Nyt eksklusivt whitepaper: Analyse af +100 retargeting annonce-setups – det lærte vi. Download her.

SEO

Effektiv SEO med fokus på langsigtet vækst

Med landets mest omfattende og dybdegående SEO-processer forankret i hele kunderejsen og erfaring med at vinde de hårdeste brancher i ind- og -udland, skaber vi mere end rankings. Vi skaber vækst.

Kunstig intelligens, solid data og de bedste teknologier
Relevant indhold på hele kunderejsen med search intent fokus
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Branche førende SEO der skaber

Bedre placeringer og mere relevant trafik

Med +15 års erfaring med søgemaskineoptimering forener vi vores prisvindende SEO-framework med høj teknisk forståelse, effektiv linkbuilding og værdiskabende content marketing - i en grundig metodisk tilgang. En tilgang som har vækstet nogle af nordens største og mest ambitiøse virksomheder på tværs af lande og markeder. I 2020 vandt vi hovedprisen til Nordic Search Awards med bedste indsats i Danmark for vores resulater med SEO og SEM indsats i nok det mest kompetitive brancher af alle - telebranchen.

SEO handler om at være til stede der, hvor dine potentielle kunder er. Oveni kan SEO sikre at potentielle kunder finder dig, fremfor at de vælger dine konkurrenter. Placeringen er derfor altafgørende, da jo højere rangering desto større sandsynlighed for at få relevant trafik til dit website. Af netop den årsag er SEO en af de væsentligste discipliner i en succesfuld digital marketingstrategi.

Topplaceringer på relevante søgninger i Google leder særdeles relevant trafik til dit website, uden at du skal ofrer annoncekroner som ved PPC.

Det er Google der vurderer dit website og hvilken placering det skal have. Landingssider der leverer det mest relevante og fyldestgørende i forhold til brugerens søgning, får en bedre placering. Google vurderer indholdet på landingssider baseret på en række ranking faktorer. Indhold af høj kvalitet, med gode links, websites der er mobilvenlige, hurtige og brugervenlige er med til at give en god ranking. Google skelner mellem websites der overholder retningslinjerne og dem der bruger beskidte tricks til at skabe bedre resultater. Sidstnævnte kan udløse en straf, der kan have yderste konsekvenser for dine placeringer.

Søgemaskineoptimering er en tværfaglig disciplin, der har afgørende betydning for forretningen. I KYNETIC arbejder vores specialister dagligt med alle former for SEO og sikrer vores kunder bedre placeringer, flere konverteringer og dermed en større omsætning.

SEO disciplinerne vi arbejder med kan opdeles i 2 kategorier:

On-site SEO

I on-site eller onpage SEO finder vi optimeringsmuligheder på selve sitet. Her er det eksempelvis optimering af title-tags, meta-descriptions, content, interne links, URL og H-tags. I on-site SEO er det særligt title-tag og content vi tit ser optimeringsmuligheder i, hvilket du kan læse mere om på siden onpage SEO.

I en teknisk SEO optimering afdækker vi tekniske problemer og fejl på websitet. Det gør vi ved at crawle websitet, og derefter evaluere jeres websites tilstand, samt opstille prioriteringer ift. hvor der bør sættes ind. Vi undersøger bl.a.:

 

  • Crawlability
  • Duplicate content
  • 404 fejl-sider
  • Performance problemer
  • Manglende meta-informationer
  • Problemer i intern linkstruktur
  • Mobilvenlighed
  • HTTPS
  • Opmærkning af indhold


Hastighedsoptimering er afgørende for brugeroplevelsen og har derfor stor indflydelse på hvor højt Google ranker et website. Vi ser ofte store forbedringer i konverterings- og bouncerater når et site er blevet hastighedsoptimeret.

Off-site SEO

I off-site optimering arbejde vi med søgemaskineoptimering der ligger uden for jeres eget website, eksempelvis: linkbuilding, linkanalyse, link-earning, mentions, mv.

Den mest populære disciplin i off-site SEO er linkbuilding, hvor arbejdet ligger i at få andre godt rangerede sites til at linke ind til dit site. En linkbuilding indsats foregår ofte i tæt samarbejde med en content marketing indsats.

Hvordan arbejder vi med

Struktur, grundighed og kunstig intelligens

I KYNETIC arbejder vi struktureret med SEO ud fra vores eget framework. Det tager afsæt i de discipliner, som er mest essentielle for vores kunders forretning, og består af 6 områder.

Vores fremgangsmåde er udelukkende baseret på data omkring efterspørgsel, konkurrence og potentiale. Derfor tager vi afsæt i din virksomheds virkelighed og digitale situation, og udvikler en skræddersyet SEO strategi, der sikrer målbare resultater og den største værdi for din virksomhed.

Vores 6 SEO indsats områder:
Tech

Det korrekte tekniske website setup er afgørende for en optimal indsats

Content

Relevant og engagerende indhold, som understøtter hele kundens købsrejse

Links

Værdiskabende og relevante eksterne links gennem struktureret linkbuilding

Social

Fokus på social engagement og opbyggelse af communities

UX

Skabe rammerne for den optimale brugeroplevelse på websitet, og øget konvertering

Analysis

Fokus på forretningskritiske metrics og kontinuerlig konkurrentanalyse

SEO drevet af kunstig intelligens

Vi arbejder med SEO i en iterativ proces. I alle stadier, arbejder vi med et mindset, som er drevet af kunstig intelligens. Det gør vi af tre årsager:

  • Vi øger effektiviteten ved, at anvende kunstig intelligens i stedet for manuelle opgaver
  • Det sparer tid og ressourcer – vi når længere, for samme budget
  • Vi leverer et bedre produkt – med kunstig intelligens finder vi nye sammenhænge, og måder at slå konkurrenterne

Vores proces omkring SEO og kunstig intelligens følger er udarbejdet efter vores erfaringer og best-practices. Processen ser således ud: 

Indisgter i

Søgeord, intentioner og grundige analyser

Alt SEO har til formål at skabe bedre placeringer og derigennem få mere trafik til et site. Med en grundig søgeords- og konkurrentanalyse tidligt i forløbet, kan vi hjælpe jer med at finde de rigtige søgeord. Det giver det absolut mest effektive og resultatgivende udgangspunkt.

Første del af processen mod organisk synlighed er en research af relevante søgeord. I denne fase udarbejder vi en grundig efterspørgsels- og søgeordsanalyse specifikt til jeres forretning. Formålet med dette er at identificere søgeord inden for dit forretningsområde samt afdække hvilke søgeord der fører til køb, hvor mange søgninger der foretages, og hvordan konkurrenter ranker på søgeordene.

Til at få indblik i hvilke søgeord der er relevante for din forretning, bruger vi viden fra Google. Første skridt er at finde alle søgeord der kunne have relevans, hvorefter irrelevante søgeorde kan frasorteres. Der findes en række værktøjer og metoder du kan bruge, til at finde relevante søgeord til din forretning. Google Keyword Planner er et glimrende tool til at opnå indsigt i søgevolumen på specifikke søgeord og få kvalificerede forslag til longtail søgeord. Endvidere kan du i Google Keyword Planner indtaste dit eget website eller en konkurrents website og få indsigt i hvilke søgeord det givne website rangerer på. Yderligere er en metode at lave et udtræk af de søgeforespørgsler du har fået trafik fra på Google gennem hhv. Google Analytics og Google Search Console.

Efter ovenstående proces vil du formentlig have en lang søgeordsliste, hvorefter disse sorteres og målrettes til specifikke og relevante landingssider. Her er det især vigtigt at målrette specifikke landingsider efter søgehensigten, hvilket du kan læse mere om i vores blogindlæg “Forstå søgehensigten og optimer herefter.

Det er fundamentalt at klarlægge søge intentionen og dermed opnå forståelse for brugerens søgning. Der findes flere typer søge intentioner, og oftest afslører søgningen hvad intentionen er bag søgningen.

De 3 vigtigste søge intentioner:
Informationssøgning

Søgninger der bliver foretaget for at finde information, hvilket kan indebære alt fra et produkt, et specifkt emne til mere generelle emner som vejr, historie eller uddannelser. Søgningen er dermed baseret på et ønske om at opnå større viden indenfor et bestemt område.

Navigationssøgning

Søgniner der har til formål at navigere til et bestemt website defineres som navigationssøgninger. Det er søgninger på eksempelvis brands, forhandlere, virksomheder mv., og er ofte navne specifikke.

Transaktionssøgning

Endvidere er der transaktionssøgninger, hvor hensigten er at foretage en konvertering. Det er søgninger efter produkter og tjenester med hensigten om, at foretage en konvertering. Disse søgninger kan fx indeholde køb, tilbud, rabat osv.

I søgeordsanalysen bruger vi SEO værktøjer med kunstig intelligens, som overvåger millioner af søgeord på tværs af brancher. Det giver indsigt i, hvilke søgeord der skaber størst værdi, og afdækker long-tail søgeord, som er mere specifikke, og ofte er forbundet med større købsintention. Det er også her vi finder eventuelle content gaps, hvor kunder efterspørger produkter eller informationer, de ikke kan finde på jeres website.

Vi kortlægger derudover også jeres konkurrenters tilstedeværelse i søgemaskinerne og evaluerer deres SEO indsats. Det kan vi bruge til, at vurdere søgeordenes potentiale, samt udnytte muligheder som konkurrenterne ikke gør.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing indsats

Vi gør brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde vores kunder tværs af brancher.

Hvem er vi for

Vi er ikke et perfekt match for alle

Et perfekt match

Her matcher vores tilgange, teknologi-brug og fokus med jer

  • Stor eller mellemstor virksomhed
  • Vil gerne gå fra god til excellent
  • Marketing budget på +1 mio kr årligt
  • Ønsker et skræddersyet setup
  • Digital er eller skal være en forretningskritisk afsætningskanal
  • Er ambitiøse omkring virksomhedens digitale forretningsudvikling
  • Ønsker et langvarigt og tæt samarbejde
  • Ønsker at arbejde markedsledende med digital markedsføring
  • Har eller ønsker at have forståelse for de digtiale præmisser
  • Ikke et godt match

    Typiske kendetegn på at vi ikke er et godt match

  • Lille lokal virksomhed eller et tidlig start-up uden større investering
  • Vil have de billigste eller pakkeløsninger
  • Er ude efter lave priser fremfor resultater
  • Ønsker en leverandør fremfor en samarbejdspartner
  • Har kun brug for en kampagne eller en engangsopgave
  • eCommerce virksomhed med meget få produkter som I ikke selv producerer
  • Tænker ikke langsigtet og ønsker ikke en feedback/dialog