Nyt eksklusivt whitepaper: Analyse af +100 retargeting annonce-setups – det lærte vi. Download her.

Pinterest Annocering

Specialister i Pinterest annoncering

I KYNETIC er vi behjælpelige med strategiske overvejelser, introduktion og budgettering til annoncering på Pinterest platformen. Vi kan håndtere den daglige drift, og sikre jer en god start på platformen, som er båret af visuelt indhold

Vind i jeres branche med den nyeste teknologi på annonceringsplatformen
Visuel kommunikation i hele kunderejsen, der leder til konverterende kunder
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad arbejder vi med

Pinterest som annonceringsplatform

Pinterest er en social interessebaseret netværksplatform, der fokuserer på deling af billeder og digitale identiteter. Platformen har i dag næsten 1 million danske brugere og er en af de mest visuel spændende platforme at annoncere på.

På Pinterest er indholdet billeder og videoer, som brugere udforsker efter inspiration til bolig, have, styling og meget mere. Pinterest er interessebaseret i den forstand, at brugere skaber en social identitet på baggrund af udvalgte interesser og søgninger. Udover at søge efter fotos i alle afskygninger, er det også muligt selv at dele egne fotos, og benytte de sociale aspekter på platformen som at like og kommentere på andre profilers content. 

 

Pinterest er dog ikke kun et socialt medie. Det er også en platform til annoncering, ligesom bl.a. Instagram og Facebook. Men Pinterest adskiller sig fra de øvrige sociale medier ved, at Pinterest mere minder om en søgemaskine, ligesom Google. Men her giver søgeord ikke website resultater, men visuelt indhold. Indholdet kan være billeder, illustrationer og andet grafisk materiale, der matcher deres søgning. På den måde adskille Pinterest sig fra andre visuelle baseret social medieplatforme, fx. som Instagram, hvor brugere typisk deler indhold, fremfor at søge efter det. 

 

Der er adskillige fordele ved Pinterest Ads, som gør det til en ekstremt spændende kanal at integrere i sit digital marketing setup. Hvis jeres virksomhed arbejder med design- eller livsstilsprodukter, eller produkter inden for f.eks. gastronomi, bolig, outdoor, gør-det-selv og lignende markeder, der typisk appellerer til folks kreativitet, så er Pinterest et must-have i jeres marketing setup.

 

Der er en lang række forskellige fordele ved Pinterest annoncering, herunder: 

 

  • Næsten 1. million danske brugere – Hvoraf ca. 25% bruger platformen dagligt
  • Markant billigere gennemsnitlige klikpriser end bl.a. Google Ads og Facebook Annoncering
  • Stort udvalg af spændende muligheder for målretning
  • Særligt interessant platform for virksomheder indenfor bolig, DIY, outdoor og lign. 
Hvordan arbejder vi med

Det store potentiale i Pinterest annoncering

Udvid jeres digital marketing setup med Pinterest annoncering i samarbejde med landets dygtigste specialister. KYNETIC hjælper både danske og internationale virksomheder med annoncering som er relevant og konverterende på Pinterest.

Hos KYNETIC er vi blandt landets førende bureauer inden for Pinterest annoncering, med flere års erfaring og den nyeste viden inden for effektiv Pinterest annoncering. Vi hjælper både danske og internationale virksomheder, inden for bl.a. bolig, gastronomi, outdoor og DIY, med at få øget brandkendskab samt flere kunder via denne annonceringsplatform. Uanset om I allerede arbejder med betalt annoncering eller står foran en igangsætning af et helt nyt annonceringssetup, er Pinterest en platform I bør overveje at tage i brug, i jeres digitale marketing indsats.

 

Selvom Pinterest er et stykke fra samme popularitet som bl.a. Facebook, Instagram og Snapchat, så er der alligevel knap 1.000.000 danskere, der bruger platformen, hvoraf cirka en fjerdedel er daglige brugere. Dette svarer til knap 5% af den samlede danske befolkning, så platformen er blevet taget godt i mod af danskerne.

 

Samtidigt med at Google Ads og Facebook bliver dyrere at annoncere på, er Pinterest fortsat en billig annonceringsplatform, med klikpriser helt ned på få kroner. Annoncerer I allerede på Google, Facebook, Linked m.fl., og gerne vil skalere jeres marketing setup, er Pinterest ligeledes et oplagt sted at starte. 

 

Øget konkurrence på tværs af markeder, dyrere klikpriser i Google og Facebook, og forbrugere der i stigende grad ved hvad de vil have og hvor de kan finde den information de skal bruge, er de daglige udfordringer i annoncering. Men det giver på samme tid mange muligheder, særligt hvis I vælger at lade os i KYNETIC assistere jer. Vær blandt de første i jeres branche til at bruge Pinterest Ads aktivt i jeres digitale marketing setup og få en konkurrencemæssig fordel. 

KYNETIC er udnævnt til Facebook Preferred Bureau Partner. En titel Facebook kun tildeler til bureauer, der opfylder de højeste standarder inden for annoncering på platformen. KYNETIC er udover titlen også den ultimative topscorer i Danmark, på baggrund af overbevisende resultater i kvalificerende forbrug og kvalificerende placeringer. Resultaterne har KYNETIC opnået ved at have branchens dygtigste specialister indenfor brugen af Facebooks annonceringsplatform, der har den dybeste forståelse af platformens højteknologiske funktioner samt aktiveringen heraf.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

eksperter

Danmarks førende eksperter hjælper jeres virksomhed med at skabe resultater

+18
års erfaring med digital marketing
+200
vækstcases er grundlag for vores erfaring
data-drevet marketing

Vi får typisk 20-50% mere ud af jeres budgetter

Se alle fordelene
Søgemaskineoptimering

Typisk

25%

bedre rankings

SEM, PPC og social Ads

Typisk

30%

højere ROAS

RTB, display og medieindryk

Typisk

35%

øget awareness

Digital marketing strategi

Typisk

50%

højere ROI