LinkedIn Annoncering

Specialister i LinkedIn Annoncering

I KYNETIC arbejder vi fast med LinkedIn som annonceringsplatform, og det er for en stor del af vores internationale kunder en fast del af deres marketing toolbox. Dette er primært som B2B Lead genereringsværktøj, men også til full-funnel marketing inden for B2C markedet.
Ved at bruge en datadreven tilgang til LinkedIn annoncering, accelereret af kunstig intelligens og machine learning, vil I være i stand til at opnå flotte resultater for jeres forretning.

Kontakt os for at høre nærmere hvordan vi kan hjælpe jer til at få mere ud af jeres LinkedIn budget.

Vidste du at:

Jeres (potientielle) kunder har gns. 6-10 online touch points fra inspiration til køb. Flere undersøgelser peger på op mod 50, hvis kunderne ikke har hørt om jeres brand før.  Med andre ord kunderejserne bliver længere og kunderne hopper rundt mellem Google, sociale medier, mails, medier og enheder. Samtidig forventer mere end 70% af jeres kunder, at I kender dem og bruger deres data til målrettet/personaliseret markedsføring.

Derfor giver det ikke længere mening at arbejde med digital-marketing siloer, hvor I arbejder med eksempelvis SEO ét sted, Google Ads et andet og Facebook ads ét tredje. I KYNETIC nedbryder vi siloerne fra specialist-bureauerne og arbejder samtidig langt mere performance-orienteret end et klassisk mediebureau. Vi sætter kunderejsen i centrum og vores Linkedin-specialister fokuserer på hele kunderejsen, hvor indsatsen integreres med andre kanaler. Sammen med brug af automation og machine learning resultater det gns. i 20-50% bedre resultater for samme budgetter.

★★★★★

Datadreven tilgang til annoncering på LinkedIn

LinkedIn er en platform, hvor den gennemsnitlige CPM (kost per tusind visninger) ofte er højere end på andre platforme – herunder Facebook, Instagram og Google Ads. Dette kommer også an på hvilket marked, I er i gang med at erobre. Mht. til danske marked i 2019, så er det ikke uvant at se en CPM på 3-6 gange højere på LinkedIn end på Facebook og Instagram.

For at bruge LinkedIn’s algoritme på bedst mulig vis, så kræver det en større mængde data, som algoritmen kan bearbejde. Denne datamængde opnår man bedst ved at arbejde på tværs af platforme i en funnel-based marketing strategi.

Ligesom Facebook har et Pixel til at indsamle data fra dine website besøgende eller Facebook SDK til at indsamle data omkring dine App brugere, så har LinkedIn et Insight Tag, som du kan implementere på dit website. Ved at oprette de rette mikro-konverteringer og opsamle nok top-funnel trafik til dit website, så kan du lave et adfærdsbaseret retargeting setup i din annoncering på LinkedIn. Det kræver en målgruppe af minimum 300 LinkedIn medlemmer for at lave en retargeting kampagne, og LinkedIn’s algoritme opfanger og linker ofte ca. 5-10% af alle dine websitebesøgende til et LinkedIn medlem på det danske marked. Dette hænger også sammen med antallet af LinkedIn medlemmer i Danmark.

Ligesom på Facebook og i Google Ads, så har du også mulighed for at uploade CRM data til LinkedIn. LinkedIn supporterer også direkte CRM-integrationer til bl.a. HubSpot, Marketo, Oracle Eloqua, Salesforce, Microsoft Dynamics 365 og mange flere.

I KYNETIC rådgiver vi om hvilke integrationsmuligheder samt funnel-baseret digital marketing strategi, der bør fokuseres på, så vi kan skabe de bedste resultater for netop jeres forretning. Med udgangspunkt i kunderejsen, sammensætter vi den rette forretningsstrategi holdt op mod jeres interne KPI’s og forretningskritiske touchpoints.

Hvordan adskiller LinkedIn sig fra andre Social Media platforme?

LinkedIn annoncering adskiller sig primært fra andre platforme så som Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest Ads mv., på mulighederne for målretningen af jeres annoncer.

LinkedIn giver jer muligheden for at annoncere målrettet ud fra bl.a.:

Virksomhed

  • Brancher: Eksempelvis ”Tøj og Mode”, ”Forbrugervarer”, ”Detail”, ”Elektronik” mv.
  • Dine egne virksomhedsfølgere.
  • Virksomhedsforbindelser: Nå ud til forbindelser i 1. led for medlemmer i udvalgte virksomheder, der har +500 medarbejdere.
  • Virksomhedsnavne: Nå ud til specifikke virksomheder, som har aktive ansatte på LinkedIn.
  • Virksomhedsstørrelse: Nå ud til medlemmer baseret på størrelsen af den organisation, hvor de arbejder.

Uddannelse

  • Akademiske grader: Nå ud til medlemmer, der enten er i gang med en akademisk uddannelse, eller har taget en akademisk uddannelse inden for et givent felt.
  • Skoler: Nå ud til medlemmer, der har taget et bestemt kursus eller på et universitet eller anden uddannelsesinstitution.
  • Studieretninger: Nå ud til medlemmer inden for en bestemt studieretning.

Arbejdserfaring

  • Ancienniteter: Nå ud til medlemmer med en bestem anciennitet. Denne målretning er baseret på medlemmers nuværende jobfunktion.
  • Antal års erfaring inden for et givent felt.
  • Jobfunktioner: Nå ud til medlemmer baseret på typiske opgaver eller aktiviteter, der er knyttet til deres nuværende stilling i en virksomhed.
  • Jobtitler.
  • Kompetencer.

Interesser

  • Grupper: Nå ud til medlemmer, der er medlem af bestemte LinkedIn grupper.
  • Interesser: Nå ud til medlemmer baseret på interesser, der passer til din virksomhed.

Derudover kan man også annoncere på LinkedIn baseret på demografiske data – herunder køn og alder.

Da medlemmer af LinkedIn ofte indtaster mere data omkring deres nuværende jobfunktion samt uddannelse, så giver det jer annoncører mere valide data at arbejde ud fra når I fokuserer på eksempelvis B2B Lead Generering i jeres LinkedIn marketing strategi.

Brug LinkedIn’s algoritme til jeres fordel

I testfaserne af nye målgrupper på LinkedIn har I mulighed for at bruge LinkedIn’s algoritme til jeres fordel, og samtidig indsamle mere data om jeres målgruppe. 

Ved at aktivere Audience Expansion i jeres LinkedIn kampagner kan I nå ud til lignende målgrupper inden for samme geografiske afgrænsning. Derudover, hvis I ekskluderer specifikke attributter i jeres målgruppe, så vil disse også blive ekskluderet efter aktivering af Audience Expansion.

Der kan drages paralleller fra LinkedIn’s Audience Expansion til Look-a-like målgrupper i Facebook, men LinkedIn bruger kun Audience Expansion hvis der ikke er nok data i din målgruppe til at få algoritmen til at optimere jeres kampagner optimalt, og I behøver ikke at oprette en ny målgruppe i et separat annoncesæt for at få algoritmen til at optimere hvor nødvendigt.

Ønsker I at vækste jeres virksomhed med LinkedIn Annoncering, så kontakt os på kontakt@kynetic.dk eller telefon 7875 0070 for en uforpligtende snak. Vi er ikke som andre SoMe bureauer.

 

Nyeste virksomheder der har valgt KYNETIC

Brug for hjælp til jeres forretning?

Vi kan også hjælpe jer med

Digital Strategi

Vi laver både 360 graders digitale strategier og separate kanalstrategier med fokus på målbar vækst via indsigt i kunderejser, forbrugeradfærd og realistiske roadmaps.

Analyse og indsigt

Vores analytics-team kombiner webanalyse med business intelligence og predictive analytics for at give netop den indsigt, der sikrer, at der kan skabes de bedste resultater.

SEO

Vores omfattende SEO-framework sikrer dig øget synlighed og øget trafik fra Google og Bing. Frameworket består af 5 essentielle områder i en forretningskritisk SEO-indsats.

SEM

Med vores SEM-framework og best-in-class annonceringsværktøjer skaber vi klare målbare resultater på tværs af brancher med intelligent annoncering i Google Adwords, Google shopping, Bing Ads og retargeting.

Digitalt medieindryk & Display

Vi arbejder både top-funnel med at øge brand/produktkendskab og low-funnel med fokus på konverteringer. Vi arbejder med display-annoncering (RTB), dynamisk banner-udvikling, Youtube, native-ads, video-prerolls, in-app-ads og remarketing-setups.

Email & Automation

Med dyb specialisering i email-marketing og marketing-automation lige fra rekruttering og automatiske flows til data-management, inbound-marketing og multi-channel marketing automation setups, skaber vi relevans, leads og forretning på tværs af kunderejsen.

Sociale Medier

Vi skaber salg, leads, øget kendskabsgrad og forbrugerindsigt via de sociale medier. Vi er bl.a. specialiseret i avanceret annoncering på Facebook og retargeting, Instagram ads, Linkedin og Snapchat.

CRO

Med fokus på øget omsætning, engagement og optimale brugeroplevelser, arbejder vi med at forbedre forbrugerens digitale oplevelser igennem UX-optimeringer, splittest, personalisering og analyser, som leder til mere salg og øget loyalitet. 

Content Marketing

Content er typisk en essentiel del af en digital marketing strategi. Vi hjælper med, ved brug af data og indsigt, at skabe og distribuere content til de rette brugere/segmenter, på det rette sted, den rette tid og i den rette kontekst. 

Growth Hacking

Growth hacking handler om at tænke kreativt med data og skabe eksplosiv vækst. Vi kombinerer kreativitet med digital marketing virkemidler til at få dit produkt, app eller service ud til flere og ultimativt vækste jeres forretning hurtigere.

Amazon & Affiliate

Vi hjælper med at afsætte og markedsføre jeres varer i eksterne salgskanaler såsom Amazon, affiliate-websites og markedspladser. Typisk med fokus på højest mulig ROI.

Strategi & Sparring

Med udgangspunkt i vores viden, erfaringer og teknologier, yder vi løbende rådgivning til virksomheder, der ønsker sparring om deres digitale indsats, muligheder og udfordringer fra førende specialister.