Vind dit marked i 2023 РWebinarserie med fokus på strategi, trends og datacentralisering.

Læs mere og tilmeld dig

KPI Dashboard

KPI Dashboard - Skræddersyet monitering af jeres performance

Et key performance indicator dashboard giver det n√łdvendige overblik over de vigtigste n√łgletal. Dermed kan I afkode og evaluere, hvordan forretningen performer p√• daglig basis via en simplificeret visualisering. Dashboard giver overblik, kontrol og frihed til at drive forretning.

Benchmark data, forretningskritiske metrics og n√łgletal i data visualiseringer
Giver overblik og grundlag for strategiske overvejelser, forbundet med jeres kunderejse
Ingen siloer, fuld transparens, h√łjere relevans, mindre st√łj og st√łrre afkast
Hvad arbejder vi med

KPI dashboards giver en visuel forståelse af forretningen

Det er essentielt at kunne foretage l√łbende optimeringer, indsamle, kategorisere og visualisere virksomhedens vigtigste metrics. KPIs betydning: dashboards, der er et visuelt hj√¶lpemiddel, men ogs√• et strategisk og operationelt v√¶rkt√łj - et must for enhver ambiti√łs virksomhed, der √łnsker at v√¶kste.¬†¬†¬†

Et KPI dashboard rapporterer p√• de vigtigste metrics, ofte forretningsrelaterede, og giver dermed det n√łdvendige overblik i et ‚Äúlive-cockpit‚ÄĚ over de vigtigste n√łgletal. Der findes en lang r√¶kke dashboard-typer, udover et forretnings/digital marketing dashboard, som eksempelvis til monitorering af performance inden for salg, kundeservice, produktion, finans, HR med videre.

 

Et digital marketing dashboard er i h√łj grad et forretnings dashboard, som ikke alene inkluderer digital marketing metrics i kanaler, som ad spend, trafik, CTR, mv., men ogs√• afspejler forretningskritiske metrics. Det er afg√łrende at kunne afkode, hvordan hele forretningen performer p√• daglig basis, og hurtigt kunne danne sig et overblik over antal leads, antal konverteringer, hvor mange penge der er brugt, og hvor meget man har betalt per ny konvertering.

 

Med andre ord adskiller et godt KPI dashboard sig fra webanalyse og rapportering ved at simplificere og visualisere data p√• en let overskuelig og forst√•elig m√•de, samt mindske st√łj, som g√łr monitorering og sammenligning af performance effektivt.

 

KPI eksempler på metrics i et digital marketing dashboard:
Ad spend

CPA

Omsætning

Kanal performance

Churn

Konverteringer konverteringsrate

ROAS & ROI

Trafik - Direkte trafik, samt trafik fra brandkampagner og brand mentions

Dertil anbefaler vi altid at benchmarke data aktivt i KPI dashboardet, både med samme periode sidste år samt budget. Dette giver et udtryk for, om forretningen performer bedre i perioden i forhold til sidste år og budgettet. Udover de forretningskritiske metrics i et KPI dashboard, anbefaler vi at implementere deciderede marketing metrics fordelt per kanal, som for eksempel: 

  • Ad spend
  • CTR
  • CPC
  • CPA
  • ROAS
Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC

Vi er anerkendt for vores fremgansmåde indenfor dataanalyse af en lang række glade kunder baseret på samarbejder og vækstcases, hvor brugen af KPI dashboards har skabt fundament for performance indsigt.

Hvordan arbejder vi med

Softwarel√łsninger til dashboards

I kan finde et hav af forskellige systemer og platforme til at bygge dashboards, som kan integrerer med forskellige datakilder. Men v√¶rdien i et dashboard ligger i de ‚Äúberegnede metrics‚ÄĚ, med udregninger p√• CPA, hvor I kombinerer ad spend og konverteringer p√• tv√¶rs af kanaler.

Dashboardet skal v√¶re en visuel h√•nd, der er med til give den bedst mulige forretningsforst√•else p√• daglig basis. Derfor er det essentielt med et software, som underst√łtter jeres behov, samt er p√•lidelig j√¶vnf√łr dataindsamling og bearbejdning. Det er n√łdvendigt, at jeres software kan indsamle data p√• tv√¶rs af kilder s√•som Google Ads , Google Analytics, sociale mediekanaler og forskellige CRM systemer for at kunne lave beregnede metrics og benchmarke data.¬†

 

De mest popul√¶re softwarel√łsninger i markedet, vi anbefaler:
Google Analytics & Google Data Studio

Her er det muligt at lave meget simple dashboards og tilpassede rapporter samt mulighed for at integrere med forskellige platforme og hente data, dog primært fra Googles egne platforme som for eksempel Google Analytics, Sheets med videre (gratis).

Funnel

Giver mulighed for at lave dashboards, hvor kombination af data fra flere platforme og kanaler er afg√łrende. Funnel har integrationer til mere end 500 forskellige marketing platforme/systemer, og d√¶kker dermed de fleste virksomheders behov for at lave udregnede metrics (betalt).

Tableau

Tableau: Best-of-breed software til BI & datavisualisering. Ofte brugt til avancerede dashboards, datavisualiseringer og rapporter, og som I kan integrere med alle typer platforme (betalt).

Klipfolio & Gecko Board

Relativt popul√¶r l√łsning til simple dashboards, som visualiserer data fra forskellige platforme og kanaler (betalt).

Geckoboard

Relativt popul√¶r l√łsning til simple dashboards, som visualiserer data fra forskellige platforme og kanaler (betalt).

I KYNETIC er data en del af vores DNA, og vi arbejder altid med et datadrevet grundlag, hvor vi ser KPI dashboards som en optimal mulighed for at monitorere og tracke forretningen p√• daglig basis. Dashboardet er et v√¶rkt√łj, som giver indsigt og overblik over jeres forretnings KPI‚Äôer og performance. Benyt dashboards i jeres forretningsudvikling, optimer jeres investeringer og fokus√©r p√• de bedst pr√¶sterende aktiviteter.¬†

eksperter

Danmarks f√łrende eksperter hj√¶lper jeres virksomhed med at skabe resultater

+18
års erfaring med digital marketing
+200
vækstcases er grundlag for vores erfaring
data-drevet marketing

Vi får typisk 20-50% mere ud af jeres budgetter

Se alle fordelene
S√łgemaskineoptimering

Typisk

25%

bedre rankings

SEM, PPC og social Ads

Typisk

30%

h√łjere ROAS

RTB, display og medieindryk

Typisk

35%

√łget awareness

Digital marketing strategi

Typisk

50%

h√łjere ROI