NYT: Tech i Marketing – Fremtidens teknologi præsenteret af branchens mest innovative personer – se alle interviews her

Youtube annoncering

Video marketing - effektiv YouTube annoncering

Styrk jeres virksomheds brand blandt potentielle kunder og vækst jeres forretning med effektiv YouTube marketing, der når ud til de vigtigste målgrupper med de helt rigtige budskaber.

Features til målretning og metrics til effektmåling af video annoncerne
Bliv eksponeret for et stort antalt potentielle kunder, tidligt i kunderejsen
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad arbejder vi med

Effektiv annoncering på YouTube

Google er verdens største søgemaskine med over 3,5 milliarder søgninger hver eneste dag. Men Google ejer faktisk også den næststørste søgemaskine på markedet: nemlig YouTube.

YouTube markedsføring oplever en stigende popularitet blandt både små og store virksomheder, som et billigt og effektivt alternativ til dyre TV-reklamer, der stadig giver mulighed for at blive eksponeret overfor et stort antal potentielle kunder, og ofte også tidligt i kunderejsen.

 

Hos KYNETIC har vi mange års erfaring med at hjælpe virksomheder med at styrke deres brand og vækste deres forretning gennem YouTube annoncering. Ofte som en integreret del af en digital marketing indsats på tværs af flere kanaler, men altid med fokus på både at forbedre brand perception og skabe endnu mere forretning.

Hvordan arbejder vi med

Youtubes åbenlyse fordele

Udover at rumme en samlet brugerdatabase på over én milliard mennesker globalt, er der adskillige andre åbenlyse fordele ved at markedsføre sit brand eller produkt på YouTube platformen.

Nogle af de største fordele ved YouTube marketing er bl.a. den lave pris der ofte betales pr. visning, samt de avancerede muligheder for at målrette ens annoncer til de rette brugere. Derfor er YouTube annoncering et marketing must have.

Sammenlignet med de fleste andre annonceringsmuligheder på markedet, er YouTube annoncering blandt de suverænt billigste platforme at markedsføre sig på som virksomhed. Med YouTube annoncering er det bl.a. muligt at vælge videoannoncer, som I kun betaler for at promovere, når en potentiel kunde ser jeres videoannonce. Fælles for alle YouTubes annonceformater er, at I får rigtig mange eksponeringer til en meget lav pris.

 

YouTube markedsføring rummer et væld af muligheder for at nå ud til den helt rette målgrupper for jeres forretning. Det er både muligt at segmentere efter interesser, livsbegivenheder, geografisk placering og demografiske forhold, som f.eks. alder, køn og indkomst, men også baseret på adfærd i form af søgehistorik. Det er muligt at undersøge om de er i markedet efter jeres produkt og løsning, eller hvis de for nyligt har besøgt bestemte websites herunder jeres eget website eller jeres største konkurrenters.

 

YouTube annoncering håndteres i Google Ads med mulighed for integration til Google Analytics, hvilket betyder at mulighederne for at måle effekten og resultaterne af ens annoncering er både præcis og nuanceret. Hvor mange har set jeres videoannoncer? Hvor meget af annoncen har de i gennemsnit set? Hvordan har performance været på selve websitet efter en bruger har klikket på en annonce? Alle disse værdifulde metrics, og mange mange flere, får man som annoncør indsigt i, og kan vurdere og skalere sin indsats herefter.

Indsigt I

Sådan fungerer YouTube annoncering

Markedsføring via YouTube Ads håndteres via Google Ads platformen som en særskilt kampagnetype, på samme måde som Search Ads, Google Shopping og Display bannerannoncering. Annoncerings muligheden rummer derfor også mange af de samme features til målretning og metrics til effektmåling af video annoncerne.

Overordnet findes der tre forskellige typer af videoannoncer, som kan benyttes til YouTube markedsføring; TrueView In-stream annoncer, Bumper Ads og TrueView Discovery annoncer

 

TrueView In-stream annoncer kan modtageren vælge at springe over, og som vises umiddelbart før den video vedkommende vil afspille. Det vil altså sige, annonceringen kun koster annoncøren penge, hvis en bruger ser minimum 30 sekunder af annoncen, eller klikker på den. For de fleste virksomheder er in-stream ads et oplagt sted at starte, da annoncerne har høj synlighed, og samtidig giver brugeren mulighed for at skippe annoncen, således at man som annoncør ikke betaler for visningen.

Bumper Ads er korte 6-sekunders videoannoncer, som ikke kan springes over af brugeren. Dette annonceformat bruges typisk til at nå ud til potentielle kunder med et klart og præcist budskab, som f.eks. et specifikt tilbud eller kampagne. Bumper Ads er særligt effektive på mobiltelefoner. Med Bumper annoncer betales pr. visning.

TrueView Discovery annoncer vises blandt YouTubes søgeresultater, inkl. imellem relaterede videoer, samt på selve startsiden. Discovery Ads kan både vises på desktop, tablets og mobilenheder, og ligner ofte til forveksling en Display bannerannonce.



Inden I som virksomhed giver jer i kast med at beslutte jer, for hvilke typer af videoannoncer I vil anvende, ligger der en indledende opgave i at få opsat selve kampagnerne og annoncegrupperne med de forskellige typer af målretning.

 

Med YouTube annoncering er det muligt at vælge mellem følgende typer af målgrupper:

 

  • Demografi (alder, køn, forældre, uddannelse, boligejer mv.)
  • Interesser og vaner
  • In-market og livsbegivenheder
  • Specifikke søgninger foretaget i Google
  • Besøgende på eget website (remarketing)
  • Personer der minder om website besøgende (lookalike)
  •  … samt muligheden for at kombinere ovenstående målgrupper og på den måde indsnævre sin målretning yderligere.

 

Vi anbefaler, at I som minimum gør brug af både in-market, remarketing samt lookalike målgrupper. Udvid jeres kampagne setup herfra, alt efter ambitioner og jeres marketingbudget.

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing indsats

Vi gør brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde vores kunder tværs af brancher.

Hvem er vi for

Vi er ikke et perfekt match for alle

Et perfekt match

Her matcher vores tilgange, teknologi-brug og fokus med jer

  • Stor eller mellemstor virksomhed
  • Vil gerne gå fra god til excellent
  • Marketing budget på +1 mio kr årligt
  • Ønsker et skræddersyet setup
  • Digital er eller skal være en forretningskritisk afsætningskanal
  • Er ambitiøse omkring virksomhedens digitale forretningsudvikling
  • Ønsker et langvarigt og tæt samarbejde
  • Ønsker at arbejde markedsledende med digital markedsføring
  • Har eller ønsker at have forståelse for de digtiale præmisser
  • Ikke et godt match

    Typiske kendetegn på at vi ikke er et godt match

  • Lille lokal virksomhed eller et tidlig start-up uden større investering
  • Vil have de billigste eller pakkeløsninger
  • Er ude efter lave priser fremfor resultater
  • Ønsker en leverandør fremfor en samarbejdspartner
  • Har kun brug for en kampagne eller en engangsopgave
  • eCommerce virksomhed med meget få produkter som I ikke selv producerer
  • Tænker ikke langsigtet og ønsker ikke en feedback/dialog