Content Marketing

Data-drevet content Marketing der skaber salg

Som Nordens eneste digital marketing performance bureau accelereret af data, automation og AI, hjælper vi ambitiøse virksomheder og organisationer med at vinde deres brancher og få det maksimale ud af deres digital marketing budgette

Vores typiske process

Content marketing

I KYNETIC arbejder vi med data-drevet content marketing, der skaber trafik, leads og højner konverteringsrater.

 

Content Marketing handler om at levere værdi til kunder gennem relevant indhold, på rette tidspunkt, og i den rette kontekst. Det kræver derfor et skarpt fokus på, hvem kunderne er både demografisk og psykografisk, hvad de efterspørger og interesserer sig for, hvordan de konsumerer indhold, samt hvordan de bruger digitale platforme.

Jeres kunder bliver oversvømmede af reklamebudskaber, som alle konkurrerer om at tiltrække deres opmærksomhed, og de er efterhånden blevet immune over for uinteressante markedsføringsbudskaber. Kunder vil have indhold, ikke reklamer, og 71% af alle forbrugere ser negativt på annoncering med budskaber, der bærer tydeligt præg af markedsføring, og som har lav relevans. Især yngre (både generation y og z) er kritiske over for annoncering. Ifølge McCarthy Group, stoler op mod 84% ikke på annoncer.

Kunder lader ikke længere blot virksomheder pushe et budskab og tage beslutningen for dem. De er selv blevet digitale eksperter, og de søger som oftest uddybende information om et givent produkt inden de foretager et køb. 88% af alle danske forbrugere starter deres køb ved at undersøge varen på nettet først – og her er det vigtigt, at din virksomhed dukker op og besvarer deres spørgsmål med relevant og værdifuldt indhold.

En god og effektiv datadrevet content marketing strategi tildrager dog ikke kun opmærksomhed gennem inspirerende indhold. Den har til formål at tiltrække og engagere varme leads tidligt i købsprocessen, så det i sidste ende skaber værdi for virksomheden og fører til konverteringer og, ikke mindst, langvarige resultater med loyale kunder. 

Du kan læse mere om hvordan vi arbejder med data og det vi kalder en efterspørgselsanalyse i en integreret SEO og content-marketing strategi her.

Du er også velkommen til at kontakte os, såfremt vi skal hjælpe jer med en mere målrette og effektiv content-marketing indsats, der skaber forretning.

 

 

Vores tilgang til

Værdifuldt content

Skab værdi med unikt indhold gennem hele kunderejsen

Når vi hos KYNETIC arbejder med content marketing, fokuserer vi på at opkvalificere kunderne ved at understøtte med relevant og unikt indhold frem til jeres kunders købsbeslutning

Vi afdækker efterspørgslen på markedet ved hjælp af en grundig AI-baseret efterspørgselsanalyse. Heraf får vi data på forskellige søgetermer, herunder produktsøgninger og emner, som er relaterede til vores kundes produkt eller service samt data på søgevolumen og konkurrence.

Sammen med kunden identificerer vi de emner, der er interessante, og skaber værdi for kernemålgruppen. Som nævnt, indleder 88% af alle forbrugere deres købsrejse via søgning online. Udover kommercielle nøgleord, identificerer vi derfor spørgsmål, ønsker, udfordringer og forventninger, som jeres kunder har til jeres produkt, og implementerer disse i personaer, som vi benytter i jeres content marketing strategi. Viden om jeres målgruppe og deres interesser skaber grundlag for udvikling og eksekvering af jeres content, som skal overholde præmissen om, at der skal leveres værdi mindst tre gange, før man sælger.

Vi finder derefter ord, der har relation til hinanden, og laver content clusters, som vi bruger til at udvikle det indhold, som skal ramme den efterspørgsel, der er på produktet.

Jeres kunder skal påvirkes mere end én gang, og det er her afgørende, at der løbende skabes værdi omkring jeres produkt/service med viden. Vi hjælper blandt andet vores kunder med at skabe indhold inden for følgende discipliner:

 

  • Blogindlæg

    – I er eksperter inden for jeres fagområde, og det skal ikke alene kommunikeres, men også anvendes proaktivt overfor jeres kunder. Et godt blogindlæg skal byde på interessant og relevant viden til forbrugeren.

  • SEO

    – Googles søgealgoritmer prioriterer engagerende og informativt indhold. Leverer I regelmæssigt content af god kvalitet på jeres website og blog, vil Google vurdere websitet som et værdiskabende svar på kundens forespørgsel. Det vil styrke jeres SEO og øge jeres chancer for en god rangering, når kunden søger viden om jeres produkt.
    Læs mere om, hvordan vi hjælper vores kunder med søgemaskineoptimering.

  • Video

    – Op mod 92% af alle forbrugere med mobile devices konsumerer videoindhold. Video content er en god og effektiv måde at skabe opmærksomhed og engagere dit publikum på og bliver ofte prioriteret højere end andet content.

  • Infographics

    – Dine kunder foretrækker nemt og overskueligt indhold, og i mange tilfælde vil det være ideelt at fortælle omkring komplekse eller videnstunge emner på en visuel simpel måde ved hjælp af infographics.

  • Referencer/anmeldelser

    – Har I eller jeres produkt fået anbefalinger fra glade og tilfredse kunder eller leveret til prominente kunder? Skab troværdighed ved at lade potentielle kunder læse om jeres ros fra andre.

  • E-bøger

    – Del ud af jeres ekspertviden ved at lave gennemarbejdet og flot præsenteret indhold, som behandler et fagområde, en branche eller et interessefelt. E-bøger er typisk effektive til at generere leads ved at lade jeres kunder downloade et eksempel via deres e-mail.  

  • Sociale medier

    – Sociale medier er uundgåelige, når det kommer til at skabe en relation til jeres kunder. Danskere bruger i gennemsnit 3,5 timer om dagen på sociale medier, og her har I altså gode chancer for at tiltrække jeres kunders opmærksomhed og skabe relationer gennem regelmæssigt spændende og engagerende indhold. Læs mere om, hvordan vi kan hjælpe med at udvikle og eksekvere en effektiv indsats på sociale medier.

  • E-mail marketing

    – Vi hjælper med at få succes med e-mail marketing, så I følger jeres leads med relationsskabende content fra første indtryk ned gennem kunderejsen ved anvendelse af vores eget framework.


Arbejdet med customer journey er afgørende i forbindelse med content marketing, men for at udvikle en effektiv strategi, skal I også kende værdien af arbejdet og værdien af jeres kunder. Især hvis jeres virksomhed sælger B2B og/eller komplekse produkter, som kræver overvejelse og tid, bør I have skarpt fokus på at følge jeres kunder og skabe relationer på den lange bane.

Vi arbejder altid med Customer Lifetime Value (CLV), når vi beregner ROI ved content marketing. Det er et ofte overset element, men ikke desto mindre er det afgørende i en målrettet content marketing indsats. Customer Lifetime Value handler om at kende jeres kunders samlede værdi i den tid, de er kunder i jeres forretning. Benytter I CLV aktivt i forbindelse med budgettering, vil I kende værdien af en ny kunde og dermed også den pris, som I bør betale for at skaffe nye kunder.

I kan udregne jeres Customer Lifetime Value med vores gratis CLV beregner.

Introduktion til

Vores framework

Vores tilgang til arbejdet med content marketing er pragmatisk, og derfor arbejder vi ud fra et struktureret framework, som skaber den største værdi for vores kunder. Som nævnt, frasorterer forbrugere i stigende grad reklamer og laver i stedet selv research, inden de køber. Det har skabt et behov for et stigende antal touch points i kunderejsen, som er langt mere kompleks end før. Vi arbejder derfor med en funnel-baseret strategi, som deles op i tre stadier, der hver især tjener formålet om at modne kunden fra informationssøgning – hele vejen frem til køb:

Dedikerede specialister

Vi er specialister i datadrevet content marketing, der sælger, og vi hjælper vores kunder med både rådgivning og sparring, såvel som udvikling, planlægning og eksekvering af en effektiv og værdiskabende content marketing strategi.

Vores team af specialister tager jer i hånden fra det første stadie i processen, sikrer kvaliteten og kommunikation undervejs, og styrer jer sikkert i mål. Vi behandler jeres forretning, som var det vores egen, og derfor fokuserer vi altid benhårdt på bundlinjen. Det er den bedste løsning for jer, og derfor også for os – at vi aktivt tager ansvar for at skabe de bedste resultater på bundlinjen med content marketing.

Konkurrencefordele ved content marketing

Ved at imødekomme jeres potentielle kunders interesser og besvare deres spørgsmål med det rigtige indhold, på det rigtige tidspunkt, vil kunden føle sig værdsat. Det vil give autoritet og tillid hos kunden, og jeres forretning vil blive positioneret som en bidragende og troværdig kilde til information.

Med en god content marketing strategi kan I styrke jeres SEO, skabe engagement og brand awareness og vedligeholde meningsfulde relationer til jeres kunder. Dermed vil I stå stærkere end jeres konkurrenter, nå købssituationen opstår.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing-indsats

Vi gør brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde med vores kunder på tværs af brancher.