Amazon salg & Affiliate marketing

Udvid jeres e-handelsaktiviteter, vækst jeres kundebase og øg jeres salg med affiliate marketing, tilstedeværelse i prisportaler og salg på Amazon.

Amazon marketing og markedsplads-strategi

Amazon,  prisportaler og markedspladser kan være den helt rette vækstmotor i et ambitiøst e-handelssetup og kan bidrage med at komme ud til flere potentielle kunder og dermed øget omsætning og indtjening.

I KYNETIC hjælper vi både vores kunder med at afsætte deres varer gennem alle digitale kanaler og er der styr på de grundlæggende discipliner som SEO, SEM, social og e-mail-marketing, hjælper vi vores kunder med at finde nye salgskanaler og nye markeder. Her er Amazon og markedspladser ofte en attaktiv vej at, såfremt I har det rette produkt til det, har den rette strategi og kender faldgrupperne. Det er typisk en individuel vurdering af eksisterende konkurrence, jeres priser, jeres avance, den fysiske produktstørrelse og jeres målgruppe.

Vi hjælper en række førende virksomheder med deres Amazon setup og deres Amazon markedsføring. Typisk i kombination med andre kanaler og ofte også via salg på andre markedspladser.

Kontakt os i dag for at få hjælp til jeres Amazon strategi og markedsføring, eller sparring om hvilke andre markedspladser der kunne være interessante for jeres virksomhed.

 

Vidste du at:

Jeres (potientielle) kunder har gns. 6-10 online touch points fra inspiration til køb. Flere undersøgelser peger på op mod 50, hvis kunderne ikke har hørt om jeres brand før.  Med andre ord kunderejserne bliver længere og kunderne hopper rundt mellem Google, sociale medier, mails, medier og enheder. Samtidig forventer mere end 70% af jeres kunder, at I kender dem og bruger deres data til målrettet/personaliseret markedsføring.

Derfor giver det ikke længere mening at arbejde med digital-marketing siloer, hvor I arbejder med eksempelvis SEO ét sted, Google Ads et andet og Facebook ads ét tredje. I KYNETIC nedbryder siloerne fra specialist-bureauerne og arbejder samtidig langt mere performance-orienteret end et klassisk mediebureau. Vi sætter kunderejsen i centrum og vores Amazon-specialister fokuserer på hele kunderejsen, hvor indsatsen integreres med andre kanaler. Sammen med brug af automation og machine learning resultater det gns. i 20-50% bedre resultater for samme budgetter.

Kom i gang med at sælge på Amazon og Amazon markedsføring

I USA starter mere end 40% af brugerne direkte på Amazon.com, hvis de skal købe et produkt. Det vil sige de springer simpelthen søgningen i søgemaskinen over. Den tendens vil vi også se i Danmark og allerede nu er det attraktivt for virksomheder at komme i gang med at afsætte deres produkter på Amazon. Det hjælper vi med.

På Amazon har du dog ikke samme frihed som i din egen shop eller i Google for den sags skyld. Først og fremmest skal dine produkter og priser godkendes. Det vil simpelthen ikke være muligt at sælge dine varer på Amazon, hvis det ikke også er attraktivt for Amazon. Som udgangspunkt skal I også selv stå for logistikken. Det vil sige at den foretrukne Fullfilled by Amazon service, hvor jeres virksomhed kan gøre brug af, mod betaling naturligvis, Amazons lager og logistik setup, ikke er tilgængelig for jer, før I godkendes til det.

Når jeres varer så er på godkendte, priserne er godkendte, følger optimeringsarbejdet. Amazon er ligesom Google også en søgemaskine. Derfor handler det om at:

  1. Optimere produkttitler og produkttekster (Amazon SEO)
  2. Finde de rette priser
  3. Indhente anmeldelser fra brugerne
  4. Besvare brugerhenvendelser

Hvis først du er godkendt til amazon, er næste step af klarlægge hvilken sælgertype du ønsker at være. Der skelnes mellem to typer:

  • FBM (Fulfillment by Merchant) – Du styrer selv alle dine aktiviteter. Alt fra lagerbeholdning, forsendelse og returnering til kundeservice.  
  • FBA (Fulfillment by Amazon) – Ved FBA outsourcer du ovennævnte opgaver til Amazon, således du udelukkende selv står for at oprette og optimere produkter.

Der er fordele og ulemper ved både den ene og den anden løsning og afhænger af din forretning. Som FBM-sælger opnår du størst mulig kontrol og holder omkostninger nede ved selv at stå for forsendelse. Denne løsning stiller store krav, da Amazon retningslinjer er krævende at overholde ift. fx leveringstid. Desuden er en ulempe at du som FBM-sælger ikke kan tilbyde lige så hurtig levering som ved FBA, hvilket er et væsentlig element, idet Amazons Prime kunder normalt kan modtage sine pakker hurtigere end du kan levere dem.

Modsat har vi FBA, hvor du hverken skal bekymre dig om at leve op til Amazons høje standard hvad angår levering. Du afgiver nemlig kontrollen således Amazon står for logistik og kundeservice, hvormed du blot skal fokusere på at optimere dine produkter. Dette er dog ikke uden gebyrer, som bliver fratrukket salget.   

Foruden salg på Amazon er det muligt at annoncere direkte i Amazon via Amazon Marketing Services (AMS), der grundlæggende foregår som en simpel form for Adwords, hvor du køber annoncering på givne søgeord. Hertil kommer naturligvis også test af annoncer, behandling af data og løbende optimering.

Udover Amazon, er der også andre markedspladser og prisportaler som kan give mening for danske e-handelsvirksomheder heriblandt Wupti.com, Pricerunner, Miinto, Edbpriser.dk, Kelkoo og andre.

Skab flere nysalg med affiliate marketing

Et område der typisk er en smule overset i et digital marketing mix er affiliate og det er desværre synd. Grundprincippet er at afgive en provision for et salg og dermed er det kun når der sker en konvertering du betaler. Det er derfor en rigtig god mulighed for at at nå ud til nye potentielle kunder og kun betale når der leveres resultater. Dine affiliates fungerer altså som en slags ambassadører for virksomheden der forsøger at sælge dine produkter og tjenester. Affiliate marketing er derfor en yderst attraktiv løsning hvor du ikke på samme måde, som du kender det fra SoMe og Google Ads, selv står for salget. Affiliate marketing går rigtig godt i spænd med en customer lifetime value strategi.

Da I kender jeres indtjening eller endnu bedre CLV, kan I muligvis øge jeres omsætning og indtjening gennem et affiliate-setup og samarbejder med relevante medier, hvor jeres målgruppe færdes. Det kan være alt lige fra blogs og prisportaler til markedspladser, fora, redaktionelt indhold og sponseret indhold.

Alt det guider vi jer igennem og står klar til at udarbejde den rette affiliate strategi for jeres virksomhed. Vores specialister står også klar til at hjælpe jer med et Amazon setup og de forskellige muligheder med Amazon Marketing services.

Kontakt os på kontakt@kynetic.dk eller telefon 7875 0070 for en uforpligtende snak. Alle spørgsmål er naturligvis også velkomne og vi forsøger så vidt muligt at besvare alle henvendelser.

 

 

Nyeste virksomheder der har valgt KYNETIC

Brug for hjælp til jeres forretning?

Vi kan også hjælpe jer med

Digital Strategi

Vi laver både 360 graders digitale strategier og separate kanalstrategier med fokus på målbar vækst via indsigt i kunderejser, forbrugeradfærd og realistiske roadmaps.

Analyse og indsigt

Vores analytics-team kombiner webanalyse med business intelligence og predictive analytics for at give netop den indsigt, der sikrer, at der kan skabes de bedste resultater.

SEO

Vores omfattende SEO-framework sikrer dig øget synlighed og øget trafik fra Google og Bing. Frameworket består af 5 essentielle områder i en forretningskritisk SEO-indsats.

SEM

Med vores SEM-framework og best-in-class annonceringsværktøjer skaber vi klare målbare resultater på tværs af brancher med intelligent annoncering i Google Adwords, Google shopping, Bing Ads og retargeting.

Digitalt medieindryk & Display

Vi arbejder både top-funnel med at øge brand/produktkendskab og low-funnel med fokus på konverteringer. Vi arbejder med display-annoncering (RTB), dynamisk banner-udvikling, Youtube, native-ads, video-prerolls, in-app-ads og remarketing-setups.

Email & Automation

Med dyb specialisering i email-marketing og marketing-automation lige fra rekruttering og automatiske flows til data-management, inbound-marketing og multi-channel marketing automation setups, skaber vi relevans, leads og forretning på tværs af kunderejsen.

Sociale Medier

Vi skaber salg, leads, øget kendskabsgrad og forbrugerindsigt via de sociale medier. Vi er bl.a. specialiseret i avanceret annoncering på Facebook og retargeting, Instagram ads, Linkedin og Snapchat.

CRO

Med fokus på øget omsætning, engagement og optimale brugeroplevelser, arbejder vi med at forbedre forbrugerens digitale oplevelser igennem UX-optimeringer, splittest, personalisering og analyser, som leder til mere salg og øget loyalitet. 

Content Marketing

Content er typisk en essentiel del af en digital marketing strategi. Vi hjælper med, ved brug af data og indsigt, at skabe og distribuere content til de rette brugere/segmenter, på det rette sted, den rette tid og i den rette kontekst. 

Growth Hacking

Growth hacking handler om at tænke kreativt med data og skabe eksplosiv vækst. Vi kombinerer kreativitet med digital marketing virkemidler til at få dit produkt, app eller service ud til flere og ultimativt vækste jeres forretning hurtigere.

Amazon & Affiliate

Vi hjælper med at afsætte og markedsføre jeres varer i eksterne salgskanaler såsom Amazon, affiliate-websites og markedspladser. Typisk med fokus på højest mulig ROI.

Strategi & Sparring

Med udgangspunkt i vores viden, erfaringer og teknologier, yder vi løbende rådgivning til virksomheder, der ønsker sparring om deres digitale indsats, muligheder og udfordringer fra førende specialister.