Instagram Annoncering

Hos KYNETIC er vi specialister i Instagram annoncering

I KYNETIC arbejder vi dagligt med Instagram annoncering på tværs af mange af vores kunder, og det er for mange virksomheder en vigtigt driver i et digital cross-channel framework. Instagram annoncering er både for B2B virksomheder såvel som det er for B2C virksomheder, og platformen har over de seneste år gjort meget for at kunne drive trafik gennem nogle af verdens mest interaktive annonceformater. 

Instagram er en platform, hvor ca. 25% af danskere logger på mindst én gang i ugen, og som en del af Facebooks mange platforme, har du rig mulighed for at kunne ramme din målgruppe på det helt rigtige tidspunkt i kunderejsen. 

 

Instagram fun-facts: 

1. På verdensplan er der over 1 milliard mennesker aktive på Instagram hver måned (2019).

2. 33% af de mest sete Instagram Stories er fra virksomheder.

3. Over 200 millioner Instagram brugere besøger en virksomhed mindst én gang om dagen.

4. Der er over 25 millioner aktive virksomheder på Instagram. 

5. Instagram har en estimeret værdi af 100 milliarder USD (2019)

★★★★★

Instagram Ads skal være en aktiv del af dit digitale marketing setup

Instagram Ads er én af mange platforme som danskerne bruger på deres digitale enheder. Jeres (potentielle) kunder har i gennemsnit 6-10 touchpoints fra introduktion til brandet og frem til køb (eller anden makro-konvertering). Dog indikerer flere undersøgelser, at der faktisk er op mod 50 touchpoints i kunderejsen; herunder interaktioner med fx jeres Google, Facebook og Instagram Ads.

Iom. at Instagram er en del af Facebook, har I mulighed for at bruge mange af Facebooks aktiver samt optimere jeres Instagram Ads mod segmenter, der er boostet af hyper intelligente Facebook algoritmer. Dvs., at I kan annoncere på Facebook og Instagram samtidigt (via en Facebook annoncekonto), og ramme jeres potentielle kunder ud fra deres stadie i kunderejsen.  

Target din målgruppe med Instagram annoncering

Vi hører ofte mange virksomheder sige, at Instagram ikke en platform, hvor deres målgruppe er aktive på, men sandheden er, at for de fleste virksomheder, er dette absolut ikke korrekt. Vi anbefaler altid, at man arbejder med et cross-channel setup i sin digitale marketing strategi samt dykker ned i hvilke platforme, der skaber mest værdi for sin virksomhed. På den måde kan man lave et setup, som er baseret på adfærden af sin potentielle kunder, i stedet for at begrænse sin egen performance ved at arbejde imod platformenes embedded AI og ML. 

Arbejder man som virksomhed med en data-drevet attributionsmodel, så er man allerede langt ift. mange andre virksomheder, og dét at mestre de forskellige kanaler og platforme er essentielt for at en virksomhed kan vækste i 2020 og fremefter. 

Instagram anbefaler vi altså er en fast del af jeres digitale marketing indsats, og via Facebooks algoritmer har I mulighed for at ramme jeres målgrupper ud fra deres digitale adfærd. 

Fremtiden for Instagram Ads

I 2019, da Facebook afholdte deres berømte F8 konference, åbnede de dørene for nogle meget interessante features, som ville blive lanceret i løbet af 2020. Dette inkluderede bl.a. nye Instagram annonceformater, nye tiltag til både Facebook og Instagram interfacet, men nok vigtigst af alt; lanceringen af Instagram Checkout. 

Instagram checkout – såvel som Facebook checkout bliver en gamechanger inden for online handel. Med conversationel commerce værende én af de helt “relativt” nye fænomener inden for ecommerce, så er Facebook og Instagram fast besluttet for at være en del af fremtiden. 

Når Instagram og Facebook checkout bliver lanceret i Danmark, så handler det om for mange B2C virksomheder, at have styr på hele datafundamentet, produktkataloget, konverteringssporing mv. 

Kom i gang med Instagram Ads

Hvis du overvejer at arbejde med Instagram Ads som en del af jeres cross-channel digitale marketing setup, så er du velkommen til at kontakte os på kontakt@kynetic.dk eller på eller telefon 7875 0070 for en uforpligtende snak.

 

 

Nyeste virksomheder der har valgt KYNETIC

Brug for hjælp til jeres forretning?

Vi kan også hjælpe jer med

Digital Strategi

Vi laver både 360 graders digitale strategier og separate kanalstrategier med fokus på målbar vækst via indsigt i kunderejser, forbrugeradfærd og realistiske roadmaps.

Analyse og indsigt

Vores analytics-team kombiner webanalyse med business intelligence og predictive analytics for at give netop den indsigt, der sikrer, at der kan skabes de bedste resultater.

SEO

Vores omfattende SEO-framework sikrer dig øget synlighed og øget trafik fra Google og Bing. Frameworket består af 5 essentielle områder i en forretningskritisk SEO-indsats.

SEM

Med vores SEM-framework og best-in-class annonceringsværktøjer skaber vi klare målbare resultater på tværs af brancher med intelligent annoncering i Google Adwords, Google shopping, Bing Ads og retargeting.

Digitalt medieindryk & Display

Vi arbejder både top-funnel med at øge brand/produktkendskab og low-funnel med fokus på konverteringer. Vi arbejder med display-annoncering (RTB), dynamisk banner-udvikling, Youtube, native-ads, video-prerolls, in-app-ads og remarketing-setups.

Email & Automation

Med dyb specialisering i email-marketing og marketing-automation lige fra rekruttering og automatiske flows til data-management, inbound-marketing og multi-channel marketing automation setups, skaber vi relevans, leads og forretning på tværs af kunderejsen.

Sociale Medier

Vi skaber salg, leads, øget kendskabsgrad og forbrugerindsigt via de sociale medier. Vi er bl.a. specialiseret i avanceret annoncering på Facebook og retargeting, Instagram ads, Linkedin og Snapchat.

CRO

Med fokus på øget omsætning, engagement og optimale brugeroplevelser, arbejder vi med at forbedre forbrugerens digitale oplevelser igennem UX-optimeringer, splittest, personalisering og analyser, som leder til mere salg og øget loyalitet. 

Content Marketing

Content er typisk en essentiel del af en digital marketing strategi. Vi hjælper med, ved brug af data og indsigt, at skabe og distribuere content til de rette brugere/segmenter, på det rette sted, den rette tid og i den rette kontekst. 

Growth Hacking

Growth hacking handler om at tænke kreativt med data og skabe eksplosiv vækst. Vi kombinerer kreativitet med digital marketing virkemidler til at få dit produkt, app eller service ud til flere og ultimativt vækste jeres forretning hurtigere.

Amazon & Affiliate

Vi hjælper med at afsætte og markedsføre jeres varer i eksterne salgskanaler såsom Amazon, affiliate-websites og markedspladser. Typisk med fokus på højest mulig ROI.

Strategi & Sparring

Med udgangspunkt i vores viden, erfaringer og teknologier, yder vi løbende rådgivning til virksomheder, der ønsker sparring om deres digitale indsats, muligheder og udfordringer fra førende specialister.