Chatbots

En af de største digitale evolutioner i kundeservice og leadgenerering er automatisering og personalisering før, under og efter konverteringen. Når vi taler automatisering og personalisering i en kundeservicekontekst, kommer vi ikke uden om ChatBots og intelligente assistenter. Med stærk teknisk forståelse og baggrund i 100+ vækstcases, har vi hos KYNETIC stor ekspertise i at udvikle unikke og skræddersyede ChatBot automation setups.

Specialister i ChatBots og intelligent assistants

Med nogle af landets dygtigste specialister i udvikling og opsætning af chatbot-funktionaliteter, opsætter vi høj-effektive intelligente ChatBots, som mindsker det manuelle tidsforbrug på supportsager og leadhåndtering og skaber målbare resultater på tværs af brancher.

Vi arbejder typisk med ChatBots i et inbound marketing setup, for at automatisere og opbygge intelligent kommunikation, der komplementerer dit website og din SoMe tilstedeværelse, samt driver trafik eller målretter sig konverteringsmodne forbrugere.

Kontakt os for at høre nærmere om, hvordan vi kan hjælpe jer med at udvikle og opsætte det tech-stack, der skaber en stærk chatfunktionalitet.

Vidste du at:

Jeres (potientielle) kunder har gns. 6-10 online touch points fra inspiration til køb. Flere undersøgelser peger på op mod 50, hvis kunderne ikke har hørt om jeres brand før.  Med andre ord kunderejserne bliver længere og kunderne hopper rundt mellem Google, sociale medier, mails, medier og enheder. Samtidig forventer mere end 70% af jeres kunder, at I kender dem og bruger deres data til målrettet/personaliseret markedsføring.

Derfor giver det ikke længere mening at arbejde med digital-marketing siloer, hvor I arbejder med eksempelvis SEO ét sted, Google Ads et andet og Facebook ads ét tredje. I KYNETIC nedbryder siloerne fra specialist-bureauerne og arbejder samtidig langt mere performance-orienteret end et klassisk mediebureau. Vi sætter kunderejsen i centrum og vores digital-marketing-specialister fokuserer på hele kunderejsen, hvor indsatsen integreres med andre kanaler. Sammen med brug af automation og machine learning resultater det gns. i 20-50% bedre resultater for samme budgetter.

Sådan arbejder vi med ChatBot automation

Med en grundig metodisk tilgang og på tværs af markeder og brancher, hjælper vi ambitiøse virksomheder med at nedbryde siloer i kommunikationen og få det det maksimale ud af deres ChatBot setup. Vi hjælper med nogle af landets største og effektive setups af chatfunktionaliteter, og vi rådgiver i at finde det software, som passer bedst til jeres behov.

Før vi starter opsætningen og implementeringen af en ChatBot, anbefaler vi ofte at stoppe op og definere, hvad ChatBotten skal løse af pains og samtidig kortlægge de kommunikationsflows, der skal løftes. Her inkluderes de nødvendige integrationskrav til øvrige systemer og valg af funktionaliteter. En værdiskabende ChatBot funktion kræver mere end blot et stykke software, og et godt setup er typisk unikt for lige netop jeres virksomhed.

Baseret på cases og specialisering i automatiseringer i kundeservicekontekst, har vi udarbejdet vores unikke ChatBot framework, som sikrer, at vi grundigt og effektivt får det maksimale ud af jeres budget.

Dataindsamling

I samarbejde med kunden indsamler vi de nødvendige data til at håndtere automation, som dækker jeres KPI’er, herunder eksempelvis supportmails, interview af personer, som håndterer supportopkald samt gennemgang og analyse af data fra historiske chathenvendelser.

Strukturering af data og identifikation af contentkrav

Vi identificerer i fællesskab mønstre i henvendelser, behov og problemer, som danner grundlag for de contentkrav, der stilles. Ud fra dette laver vi en contentudarbejdelse ved at strukturere og kategorisere alle behovsområder.

Implementering

Områderne implementeres i ChatBot softwaren og kommunikationsflowet opbygges, således at henvendelser kan matches med svar.

Testing & Q/A

Vores insight-specialister laver i samarbejde med kunden en analyse og optimering af Chatfunktionaliteten med udgangspunkt i de fælles fastsatte målsætninger og KYNETICs proces for data- og webanalyse.

Værdiskabende automatisering af leadgenerering og kundeservice med det rigtige ChatBot setup

Når vi udvikler og implementerer ChatBot-løsninger, arbejder vi typisk med to overordnede målsætninger:

At mindske manuelt tidsforbrug på supportsager og leadhåndtering

Først og fremmest mindskes virskomhedens manuelle tidsforbrug ved at øge kundens evne til selvbetjening. Først identificeres kundens spørgsmål, som matches med supportartikler, der foreslås til kunden via ChatBot-funktionaliteten.

Kan henvendelsen ikke besvares via en eksisterende support/FAQ artikel, ledes kunden til supportformularen/support e-mail. Ved hybrid chatløsninger kombineres chatfunktionaliteten med muligheden for automatiske flows og svar med en menneskelig chatfunktion. I dette tilfælde kan der opsættes regler og triggers, som gør det muligt at lade medarbejdere tage over, hvor botfunktionaliteten kommer til kort, for at kunne skabe maksimal værdi.

Win: Kunden skal i de fleste tilfælde kunne få svar via chat på sin henvendelse.

Øget salg via automation (salg after-work hours).

Ved denne målsætning øges salgsmulighederne after-work hours ved at øge potentielle kunders mulighed for at finde korrekte produkter/tilbehør via den intelligente ChatBot-funktionalitet.

Baseret på kundens forespørgsel på produktnavn eller nummer, skal konkrete produkter/ produktkategorier foreslås.

Win: Kunden skal i de fleste tilfælde kunne få anbefaliner om matchende produkter og foretage køb på egen hånd.

Kickstart jeres kundeservice og leadgenerering med et effektivt ChatBot setup

Vi oplever stigende efterspørgsel på automatisering af både kundeservice og leadgenerering, og her er ChatBot-funktionaliteter typisk den mest effektive løsning. Undersøgelser viser, at:

  • 75% af kunder mener, at det tager for lang tid at komme igennem til en kundeservicemedarbejder i virksomheders live chats eller pr. telefon
  • Op til 50% af jeres kundeservice henvendelser kan automatiseres, eksempelvis ved brug af en ChatBot
  • ChatBots giver typisk op til omkring 25% flere leads og 30% mere omsætning.
  • op til 50% af kundeservicehenvendelser kan automatiseres ved brug af ChatBots, som typisk giver op til omkring 25% flere leads og 30% mere omsætning.

Ønsker jeres virksomhed eller organisation at få sparring, rådgivning eller hjælp til opsætning og implementering af jeres marketing automation eller kommende ChatBot funktionalitet, er I velkomne til at kontakte os på kontakt@kynetic.dk.

Alle spørgsmål er naturligvis også velkomne og vi forsøger så vidt muligt at besvare alle henvendelser.

★★★★★

 

Nyeste virksomheder der har valgt KYNETIC

Brug for hjælp til jeres forretning?

Vi kan også hjælpe jer med

Digital Strategi

Vi laver både 360 graders digitale strategier og separate kanalstrategier med fokus på målbar vækst via indsigt i kunderejser, forbrugeradfærd og realistiske roadmaps.

Analyse og indsigt

Vores analytics-team kombiner webanalyse med business intelligence og predictive analytics for at give netop den indsigt, der sikrer, at der kan skabes de bedste resultater.

SEO

Vores omfattende SEO-framework sikrer dig øget synlighed og øget trafik fra Google og Bing. Frameworket består af 5 essentielle områder i en forretningskritisk SEO-indsats.

SEM

Med vores SEM-framework og best-in-class annonceringsværktøjer skaber vi klare målbare resultater på tværs af brancher med intelligent annoncering i Google Adwords, Google shopping, Bing Ads og retargeting.

Digitalt medieindryk & Display

Vi arbejder både top-funnel med at øge brand/produktkendskab og low-funnel med fokus på konverteringer. Vi arbejder med display-annoncering (RTB), dynamisk banner-udvikling, Youtube, native-ads, video-prerolls, in-app-ads og remarketing-setups.

Email & Automation

Med dyb specialisering i email-marketing og marketing-automation lige fra rekruttering og automatiske flows til data-management, inbound-marketing og multi-channel marketing automation setups, skaber vi relevans, leads og forretning på tværs af kunderejsen.

Sociale Medier

Vi skaber salg, leads, øget kendskabsgrad og forbrugerindsigt via de sociale medier. Vi er bl.a. specialiseret i avanceret annoncering på Facebook og retargeting, Instagram ads, Linkedin og Snapchat.

CRO

Med fokus på øget omsætning, engagement og optimale brugeroplevelser, arbejder vi med at forbedre forbrugerens digitale oplevelser igennem UX-optimeringer, splittest, personalisering og analyser, som leder til mere salg og øget loyalitet. 

Content Marketing

Content er typisk en essentiel del af en digital marketing strategi. Vi hjælper med, ved brug af data og indsigt, at skabe og distribuere content til de rette brugere/segmenter, på det rette sted, den rette tid og i den rette kontekst. 

Growth Hacking

Growth hacking handler om at tænke kreativt med data og skabe eksplosiv vækst. Vi kombinerer kreativitet med digital marketing virkemidler til at få dit produkt, app eller service ud til flere og ultimativt vækste jeres forretning hurtigere.

Amazon & Affiliate

Vi hjælper med at afsætte og markedsføre jeres varer i eksterne salgskanaler såsom Amazon, affiliate-websites og markedspladser. Typisk med fokus på højest mulig ROI.

Strategi & Sparring

Med udgangspunkt i vores viden, erfaringer og teknologier, yder vi løbende rådgivning til virksomheder, der ønsker sparring om deres digitale indsats, muligheder og udfordringer fra førende specialister.