Tracking

Tracking af jeres brugere, kunderejser og online performance er essentielt for en effektiv data-drevet digital marketing strategi. Som landets førende digital marketing performance bureau og vores særlige fokus på webanalyse, data og indsigt, hjælper har vi hjulpet mere end 100 ambitiøse virksomheder at gå fra simpel tracking til 360 graders indsigt

Korrekt tracking er hjertet i en effektiv digital marketing strategi

Et korrekt tracking setup er afgørende for at opsamle den rette type og mængde data omkring potentielle kunders adfærd på jeres website. Det skaber indsigt i hvilke flows, der leder til at flere leads konverterer, og dermed er optimale for at skabe større omsætning. Et effektivt tracking setup opsamler data som kan benyttes til at forstå kunder, samt bruges til at målrette nye prospekter. Med andre ord, består et setup af mere end blot et par konverteringspunkter som måles i Google Analytics.

Tilstrækkelig tracking er ofte en undervurderet disciplin. 9 ud af 10 af alle virksomheder vi har berøring med, har fejl eller mangler i deres tracking setup. Det betyder både fejldispositioner, mindsker effektiviteten og medfører tab af indtjening. Med en række af landets dygtigste data og tracking eksperter hjælper vi vores kunder at tracke deres online og offline aktiviteter på bedste vis med brug af best-of-breed teknologi, marketing attribution og høj teknisk forståelse. Vi omsætter tracking til forretningsindsigt, som går udover traditionel webmåling og hjælper jer med at få den fulde forståelse for jeres performance på tværs af alle kanaler.

Kontakt os for at få hjælp til jeres tracking setup, marketing dashboards og marketing attribution, så I har det rette fundament for jeres digital marketing vækst.

Vidste du at:

Jeres (potientielle) kunder har gns. 6-10 online touch points fra inspiration til køb. Flere undersøgelser peger på op mod 50, hvis kunderne ikke har hørt om jeres brand før.  Med andre ord kunderejserne bliver længere og kunderne hopper rundt mellem Google, sociale medier, mails, medier og enheder. Samtidig forventer mere end 70% af jeres kunder, at I kender dem og bruger deres data til målrettet/personaliseret markedsføring.

Derfor giver det ikke længere mening at arbejde med digital-marketing siloer, hvor I arbejder med eksempelvis SEO ét sted, Google Ads et andet og Facebook ads ét tredje. I KYNETIC nedbryder siloerne fra specialist-bureauerne og arbejder samtidig langt mere performance-orienteret end et klassisk mediebureau. Vi sætter kunderejsen i centrum og vores webanalyse-specialister, fokuserer på hele kunderejsen, hvor indsatsen integreres med andre kanaler. Sammen med brug af automation og machine learning resultater det gns. i 20-50% bedre resultater for samme budgetter.

Tracking af mikro-konverteringer og micro-moments

Der findes flere typer af konverteringer; de ”hårde” konverteringer som er kritiske for jeres forretning – typisk varme leads – og de konverteringer som bidrager til, at prospekter modnes og rykker tættere på en købsbeslutning. De kaldes ofte for mikro-konverteringer, og er handlinger som indikerer hvad brugeren ønsker at opnå. Intentionen bag er afgørende at forstå og derfor er det nødvendigt at tracke på mikro-konverteringer.

Google definerer fire typer af micro-moments/øjeblikke:

  • I-want-to-know moments
    Brugeren søger information for at opnå viden, enten for at løse et problem eller behov. Disse øjeblikke opstår typisk i forbindelse med research (produkter, virksomheder, etc.)
  • I-want-to-go moments
    Når en burger søger efter lokale udbydere af et produkt eller ydelse. Disse øjeblikke er ofte geografisk målrettede og baseret på at brugeren ønsker at navigere.
  • I-want-to-do moments
    Brugeren ønsker at udføre en handling, og udviser adfærd på websitet som afspejler hvilken handling der ønskes udført.
  • I-want-to-buy moments
    Ofte er disse øjeblikke kommercielle og forbundet med høj købsintention. Med andre ord, er brugeren ofte klar til at købe og har i den forbindelse muligvis brug for vejledning ifm. købet.

Website-elementer der bør trackes

  • Video-afspilninger
  • Klik på telefonnumre og mail adresser
  • Form submissions
  • Nyhedsbrev permissions
  • Demo-bookinger
  • Download af produktbrochure/katalog

Ovenstående konverteringspunkter bør som udgangspunkt skabe data med to formål: 1) at skabe indsigt vha. dataanalyse, og 2) skabe mulighed for mere segmenteret og præcis målretning. Derfor er det vigtigt at sikre at opsamle data på de rette platforme, så det er muligt at agere på disse data.

Google Analytics

  • Events
  • Mål (med værdi) og attributionsmodeller
  • Køb / eCommerce

Facebook Business Manager

  • Standard events (leads, contact, initiatecheckout, etc)
  • Custom conversions
DMP/CMP eller marketing automation platform
  • Adfærd
  • Persondata
  • Købhistorik
Fra Google Analytics til Dashboards
Udover et granuleret Google Analytics setup, anbefaler vi at vores kunder får udarbejdet skræddersyede dashboards, der effektivt måler deres digitale performance (og offline-effektiver, hvis de er tilstede), og benchmarker dem mod eksempelvis et budget/forecast og et index sidste år. På den måde er trackingen ikke bare en situationsbeskrivelse, men et reelt ledelsesmæssigt cockpit til at afgøre om I er på rette kurs.
 
Tracking og data-analse software vi er eksperter i
  • Google Analytics og Google Analytics 360 suiten
  • Facebook Insight & attribution
  • Google Tag Manager
  • Google Data Studio
  • Microsoft Power BI
  • Segment
  • Apsis CMP
  • Raptor CMP
  • IBM Watson
  • M.fl.

 

Nyeste virksomheder der har valgt KYNETIC

Brug for hjælp til jeres forretning?

Vi kan også hjælpe jer med

Digital Strategi

Vi laver både 360 graders digitale strategier og separate kanalstrategier med fokus på målbar vækst via indsigt i kunderejser, forbrugeradfærd og realistiske roadmaps.

Analyse og indsigt

Vores analytics-team kombiner webanalyse med business intelligence og predictive analytics for at give netop den indsigt, der sikrer, at der kan skabes de bedste resultater.

SEO

Vores omfattende SEO-framework sikrer dig øget synlighed og øget trafik fra Google og Bing. Frameworket består af 5 essentielle områder i en forretningskritisk SEO-indsats.

SEM

Med vores SEM-framework og best-in-class annonceringsværktøjer skaber vi klare målbare resultater på tværs af brancher med intelligent annoncering i Google Adwords, Google shopping, Bing Ads og retargeting.

Digitalt medieindryk & Display

Vi arbejder både top-funnel med at øge brand/produktkendskab og low-funnel med fokus på konverteringer. Vi arbejder med display-annoncering (RTB), dynamisk banner-udvikling, Youtube, native-ads, video-prerolls, in-app-ads og remarketing-setups.

Email & Automation

Med dyb specialisering i email-marketing og marketing-automation lige fra rekruttering og automatiske flows til data-management, inbound-marketing og multi-channel marketing automation setups, skaber vi relevans, leads og forretning på tværs af kunderejsen.

Sociale Medier

Vi skaber salg, leads, øget kendskabsgrad og forbrugerindsigt via de sociale medier. Vi er bl.a. specialiseret i avanceret annoncering på Facebook og retargeting, Instagram ads, Linkedin og Snapchat.

CRO

Med fokus på øget omsætning, engagement og optimale brugeroplevelser, arbejder vi med at forbedre forbrugerens digitale oplevelser igennem UX-optimeringer, splittest, personalisering og analyser, som leder til mere salg og øget loyalitet. 

Content Marketing

Content er typisk en essentiel del af en digital marketing strategi. Vi hjælper med, ved brug af data og indsigt, at skabe og distribuere content til de rette brugere/segmenter, på det rette sted, den rette tid og i den rette kontekst. 

Growth Hacking

Growth hacking handler om at tænke kreativt med data og skabe eksplosiv vækst. Vi kombinerer kreativitet med digital marketing virkemidler til at få dit produkt, app eller service ud til flere og ultimativt vækste jeres forretning hurtigere.

Amazon & Affiliate

Vi hjælper med at afsætte og markedsføre jeres varer i eksterne salgskanaler såsom Amazon, affiliate-websites og markedspladser. Typisk med fokus på højest mulig ROI.

Strategi & Sparring

Med udgangspunkt i vores viden, erfaringer og teknologier, yder vi løbende rådgivning til virksomheder, der ønsker sparring om deres digitale indsats, muligheder og udfordringer fra førende specialister.