Nyt eksklusivt whitepaper: Analyse af +100 retargeting annonce-setups – det lærte vi. Download her.

Instagram Ads

Instagram Annoncering er for alle typer brancher

Hver uge logger over 25% af den danske befolkning på Instagram og platformen er dermed en af de vigtigste sociale medie platforme at være tilstede på. Med det rette annoncerings setup kan du med Instagram ads ramme din målgruppe på det helt rigtige tidspunkt i kunderejsen

Vær på forkant i din digitale marketing med en data-drevet attributionsmodel
Ram din målgruppe på det helt rigtige tidspunkt i kunderejsen
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
hvad arbejder vi med

Instagram annoncering som performer

Instagram er én af mange platforme som danskerne bruger dagligt på deres digitale enheder. Det giver derfor gode muligheder for annoncører at nå og engagere ønskede målgrupper. Hos KYNETIC er vi specialister i Instagram annoncering og assisterer flere af vores kunder i at vinde flere kunder på platformen.

I KYNETIC arbejder vi på daglig basis med Instagram annoncering for mange af vores kunder. For mange virksomheder er annoncering på tværs af flere sociale platforme, en vigtigt driver i et digital cross-channel framework. Instagram annoncering er både relevant for B2B virksomheder, såvel som det er for B2C virksomheder. 

 

Jeres potentielle kunder har i gennemsnittet 6-10 touchpoints fra introduktion til brandet, frem til et køb eller en anden makro-konvertering. Flere undersøgelser indikerer endda, at der faktisk kan være op mod 50 touchpoints i kunderejsen; herunder interaktioner med Google, Facebook og Instagram Ads.

 

Da Instagram er en del af Facebook har I mulighed for at bruge mange af Facebooks aktiver, såsom tracking pixels, produkt kataloger m.fl. i jeres annoncering. I kan annoncere på Facebook og Instagram samtidigt via en Facebook annoncekonto, og ramme jeres potentielle kunder ud fra deres stadie i kunderejsen. Det betyder også at I kan optimere jeres Instagram Ads mod segmenter, der er boostet af hyperintelligente Facebook algoritmer. 

Hvordan arbejder vi med

En relevant social medie platform for både B2C og B2B

Vi hører ofte mange virksomheder sige, at Instagram ikke en platform, hvor deres målgruppe er aktive på. Sandheden er dog, at for de fleste virksomheder, er dette absolut ikke korrekt. Platformen er med sine mange daglige aktive brugere, relevant for både B2C og B2B virksomheder.

Vi anbefaler altid at der arbejdes med et cross-channel setup i en digitale marketing strategi, samt dykker ned i hvilke platforme der skaber mest værdi for den enkelte virksomhede. Ud fra dette laves et setup, baseret på adfærden af jeres potentielle kunder, i stedet for at begrænse jeres performance, ved at arbejde imod platformenes embedded AI og ML. 

 

Arbejder man som virksomhed med en data-drevet attributionsmodel, er man allerede langt ift. mange andre virksomheder. Dét at mestre de forskellige kanaler og platforme er essentielt, for at en virksomhed kan vækste i 2020 og fremefter. 

 

I KYNETIC anbefaler vi Instagram som en fast del af en digitale marketing indsats, da potentialet i platformen er stort for stort set alle slags virksomheder. Vi står altid parat til at assistere dig i gang med annoncering på Instagram, hvor det handler om at udnytte Facebooks algoritmer til jeres fordel, og ram jeres målgruppe ud fra deres digitale adfærd.

KYNETIC er udnævnt til Facebook Preferred Bureau Partner. En titel Facebook kun tildeler til bureauer, der opfylder de højeste standarder inden for annoncering på platformen. KYNETIC er udover titlen også den ultimative topscorer i Danmark, på baggrund af overbevisende resultater i kvalificerende forbrug og kvalificerende placeringer. Resultaterne har KYNETIC opnået ved at have branchens dygtigste specialister indenfor brugen af Facebooks annonceringsplatform, der har den dybeste forståelse af platformens højteknologiske funktioner samt aktiveringen heraf.

Instagram fun-facts: 

1. På verdensplan er der over 1 milliard mennesker aktive på Instagram hver måned (2019).

2. 33% af de mest sete Instagram Stories er fra virksomheder.

3. Over 200 millioner Instagram brugere besøger en virksomhed mindst én gang om dagen.

4. Der er over 25 millioner aktive virksomheder på Instagram. 

5. Instagram har en estimeret værdi af 100 milliarder USD (2019)

indsigter i

Fremtiden for Instagram annoncering

I 2019 afholdte Facebook deres berømte F8 konference, da åbnede de dørene for nogle meget interessante features, som ville blive lanceret i løbet af 2020. Særligt én feature er en gamechanger: Instagram Checkout.

Til F8 konferencen i 2019 blev flere nye features offentliggjort: Nye Instagram annonceformater, nye tiltag – til både Facebook og Instagram interfacet, men vigtigst af alt; lanceringen af Instagram Checkout. Med conversationel commerce værende én af de “relativt” nye fænomener inden for ecommerce, er Facebook og Instagram fast besluttet på at være en del af fremtiden. 

 

Når Instagram og Facebook checkout bliver lanceret i Danmark, handler det for mange B2C virksomheder om at have styr på hele data fundamentet, produktkataloget, konverteringssporing mv. Dette kan vi hos KYNETIC naturligvis være behjælpelige med. Hvis du vil lære mere om Instagram Checkout, annoncering eller targeted målgrupper, som en del af jeres cross-channel digitale marketing setup, er du velkommen til at kontakte os, allerede i dag.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Tommy Arildslund

CTO, Partner & Senior Digital Consultant

eksperter

Danmarks førende eksperter hjælper jeres virksomhed med at skabe resultater

+18
års erfaring med digital marketing
+200
vækstcases er grundlag for vores erfaring
data-drevet marketing

Vi får typisk 20-50% mere ud af jeres budgetter

Se alle fordelene
Søgemaskineoptimering

Typisk

25%

bedre rankings

SEM, PPC og social Ads

Typisk

30%

højere ROAS

RTB, display og medieindryk

Typisk

35%

øget awareness

Digital marketing strategi

Typisk

50%

højere ROI