Nyt eksklusivt whitepaper: Analyse af +100 retargeting annonce-setups – det lærte vi. Download her.

Amazon og Markedspladser

Amazon marketing og markedsplads strategi

Amazon, prisportaler og markedspladser kan være den helt rette vækstmotor i et ambitiøst e-handelssetup og kan bidrage med at komme ud til flere potentielle kunder og dermed øget omsætning og indtjening.

Amazon kan være den helt rette vækstmotor i et ambitiøst e-handelssetup
Match potentielle kunders efterspørgsel med relevant annoncering
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad arbejder vi med

Amazon salg og markedsføring

Vi hjælper en række førende virksomheder med deres Amazon setup og deres Amazon markedsføring. Typisk i kombination med andre kanaler og ofte også via salg på andre markedspladser.

I KYNETIC hjælper vi både vores kunder med at afsætte deres varer gennem alle digitale kanaler og er der styr på de grundlæggende discipliner som SEO, SEM, social og e-mail-marketing, hjælper vi vores kunder med at finde nye salgskanaler og nye markeder. Her er Amazon og markedspladser ofte en attaktiv vej at, såfremt I har det rette produkt til det, har den rette strategi og kender faldgrupperne. Det er typisk en individuel vurdering af eksisterende konkurrence, jeres priser, jeres avance, den fysiske produktstørrelse og jeres målgruppe.

 

Amazon,  prisportaler og markedspladser kan være den helt rette vækstmotor i et ambitiøst e-handelssetup og kan bidrage med at komme ud til flere potentielle kunder og dermed øget omsætning og indtjening.

Hvordan arbejder vi med

Amazon Marketing Service

Foruden salg på Amazon er det muligt at annoncere direkte i Amazon via Amazon Marketing Services, der grundlæggende foregår som en simpel form for Adwords, hvor du køber annoncering på givne søgeord. 

I USA starter mere end 40% af brugerne direkte på Amazon.com, hvis de skal købe et produkt. Det vil sige de springer simpelthen søgningen i søgemaskinen over. Den tendens vil vi også se i Danmark og allerede nu er det attraktivt for virksomheder at komme i gang med at afsætte deres produkter på Amazon. Det hjælper vi med.

På Amazon har du dog ikke samme frihed som i din egen shop eller i Google for den sags skyld. Først og fremmest skal dine produkter og priser godkendes. Det vil ikke være muligt at sælge varer på Amazon, hvis det ikke også er attraktivt for Amazon. Som udgangspunkt skal I også selv stå for logistikken. Det vil sige at den foretrukne Fullfilled by Amazon service, hvor jeres virksomhed kan gøre brug af, mod betaling naturligvis, Amazons lager og logistik setup, ikke er tilgængelig for jer, før I godkendes til det.

Når jeres varer så er på godkendte, priserne er godkendte, følger optimeringsarbejdet. Amazon er ligesom Google også en søgemaskine. Derfor handler det om at:

Optimere produkttitler og produkttekster (Amazon SEO)

Finde de rette priser

Indhente anmeldelser fra brugerne

Besvare brugerhenvendelser

Hvis først du er godkendt til amazon, er næste step af klarlægge hvilken sælgertype du ønsker at være. Der skelnes mellem to typer:

 

  • FBM (Fulfillment by Merchant) – Du styrer selv alle dine aktiviteter. Alt fra lagerbeholdning, forsendelse og returnering til kundeservice. 

  • FBA (Fulfillment by Amazon) – Ved FBA outsourcer du ovennævnte opgaver til Amazon, således du udelukkende selv står for at oprette og optimere produkter.

 

Der er fordele og ulemper ved både den ene og den anden løsning og afhænger af din forretning. Som FBM-sælger opnår du størst mulig kontrol og holder omkostninger nede ved selv at stå for forsendelse. Denne løsning stiller store krav, da Amazon retningslinjer er krævende at overholde ift. fx leveringstid. Desuden er en ulempe at du som FBM-sælger ikke kan tilbyde lige så hurtig levering som ved FBA, hvilket er et væsentlig element, idet Amazons Prime kunder normalt kan modtage sine pakker hurtigere end du kan levere dem.

 

Modsat har vi FBA, hvor du hverken skal bekymre dig om at leve op til Amazons høje standard hvad angår levering. Du afgiver nemlig kontrollen således Amazon står for logistik og kundeservice, hvormed du blot skal fokusere på at optimere dine produkter. Dette er dog ikke uden gebyrer, som bliver fratrukket salget. Udover Amazon, er der også andre markedspladser og prisportaler som kan give mening for danske e-handelsvirksomheder heriblandt Wupti.com, Pricerunner, Miinto, Edbpriser.dk, Kelkoo og andre.

 

 

 

eksperter

Danmarks førende eksperter hjælper jeres virksomhed med at skabe resultater

+18
års erfaring med digital marketing
+200
vækstcases er grundlag for vores erfaring
data-drevet marketing

Vi får typisk 20-50% mere ud af jeres budgetter

Se alle fordelene
Søgemaskineoptimering

Typisk

25%

bedre rankings

SEM, PPC og social Ads

Typisk

30%

højere ROAS

RTB, display og medieindryk

Typisk

35%

øget awareness

Digital marketing strategi

Typisk

50%

højere ROI