Bliv en del af KYNETIC – se vores ledige stillinger her

Youtube annoncering

Video marketing - effektiv YouTube annoncering

Styrk jeres virksomheds brand blandt potentielle kunder og vækst jeres forretning med effektiv YouTube marketing, der når ud til de vigtigste målgrupper med de helt rigtige budskaber.

Features til målretning og metrics til effektmåling af video annoncerne
Bliv eksponeret for et stort antalt potentielle kunder, tidligt i kunderejsen
Ingen siloer, fuld transparens, h√łjere relevans, mindre st√łj og st√łrre afkast
Hvad arbejder vi med

Effektiv annoncering på YouTube

Google er verdens st√łrste s√łgemaskine med over 3,5 milliarder s√łgninger hver eneste dag. Men Google ejer faktisk ogs√• den n√¶stst√łrste s√łgemaskine p√• markedet: nemlig YouTube.

YouTube markedsf√łring oplever en stigende popularitet blandt b√•de sm√• og store virksomheder, som et billigt og effektivt alternativ til dyre TV-reklamer, der stadig giver mulighed for at blive eksponeret overfor et stort antal potentielle kunder, og ofte ogs√• tidligt i kunderejsen.

 

Hos KYNETIC har vi mange års erfaring med at hjælpe virksomheder med at styrke deres brand og vækste deres forretning gennem YouTube annoncering. Ofte som en integreret del af en digital marketing indsats på tværs af flere kanaler, men altid med fokus på både at forbedre brand perception og skabe endnu mere forretning.

Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC

Vi er anerkendt af en lang række glade kunder der har vækstet markant gennem et digitalt marketing samarbejde. Vores ekspertise indenfor Youtube annoncering har resulteret i utallige vækstcases.

Hvordan arbejder vi med

Youtubes åbenlyse fordele

Udover at rumme en samlet brugerdatabase p√• over √©n milliard mennesker globalt, er der adskillige andre √•benlyse fordele ved at markedsf√łre sit brand eller produkt p√• YouTube platformen.

Nogle af de st√łrste fordele ved YouTube marketing er bl.a. den lave pris der ofte betales pr. visning, samt de avancerede muligheder for at m√•lrette ens annoncer til de rette brugere. Derfor er YouTube annoncering et marketing must have.

Sammenlignet med de fleste andre annonceringsmuligheder p√• markedet, er YouTube annoncering blandt de suver√¶nt billigste platforme at markedsf√łre sig p√• som virksomhed. Med YouTube annoncering er det bl.a. muligt at v√¶lge videoannoncer, som I kun betaler for at promovere, n√•r en potentiel kunde ser jeres videoannonce. F√¶lles for alle YouTubes annonceformater er, at I f√•r rigtig mange eksponeringer til en meget lav pris.

 

YouTube markedsf√łring rummer et v√¶ld af muligheder for at n√• ud til den helt rette m√•lgrupper for jeres forretning. Det er b√•de muligt at segmentere efter interesser, livsbegivenheder, geografisk placering og demografiske forhold, som f.eks. alder, k√łn og indkomst, men ogs√• baseret p√• adf√¶rd i form af s√łgehistorik. Det er muligt at unders√łge om de er i markedet efter jeres produkt og l√łsning, eller hvis de for nyligt har bes√łgt bestemte websites herunder jeres eget website eller jeres st√łrste konkurrenters.

 

YouTube annoncering h√•ndteres i Google Ads med mulighed for integration til Google Analytics, hvilket betyder at mulighederne for at m√•le effekten og resultaterne af ens annoncering er b√•de pr√¶cis og nuanceret. Hvor mange har set jeres videoannoncer? Hvor meget af annoncen har de i gennemsnit set? Hvordan har performance v√¶ret p√• selve websitet efter en bruger har klikket p√• en annonce? Alle disse v√¶rdifulde metrics, og mange mange flere, f√•r man som annonc√łr indsigt i, og kan vurdere og skalere sin indsats herefter.

Indsigt I

Sådan fungerer YouTube annoncering

Markedsf√łring via YouTube Ads h√•ndteres via Google Ads platformen som en s√¶rskilt kampagnetype, p√• samme m√•de som Search Ads, Google Shopping og Display bannerannoncering. Annoncerings muligheden rummer derfor ogs√• mange af de samme features til m√•lretning og metrics til effektm√•ling af video annoncerne.

Overordnet findes der tre forskellige typer af videoannoncer, som kan benyttes til YouTube markedsf√łring; TrueView In-stream annoncer, Bumper Ads og TrueView Discovery annoncer

 

TrueView In-stream annoncer kan modtageren v√¶lge at springe over, og som vises umiddelbart f√łr den video vedkommende vil afspille. Det vil alts√• sige, annonceringen kun koster annonc√łren penge, hvis en bruger ser minimum 30 sekunder af annoncen, eller klikker p√• den. For de fleste virksomheder er in-stream ads et oplagt sted at starte, da annoncerne har h√łj synlighed, og samtidig giver brugeren mulighed for at skippe annoncen, s√•ledes at man som annonc√łr ikke betaler for visningen.

Bumper Ads er korte 6-sekunders videoannoncer, som ikke kan springes over af brugeren. Dette annonceformat bruges typisk til at nå ud til potentielle kunder med et klart og præcist budskab, som f.eks. et specifikt tilbud eller kampagne. Bumper Ads er særligt effektive på mobiltelefoner. Med Bumper annoncer betales pr. visning.

TrueView Discovery annoncer vises blandt YouTubes s√łgeresultater, inkl. imellem relaterede videoer, samt p√• selve startsiden. Discovery Ads kan b√•de vises p√• desktop, tablets og mobilenheder, og ligner ofte til forveksling en Display bannerannonce.



Inden I som virksomhed giver jer i kast med at beslutte jer, for hvilke typer af videoannoncer I vil anvende, ligger der en indledende opgave i at få opsat selve kampagnerne og annoncegrupperne med de forskellige typer af målretning.

 

Med YouTube annoncering er det muligt at v√¶lge mellem f√łlgende typer af m√•lgrupper:

 

  • Demografi (alder, k√łn, for√¶ldre, uddannelse, boligejer mv.)
  • Interesser og vaner
  • In-market og livsbegivenheder
  • Specifikke s√łgninger foretaget i Google
  • Bes√łgende p√• eget website (remarketing)
  • Personer der minder om website bes√łgende (lookalike)
  • ¬†‚Ķ samt muligheden for at kombinere ovenst√•ende m√•lgrupper og p√• den m√•de indsn√¶vre sin m√•lretning yderligere.

 

Vi anbefaler, at I som minimum g√łr brug af b√•de in-market, remarketing samt lookalike m√•lgrupper. Udvid jeres kampagne setup herfra, alt efter ambitioner og jeres marketingbudget.

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing indsats

Vi g√łr brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde vores kunder tv√¶rs af brancher.

Hvem er vi for

Vi er ikke et perfekt match for alle

Et perfekt match

Her matcher vores tilgange, teknologi-brug og fokus med jer

  • √ėnsker at arbejde markedsledende med digital markedsf√łring
  • Er typisk en Ecommercer, B2B-virksomhed eller retailer
  • Er ambiti√łs og investerer i jeres brand
  • √ėnsker et grundigt setup til jeres digital marketing kanaler
  • Digital er eller skal v√¶re en forretningskritisk afs√¶tningskanal
  • √ėnsker et langvarigt og t√¶t samarbejde
  • √ėnsker at arbejde med de dygtigste specialister i branchen
  • Ikke et godt match

    Typiske kendetegn på at vi ikke er et godt match

  • Vil have de billigste eller pakkel√łsninger
  • √ėnsker ikke at arbejde data-drevet
  • √ėnsker en leverand√łr fremfor en samarbejdspartner
  • √ėnsker ikke et fast kontinuerligt samarbejde
  • Investerer ikke i sit brand
  • Ser er ikke vigtigheden i grundigheden og detaljerne
  • Et urealistisk budget til jeres m√•ls√¶tninger