KONVERTERINGSOPTIMERING (CRO)

Omdan prospekter til konverteringer og betalende kunder

Vi hj√¶lper med at √łge antallet af konverteringer og f√• mere ud af jeres annoncekroner. Med fokus p√• √łget oms√¶tning, engagement og optimale brugeroplevelser arbejder vi med at forberede forbrugernes digitale oplevelser igennem UX-optimeringer, split-tests, personalisering og analyser. Det leder til mere salg og √łget kundeloyalitet

Kontakt os

Konverteringsoptimering baseret på interne og eksterne datakilder

Datadrevet konverteringsoptimering forbedre forbrugernes digitale oplevelse

Ingen siloer, fuld transparens, h√łjere relevans, mindre st√łj og st√łrre afkast

Hvad arbejder vi med

Datadrevet optimering af konverteringer

Baseret p√• data, interne p√• websitet s√•vel som eksterne i marketing kanalerne og brugertests, analyserer vi kunders adf√¶rds- og k√łbsm√łnstre. Med den viden skaber vi indsigt og identificerer de vigtigste omr√•der at optimere p√•.¬†

Vores specialister benytter den indsamlede data til at forbedre brugeroplevelsen, l√łse konverteringsproblemer og tage afg√łrende valg i webdesign. Det giver i sidste ende flere konverteringer, en √łget oms√¶tning og flere tilbagevendende kunder.

 

Konverteringsoptimering giver en √łget indsigt i
Navigation på sitet

Hvordan kan vi optimere websitet med henblik på at lette vejen til konvertering?

Brugernes adf√¶rd f√łr checkout

Hvordan kan vi optimere checkout flowet, s√• vi √łger konverteringsraten?

Interaktion på sitet

Hvilke call-to-actions, menupunkter og formularer har de h√łjeste interaktionsrater?

Udfordringer på sitet

Oplever flere brugere de samme fejl eller mangler på sitet?

I KYNETIC r√•dgiver vi jer om, hvilke CRO-taktikker, I b√łr fokusere p√• for at skabe de bedste resultater for jeres forretning. Med udgangspunkt i jeres kunder, produkt og website, ops√¶tter vi hypoteser, gennemf√łrer split-tests og brugertests, og implementerer de forbedrende tiltag.

Hvordan arbejder vi med

CRO og UX har stor betydning i SEO

Konverteringsoptimering og UX udg√łr i dag en essentiel del i at f√• succes med SEO. Google anvender aktivt signaler og metrics fra Google Analytics, eksempelvis bounce rate og dwell time (time on site) til at evaluere websites.

De fleste e-handelsvirksomheder som arbejder fokuseret med SEO, kender v√¶rdien i at optimere content med henblik p√• at f√• implementeret relevante s√łgeord, tilf√łje interne links for at koble de forskellige sider p√• sitet sammen, samt bruge tydelige call-to-actions for at sikre et naturligt next step for de bes√łgende p√• sitet.

 

Optimering af et website b√łr dog altid prim√¶rt have fokus p√• UX, og det er her konverteringsoptimering er et essentielt v√¶rkt√łj for de fleste virksomheder, som arbejder med digital marketing. Selvom man som virksomhed har fokus p√• at optimere websitet efter alle de g√¶ngse retningslinjer og best-practices, er det ikke hugget i sten, at det fungerer efter hensigten.

 

M√•ske b√łr call-to-actions have en anden farve eller et andet budskab for at √łge klikraten. M√•ske b√łr I omstrukturere eller simplificere topmenuen for at underst√łtte √łnskede kundeflows. M√•ske er checkout-flowet for komplekst til at opn√• en tilfredsstillende konverteringsrate.

 

Udover at anvende split-tests og brugertests til at skabe en bedre brugeroplevelse, arbejder vi med personalisering på tværs af websitet såvel som marketingkanaler. Ved brug af algoritmer, baseret på kunstig intelligens, kan personalisering blandt andet:

 

  • Identificere kundetyper i real-tid
  • Forudse kundens adf√¶rd p√• websitet
  • Foresl√• produkter, services og kategorier baseret p√• b√•de egen- og andres adf√¶rd
  • Skabe en skr√¶ddersyet k√łbsoplevelse, tilpasset den enkelte kunde

 

Med personalisering skaber vi √łget engagement, lavere bouncerates, og st√łrre ROI. Tid er en mangelvare, derfor arbejder vi med at fjerne friktion og barrierer i brugernes oplevelse p√• sitet. Ved hj√¶lp af korrekt dataindsamling og brug af tracking p√• sitet, kan eventuelle optimeringsmuligheder, brugerudfordringer, samt fejl og mangler identificeres, og gennem split-testing kan vi teste alternative l√łsninger.

Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC

Vi er anerkendt af en lang række kunder der har vækstet markant gennem et digitalt marketing samarbejde. Vores ekspertise indenfor konventeringsoptimering har resulteret i utallige vækstcases.

Vores typisk proces

KYNETICs resultatgivende framework

I KYNETIC har vi udviklet vores eget framework til konverteringsoptimering. Hver enkelt trin i frameworket tilpasser vi jeres forretningsmodel, kunder, og m√•ls√¶tninger. Ud over at l√łfte oms√¶tningen direkte, √łger vi desuden antallet af leads/signups, udfyldte kontaktformularer, og event tilmeldinger.

Trin 1 ‚Äď Analyse og indsigt fra dataindsamling
Vi indleder altid med dataindsamling for at sikre optimal v√¶rdi af vores arbejde med konverteringsoptimering. Dette g√łr vi blandt andet ved hj√¶lp af heatmapping, optagelse af konkrete brugersessioner, samt tracking af mikro-konverteringer p√• websitet ‚Äď eksempelvis bes√łg p√• specifikke sider p√• sitet, interaktion med konkrete elementer som for eksempelvis videoer, beregnere og lignende.

 

Her indsamler vi så meget relevant data som muligt med henblik på at tage afsæt i konkrete brugeradfærd. Herefter analyserer vi den indsamlede data med fokus på afdækning af både muligheder for optimering samt eventuelle udfordringer, fejl og mangler på sitet.

 

Trin 2 ‚Äď Research p√• l√łsninger til problemstillinger
Herefter opsætter vi konkrete hypoteser, som vi baserer på findings fra den indledende dataanalyse. 

 

Hvis den indsamlede bruger- og adfærdsdata viser konkrete udfordringer eller mangler på sitet, vil hypotesen tage udgangspunkt i, hvordan vi afhjælper den konkrete problemstilling. Hvis data giver anledning til at teste en konkret ændring i eksempelvis design, content eller struktur, vil hypotesen derimod have fokus på optimering.

 

Trin 3 ‚Äď Planl√¶gning og igangs√¶ttelse af optimeringsmuligheder
Vi planlægger den konkrete opsætning af de enkelte split-tests med afsæt i de opstillede hypoteser for optimering af websitet, og vi definerer en samlet tidsplan. Her definerer vi ligeledes konkrete mål som vi kårer en eventuel testvinder med afsæt i. Det kunne eksempelvis være antal transaktioner, omsætning, antal klik på et bestemt element, sessionsvarighed med flere.

 

Trin 4 ‚Äď Evaluering og implementering af √¶ndringer
Efter endt split-test evaluerer vi resultatet, og vi k√•rer en eventuel testvinder. Den vindende variant implementerer vi p√• websitet. Herefter fintuner vi¬†tracking-setuppet, og vi overv√•ger de nye √¶ndringer¬† med henblik p√• at sikre, at den nye √¶ndring har haft den √łnskede effekt, og ikke har en negativ indflydelse p√• design og funktionalitet andre steder p√• websitet.

 

Vi betragter CRO som en iterativ proces, hvor vi hele tiden kan skabe de bedste resultater ved at have fokus p√• optimering gennem l√łbende dataindsamling og -analyse.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Mads-Mikkel Tarding

Senior Partner & Managing Director

eksperter

Danmarks f√łrende eksperter hj√¶lper jeres virksomhed med at skabe resultater

+18
års erfaring med digital marketing
+200
vækstcases er grundlag for vores erfaring
data-drevet marketing

Vi får typisk 20-50% mere ud af jeres budgetter

Se alle fordelene
S√łgemaskineoptimering

Typisk

25%

bedre rankings

SEM, PPC og social Ads

Typisk

30%

h√łjere ROAS

RTB, display og medieindryk

Typisk

35%

√łget awareness

Digital marketing strategi

Typisk

50%

h√łjere ROI