanaler, vi arbejder med – og du vil i særlig grad stå i spidsen for at løfte SEO- og SEM-indsatsen for de kunder, du arbejder med. Du vil typisk arbejde med 5-8 kunder kontinuerligt, og qua at vi er et boutique agency, kommer du til at indgå i et mindre, men fokuseret team, der går op i grundighed og høj faglighed. Du vil personligt have stor medbestemmelse over din hverdag og dine prioriteringer.
Som Search Marketing Specialist / Consultant kommer du til at:
-
Arbejde med hele SEO-paletten: teknisk SEO, on-page inkl. content og off-page optimering
-
Arbejde med hele Google Ads-stacken: Search, Shopping, Performance Max, Display og Retargeting
-
Udvikle og eksekvere SEO-strategier baseret på data, brugeradfærd og markedstendenser
-
Analysere og optimere websitestruktur, indhold, interne links, metadata, hastighed og mobilvenlighed
-
Arbejde med linkbuilding-strategier, outreach og autoritetsopbygning
-
Udvikle søgeordsanalyser, konkurrentanalyser og content-strategier
-
Arbejde med vores in-house udviklede SEO/SEM-frameworks, herunder vores OneSearch-tilgang og vores Demand Cockpit / efterspørgselsanalyse (søgeordsanalyse på steroider), og være med til at videreudvikle og forfine dem
-
Opsætte og optimere Google Ads-kampagner og feeds
-
Rådgive og sparre med kunder omkring digital strategi og kanalvalg
-
Deltage i kundemøder, workshops og være en aktiv sparringspartner for både kunder og kollegaer
-
Aktivt bidrage til vores vidensunivers KYNETIC Insights og dele din viden internt og eksternt
-
Arbejde med tracking, analyse og rapportering med værktøjer som GA4, GSC, Ahrefs, Screaming Frog, Tag Manager, Zapier/Make m.fl.
Introduktion
En hverdag med de rigtige opgaver og fokus på de rette rammer for succes
Din hverdag i KYNETIC bliver alsidig, med tid til fordybelse
Med en 4-dages arbejdsuge arbejder vi med bl.a. fokustid, hvor vi ikke må forstyrre hinanden, og har typisk 1-2 hjemmearbejdsdage derudover (afhængig af din transporttid til vores kontor). Det betyder, at vi har fokus på at skabe synlighed, sparring og vidensdeling inden for disse rammer, og det kræver, at vi alle løfter i flok med det individuelle ansvar som det springende punkt. Det gør også, at der er højt til loftet, plads til at tage ansvar og ikke mindst til at påvirke husets udvikling og de muligheder, der opstår i vores rejse sammen.
I det daglige:
-
Vil du være en vigtig faktor i, at vi lykkes med at skabe resultater for vores kunder igennem de rette SEO- og SEM-strategier og eksekveringen heraf
-
Vil du være en nøglespiller i at skabe organisk og betalt synlighed for vores kunder
-
Kommer du til at analysere og optimere performance løbende og bruge data aktivt i beslutninger
-
Vil du rådgive kunder om den rigtige kombination af SEO og SEM tilpasset deres marked og målgruppe
-
Kommer du til at have fokus på hele kunderejsen og sikre, at vi skaber effekt både top- og bottom-funnel
-
Vil du være med til at videreudvikle vores metoder og best practices inden for søgemaskinemarkedsføring
-
Vil du have mulighed for at sætte retningen for vores Search-indsatser og drive vores fagområde fremad
-
Kommer du til at arbejde med vores frameworks, som du er med til at videreudvikle og forfine
-
Vil du aktivt dele ud af din viden i KYNETIC Insights vidensunivers
-
Vil du være med i diverse kundepitches og medansvarlig for at sikre, at vores Search-leverancer lever op til vores vision om at være blandt de førende i branchen
-
Tekniske opgaver kan udføres i samarbejde med en in-house udvikler, men du vil i så fald definere, hvordan det skal implementeres og kvalitetssikre, at det er lavet korrekt. Det vil dog være en fordel, hvis du har tekniske kompetencer.
En særlig arbejdsplads
En af landets få arbejdspladser med en 4-dags arbejdsuge
I KYNETIC har vi i 2024 indført en 4-dages arbejdsuge for alle vores medarbejdere fordelt på vores to kontorer i henholdsvis Aarhus og København. Det vil sige, at du som ansat har fri hver fredag, lørdag og søndag og arbejder ca. 32-34 timer de fire øvrige dage. Samlet set giver det ca. 40 ekstra fridage om året oveni de seks ugers ferie. Du kan læse mere om vores 4-dages arbejdsuge her.
Samtidig har vi mulighed for hjemmearbejde 1-2 dage om ugen og har skabt en kultur med sparring og selvstændigt ansvar hos alle. Vi tror ikke på klassiske medarbejderudviklingssamtaler, der er isoleret til en snak om arbejdslivet alene. I stedet har vi et feedback-session-format, der skaber tæt dialog om trivsel og udvikling, månedlige uformelle touchpoints med nærmeste leder og faste toårige visionsplaner for alle medarbejdere.
Vi er det, vi kalder et mindre boutique agency – altså et mindre bureau, men med høj kvalitet i vores faglighed, rådgivning og grundighed. Det gør, at vi både kan hjælpe mindre og mellemstore virksomheder med deres vækst og udvikling, men også store organisationer og brands med deres ambitiøse setups.
Vi spænder derfor bredt, men ønsker ikke at være en volumenforretning med hundredvis af kunder, som kun får få timers indsats pr. måned. I stedet tror vi på større og længerevarende samarbejder, hvor vi kan gå i dybden og få tid til at skabe den effekt, vi ved, vi kan. Vi tror på ordentlighed, sunde kundeforhold og høj faglighed, og vi ser os selv som en hybrid mellem et performancebureau, et mediebureau og et digitalbureau, der favner både det analytiske, tekniske og kommunikative – fra strategi til eksekvering.
På mange måder kan vi ikke sættes i bås og er derfor en særlig arbejdsplads, hvor det entreprenante – qua vores størrelse – møder ambitionen om at være blandt de bedste til det, vi laver. Innovationen i, at vi var blandt de første til at inkorporere et AI-first digital mindset i vores arbejdsgange helt tilbage i 2018, og ikke mindst vores fokus på den enkeltes trivsel, gør os til en særlig arbejdsplads med bl.a. 4-dages arbejdsuge, tæt feedback, masser af ansvar og personlige udviklingsplaner.
karriere
Vores forventninger til dig
-
Du har +3 års erfaring med Paid Search og SEO, som du mestrer i en sådan grad, at du kan rådgive, tage en kunde i hånden og skabe målbare resultater. Du behøver ikke nødvendigvis have erfaring med Paid Search (selvom det er en fordel), men du er sulten efter at blive dygtig i begge områder, hvor du med støtte selvstændigt kan drive en opkvalificering, hvor det er nødvendigt.
-
Du kan sætte dig ind i andre virksomheder, forstår deres forretning og omsætter det til SEO-indsatser og Paid Search-setups.
-
Du er en stærk kommunikator og mestrer det skrevne ord – fx i forbindelse med onpage-optimering, programmatic SEO og contentudvikling til landingpages for SEO-/SEM-indsatser.
-
Du er struktureret, metodisk og grundig, og du motiveres af at drive og udvikle selvstændigt samt tage ansvar for dine opgaver.
-
Du kan tage en kunde i hånden og formidle din specialistviden forståeligt og professionelt med høj faglig integritet.
-
Du har en dokumenteret track record i at skabe resultater inden for Search.
-
Du er talstærk, analytisk og grundig, kan tænke kommercielt og er dygtig til at kommunikere din viden.
-
Du har styr på din Google-tech stack: GA, Tag Manager, Looker Studio, Google Ads, Merchant Center, Search Console m.m.
-
Du har en god teknisk forståelse og kan omsætte indsigt og tekniske muligheder til reelle actions – og få dem ført ud i livet.
-
Du har en god forståelse for kommunikation, tekster, kampagnebudskaber og kreativer.
-
Du har en god teknisk forståelse (f.eks. til SEO-audits), men det vil være en fordel, hvis du har egentlige tekniske kompetencer til også at kunne optimere teknisk SEO onsite, arbejde med feeds, Tag Manager m.v.
Vi tilbyder
Som ansat i KYNETIC er din trivsel og hverdag i fokus
-
En karriere uden glasloft hos et mindre, men førende performance agency, som gør mange ting anderledes end standarden i markedet.
-
Høj faglig stolthed og udvikling, hvor kun det bedste er godt nok i alle dele af vores leverancer i samarbejdet med kunden.
-
Vi har indført en 4-dages arbejdsuge for alle ansatte, så du har forlænget weekend, når du går hjem torsdag. Det betyder mere end 40 ekstra fridage om året. Læs mere om det her.
-
Højeste grad af faglig udvikling med spændende kunder og projekter, løbende opkvalificering, to årlige feedback-sessions (frem for den typiske ene) og to månedlige touch base-møder med din nærmeste leder.
-
Du får medansvar for leverancerne hos et førende digitalt marketingbureau og konsulenthus, der tør sætte standarden for markedet og morgendagens dygtigste virksomheder.
-
Mulighed for at udvide og udvikle dit netværk med en række af branchens stærkeste profiler – inkl. deltagelse på diverse konferencer, seminarer m.m.
-
Toårig visionsplan for din udvikling.
-
Mulighed for over tid at avancere til direktionen og potentielt blive partner med overskudsdeling.
-
En veldefineret balance mellem at være ambitiøs og grundig i sit virke og samtidig have stor fleksibilitet til at koble af og lade op uden for arbejdstiden.
-
Fri arbejdstid og flextid med selvstyring af din tid og dine opgaver.
-
En arbejdsplads med gode rammer: fri frugt, lækker frokost, fri sodavand og energidrik, bordfodbold, innovationssessions, sportsarrangementer, fester, årlige eksterne strategidage, hackathons ude af huset og meget, meget mere.
om os
Digital Performance marketing bureau, som ingen andre
Vi er den yngste vinder nogensinde af Nordic Search Awards, det bedst præsterende Facebook-bureau i Danmark og et af de få ægte AI- og datadrevne bureauer i landet. Siden 2018 har vi arbejdet AI- og datafundamenteret i alt, hvad vi laver, og forenet det med marketingkreativitet – hvilket har sat os på landkortet.
Vi er det, vi kalder et mindre boutique agency, som går op i ordentlighed og høj faglighed i fleksible rammer. Det betyder, at vi er et mindre, men fokuseret hold, hvor alle gør en forskel for forretningen og vores kunder. I vores faglighed ser vi os selv som en hybrid mellem et performance-bureau, et mediebureau og et digitalt bureau.
På baggrund af vores succes betragter vi os selv som et af de førende digitale bureauer i Norden. Vores mission er at sætte standarden for datadrevet digital markedsføring, og vi var det første nordiske bureau, der tog føringen inden for automatisering og AI i digital markedsføring.
Dette kombinerer vi med stærke strategiske kompetencer, effektiv kreativ kommunikation, dyb teknisk ekspertise, høj analytisk sans og ikke mindst en stærk forståelse for e-commerce og lead-gen samt de underliggende forretningsmæssige mekanismer. Denne kombination giver os mulighed for at skabe markedsledende digitale marketingstrategier for vores kunder og sikrer os spændende projekter i branchen.
Vi brænder for at skabe digitale marketingstrategier, der ikke kun imponerer, men også leverer markante resultater for vores kunder. Vi integrerer 360 graders marketing og nedbryder siloer ved hjælp af data for at skabe højere relevans, mindre støj og større afkast. Vores ekspertise dækker den fulde digitale “spilleplade”, og vi lægger stor vægt på at opbygge stærke interne og eksterne sociale relationer med både kolleger og kunder.
KYNETIC blev grundlagt i slutningen af 2018 og har kontorer i både Aarhus og København.
Ansøg om jobbet som Search Marketing Specialist / Consultant gennem vores ansøgningsformular via knappen herunder.
Husk at vedlægge opdateret CV, placering for ansøgning (Aarhus eller København), samt motiveret ansøgning på maksimal én side.
Spørgsmål til stillingen kan ske til mt@kynetic.dk