Bliv en del af KYNETIC – se vores ledige stillinger her

LinkedIn Annoncering

LinkedIn annoncering til jeres fordel

Hos KYNETIC har vi en datadreven tilgang til LinkedIn annoncering, accelereret af kunstig intelligens og machine learning. Vi arbejder ofte med LinkedIn som annonceringsplatform og har den som en fast del i vores marketing toolbox

Datadreven, adf√¶rdsbestemt tilgang til LinkedIn annoncering med h√łj ROI
Annoncering med fokus på beslutningstagernes kunderejse
Ingen siloer, fuld transparens, h√łjere relevans, mindre st√łj og st√łrre afkast
Hvad arbejder vi med

LinkedIn annoncering

LinkedIn annoncering er prim√¶rt et B2B leadgenereringsv√¶rkt√łj, men platformen er ogs√• oplagt til full-funnel marketing p√• B2C markedet. Potentialet er stort i LinkedIn og i mange brancher afg√łrende i annoncering og leadgenerering.

Ved at bruge en datadreven tilgang til LinkedIn annoncering, accelereret af kunstig intelligens og machine learning, vil I være i stand til at opnå flotte resultater for jeres forretning.

LinkedIn annoncering adskiller sig fra andre platforme som Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest Ads etc., på grund af mulighederne for målretning af annoncer. Med LinkedIn annoncering er der langt flere muligheder for at annoncere målrettet ud fra en række punkter, beskrevet herunder. 

LinkedIn giver en unik mulighed for at målrette annoncering efter målgrupper der har vital data tilfælles:  

Fælles vital data til målretning
Virksomhed

Brancher, virksomhedsf√łlgere, -forbindelser, -navne og st√łrrelser

Uddannelse

Akademiske grader, skoler og studieretninger

Erhvervserfaring

Ancienniteter, jobfunktioner, jobtitler og kompetencer

Interesser

LinkedIn grupper og medlemsinteresser passende din virksomhed

Det er en opgradering af data at annoncere efter, men selvf√łlgelig kan LinkedIn ogs√• m√•lrettes efter demografiske data ‚Äď herunder k√łn og alder. Det er dog ofte svag data at m√•lrette efter, n√•r LinkedIn netop tilbyder bedre, skarpere og mere relevante oplysninger omkring deres brugere.¬†

 

Medlemmer af LinkedIn indtaster ofte mere data omkring deres nuv√¶rende jobfunktion samt uddannelse, hvilket giver jer som annonc√łrer mere validedata at arbejde ud fra n√•r I fokuserer p√• eksempelvis B2B Lead Generering i jeres LinkedIn marketing strategi. LinkedIn er derfor en utrolig sp√¶ndende platform, med stort potentiale hvis annonceringen bliver sat op korrekt. Det hj√¶lper vi i KYNETIC selvf√łlgelig gerne med, s√• du ogs√• kan komme i gang med annoncering p√• Linkedin.¬†

Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC

Vi er anerkendt for vores digitale marketing af en lang række glade kunder baseret på samarbejder og vækstcases hvor Linkedin-annoncering har været en central del i indsatsen.

hvordan arbejder vi med

Et adfærdsbaseret retargeting setup

P√• det danske marked er det ikke uvant at se en CPM p√• 3-6 gange h√łjere p√• LinkedIn end p√• Facebook og Instagram. Dette skyldes et adf√¶rdsbaseret retargeting setup, med mulighed for en h√łj ROI.

P√• LinkedIn er den gennemsnitlige CPM ofte er h√łjere end p√• andre platforme, herunder Facebook, Instagram og Google Ads. Dette opvejes ved LinkedIns mange ops√¶tningsmuligheder ved annoncering. For at udnytte LinkedIns algoritme bedst, kr√¶ver det en stor m√¶ngde data, algoritmen kan bearbejde. Denne datam√¶ngde indhentes ved at arbejde p√• tv√¶rs af platforme i en funnel-based marketing strategi, en tilgang vi i KYNETIC altid arbejder ud fra.

 

Ligesom Facebook har et Pixel eller SDK til at indsamle data fra dine website bes√łgende og app brugere, har LinkedIn et Insight Tag, som du kan implementere p√• dit website. Ved at oprette de rette mikro-konverteringer og opsamle nok top-funnel trafik til dit website, kan du lave et adf√¶rdsbaseret retargeting setup i din annoncering p√• LinkedIn. Det kr√¶ver en m√•lgruppe p√• minimum 300 LinkedIn medlemmer, at lave en retargeting kampagne. LinkedIns algoritme opfanger og linker ofte ca. 5-10% af alle website bes√łgende til et LinkedIn medlem p√• det danske marked.

 

Ligesom p√• Facebook og i Google Ads, har du ogs√• mulighed for at uploade CRM data til LinkedIn. LinkedIn supporterer ogs√• direkte CRM-integrationer til bl.a. HubSpot, Marketo, Oracle Eloqua, Salesforce, Microsoft Dynamics 365 og mange flere. Hos KYNETIC r√•dgiver vi om hvilke integrationsmuligheder samt funnel-baseret digital marketing strategi, der b√łr fokuseres p√•, s√• vi kan skabe de bedste resultater for netop jeres forretning. Med udgangspunkt i kunderejsen, sammens√¶tter vi den rette forretningsstrategi holdt op mod jeres interne KPI‚Äôs og forretningskritiske touchpoints.

KYNETIC er udn√¶vnt til Facebook Preferred Bureau Partner. En titel Facebook kun tildeler til bureauer, der opfylder de h√łjeste standarder inden for annoncering p√• platformen. KYNETIC er udover titlen ogs√• den ultimative topscorer i Danmark, p√• baggrund af overbevisende resultater i kvalificerende forbrug og kvalificerende placeringer. Resultaterne har KYNETIC opn√•et ved at have branchens dygtigste specialister indenfor brugen af Facebooks annonceringsplatform, der har den dybeste forst√•else af platformens h√łjteknologiske funktioner samt aktiveringen heraf.

Indsigter i

LinkedIn Audience Expansion

Brug LinkedIns algoritme til jeres fordel, og samtidig indsamle mere data om jeres m√•lgruppe. Det er en win-win situation for jer som annonc√łrer, da I rammer jeres m√•lgruppe og samtidigt f√•r mere indsigt i dem.

Ved at aktivere Audience Expansion i jeres LinkedIn kampagner kan I nå ud til lignende målgrupper inden for samme geografiske afgrænsning. Derudover, hvis I ekskluderer specifikke attributter i jeres målgruppe, vil disse også blive ekskluderet efter aktivering af Audience Expansion. I testfaserne af nye målgrupper på LinkedIn, får I mulighed for at bruge LinkedIns algoritme til jeres fordel, og samtidig indsamle mere data om jeres målgruppe. 

 

Der kan drages paralleller fra LinkedIn‚Äôs Audience Expansion til Look-a-like m√•lgrupper i Facebook. Forskellen er dog at, LinkedIn kun benytter Audience Expansion hvis der ikke er nok data i jeres m√•lgruppe, til at f√• algoritmen til at optimere jeres kampagner optimalt. Det betyder, at I ikke beh√łver at oprette en ny m√•lgruppe i et separat annonces√¶t, for at f√• algoritmen til at optimere n√łdvendigt.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

eksperter

Danmarks f√łrende eksperter hj√¶lper jeres virksomhed med at skabe resultater

+18
års erfaring med digital marketing
+200
vækstcases er grundlag for vores erfaring
data-drevet marketing

Vi får typisk 20-50% mere ud af jeres budgetter

Se alle fordelene
S√łgemaskineoptimering

Typisk

25%

bedre rankings

SEM, PPC og social Ads

Typisk

30%

h√łjere ROAS

RTB, display og medieindryk

Typisk

35%

√łget awareness

Digital marketing strategi

Typisk

50%

h√łjere ROI