Hvad koster Google Ads?

Annonceringspriser på Google

Som Nordens eneste digital marketing performance bureau accelereret af data, automation og AI, hjælper vi ambitiøse virksomheder og organisationer med at vinde deres brancher og få det maksimale ud af deres digital marketing budgetter.

Indsigt i

Hvad Google ads koster

Hvad koster det at annoncere på Google?

Det er et af de spørgsmål man ofte hører, når man arbejder med digitalt marketing. Men der er ikke et endegyldigt svar på hvad det koster – det afhænger af mange faktorer og hvad formålet med dine annoncer er.

Derfor er der flere overvejelser du skal gøre dig, hvis du skal arbejde med annoncering på google, dit produkt, din branche og formålet med annoncerne spiller ind på, svaret på spørgsmålet om hvad Google ads koster.

Skal der et bureau indover?

Mange der skal til at bruge Google ads som en del af deres markedsføring, vælger fornuftigt nok at  bruge en bureau til at hjælpe dem med arbejdet med annoncering. Det har flere fordele, blandt andet er man sikker på, at få adgang til den nyest viden, at ens annoncekroner bliver brugt korrekt og at man har en sparringspartner, der kan hjælpe en med at opnår den bedst mulige ROI. 

Så hvis man mener, hvad det samlet koster, at “annoncere på Google ads” skal man også beregne udgifterne til ens Google Ads-bureau med i den samlede pris. Prisen for timerne hos bureauerne svinger, og man kan ikke sammenligne priserne én til én da kvaliteten på arbejdet svinger meget. Hos KYNETIC sætter vi en ære i at være førende på vores felt, også når det kommer til Google ads – og derfor er vi heller ikke den billigste sparringspartner, men til gengæld sikrer vi, at vores kunder får fuld valuta for deres annoncekroner. 

Det gør vi, ved at arbejde med grundigt med alle kunders annoncer og  kombineret med vores kompetencer inden for data, automation og machine learning giver dette resultater, der hjælper kunderne til at vækste deres forretning og øge deres ROAS markant.

Hvad koster det pr klik?

Den anden side af spørgsmålet, ”hvad koster Google Ads?”, dækker over, hvad det reelt  koster for annoncerne på Google. Det er svinger meget fra branche til branche og søgning til søgning – men en generel regel er, at jo mere du kan tjene ved en konvertering, jo mere skal du betale for et klik. Det skyldes den øgede konkurrence, og at dine konkurrenter er villige til at betale meget for et klik, hvis gevinsten også er tilsvarende høj.

Eksempelvis kan et klik på ”huslån” kan kost helt på til 200 kroner  – mens du også kan købe klik ned til under 1 krone – eksempelvis på søgninger på din virksomheds brand. Så derfor giver det sjældent meget mening at snakke om, hvad det generelt koster at annoncere på Google.

Det vil altid være individuelt, og derfor er det vigtigt med et godt bureau der hjælpe dig med at vælge den helt rigtige bredde på dit setup, og sørge for at de penge du bruger på annoncerne, kun bliver brugt på søgninger hvor det er rentabelt.

Et godt råd.

Det bedste råd man kan give er, at man ikke skal fokusere på udgifterne til annoncerne, men på hvad ens ROI (return on investment) er.

Så længe du tjener nok penge pr brugt annoncekrone, bliver spørgsmålet ”hvad koster Google Ads” jo overflødigt. Modsat normal marketing, kan vi på Google Ads spore præcis, hvad du får for dine penge, hvor meget der er solgt for og hvor meget trafik der er skabt til sitet. 

Vinderne bliver dem der tænker på ROI

Det som kommer til at afgøre, hvem der vinder deres brancher på Google, bliver om man er villig til at gå væk fra et fokus på udgifter og budgetter, og gå over til at fokusere på ens “Return on investment”. Med muligheden for at tilskrive din omsætning direkte til indsatsen på Google ads, giver det ikke mening at være begrænset af et budget. 

Hos KYNETIC sikre vi, at vores kunders ROI er højest mulig, og at fokus ligger på at skabe den højest mulige profit, og helst med et fleksibelt spend. 

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing-indsats

Vi gør brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde med vores kunder på tværs af brancher.