Facebook Annoncering

Facebook annoncering boostet af automation og kunstig intelligens

Facebook’s algoritme, hvis brugt korrekt, kan hjælpe din virksomhed med at nå nye højder.

Som et af Nordens førende digitale marketing bureauer, arbejder vi altid med de nyeste teknologier inden for AI (Kunstig Intelligens) og machine learning, og vi benytter os netop af dette i al vores Facebook annoncering for vores kunder.

Her i KYNETIC har vi et tæt samarbejde med Facebook for at være skarpest på de nyeste algoritme- samt platform opdateringer, og derved kan vi opnå bedre resultater for vores kunder. 

Kontakt os for at høre nærmere hvordan vi kan hjælpe jer til at få mere ud af jeres Facebook budget.

Vidste du at:

Jeres (potientielle) kunder har gns. 6-10 online touch points fra inspiration til køb. Flere undersøgelser peger på op mod 50, hvis kunderne ikke har hørt om jeres brand før.  Med andre ord kunderejserne bliver længere og kunderne hopper rundt mellem Google, sociale medier, mails, medier og enheder. Samtidig forventer mere end 70% af jeres kunder, at I kender dem og bruger deres data til målrettet/personaliseret markedsføring.

Derfor giver det ikke længere mening at arbejde med digital-marketing siloer, hvor I arbejder med eksempelvis SEO ét sted, Google Ads et andet og Facebook ads ét tredje. I KYNETIC nedbryder vi siloerne fra specialist-bureauerne og arbejder samtidig langt mere performance-orienteret end et klassisk mediebureau. Vi sætter kunderejsen i centrum og vores Facebook-specialister fokuserer på hele kunderejsen, hvor indsatsen integreres med andre kanaler. Sammen med brug af automation og machine learning resultater det gns. i 20-50% bedre resultater for samme budgetter.

★★★★★

Vækst jeres virksomhed med Facebook Annoncering

Er I seriøse omkring at øge salget i jeres virksomhed? Facebook annoncering, accelereret af data, automation og machine learning giver dig muligheden for netop dette. 

Den rette Facebook annoncering strategi kan bl.a. hjælpe jer med at: 

  1. Skabe tættere relationer mellem jer og jeres kunder
  2. Opnå en højere ROAS på tværs af dine kanaler samt få en lavere CAC
  3. Være top-of-mind hos nye samt eksisterende kunder inden for jeres branche

Over 70% af danskere mellem 16-89 år har en bruger på Facebook, og 51% af alle danskere i dette segment benytter sig af Facebook dagligt.

For at få mest muligt ud af jeres digitale marketing indsats på de sociale medier, er det vigtigt, at man holder sig opdaterede og følger udviklingen, der lige nu sker i den digitale verden. I Danmark er især disse platforme stærkt repræsenterede: Facebook, Instagram, Snapchat, LinkedIn, YouTube og Twitter.

 

Facebook og Instagram (ejet af Facebook) er samlet set de mest brugte social media platforme i Danmark, og med en datadreven tilgang, er begge platforme fantastiske at annoncere på – både inden for B2B og B2C.

Facebook Attribution skal være en aktiv del af din digitale marketing indsats

Facebook Attribution blev lanceret i efteråret 2018, og var ifølge os en af Facebook’s absolut største opdateringer inden for de seneste år. Facebook Attribution fortæller os om hvilke digitale kanaler, der tilskrives mest værdi for hver konvertering. 

I et cross-channel targeting setup er det vigtigt at vide hvilke platforme, der performer bedst, så vi ud fra en datadrevet tilgang kan skalere din virksomhed de helt rette steder. Her i KYNETIC arbejder vi ikke i siloer, men arbejder derimod som standard med attribution modellering, og det har en stor indflydelse på hvordan en digital strategi skal udformes.

Facebook kan integrere hele jeres Google Ads performance samt andre 3. parts platforme, så I nemmere kan få et overblik over hvilke platforme, der driver de bedste resultater for netop jeres virksomhed.

Accelerér jeres webshop med Facebook annoncering

Arbejder I til dagligt med en webshop, så vil I, baseret på den rette data-drevet strategi, skalere jeres virksomhed til nye højder. Én af de mange annonceformer på Facebook, så er fx Dynamiske Produkt Annoncer (DPA) en fantastisk måde at nå jeres kunder på både Facebook og Instagram.

I gennemsnit konverterer 96% af al trafik ikke ved første touch point, og derfor er det rette cross-channel retargeting setup en absolut nødvendighed hvis man er ambitiøs om at vækste som virksomhed.

Med dynamiske produkt annoncer har I mulighed for at integrere din webshop direkte på Facebook og aktivt bruge den som en del af jeres cross channel retargeting setup. DPA’s kan bruges på tværs af Facebook’s forskellige platforme, og derudover kan enkelte produktsæt, brands eller produktkategorier annonceres ifølge med brugerens onpage adfærd. På denne måde kan Facebook assistere med at skabe en adfærdsbaseret customer journey, der giver en højere ROAS samt lavere CAC.

Lead Generering med Facebook Annoncering

Ønsker I at indsamle Leads til e-mail marketing eller generere salgskvalificerede Leads med opfordring til direkte kontakt til jeres salgs team, så har I muligheden for at gøre netop dette med Facebook annoncering. Samtidigt, så ser vi en gennemsnitlig CAC, der stadig er markant lavere end med fx LinkedIn annoncering.

Instant Experience Lead Ads:
Ved at bruge fx Instant Experience Lead Ads på Facebook kan I automatisere meget for dine potentielle nye kunder. Ud fra hvilke informationer, I gerne vil have fra Lead’et, så udfylder Facebook selv alle informationerne, og derved mindskes indsatsen fra Lead’et, og derved forkortes og optimeres kunderejsen. 

Arbejder I med Mailchimp, Active Campaign, HubSpot eller et helt andet e-mail marketing system, så har I i de fleste tilfælde mulighed for at integrere jeres e-mail marketing system med Facebook Lead Ads, og derved kan mange onboarding flows automatiseres. Dette gør sig ekstremt gældende til når Lead’et f.eks. downloader et whitepaper, en e-book eller andet.

Messenger Lead Ads:
Facebook åbnede ultimo august 2019 op for Messenger Lead ads på alle markeder, og muligheden for at lave custom json-templates som Messenger Lead generering er nu også rullet ud til alle markeder. 

Dette giver muligheden for at:

  1. Stille flere dybdegående spørgsmål (automatisk) til dit Lead inden jeres salgs team selv overtager korrespondancen.
  2. Sende påmindelser til potentielle Leads, der endnu ikke har svaret på alle dine automatiserede spørgsmål.
  3. Integrere Facebook direkte med dit CRM-system, så dit salgs team hurtigt kan overtage samtalen med jeres nye salgskvalificerede Lead.
  4. Spare tid i din salgsteam ved at oprette diskvalificerende spørgsmål og en brugerdefineret “diskvalificeringsmeddelelse” til de ikke-kvalificerede Leads.

 

Databaseret målretning på Facebook

Målret de rette personer baseret på brugeradfærd og CRM-data. 

Har I installeret et Facebook Pixel korrekt på dit website eller Facebook SDK på din app, optimeret med de rette mikro-konverteringer, så kan I begynde at benytte disse brugerdata både som en del af dit retargeting setup, men samtidigt også til jeres top-funnel annoncering.

Ud fra dét data, som jeres virksomhed ejer, så kan I via Facebook oprette Look-a-like målgrupper baseret både på jeres kundedata, men også baseret på brugeradfærd på tværs af jeres platforme. Ligesom Custom Intent i Google Ads, så arbejder Facebook også med brugeradfærd på tværs af platforme, og dette inkluderer brugere, der har besøgt konkurrenters websites eller apps. På denne måde kan I med en databaseret opsætning teste forskellige top-funnel målgrupper, og udvide jeres brandkendskab til potentielle kunder på jeres aktive markeder.

Ønsker I at vækste jeres virksomhed med Facebook Annoncering, så kontakt os på kontakt@kynetic.dk eller telefon 7875 0070 for en uforpligtende snak. Vi er ikke som andre Facebook bureauer.

 

Nyeste virksomheder der har valgt KYNETIC

Brug for hjælp til jeres forretning?

Vi kan også hjælpe jer med

Digital Strategi

Vi laver både 360 graders digitale strategier og separate kanalstrategier med fokus på målbar vækst via indsigt i kunderejser, forbrugeradfærd og realistiske roadmaps.

Analyse og indsigt

Vores analytics-team kombiner webanalyse med business intelligence og predictive analytics for at give netop den indsigt, der sikrer, at der kan skabes de bedste resultater.

SEO

Vores omfattende SEO-framework sikrer dig øget synlighed og øget trafik fra Google og Bing. Frameworket består af 5 essentielle områder i en forretningskritisk SEO-indsats.

SEM

Med vores SEM-framework og best-in-class annonceringsværktøjer skaber vi klare målbare resultater på tværs af brancher med intelligent annoncering i Google Adwords, Google shopping, Bing Ads og retargeting.

Digitalt medieindryk & Display

Vi arbejder både top-funnel med at øge brand/produktkendskab og low-funnel med fokus på konverteringer. Vi arbejder med display-annoncering (RTB), dynamisk banner-udvikling, Youtube, native-ads, video-prerolls, in-app-ads og remarketing-setups.

Email & Automation

Med dyb specialisering i email-marketing og marketing-automation lige fra rekruttering og automatiske flows til data-management, inbound-marketing og multi-channel marketing automation setups, skaber vi relevans, leads og forretning på tværs af kunderejsen.

Sociale Medier

Vi skaber salg, leads, øget kendskabsgrad og forbrugerindsigt via de sociale medier. Vi er bl.a. specialiseret i avanceret annoncering på Facebook og retargeting, Instagram ads, Linkedin og Snapchat.

CRO

Med fokus på øget omsætning, engagement og optimale brugeroplevelser, arbejder vi med at forbedre forbrugerens digitale oplevelser igennem UX-optimeringer, splittest, personalisering og analyser, som leder til mere salg og øget loyalitet. 

Content Marketing

Content er typisk en essentiel del af en digital marketing strategi. Vi hjælper med, ved brug af data og indsigt, at skabe og distribuere content til de rette brugere/segmenter, på det rette sted, den rette tid og i den rette kontekst. 

Growth Hacking

Growth hacking handler om at tænke kreativt med data og skabe eksplosiv vækst. Vi kombinerer kreativitet med digital marketing virkemidler til at få dit produkt, app eller service ud til flere og ultimativt vækste jeres forretning hurtigere.

Amazon & Affiliate

Vi hjælper med at afsætte og markedsføre jeres varer i eksterne salgskanaler såsom Amazon, affiliate-websites og markedspladser. Typisk med fokus på højest mulig ROI.

Strategi & Sparring

Med udgangspunkt i vores viden, erfaringer og teknologier, yder vi løbende rådgivning til virksomheder, der ønsker sparring om deres digitale indsats, muligheder og udfordringer fra førende specialister.