LAST-CALL: SEO Study webinar – lær af de +100 største ecommercers fejl og indsats i SEO – tilmeld dig nu

Content Marketing

Content der konverterer kunder og skaber langvarig loyalitet

Vi stiller skarpt på alle touch points i kunderejsen og understøtter den med det rette content, i den rette kontekst. Det forhøjer CLV, forbedrer ROI og holder din virksomhed relevant i en larmende branche. Ude er push kommunikation, inde er inspirerende relationer

Mere trafik, flere leads og højere konverteringsrater ved hjælp af data
Vind over komplekse kunderejser, højere forventninger og flere konkurrenter
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad arbejder vi med

Forbrugere ønsker relevant indhold, ikke reklamer

Forbrugere bliver hver dag oversvømmet af reklamebudskaber, for konkurrencen om deres opmærksomhed foregår på tværs af virksomheder og brancher. I dag er forbrugere efterhånden immune over for uinteressant markedsføring, hvilket sætter nye krav til content marketing.

Nutidens forbruger er kritisk overfor reklamer. 71% af alle forbrugere ser negativt på annoncering med budskaber, der bærer tydeligt præg af markedsføring, og som har lav relevans. Især yngre (både generation y og z) er kritiske over for annoncering. Ifølge McCarthy Group, stoler op mod 84% ikke på annoncer.

I KYNETIC arbejder vi med datadrevet content marketing, der skaber trafik, leads og højner konverteringsrater. Vi arbejder med content som leverer værdi til kunder gennem relevant indhold, de møder på det rette tidspunkt og i den rette kontekst.

Content marketing kræver derfor et skarpt fokus på hvem kunderne er demografisk og psykografisk, hvad de efterspørger, interesserer sig for og hvordan de konsumerer indhold. Deres digitale adfærd i valg og brug af digitale platforme har også afgørende betydning for hvilket content, vi anbefaler at prioritere en produktion af.

Af alle danske forbrugere starter 88 % af deres kunderejser ved at undersøge varen på nettet. Hvis din virksomhed er til stede i dét øjeblik og kan besvare deres spørgsmål med relevant og værdifuldt indhold, stiger sandsynligheden for at de konverterer hos dig.

Tilstedeværelsen på nettet med det rette content er derfor afgørende for at føre trafik ind på dit site og skabe varme leads tidligt i købsprocessen. I KYNETIC har vi et hold af content specialister der med hjælp fra andre digitale marketing discipliner som SEO, annoncering og digitale strateger, mv.,  hver dag rådgiver virksomhed i værdiskabende content marketing. 

 

Fordelen ved en datadrevet content marketing strategi er ikke kun forhøjet trafik til dit site og flere konverteringer. Content marketing er også en langsigtet investering, som giver loyale kunder der konverterer med en højere ROI. 

 

Du kan læse mere om hvordan vi arbejder med data og det vi kalder en efterspørgselsanalyse i en integreret SEO og content-marketing strategi her. Vi hjælper gerne din virksomhed i gang med en effektiv content marketing, som vi garanterer skaber mere forretning. 



Hvordan arbejder vi med

Unikt, værdiskabende og relevant content

Nutidens forbruger er en digital ekspert, som ikke længere lytter til virksomheders push kommunikation eller vil lade dem bestemme over deres liv. Med datadrevet content marketing, inspirerende content og indhold der imødekommer forbrugernes behov, tiltrækkes forbrugere til.

Når vi i KYNETIC arbejder med content marketing, fokuserer vi på at opkvalificere vores kunders content ved at understøtte dem med relevant og unikt indhold. For at dette skal lykkes, dykker vi dybt ned i målgruppens behov, ønsker og adfærd som vi opsamler fra flere datapunkter. 

 

Vi afdækker efterspørgslen på markedet ved hjælp af en grundig AI-baseret efterspørgselanalyse. Heraf får vi data på forskellige søgetermer, herunder produktsøgninger og emner, som målgruppen har foretaget og som som relaterer til virksomhedens produkt eller service. I datasættet bliver søgevolumen og konkurrencen også afklaret. 

 

Udover kommercielle nøgleord, identificerer vi spørgsmål, ønsker, udfordringer og forventninger, som jeres kunder har til jeres produkt. Viden om jeres målgruppe og deres interesser skaber derfor grundlag for udvikling og eksekvering af content. 

 

Forbrugere skal påvirkes mere end én gang, for at de konvertere. I content marketing er en gylden regel at indholdet skal levere værdi til brugeren mindst tre gange, før kommunikationen skal blive mere salgsorienteret. Det sætter krav til content omfanget og heri en content produktion, og her står KYNTEICs hold af content specialister til rådighed. 

 

Vi hjælper blandt andet vores kunder med at skabe indhold inden for følgende discipliner:

+
Video

Op mod 92% af alle forbrugere med mobile devices konsumerer videoindhold. Video content er en god og effektiv måde at skabe opmærksomhed og engagere dit publikum på og bliver ofte prioriteret højere end andet content.

+
Blogindlæg

I er eksperter inden for jeres fagområde, og det skal ikke alene kommunikeres, men også anvendes proaktivt. Et godt blogindlæg byder på interessant og relevant viden til forbrugeren. Indholdet kan forbrugeren enten have søgt bevidst for at finde svar på spørgsmål, eller det kan løse en ubevidst blokade der har forhindret en købsbeslutning.

+
E-bøger

Del ud af jeres ekspertviden ved at lave gennemarbejdet og flot præsenteret indhold, som behandler et fagområde, en branche eller et interessefelt. E-bøger er typisk effektive til at generere leads ved at lade jeres kunder downloade et eksempel via deres e-mail.

+
Infographics

Dine kunder foretrækker nemt og overskueligt indhold, og i mange tilfælde vil det være ideelt at fortælle omkring komplekse eller videnstunge emner på en visuel simpel måde ved hjælp af infographics.

+
Sociale medier

Sociale medier er uundgåelige, når det kommer til at skabe en relation til jeres kunder. Danskere bruger i gennemsnit 3,5 timer om dagen på sociale medier, og her har I altså gode chancer for at tiltrække jeres kunders opmærksomhed og skabe relationer gennem regelmæssigt spændende og engagerende indhold. Læs mere om, hvordan vi kan hjælpe med at udvikle og eksekvere en effektiv indsats på sociale medier.

+
Referencer/anmeldelser

Anbefalinger fra glade og tilfredse kunder eller levering til prominent kunder er afgørende i købsbeslutning. Skab troværdighed ved at lade potentielle kunder læse om ros I har modtaget fra andre.

+
Email-marketing

Vi hjælper med at få succes med e-mail marketing, så I følger jeres leads med relationsskabende content fra første indtryk ned gennem kunderejsen ved anvendelse af vores eget framework.

+
SEO

Googles søgealgoritmer prioriterer engagerende og informativt indhold. Leverer I regelmæssigt content af god kvalitet på jeres website og blog, vil Google vurdere websitet som et værdiskabende svar på kundens forespørgsel. Det vil styrke jeres SEO og øge jeres chancer for en god rangering, når kunden søger viden om jeres produkt. Læs mere om, hvordan vi hjælper vores kunder med søgemaskineoptimering.

Værktøj til content marketing

Værdien af en kunde influerer ROI

En succesfuld strategi med content marketing kommer af et indgående kendskab til kunderejsen. Særligt i B2B sammenhænge eller salg af komplekse produkter eller services, er et skarpt fokus på at følge kunderne nøglen til at skabe relationer på den lange bane.

Vi arbejder altid med Customer Lifetime Value (CLV), når vi beregner ROI ved content marketing. Det er et ofte overset element, men ikke desto mindre er det afgørende i en målrettet content marketing indsats. Customer Lifetime Value handler om at kende jeres kunders samlede værdi i den tid, de er kunder i jeres forretning. Benytter I CLV aktivt i forbindelse med budgettering, vil I kende værdien af en ny kunde og dermed også den pris, som I bør betale for at skaffe nye kunder.

I kan udregne jeres Customer Lifetime Value med vores gratis CLV beregner.

Vores typiske proces

Et content framework for hele kunderejsen

Vores team af specialister tager jer i hånden fra det første stadie i processen, sikrer kvaliteten og kommunikation undervejs, og styrer jer sikkert i mål. Vi behandler jeres forretning, som var det vores egen, og derfor fokuserer vi altid benhårdt på bundlinjen.

Vores tilgang til arbejdet med content marketing er pragmatisk, og derfor arbejder vi ud fra et struktureret framework, som skaber den største værdi for vores kunder. Som tidligere nævnt frasorterer forbrugere i stigende grad reklamer og laver i stedet selv deres egen research. Det har skabt et stigende antal touch points i kunderejsen, der i nutidens digitale marked er langt mere kompleks end før. 

 

Vi arbejder derfor med en funnel-baseret strategi, som deles op i tre stadier, der hver især tjener formålet om at modne kunden fra informationssøgning til det endelige køb:

Ved at imødekomme jeres potentielle kunders interesser og besvare deres spørgsmål med det rigtige indhold, på det rigtige tidspunkt, vil kunden føle sig værdsat. Det vil give autoritet og tillid hos kunden, og jeres forretning vil blive positioneret som en bidragende og troværdig kilde til information.

Med en god content marketing strategi kan I styrke jeres SEO, skabe engagement og brand awareness og vedligeholde meningsfulde relationer til jeres kunder. Dermed vil I stå stærkere end jeres konkurrenter, nå købssituationen opstår.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Jeppe Juul Sørensen

Head of Strategy & Growth

eksperter

Danmarks førende eksperter hjælper jeres virksomhed med at skabe resultater

+18
års erfaring med digital marketing
+200
vækstcases er grundlag for vores erfaring
data-drevet marketing

Vi får typisk 20-50% mere ud af jeres budgetter

Se alle fordelene
Søgemaskineoptimering

Typisk

25%

bedre rankings

SEM, PPC og social Ads

Typisk

30%

højere ROAS

RTB, display og medieindryk

Typisk

35%

øget awareness

Digital marketing strategi

Typisk

50%

højere ROI