NYT: Tech i Marketing – Fremtidens teknologi præsenteret af branchens mest innovative personer – se alle interviews her

Chatbots

Chatbots: Opbygning af intelligent kommunikation

En af de største digitale evolutioner i kundeservice og leadgenerering er automatisering og personalisering før, under og efter en konvertering. I en kundeservice kontekst er chatbots og intelligente assistenter ultimative teknologiske værktøjer til at sikre en god brugeroplevelse hos forbrugerne.

Udvikling, opsætning og servicering af højeffektive intelligente chatbot-funktionaliteter
Automatisering, intelligent kommunikation og digital tilstedeværelse, tilpasset kunderejser
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad arbejder vi med

Chatbots og intelligent assistants

Vi arbejder typisk med chatbots i et inbound marketing setup, for at automatisere og opbygge intelligent kommunikation, der komplementerer dit website og din SoMe tilstedeværelse, samt driver trafik eller målretter konverteringsmodne forbrugere.

Med nogle af landets dygtigste specialister i udvikling og opsætning af chatbot-funktionaliteter, opsætter vi højeffektive intelligente chatbots, der mindsker det manuelle tidsforbrug på supportsager og leadhåndtering og skaber målbare resultater på tværs af brancher.

Med en grundig metodisk tilgang og på tværs af markeder og brancher, hjælper vi ambitiøse virksomheder med at nedbryde siloer i kommunikationen og få det det maksimale ud af deres chatbot setup. Vi hjælper med nogle af landets største og effektive setups af chat funktionaliteter, og vi rådgiver i at finde det software, som passer bedst til jeres behov.

Hvordan arbejder vi med

Automatisering af Chatbot setup

Undersøgelser viser at 50% af kundeservice henvendelser kan automatiseres, hvilket giver op imod 25% flere leads og 30% mere omsætning. Vi oplever stigende efterspørgsel på automatisering af både kundeservice og leadgenerering, og her er chatbot funktionaliteter typisk den mest effektive løsning.

Når vi udvikler og implementerer ChatBot-løsninger, arbejder vi typisk med to overordnede målsætninger: At mindske manuelt tidsforbrug på supportsager og leadhåndtering og øge salg via automation. 

Først og fremmest mindskes virksomhedens manuelle tidsforbrug ved at øge kundens evne til selvbetjening. Først identificeres kundens spørgsmål, som matches med supportartikler, der foreslås til kunden via ChatBot-funktionaliteten.

 

Kan henvendelsen ikke besvares via en eksisterende support/FAQ artikel, ledes kunden til support formularen/support e-mail. Ved hybrid chat løsninger kombineres chat funktionaliteten med muligheden for automatiske flows og svar med en menneskelig chatfunktion. I dette tilfælde kan der opsættes regler og triggers, som gør det muligt at lade medarbejdere tage over, hvor bot funktionaliteten kommer til kort, for at kunne skabe maksimal værdi.

 

Win: Kunden skal i de fleste tilfælde kunne få svar via chat på sin henvendelse.

 

Ønskes der en øget salg målsætning, øges salgsmulighederne after-work hours ved at øge potentielle kunders mulighed for at finde korrekte produkter/tilbehør via den intelligente ChatBot-funktionalitet. Baseret på kundens forespørgsel på produktnavn eller nummer, skal konkrete produkter/ produktkategorier foreslås.

 

Win: Kunden skal i de fleste tilfælde kunne få anbefalinger om matchende produkter og foretage køb på egen hånd.

Vores typiske proces

Det optimale Chatbot setup

Med en grundig metodisk tilgang og på tværs af markeder og brancher, hjælper vi ambitiøse virksomheder med at nedbryde siloer i kommunikationen og få det det maksimale ud af deres chatbot setup. Vi hjælper med nogle af landets største og effektive setups af chat funktionaliteter, og vi rådgiver i at finde det software, som passer bedst til jeres behov.

Vi hjælper med nogle af landets største og effektive setups af chat funktionaliteter, og vi rådgiver i at finde det software, som passer bedst til jeres behov. Før vi starter opsætningen og implementeringen af en chatbot, anbefaler vi at definere, hvad chatbotten skal løse af pains. Derefter anbefaler vi at kortlægge de kommunikationsflows, der skal løftes. Her inkluderes de nødvendige integrationskrav til øvrige systemer og valg af funktionaliteter. En værdiskabende chatbot funktion kræver mere end blot et stykke software, og et godt setup er typisk unikt for lige netop jeres virksomhed.

 

Baseret på cases og specialisering i automatiseringer i kundeservice kontekst, har vi udarbejdet vores unikke chatbot framework, som sikrer, at vi grundigt og effektivt får det maksimale ud af jeres budget.

Dataindsamling

I samarbejde med jer indsamler vi de nødvendige data til at håndtere automation, som dækker jeres KPI’er, herunder eksempelvis supportmails, interview af personer, som håndterer supportopkald samt gennemgang og analyse af data fra historiske chat henvendelser.

 

Strukturering af data & identifikation af content krav

Vi identificerer i fællesskab mønstre i henvendelser, behov og problemer, som danner grundlag for de content krav, der stilles. Ud fra dette laver vi en content udarbejdelse ved at strukturere og kategorisere alle behovsområder.

 

Implementering

Områderne implementeres i ChatBot softwaren og kommunikationsflowet opbygges, således at henvendelser kan matches med svar.

Testing & Q/A

Vores insight-specialister laver i samarbejde med jer en analyse og optimering af chat funktionaliteten med udgangspunkt i de fælles fastsatte målsætninger og KYNETICs proces for data- og webanalyse.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

eksperter

Danmarks førende eksperter hjælper jeres virksomhed med at skabe resultater

+18
års erfaring med digital marketing
+200
vækstcases er grundlag for vores erfaring
data-drevet marketing

Vi får typisk 20-50% mere ud af jeres budgetter

Se alle fordelene
Søgemaskineoptimering

Typisk

25%

bedre rankings

SEM, PPC og social Ads

Typisk

30%

højere ROAS

RTB, display og medieindryk

Typisk

35%

øget awareness

Digital marketing strategi

Typisk

50%

højere ROI