SEO

Vi arbejder med datadrevet søgemaskineoptimering, drevet af kunstig intelligens. Det betyder succes i Google for vores kunder, de øverste placeringer, og det største afkast.

Effektiv SEO med fokus på langsigtet vækst

Med mere end 15 års erfaring med SEO og et hold af landets dygtigste SEO-specialister, forener vi SEO-best practices,  høj teknisk forståelse, effektiv linkbuilding og værdiskabende content marketing i en grundig metodisk tilgang, som har vækstet nogle af nordens største og mest ambitiøse virksomheder på tværs af lande og markeder.

Baseret på vores cases, og specialisering i data, automatisering og machinelearning, har vi udarbejdet vores eget unikke SEO-framework, som sikrer at vi grundigt og effektivt får det maksimale ud af jeres SEO-budget, og samtidig gør vi brug af vores viden om kunderejser til at undgå et silo-fokus i en SEO-strategi ved at benytte data på om kundernes adfærd på tværs af marketing-kanaler.

Kontakt os for at høre nærmere om hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed med en effektiv SEO-strategi.

Vidste du at:

Jeres (potientielle) kunder har gns. 6-10 online touch points fra inspiration til køb. Flere undersøgelser peger på op mod 50, hvis kunderne ikke har hørt om jeres brand før.  Med andre ord kunderejserne bliver længere og kunderne hopper rundt mellem Google, sociale medier, mails, medier og enheder. Samtidig forventer mere end 70% af jeres kunder, at I kender dem og bruger deres data til målrettet/personaliseret markedsføring.

Derfor giver det ikke længere mening at arbejde med digital-marketing siloer, hvor I arbejder med eksempelvis SEO ét sted, Google Ads et andet og Facebook ads ét tredje. I KYNETIC nedbryder vi siloerne fra specialist-bureauerne og arbejder samtidig langt mere performance-orienteret end et klassisk mediebureau. Vi sætter kunderejsen i centrum og vores SEO-specialister fokuserer på hele kunderejsen, hvor indsatsen integreres med andre kanaler. Sammen med brug af automation og machine learning resultater det gns. i 20-50% bedre resultater for samme budgetter.

Vores tilgang til SEO anno 2019

SEO er fortsat en af de største og vigtigste discipliner inden for digital markedsføring. Søgemaskineoptimering spiller en stadigt voksende rolle i kunderejsen i takt med, at kunder i stigende grad bruger især Google som reference i aspekter lige fra informationssøgning og viden, til køb af varer og ydelser.

88% af alle danske forbrugere starter deres køb ved, at undersøge varen på nettet først.

Derudover bruger 98% af alle danske forbrugere, internettet, før de træffer den endelige beslutning om, at købe en vare.

Det stiller krav til virksomheders synlighed online – og i særdeleshed i Google – hvis du driver virksomhed i 2019. Søgemaskineoptimering er en iterativ proces, og kræver en løbende indsats for, at skabe og fastholde forretningskritiske topplaceringer i søgeresultaterne.

KYNETIC SEO Framework

I KYNETIC arbejder vi struktureret med SEO ud fra vores eget framework. Det tager afsæt i de discipliner, som er mest essentielle for vores kunders forretning, og består af 6 områder:

  • Tech – Det korrekte tekniske websitesetup er afgørende for en optimal indsats
  • Content – Relevant og engagerende indhold, som understøtter hele kundens købsrejse
  • Links – Værdiskabende og relevante eksterne links gennem struktureret linkbuilding
  • Social – Fokus på social engagement og opbyggelse af communities
  • UX – Skabe rammerne for den optimale brugeroplevelse på websitet, og øget konvertering
  • Analysis – Fokus på forretningskritiske metrics og kontinuerlig konkurrentanalyse

Vores fremgangsmåde er udelukkende baseret på data omkring efterspørgsel, konkurrence og potentiale. Derfor tager vi afsæt i din virksomheds virkelighed og digitale situation, og udvikler en skræddersyet SEO strategi, der sikrer målbare resultater og den største værdi for din virksomhed.

Vi arbejder med SEO i en iterativ proces. I alle stadier, arbejder vi med et mindset, som er drevet af kunstig intelligens. Det gør vi af tre årsager:

  1. Vi øger effektiviteten ved, at anvende kunstig intelligens i stedet for manuelle opgaver.
  2. Det sparer tid og ressourcer. Vi når længere, for samme budget.
  3. Vi leverer et bedre produkt. Med kunstig intelligens, finder vi nye sammenhænge, og måder at slå konkurrenterne.

Processen ser sådan ud:

Dedikerede specialister

Vi er specialister i søgemaskineoptimering, og hjælper vores kunder med både rådgivning og sparring, såvel som planlægning og eksekvering.

Vores team af specialister tager dig i hånden fra det første stadie i processen, sikrer kvaliteten og kommunikation undervejs, og styrer dig sikkert i mål. Vi behandler din forretning, som var det vores egen, og derfor fokuserer vi altid benhårdt på bundlinjen. Det er den bedste løsning for dig, og derfor også for os – at vi aktivt tager ansvar for, at skabe de bedste resultater på bundlinjen med SEO.

Ønsker I at opnå større synlighed og relevans, og sælge mere i søgemaskinerne med effektiv  og resultatorienteret SEO, så kontakt os på kontakt@kynetic.dk eller telefon 7875 0070 for en uforpligtende snak.

Alle spørgsmål er naturligvis også velkomne, og vi forsøger så vidt muligt at besvare alle henvendelser.

SEO

SEO er forkortelsen for Search Engine Optimization, der på dansk er oversat til søgemaskineoptimering. Betegnelsen dækker over arbejdet med at positionere sig i Google gennem optimering af forskellige tiltag på dit website, der resulterer i organisk synlighed på relevante søgeord eller -fraser for netop din forretning.

SEO handler altså om at være til stede der hvor dine potentielle kunder er til stede og at de finder dig før de finder konkurrenten. Placeringen er derfor altafgørende, da jo højere rangering desto større sandsynlighed for at få relevant trafik til dit website.

Af netop den årsag er SEO en af de væsentligste discipliner i en succesfuld digital marketingstrategi. Topplaceringer på relevante søgninger i Google leder særdeles relevant trafik til dit website, hvor du modsat betalt annoncering (PPC) ikke ofrer annoncekroner. I stedet er der en række ranking faktorer som Google vurderer dit website på, da Google altid ønsker at levere de landingssider der er mest relevante og fyldestgørende brugerens søgning.

Google har særligt fokus på indhold af høj kvalitet og links samt at dit website er mobilvenligt, hurtigt og brugervenligt. Google skelner mellem websites der overholder retningslinjerne og dem der bruger beskidte tricks til at skabe bedre resultater. Sidstnævnte kan udløse en straf, der kan have yderste konsekvenser for dine placeringer.

Søgeordsanalyse og konkurrentanalyse

Første del af processen mod organisk synlighed er en research af relevante søgeord. I denne fase udarbejder vi en grundig efterspørgsels- og søgeordsanalyse specifikt til jeres forretning. Formålet med dette er at identificere søgeord inden for dit forretningsområde samt afdække hvilke søgeord der fører til køb, hvor mange søgninger der foretages, og hvordan konkurrenter ranker på søgeordene.

Det er fundamentalt at klarlægge søge intentionen og dermed opnå forståelse for brugerens søgning. Der findes flere typer søge intentioner, og oftest afslører søgningen hvad intentionen er bag søgningen:

Informationssøgning – Mange søgninger foretages for at få information. Dette indebærer fx information om SEO eller mere generelle emner som vejr, historie eller uddannelse. Søgningen er altså baseret på et ønske om at opnå større viden inden for et bestemt område.

Navigationssøgning – Foruden informationssøgninger, foretages navigationssøgninger der har til formål at navigere til et bestemt website. Disse søgninger består ofte af brandsøgninger, som fx dit firmanavn.

Transaktionssøgning – Endvidere er der transaktionssøgninger, hvor hensigten er at foretage en konvertering. Mange søger efter produkter og tjenester på nettet med hensigten om at foretage en konvertering. Disse søgninger kan fx indeholde køb, tilbud, rabat osv.

I søgeordsanalysen  bruger vi SEO værktøjer med kunstig intelligens, som overvåger millioner af søgeord på tværs af brancher. Det giver indsigt i, hvilke søgeord der skaber størst værdi, og afdækker long-tail søgeord, som er mere specifikke, og ofte er forbundet med større købsintention. Det er også her vi finder eventuelle content gaps – altså om hvorvidt kunderne efterspørger produkter eller information, som ikke findes på jeres website.

Derudover kortlægger vi også jeres konkurrenters tilstedeværelse i søgemaskinerne og evaluerer deres SEO indsats. Det kan vi bruge til, at vurdere søgeordenes potentiale, samt udnytte muligheder som konkurrenterne ikke gør.

Find de rigtige søgeord
Til at få et indblik i hvilke søgninger der er relevante for din forretning anbefaler vi at du bruger viden fra Google. Første skridt er at finde alle søgeord der kunne have relevans, hvorefter irrelevante søgeorde igen kan frasorteres. Slutteligt målrettes dine søgeord til specifikke landingssider, efter bl.a. søgehensigt.

Til at finde søgeord findes der en række værktøjer og metoder. Google Keyword Planner er et glimrende tool til at opnå indsigt i søgevolumen på specifikke søgeord og få kvalificerede forslag til longtail søgeord. En god start er at tage udgangspunkt i sit eget website og undersøge om menuens kategorisider indeholder temaer der udgør relevante søgeord. Endvidere kan du i Google Keyword Planner indtaste dit eget website eller en konkurrents website og få indsigt i hvilke søgeord det givne website rangerer på. Yderligere er en metode at lave et udtræk af de søgeforespørgsler du har fået trafik fra på Google gennem hhv. Google Analytics og Google Search Console. Efter ovenstående proces vil du formentlig have en lang søgeordsliste, hvorefter disse sorteres og målrettes til specifikke og relevante landingssider.

Teknisk on-site optimering

I denne process gennemgår vi det tekniske setup omkring jeres website, der er fundamentet for hele indsatsen. Google ønsker at skabe gode brugeroplevelse, hvorfor UX, mobilvenlighed, performance m.m. er væsentlige ranking faktorer. Vi tilpasser arkitekturen, koden og de tekniske foranstaltninger, således den overholder Googles retningslinjer og best practices.  

Vi gør brug af kunstig intelligens til at afdække tekniske problemer og fejl på dit website. Det gør vi ved at crawle websitet, og derefter evaluere jeres website’s tilstand, samt opstille prioriteringer ift. hvor der bør sættes ind. Vi undersøger bl.a.

  • Crawlability
  • Duplicate content
  • 404 fejl-sider
  • Performance problemer
  • Manglende meta-informationer
  • Problemer i intern linkstruktur
  • Mobilvenlighed
  • HTTPS
  • Opmærkning af indhold

On-site SEO

I optimeringen af On-site SEO er formålet at fortælle Google hvilke søgeord du ønsker at rangere på. Ranking faktorerne i arbejdet med On-site SEO er bl.a. title-tags, meta-descriptions, content, interne links, URL og H-tags. Heraf har title-taget og content den største betydning. Title-tagget er det parameter du med den mindste indsats kan gøre den største forskel. I optimeringen af title-tagget er det vigtigt at overholde Googles retningslinjer for længde samt have Googles prioritering for øje, da søgeord angivet først i title-tagget vægter højere end de sidste. Derfor anbefaler vi at have det primære søgeord forest, hvorefter sekundære søgeord kan medtages. Desuden er det essentielt at have fængende meta data, der differentiere sig fra konkurrenter og dermed øger din CTR (click-through-rate). Som allerede nævnt er er indhold af høj kvalitet et vigtigt parameter. Content marketing er en disciplin i sig selv og i SEO øjemed er det vigtigt at søgeordene fundet i søgeordsanalysen indgår naturligt.  

Off-site SEO

Off-site SEO er betegnelsen for arbejdet med søgemaskineoptimering uden for dit eget website. For at opnå vellykkede resultater med SEO-optimering er denne del yderst væsentlig.

Linkbuilding

En af de ranking faktorer der fortsat er blandt de vigtigste og skaber de største resultater, er relevante og troværdige links. Links og autoritet hænger unægteligt sammen idet et link betragtes som en anbefaling. Derfor er det naturligvis fordelagtigt at få links fra andre autoritære sider, da disse vægtes højere af Google. Vi arbejder med linkbuilding internt såvel som eksternt, og bruger intelligente værktøjer til at afdække og foreslå de vigtigste backlinks til at opnå de bedste placeringer.

Når det kommer til linkbuilding findes der mange tilgange. Det er essentielt at lægge en klar linkbuilding strategi, for ikke at bygge links tilfældigt. Kvaliteten af dine links er vigtigere end nogensinde og links fra dårlige sider kan være skadelige og føre til reduceret synlighed. Endvidere er det essentielt at have en naturlig linkprofil, hvor antallet af nye links er stabilt eller støt stigende. Derfor anbefaler vi at du arbejder struktureret med linkbuilding og holder overblik over dine backlinks, således links af lav kvalitet kan fjernes. Links kan bl.a. fremskaffes ved at kontakte relevante bloggere eller websiteejere. Desuden kan en tilgang være at skaffe links via certifikater eller sponsorater hvor man aktivt tager del i at få indgående links.

4.8 28
4.8/5 (28 anmeldelser)

 

Nyeste virksomheder der har valgt KYNETIC

+20% øget organisk synlighed

Med en målrettet content marketing indsats og kontinuerlig linkbuilding indsats er Duka’s organiske synlighed hævet med +20%, hvilket bl.a. har bidraget til en øget omsætning med hele +150%.

byravn logo

+30% løft i top-10 placeringer

Vi hjælper byRavn med at vækste deres e-handelsforretning igennem international SEO på tværs af 3 markeder; Danmark, Norge og Sverige. På baggrund af en indgående SEO-indsats er byRavn’s top 10 placeringer hævet med yderligere +30%.

Ucommerce logo

+48% flere inbound leads

En målrettet SEO indsats med fokus på at tale ind i efterspørgslen og search intent bidrager til både øget brand-kendskab og +900 flere leads på 12 måneder.

Brug for hjælp til jeres forretning?

Vi kan også hjælpe jer med

Digital Strategi

Vi laver både 360 graders digitale strategier og separate kanalstrategier med fokus på målbar vækst via indsigt i kunderejser, forbrugeradfærd og realistiske roadmaps.

Analyse og indsigt

Vores analytics-team kombiner webanalyse med business intelligence og predictive analytics for at give netop den indsigt, der sikrer, at der kan skabes de bedste resultater.

SEO

Vores omfattende SEO-framework sikrer dig øget synlighed og øget trafik fra Google og Bing. Frameworket består af 5 essentielle områder i en forretningskritisk SEO-indsats.

SEM

Med vores SEM-framework og best-in-class annonceringsværktøjer skaber vi klare målbare resultater på tværs af brancher med intelligent annoncering i Google Adwords, Google shopping, Bing Ads og retargeting.

Digitalt medieindryk & Display

Vi arbejder både top-funnel med at øge brand/produktkendskab og low-funnel med fokus på konverteringer. Vi arbejder med display-annoncering (RTB), dynamisk banner-udvikling, Youtube, native-ads, video-prerolls, in-app-ads og remarketing-setups.

Email & Automation

Med dyb specialisering i email-marketing og marketing-automation lige fra rekruttering og automatiske flows til data-management, inbound-marketing og multi-channel marketing automation setups, skaber vi relevans, leads og forretning på tværs af kunderejsen.

Sociale Medier

Vi skaber salg, leads, øget kendskabsgrad og forbrugerindsigt via de sociale medier. Vi er bl.a. specialiseret i avanceret annoncering på Facebook og retargeting, Instagram ads, Linkedin og Snapchat.

CRO

Med fokus på øget omsætning, engagement og optimale brugeroplevelser, arbejder vi med at forbedre forbrugerens digitale oplevelser igennem UX-optimeringer, splittest, personalisering og analyser, som leder til mere salg og øget loyalitet. 

Content Marketing

Content er typisk en essentiel del af en digital marketing strategi. Vi hjælper med, ved brug af data og indsigt, at skabe og distribuere content til de rette brugere/segmenter, på det rette sted, den rette tid og i den rette kontekst. 

Growth Hacking

Growth hacking handler om at tænke kreativt med data og skabe eksplosiv vækst. Vi kombinerer kreativitet med digital marketing virkemidler til at få dit produkt, app eller service ud til flere og ultimativt vækste jeres forretning hurtigere.

Amazon & Affiliate

Vi hjælper med at afsætte og markedsføre jeres varer i eksterne salgskanaler såsom Amazon, affiliate-websites og markedspladser. Typisk med fokus på højest mulig ROI.

Strategi & Sparring

Med udgangspunkt i vores viden, erfaringer og teknologier, yder vi løbende rådgivning til virksomheder, der ønsker sparring om deres digitale indsats, muligheder og udfordringer fra førende specialister.