Nyt eksklusivt whitepaper: Analyse af +100 retargeting annonce-setups – det lærte vi. Download her.

Facebook Ads

Facebook annoncering boostet af automation og AI

Facebooks algoritme, hvis brugt korrekt, kan hjælpe din virksomhed med at nå nye højder inden for annoncering. Lad os forklare hvorfor den rette Facebook annoncering strategi, kan hjælpe jer med at opnå højere ROAS og være top-of-mind

Facebook annoncering, accelereret af data, automation og machine learning
Vi sætter hele jeres kunderejse i centrum, laver annoncering og retargeting til netop jeres forbruger
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
hvad arbejder vi med

Facebook annoncering og målretning

Er I seriøse omkring at øge salget i jeres virksomhed? Facebook annoncering, accelereret af data, automation og machine learning giver jer muligheden for netop dette. Over 70% af danskere mellem 16-89 år har en bruger på Facebook, og 51% af alle danskere i dette segment benytter sig af Facebook dagligt.

Som et af Nordens førende digitale marketing bureauer, arbejder vi altid med de nyeste teknologier inden for AI (Kunstig Intelligens) og machine learning, og vi benytter os netop af dette i alt vores Facebook annoncering for vores kunder.

 

Hos  KYNETIC samarbejder vi tæt med Facebook, for at være de skarpest på de nyeste algoritmer – samt platform opdateringer. Derfor kan vi opnå bedre resultater for vores kunder. 

Den rette Facebook annoncering strategi kan bl.a. hjælpe jer med at:
Opnå en højere ROAS på tværs af kanaler, samt få en lavere CAC

Skabe tættere relationer mellem jeres kunder og jer

Være top-of-mind hos nye samt eksisterende kunder indenfor jeres branche

For at få mest muligt ud af jeres digitale marketing indsats på de sociale medier, er det vigtigt, at man holder sig opdaterede og følger udviklingen i den digitale verden. I Danmark er især disse platforme stærkt repræsenterede: Facebook, Instagram, Snapchat, LinkedIn, YouTube og Twitter.


Facebook og Instagram (ejet af Facebook) er samlet set de mest brugte sociale medie platforme i Danmark, og med en datadreven tilgang, er begge platforme fantastiske at annoncere på – både for B2B og B2C virksomheder.

 

Facebook Attribution blev lanceret i efteråret 2018, og er ifølge os, en af Facebook’s absolut største opdateringer inden for de seneste år. Facebook Attribution fortæller os om hvilke digitale kanaler, der tilskrives mest værdi for hver konvertering. 

 

I et cross-channel targeting setup er det vigtigt at vide hvilke platforme, der performer bedst, så kan vi ud fra en datadrevet tilgang skalere din virksomhed de helt rigtige steder. Hos KYNETIC arbejder vi ikke i siloer, men arbejder derimod som standard med attribution modellering, hvilket har en stor indflydelse på, hvordan den digital strategi skal udformes.

 

Facebook kan integrere hele jeres Google Ads performance samt andre tredjeparts platforme, så I nemmere kan få et overblik over hvilke platforme, der driver de bedste resultater for netop jeres virksomhed.

 

Hvordan arbejder vi med

Accelerér jeres webshop med facebook annoncering

Arbejder I til dagligt med en webshop, så vil I, baseret på den rette datadrevet strategi, skalere jeres virksomhed til nye højder.

Der findes mange forskellige annonceformer på Facebook, herunder bl.a. Dynamiske Produktannoncer (DPA). Dette er en fantastisk måde at nå jeres kunder på både Facebook og Instagram.

 

Med dynamiske produktannoncer har I mulighed for at integrere jeres webshop direkte på Facebook, og aktivt bruge den som en del af jeres cross channel retargeting setup. DPA’s kan bruges på tværs af Facebook’s forskellige platforme, og derudover kan de enkelte produktsæt, brands eller produktkategorier annonceres som følge af brugerens on-page adfærd. På denne måde kan Facebook assistere med at skabe en adfærdsbaseret customer journey, der giver en højere ROAS samt lavere CAC.

Indsigter i

Leadgenerering med facebook annoncering

I gennemsnit konverterer 96% af al trafik ikke ved første touch point, og derfor er det rette cross-channel retargeting setup en absolut nødvendighed, hvis man er ambitiøs om at vækste som virksomhed.

Ønsker I at indsamle leads til e-mail marketing eller generere salgskvalificerede leads med opfordring til direkte kontakt med jeres salgsteam, så har I muligheden for at gøre netop dette med Facebook annoncering. Samtidigt, så ser vi en gennemsnitlig CAC, der stadig er markant lavere end med fx LinkedIn annoncering.

Ved at bruge fx Instant Experience Lead Ads på Facebook, kan I automatisere meget for nye potentielle kunder. Ud fra hvilke informationer, I gerne vil have fra et lead, udfylder Facebook selv alle informationerne, og derved mindskes indsatsen fra et lead, og ydermere forkortes og optimeres kunderejsen. 

 

Arbejder I med Mailchimp, Active Campaign, HubSpot eller et helt andet e-mail marketing system, så har I, i de fleste tilfælde mulighed for at integrere jeres e-mail marketing system med Facebook Lead Ads. Dette giver mulighed for at automatisere onboarding flows, hvilket gør sig ekstremt gældende når det opsamlede lead fx. downloader et whitepaper, en ebook eller andet. 

 

Facebook åbnede ultimo august 2019 op for  Messenger Lead ads på alle markeder, samtidigt åbnede det også op for muligheden for at lave custom Json-templates. Messenger Leadgenerering er nu også rullet ud til alle markeder. Dette giver muligheden for at:

Stille flere dybdegpende spørgsmål automatisk til dit lead, inden jeres salgsteam selv overtager korrespondancen

Sende påmindelser til potentielle leads, der endnu ikke har svaret op alle de automatiserede spørgsmål

Integrere Facebook direkte med dit crm-system, så dit salgsteam hurtigt kan overtage samtalen med jeres nye kvalificerede lead

Spare tid i dit salgsteam ved at oprette diskvalificerede spørgsmål og en brugerdefineret "diskvalificeringsmeddelelse" til de ikke-kvalificerede leads

Indsigter i

Databaseret målretning på facebook

Et Facebook Pixel korrekt på jeres website eller Facebook SDK på jeres app, optimeret med de rette mikro-konverteringer, så kan I begynde at benytte disse brugerdata, både som en del af jeres retargeting setup, men samtidigt også til jeres top-funnel annoncering.

Ud fra dét data, som jeres virksomhed ejer, så kan I via Facebook oprette Look-a-like målgrupper, baseret på både jeres kundedata, men også baseret på brugeradfærd på tværs af jeres platforme. Ligesom Custom Intent i Google Ads, så arbejder Facebook også med brugeradfærd på tværs af platforme. 

 

Dette inkluderer brugere, der har besøgt konkurrenters websites eller apps. På denne måde kan I med en databaseret opsætning teste forskellige top-funnel målgrupper, og udvide jeres brand kendskab til potentielle kunder på jeres aktive markeder.

 

KYNETIC er udnævnt til Facebook Preferred Bureau Partner. En titel Facebook kun tildeler til bureauer, der opfylder de højeste standarder inden for annoncering på platformen. KYNETIC er udover titlen også den ultimative topscorer i Danmark, på baggrund af overbevisende resultater i kvalificerende forbrug og kvalificerende placeringer. Resultaterne har KYNETIC opnået ved at have branchens dygtigste specialister indenfor brugen af Facebooks annonceringsplatform, der har den dybeste forståelse af platformens højteknologiske funktioner samt aktiveringen heraf.

eksperter

Danmarks førende eksperter hjælper jeres virksomhed med at skabe resultater

+18
års erfaring med digital marketing
+200
vækstcases er grundlag for vores erfaring
data-drevet marketing

Vi får typisk 20-50% mere ud af jeres budgetter

Se alle fordelene
Søgemaskineoptimering

Typisk

25%

bedre rankings

SEM, PPC og social Ads

Typisk

30%

højere ROAS

RTB, display og medieindryk

Typisk

35%

øget awareness

Digital marketing strategi

Typisk

50%

højere ROI