Bliv en del af KYNETIC – se vores ledige stillinger her

Chatbots

Chatbots: Opbygning af intelligent kommunikation

En af de st√łrste digitale evolutioner i kundeservice og leadgenerering er automatisering og personalisering f√łr, under og efter en konvertering. I en kundeservice kontekst er chatbots og intelligente assistenter ultimative teknologiske v√¶rkt√łjer til at sikre en god brugeroplevelse hos forbrugerne.

Udvikling, ops√¶tning og servicering af h√łjeffektive intelligente chatbot-funktionaliteter
Automatisering, intelligent kommunikation og digital tilstedeværelse, tilpasset kunderejser
Ingen siloer, fuld transparens, h√łjere relevans, mindre st√łj og st√łrre afkast
Hvad arbejder vi med

Chatbots og intelligent assistants

Vi arbejder typisk med chatbots i et inbound marketing setup, for at automatisere og opbygge intelligent kommunikation, der komplementerer dit website og din SoMe tilstedeværelse, samt driver trafik eller målretter konverteringsmodne forbrugere.

Med nogle af landets dygtigste specialister i udvikling og ops√¶tning af chatbot-funktionaliteter, ops√¶tter vi h√łjeffektive intelligente chatbots, der mindsker det manuelle tidsforbrug p√• supportsager og leadh√•ndtering og skaber m√•lbare resultater p√• tv√¶rs af brancher.

Med en grundig metodisk tilgang og p√• tv√¶rs af markeder og brancher, hj√¶lper vi ambiti√łse virksomheder med at nedbryde siloer i kommunikationen og f√• det det maksimale ud af deres chatbot setup. Vi hj√¶lper med nogle af landets st√łrste og effektive setups af chat funktionaliteter, og vi r√•dgiver i at finde det software, som passer bedst til jeres behov.

Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC

Vi er anerkendt af en lang række glade kunder der har vækstet markant gennem et digitalt marketing samarbejde. Gennem vores dybt forankret viden indenfor marketing automations har vi vækstet utallige af vores kunders forretning med Chatbots.

Hvordan arbejder vi med

Automatisering af Chatbot setup

Unders√łgelser viser at 50% af kundeservice henvendelser kan automatiseres, hvilket giver op imod 25% flere leads og 30% mere oms√¶tning. Vi oplever stigende eftersp√łrgsel p√• automatisering af b√•de kundeservice og leadgenerering, og her er chatbot funktionaliteter typisk den mest effektive l√łsning.

N√•r vi udvikler og implementerer ChatBot-l√łsninger, arbejder vi typisk med to overordnede m√•ls√¶tninger: At mindske manuelt tidsforbrug p√• supportsager og leadh√•ndtering og √łge salg via automation.¬†

F√łrst og fremmest mindskes virksomhedens manuelle tidsforbrug ved at √łge kundens evne til selvbetjening. F√łrst identificeres kundens sp√łrgsm√•l, som matches med supportartikler, der foresl√•s til kunden via ChatBot-funktionaliteten.

 

Kan henvendelsen ikke besvares via en eksisterende support/FAQ artikel, ledes kunden til support formularen/support e-mail. Ved hybrid chat l√łsninger kombineres chat funktionaliteten med muligheden for automatiske flows og svar med en menneskelig chatfunktion. I dette tilf√¶lde kan der ops√¶ttes regler og triggers, som g√łr det muligt at lade medarbejdere tage over, hvor bot funktionaliteten kommer til kort, for at kunne skabe maksimal v√¶rdi.

 

Win: Kunden skal i de fleste tilfælde kunne få svar via chat på sin henvendelse.

 

√ėnskes der en √łget salg m√•ls√¶tning, √łges salgsmulighederne after-work hours ved at √łge potentielle kunders mulighed for at finde korrekte produkter/tilbeh√łr via den intelligente ChatBot-funktionalitet. Baseret p√• kundens foresp√łrgsel p√• produktnavn eller nummer, skal konkrete produkter/ produktkategorier foresl√•s.

 

Win: Kunden skal i de fleste tilf√¶lde kunne f√• anbefalinger om matchende produkter og foretage k√łb p√• egen h√•nd.

Vores typiske proces

Det optimale Chatbot setup

Med en grundig metodisk tilgang og p√• tv√¶rs af markeder og brancher, hj√¶lper vi ambiti√łse virksomheder med at nedbryde siloer i kommunikationen og f√• det det maksimale ud af deres chatbot setup. Vi hj√¶lper med nogle af landets st√łrste og effektive setups af chat funktionaliteter, og vi r√•dgiver i at finde det software, som passer bedst til jeres behov.

Vi hj√¶lper med nogle af landets st√łrste og effektive setups af chat funktionaliteter, og vi r√•dgiver i at finde det software, som passer bedst til jeres behov. F√łr vi starter ops√¶tningen og implementeringen af en chatbot, anbefaler vi at definere, hvad chatbotten skal l√łse af pains. Derefter anbefaler vi at kortl√¶gge de kommunikationsflows, der skal l√łftes. Her inkluderes de n√łdvendige integrationskrav til √łvrige systemer og valg af funktionaliteter. En v√¶rdiskabende chatbot funktion kr√¶ver mere end blot et stykke software, og et godt setup er typisk unikt for lige netop jeres virksomhed.

 

Baseret på cases og specialisering i automatiseringer i kundeservice kontekst, har vi udarbejdet vores unikke chatbot framework, som sikrer, at vi grundigt og effektivt får det maksimale ud af jeres budget.

Dataindsamling

I samarbejde med jer indsamler vi de n√łdvendige data til at h√•ndtere automation, som d√¶kker jeres KPI‚Äôer, herunder eksempelvis supportmails, interview af personer, som h√•ndterer supportopkald samt gennemgang og analyse af data fra historiske chat henvendelser.

 

Strukturering af data & identifikation af content krav

Vi identificerer i f√¶llesskab m√łnstre i henvendelser, behov og problemer, som danner grundlag for de content krav, der stilles. Ud fra dette laver vi en content udarbejdelse ved at strukturere og kategorisere alle behovsomr√•der.

 

Implementering

Områderne implementeres i ChatBot softwaren og kommunikationsflowet opbygges, således at henvendelser kan matches med svar.

Testing & Q/A

Vores insight-specialister laver i samarbejde med jer en analyse og optimering af chat funktionaliteten med udgangspunkt i de fælles fastsatte målsætninger og KYNETICs proces for data- og webanalyse.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

eksperter

Danmarks f√łrende eksperter hj√¶lper jeres virksomhed med at skabe resultater

+18
års erfaring med digital marketing
+200
vækstcases er grundlag for vores erfaring
data-drevet marketing

Vi får typisk 20-50% mere ud af jeres budgetter

Se alle fordelene
S√łgemaskineoptimering

Typisk

25%

bedre rankings

SEM, PPC og social Ads

Typisk

30%

h√łjere ROAS

RTB, display og medieindryk

Typisk

35%

√łget awareness

Digital marketing strategi

Typisk

50%

h√łjere ROI