Vind dit marked i 2023 РWebinarserie med fokus på strategi, trends og datacentralisering.

Læs mere og tilmeld dig

Tracking

Tracking setup - Hjertet i en effektiv digital marketing strategi

Tracking af brugere, kunderejser og online performance er essentielt for en effektiv datadrevet digital marketing strategi. Som landets f√łrende digital marketing performance bureau har data tracking afg√łrende indflydelse p√• alle vores arbejdsprocesser.

Et korrekt tracking setup giver bedre dataindsamling og flere indsigter
Kundeadfærd, webanalyse og tracking, for en optimal kunderejse
Ingen siloer, fuld transparens, h√łjere relevans, mindre st√łj og st√łrre afkast
Hvad arbejder vi med

Korrekt tracking setup

Et korrekt tracking setup er fundamental for at opsamle den rette type og mængde data omkring potentielle kunders adfærd på jeres website. Dataen giver indsigt i hvilke flows, der leder til at flere leads og konverteringer, og dermed hvor I skal prioritere jeres digitale indsats.

Et effektivt tracking setup opsamler data der kan benyttes til at forstå eksisterende kunder og målrette indhold mod nye prospekter. Med andre ord: Et tracking setup er mere end blot de konverteringspunkter, der kan måles i Google Analytics.


Tilstr√¶kkelig tracking er ofte en undervurderet disciplin. Af alle virksomheder som KYNETIC har ber√łring med har 9 ud af 10 fejl eller mangler i deres tracking setup. Det betyder fejldispositioner, det mindsker effektiviteten og medf√łrer tab af indtjening. Med en r√¶kke af landets dygtigste data og tracking eksperter hj√¶lper vi vores kunder at tracke deres online og offline aktiviteter p√• bedste vis, med brug af best-of-breed teknologi, marketing attribution og h√łj teknisk forst√•else. KYNETIC oms√¶tter tracking til forretningsindsigt, som g√•r ud over traditionel webm√•ling og hj√¶lper jer med at f√• den fulde forst√•else for jeres performance p√• tv√¶rs af alle kanaler.

Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC

Vi er anerkendt af en lang række glade kunder der har vækstet markant gennem et digitalt marketing samarbejde. Vores ekspertise indenfor at opsætte intelligente tracking setups har resulteret i utallige vækstcases.

Hvordan arbejder vi med

Tracking af mikro-konverteringer & moments

Der findes flere typer af konverteringer; de ‚ÄĚh√•rde‚ÄĚ konverteringer som er kritiske for jeres forretning ‚Äď typisk varme leads ‚Äď og de konverteringer som bidrager til, at prospekter modnes og rykker t√¶ttere p√• en k√łbsbeslutning.

De mindre konverteringer der bidrager til at forst√• kundernes k√łbsadf√¶rd. kaldes ofte for mikro-konverteringer eller mikro-moments, og er handlinger som indikerer hvad brugeren √łnsker at opn√•. Intentionen bag er afg√łrende at forst√• og derfor er det n√łdvendigt at tracke p√• mikro-konverteringer.

Google definerer fire typer af micro-moments:
I-want-to-know moments

Brugeren s√łger information for at opn√• viden, enten for at l√łse et problem eller behov. Disse √łjeblikke opst√•r typisk i forbindelse med research af produkter, virksomheder, services, etc.

I-want-to-go moments

N√•r en buruger s√łger efter lokale udbydere af et produkt eller ydelse. Disse √łjeblikke er ofte geografisk m√•lrettede og baseret p√• at brugeren √łnsker at navigere

I-want-to-do moments

Brugeren √łnsker at udf√łre en handling, og udviser adf√¶rd p√• websitet som afspejler hvilken handling der √łnskes udf√łrt

I-want-to-buy moments

Ofte er disse √łjeblikke kommercielle og forbundet med h√łj k√łbsintention. Med andre ord, er brugeren ofte klar til at k√łbe og har i den forbindelse muligvis brug for vejledning ifm. k√łbet

Brugernes begyndende interesse afgiver data, som kombineret med mikro-tracking kan afsl√łre vejen til en endelig konvertering

Udover disse mikro-konverteringer og moments, er det naturligvis ogs√• n√łdvendigt at tracke p√• visse website elementer, for at fors√łge og forst√• kundernes k√łbsadf√¶rd. Det er vigtig at tracke hvordan forbrugerne er kommet ind p√• websitet, men liges√• vigtigt at forst√• hvilke elementer de fokuserer p√•, n√•r de er landet ind p√• hjemmesiden. Derfor skal man som virksomhed, med god grund tracke p√• en r√¶kke forskellige elementer, for at finde ud af, hvilke forbrugerne har mest fokus p√• on site.

KYNETIC har udarbejdet f√łlgende liste, med website elementer, der b√łr micro-trackes:¬†

  • Video afspilninger
  • Klik p√• telefonnumre og mailadresser
  • Form submissions
  • Nyhedsbrev permissions
  • Demo-bookinger
  • Downloade af produkterbrochure og kataloger

Ovenst√•ende konverteringspunkter b√łr som udgangspunkt skabe data med to form√•l:

 

  1. At skabe indsigt vha. dataanalyse, og
  2. At skabe mulighed for mere segmenteret og præcis målretning.
    Det er derfor vigtigt at sikre at data bliver opsamlet på de rette platforme, så det er muligt at agere på disse data.

Foruden de ovenst√•ende website elementer kan der trackes p√• andre relevante parametre p√• sidel√łbende platforme. Tracking p√• tv√¶rs af flere platforme vil konkretisere jeres samlede m√•lgruppe og deres k√łbsadf√¶rd i forbindelse med jeres virksomhed.

Andre relevante platforme virksomheder b√łr tracke:
Facebook Business Manger

Standard events såsom leads, contact, initiatecheckout samt Custom Conversions.

Google Analytics

Events, mål med værdi & attributionsmodeller samt eCommerce

DMP/CMP & Marketing Automation Platform

Adf√¶rd, persondata samt k√łbshistorik

Vores typiske proces

Fra Google Analytics til skræddersyede dashboards

At kunne måle effekterne af dine marketing investeringer er helt essentielt for alle der arbejder med digital marketing og traditionel marketing i dag, for at kunne drive forretningsvækst både på kort og langt sigt.

Udover et granuleret Google Analytics setup, anbefaler vi at vores kunder f√•r udarbejdet skr√¶ddersyede dashboards, der effektivt m√•ler deres digitale performance og offline-effektiver, hvis de er tilstede, og benchmarker dem mod eksempelvis et budget/forecast og et index sidste √•r. P√• den m√•de er trackingen ikke bare en situationsbeskrivelse, men et reelt ledelsesm√¶ssigt cockpit til at afg√łre om I er p√• rette kurs.

 

Et skr√¶ddersyet KPI dashboard giver overblik, kontrol og frihed til at drive forretning. Det er vores erfaring, at det giver et meget bedre og mere overskueligt overblik at benytte et dashboard frem for Google Analytics p√• daglig basis. Dashboardet giver et reelt billede, som ikke p√• samme m√•de kan opleves gennem Google Analytics’ simple dashboards og tilpassede rapporter.

 

KYNETIC er eksperter i en lang række tracking og data-analyse software, herunder: 

 

  • Google Analytics og Google Analytics 360 suiten
  • Facebook Insight & attribution
  • Google Tag Manager
  • Google Data Studio
  • Microsoft Power BI
  • Segment
  • Apsis CMP
  • Raptor CMP
  • IBM Watson

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Tommy Arildslund

CTO, Partner & Senior Digital Consultant

eksperter

Danmarks f√łrende eksperter hj√¶lper jeres virksomhed med at skabe resultater

+18
års erfaring med digital marketing
+200
vækstcases er grundlag for vores erfaring
data-drevet marketing

Vi får typisk 20-50% mere ud af jeres budgetter

Se alle fordelene
S√łgemaskineoptimering

Typisk

25%

bedre rankings

SEM, PPC og social Ads

Typisk

30%

h√łjere ROAS

RTB, display og medieindryk

Typisk

35%

√łget awareness

Digital marketing strategi

Typisk

50%

h√łjere ROI