NYT: Tech i Marketing – Hør hvordan branchens mest innovative virksomheder, bruger teknologi til bedre markedsføring – se alle videoer her

Viden

En effektiv funnel baseret digital marketing strategi anno 2020

Digital marketing strategien vækkes til live!

De fleste virksomheder arbejder med marketingstrategier, der både skal øge opmærksomheden omkring virksomhedens brand og samtidig understøtte salget.

Om det er en klassisk AIDA model, en awereness interest consideration converison tilgang, eller en anden klassisk kommunikationsmodel der er jeres strategiske fundament, så vil ingen af disse strategier, løfte en digital marketingstrategi effektivt i dag. Men hvad skal der så til når vi taler en bæredygtig high performance digital marketing strategi anno 2020? Først og fremmest en data drevet tilgang og vigtigst en strategi, der understøtter kunderejsen og forbrugernes adfærd på tværs af kanaler.

Adfærd ændres og den digitale tragt kompliceres

De fleste virksomheder er begyndt at arbejde med datadrevne processer, hvilket er et skridt i den rigtige retning. Alt kan ikke måles, men antallet af touchs points hos den gennemsnitlige forbruger er steget markant de seneste år, og typisk skal der mere end 50 interaktioner til, fra første gang en forbruger møder en virksomhed, til de køber et produkt. +50! For at lykkes med at matche det med en relevant og målrettet marketingindsats, kræver det bare data. 

Derudover kræver det et cross-channel fokus. Et isoleret kanal fokus giver sjældent mening længere og en specialiseret indsats i én kanal lad os bare sige SEO, eller Facebook annoncering er højst middelmådig, hvis der ikke tages hensyn til, og gøres brug af øvrige kanaler i en kontekst af brugeres situation, intention og adfærd.

Whitepaper download

I guiden finder du bl.a. tips til hvordan I kan:

  • Hvordan du ikke alene høster på eksisterende efterspørgsel, men også udvidder dit marked
  • Hvordan du modner interesse over tid, og skaber øget kvalificeret trafik
  • Hvordan du i højere grad kan høste efterspørgslen for dit brand og produkter

Download dette whitepaper gratis ved at sign-up her
FÅ WHITEPAPERET OG ANDRE FORRETNINGSUDVIKLENDE TIPS DIREKTE I DIN INDBAKKE

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant