Bliv en del af KYNETIC – se vores ledige stillinger her

SEO

Effektiv SEO med fokus på langsigtet vækst

Med landets mest omfattende og dybdegående SEO-processer forankret i hele kunderejsen og erfaring med at vinde de hårdeste brancher i ind- og -udland, skaber vi mere end rankings. Vi skaber vækst.

Kunstig intelligens, solid data og de bedste teknologier
Relevant indhold på hele kunderejsen med search intent fokus
Ingen siloer, fuld transparens, h√łjere relevans, mindre st√łj og st√łrre afkast
Branche f√łrende SEO der skaber

Bedre placeringer og mere relevant trafik

Med +15 √•rs erfaring med s√łgemaskineoptimering forener vi vores prisvindende SEO-framework med h√łj teknisk forst√•else, effektiv linkbuilding og v√¶rdiskabende content marketing - i en grundig metodisk tilgang. En tilgang som har v√¶kstet nogle af nordens st√łrste og mest ambiti√łse virksomheder p√• tv√¶rs af lande og markeder. I 2020 vandt vi hovedprisen til Nordic Search Awards med bedste indsats i Danmark for vores resulater med SEO og SEM indsats i nok det mest kompetitive brancher af alle - telebranchen.

SEO handler om at v√¶re til stede der, hvor dine potentielle kunder er. Oveni kan SEO sikre at potentielle kunder finder dig, fremfor at de v√¶lger dine konkurrenter. Placeringen er derfor altafg√łrende, da jo h√łjere rangering desto st√łrre sandsynlighed for at f√• relevant trafik til dit website. Af netop den √•rsag er SEO en af de v√¶sentligste discipliner i en succesfuld digital marketingstrategi.

Topplaceringer p√• relevante s√łgninger i Google leder s√¶rdeles relevant trafik til dit website, uden at du skal ofrer annoncekroner som ved PPC.

Det er Google der vurderer dit website og hvilken placering det skal have. Landingssider der leverer det mest relevante og fyldestg√łrende i forhold til brugerens s√łgning, f√•r en bedre placering. Google vurderer indholdet p√• landingssider baseret p√• en r√¶kke ranking faktorer. Indhold af h√łj kvalitet, med gode links, websites der er mobilvenlige, hurtige og brugervenlige er med til at give en god ranking. Google skelner mellem websites der overholder retningslinjerne og dem der bruger beskidte tricks til at skabe bedre resultater. Sidstn√¶vnte kan udl√łse en straf, der kan have yderste konsekvenser for dine placeringer.

S√łgemaskineoptimering er en tv√¶rfaglig disciplin, der har afg√łrende betydning for forretningen. I KYNETIC arbejder vores specialister dagligt med alle former for SEO og sikrer vores kunder bedre placeringer, flere konverteringer og dermed en st√łrre oms√¶tning.

SEO disciplinerne vi arbejder med kan opdeles i 2 kategorier:

On-site SEO

I on-site eller onpage SEO finder vi optimeringsmuligheder på selve sitet. Her er det eksempelvis optimering af title-tags, meta-descriptions, content, interne links, URL og H-tags. I on-site SEO er det særligt title-tag og content vi tit ser optimeringsmuligheder i, hvilket du kan læse mere om på siden onpage SEO.

I en teknisk SEO optimering afd√¶kker vi tekniske problemer og fejl p√• websitet. Det g√łr vi ved at crawle websitet, og derefter evaluere jeres websites tilstand, samt opstille prioriteringer ift. hvor der b√łr s√¶ttes ind. Vi unders√łger bl.a.:

 

  • Crawlability
  • Duplicate content
  • 404 fejl-sider
  • Performance problemer
  • Manglende meta-informationer
  • Problemer i intern linkstruktur
  • Mobilvenlighed
  • HTTPS
  • Opm√¶rkning af indhold


Hastighedsoptimering er afg√łrende for brugeroplevelsen og har derfor stor indflydelse p√• hvor h√łjt Google ranker et website. Vi ser ofte store forbedringer i konverterings- og bouncerater n√•r et site er blevet hastighedsoptimeret.

Off-site SEO

I off-site optimering arbejde vi med s√łgemaskineoptimering der ligger uden for jeres eget website, eksempelvis: linkbuilding, linkanalyse, link-earning, mentions, mv.

Den mest populære disciplin i off-site SEO er linkbuilding, hvor arbejdet ligger i at få andre godt rangerede sites til at linke ind til dit site. En linkbuilding indsats foregår ofte i tæt samarbejde med en content marketing indsats.

Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC

Vi er anerkendt af en lang række glade kunder der har vækstet markant gennem et digitalt marketing samarbejde. Med afsæt i dybdegående SEO-processer har vi vækstet utallige kunders forretning.

Hvordan arbejder vi med

Struktur, grundighed og kunstig intelligens

I KYNETIC arbejder vi struktureret med SEO ud fra vores eget framework. Det tager afsæt i de discipliner, som er mest essentielle for vores kunders forretning, og består af 6 områder.

Vores fremgangsm√•de er udelukkende baseret p√• data omkring eftersp√łrgsel, konkurrence og potentiale. Derfor tager vi afs√¶t i din virksomheds virkelighed og digitale situation, og udvikler en skr√¶ddersyet SEO strategi, der sikrer m√•lbare resultater og den st√łrste v√¶rdi for din virksomhed.

Vores 6 SEO indsats områder:
Tech

Det korrekte tekniske website setup er afg√łrende for en optimal indsats

Content

Relevant og engagerende indhold, som underst√łtter hele kundens k√łbsrejse

Links

Værdiskabende og relevante eksterne links gennem struktureret linkbuilding

Social

Fokus på social engagement og opbyggelse af communities

UX

Skabe rammerne for den optimale brugeroplevelse p√• websitet, og √łget konvertering

Analysis

Fokus på forretningskritiske metrics og kontinuerlig konkurrentanalyse

SEO drevet af kunstig intelligens

Vi arbejder med SEO i en iterativ proces. I alle stadier, arbejder vi med et mindset, som er drevet af kunstig intelligens. Det g√łr vi af tre √•rsager:

  • Vi √łger effektiviteten ved, at anvende kunstig intelligens i stedet for manuelle opgaver
  • Det sparer tid og ressourcer – vi n√•r l√¶ngere, for samme budget
  • Vi leverer et bedre produkt – med kunstig intelligens finder vi nye sammenh√¶nge, og m√•der at sl√• konkurrenterne

Vores proces omkring SEO og kunstig intelligens f√łlger er udarbejdet efter vores erfaringer og best-practices. Processen ser s√•ledes ud:¬†

Indisgter i

S√łgeord, intentioner og grundige analyser

Alt SEO har til form√•l at skabe bedre placeringer og derigennem f√• mere trafik til et site. Med en grundig s√łgeords- og konkurrentanalyse tidligt i forl√łbet, kan vi hj√¶lpe jer med at finde de rigtige s√łgeord. Det giver det absolut mest effektive og resultatgivende udgangspunkt.

F√łrste del af processen mod organisk synlighed er en research af relevante s√łgeord. I denne fase udarbejder vi en grundig eftersp√łrgsels- og s√łgeordsanalyse specifikt til jeres forretning. Form√•let med dette er at identificere s√łgeord inden for dit forretningsomr√•de samt afd√¶kke hvilke s√łgeord der f√łrer til k√łb, hvor mange s√łgninger der foretages, og hvordan konkurrenter ranker p√• s√łgeordene.

Til at f√• indblik i hvilke s√łgeord der er relevante for din forretning, bruger vi viden fra Google. F√łrste skridt er at finde alle s√łgeord der kunne have relevans, hvorefter irrelevante s√łgeorde kan frasorteres. Der findes en r√¶kke v√¶rkt√łjer og metoder du kan bruge, til at finde relevante s√łgeord til din forretning. Google Keyword Planner er et glimrende tool til at opn√• indsigt i s√łgevolumen p√• specifikke s√łgeord og f√• kvalificerede forslag til longtail s√łgeord. Endvidere kan du i Google Keyword Planner indtaste dit eget website eller en konkurrents website og f√• indsigt i hvilke s√łgeord det givne website rangerer p√•. Yderligere er en metode at lave et udtr√¶k af de s√łgeforesp√łrgsler du har f√•et trafik fra p√• Google gennem hhv. Google Analytics og Google Search Console.

Efter ovenst√•ende proces vil du formentlig have en lang s√łgeordsliste, hvorefter disse sorteres og m√•lrettes til specifikke og relevante landingssider. Her er det is√¶r vigtigt at m√•lrette specifikke landingsider efter s√łgehensigten, hvilket du kan l√¶se mere om i vores blogindl√¶g ‚ÄúForst√• s√łgehensigten og optimer herefter.

Det er fundamentalt at klarl√¶gge s√łge intentionen og dermed opn√• forst√•else for brugerens s√łgning. Der findes flere typer s√łge intentioner, og oftest afsl√łrer s√łgningen hvad intentionen er bag s√łgningen.

De 3 vigtigste s√łge intentioner:
Informationss√łgning

S√łgninger der bliver foretaget for at finde information, hvilket kan indeb√¶re alt fra et produkt, et specifkt emne til mere generelle emner som vejr, historie eller uddannelser. S√łgningen er dermed baseret p√• et √łnske om at opn√• st√łrre viden indenfor et bestemt omr√•de.

Navigationss√łgning

S√łgniner der har til form√•l at navigere til et bestemt website defineres som navigationss√łgninger. Det er s√łgninger p√• eksempelvis brands, forhandlere, virksomheder mv., og er ofte navne specifikke.

Transaktionss√łgning

Endvidere er der transaktionss√łgninger, hvor hensigten er at foretage en konvertering. Det er s√łgninger efter produkter og tjenester med hensigten om, at foretage en konvertering. Disse s√łgninger kan fx indeholde k√łb, tilbud, rabat osv.

I s√łgeordsanalysen bruger vi SEO v√¶rkt√łjer med kunstig intelligens, som overv√•ger millioner af s√łgeord p√• tv√¶rs af brancher. Det giver indsigt i, hvilke s√łgeord der skaber st√łrst v√¶rdi, og afd√¶kker long-tail s√łgeord, som er mere specifikke, og ofte er forbundet med st√łrre k√łbsintention. Det er ogs√• her vi finder eventuelle content gaps, hvor kunder eftersp√łrger produkter eller informationer, de ikke kan finde p√• jeres website.

Vi kortl√¶gger derudover ogs√• jeres konkurrenters tilstedev√¶relse i s√łgemaskinerne og evaluerer deres SEO indsats. Det kan vi bruge til, at vurdere s√łgeordenes potentiale, samt udnytte muligheder som konkurrenterne ikke g√łr.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing indsats

Vi g√łr brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde vores kunder tv√¶rs af brancher.

Hvem er vi for

Vi er ikke et perfekt match for alle

Et perfekt match

Her matcher vores tilgange, teknologi-brug og fokus med jer

  • √ėnsker at arbejde markedsledende med digital markedsf√łring
  • Er typisk en Ecommercer, B2B-virksomhed eller retailer
  • Er ambiti√łs og investerer i jeres brand
  • √ėnsker et grundigt setup til jeres digital marketing kanaler
  • Digital er eller skal v√¶re en forretningskritisk afs√¶tningskanal
  • √ėnsker et langvarigt og t√¶t samarbejde
  • √ėnsker at arbejde med de dygtigste specialister i branchen
  • Ikke et godt match

    Typiske kendetegn på at vi ikke er et godt match

  • Vil have de billigste eller pakkel√łsninger
  • √ėnsker ikke at arbejde data-drevet
  • √ėnsker en leverand√łr fremfor en samarbejdspartner
  • √ėnsker ikke et fast kontinuerligt samarbejde
  • Investerer ikke i sit brand
  • Ser er ikke vigtigheden i grundigheden og detaljerne
  • Et urealistisk budget til jeres m√•ls√¶tninger