LAST-CALL: SEO Study webinar – lær af de +100 største ecommercers fejl og indsats i SEO – tilmeld dig nu

Snapchat Annoncering

Snapchat Ads er i konstant udvikling

Snapchat ads giver virksomheder mulighed for at interagere med deres kunder, allerede tidligt i kunderejsen. Platformen er i konstant udvikling, og har allerede skabt gode resultater. Har du overvejet, at benytte Snapchat Ads i din digitale marketing strategi?

Udvidet annonceformater, og konstant teknologisk udvikling
Interaktive snapchat annoncer målrettet hele din kunderejse
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
hvad arbejder vi med

Effektiv Snapchat annoncering

Globalt har Snapchat 210 millioner brugere, der dagligt logger på. I Danmark har 42,7% af befolkningen en Snapchat bruger, hvilket gør Snapchat til det tredje største sociale medie i Danmark.

Annoncering på Snapchat har mange fordele i dag, både økonomisk og udviklingsmæssigt. CPM er markant lavere end Facebook og Google. Annoncerings formatet gør sig særligt relevant i top-funnel annoncering, men Snapchat har også bevist gang på gang, at deres platform er førende inden for brugerinteraktion. 

 

KYNETIC er blandt landets førende bureauer inden for Snapchat annoncering. Vi bruger ofte Snapchat Ads aktivt for vores kunder, som en fast del af deres digitale cross-channel marketing setup. Vi har skabt gode resultater hos både danske og internationale virksomheder, hjulpet med at øge brandkendskabet samt skaffet flere kunder, ved hjælp af denne annonceringsplatform. Vi har set stor effekt for virksomheder, inden for både B2C og B2B markedet.

Som diagrammet viser, logger mere end 42% af den danske befolkning på Snapchat dagligt. Globalt er der mere end 210 millioner brugere, hvilket gør den sociale platform til en af de mest benyttede verden over. I Danmark er Snapchat det tredje største sociale medie, hvilket giver en oplagt mulighed, til at bruge den i jeres marketing strategi.   

Hvordan arbejder vi med

De forskellige annoncetyper på Snapchat

Snapchats utallige muligheder, gør dem særligt attraktive for virksomheder, på både B2B og B2C markedet. Deres konstante udvikling, gør at de kan tilbyde flere forskellige annoncetyper.

Snapchat har de seneste år udviklet deres platform til at kunne annoncere på flere forskellige typer af billed- og videokreativer – eller Snapchat Ads. Snapchat er blevet mere konkurrencedygtige overfor Facebook og Google ejede platforme. 

 

Snapchat er én af de absolut mest interaktive social media platforme på markedet, og deres udviklere har de seneste år arbejdet intenst på at udvikle deres annonceringsplatform. Dette inkluderer konverteringsoptimering på kampagneniveau samt typer af annoncer. På nuværende tidspunkt tilbyder Snapchat seks forskellige annoncetyper.

Snap Ads, Collection Ads & Story Ads

Snap billeder eller videoer, med attachments der giver forbrugeren mulighed for instant action. CTA kan være at besøge virksomhedens hjemmeside, købe et produkt eller downloade en app.

AR Lenses

Animerede linser, der placerer et realistisk objekt på forbrugerens skræm. Her findes der utallige muligheder, hvad end det er en maske, et par hunde ører eller en blomsterkrans.

Filters

Filtre er et overlay som kan tilføjes over en snap, for at skabe et artistisk look eller fortælle noget om, hvor snappen er taget. Det kan være et bestemt by-filter, et butiks eller event filter, customized til det geografiske område forbrugeren befinder sig i.

Commercials

Commercials er korte video ads, som forbrugeren ikke kan skippe. De har en længde på seks sekunder, og giver virksomhederne mulighed for at få forbrugernes fulde opmærksomhed.

Samtidigt med at Snapchat har udvidet deres mængde af annonceformater, har de også arbejdet hårdt på at udvikle deres AR og Geofiltre. Arbejder din virksomhed fx med mange events i løbet af året, kan I oprette egne filtre, som inkluderer jeres brand, produkt eller noget helt tredje, filtrene kan inden for en geografisk afgrænsning frit benyttes – eksempelvis som deltager i jeres event. 

 

Som nævnt tidligere, har Snapchat gjort deres platform ekstremt interessant for både B2B samt B2C virksomheder. Som virksomhed har du mulighed for at nå ud til mange mennesker for en relativ lav CPM. Endeligt har du mulighed for at skabe nogle af de mest interaktive annoncer på hele markedet mod personer, der er længere nede i købsrejsen – bl.a. med deres Geofiltre, AR filtre, Lenses og meget mere.

Indsig i

Snapchats konstante udvikling

Som nævnt tidligere, har Snapchat gjort deres platform ekstremt interessant for både B2B samt B2C virksomheder. Som virksomhed har du mulighed for at nå ud til mange mennesker for en relativ lav CPM.

Samtidigt med at Snapchat har udvidet deres mængde af annonceformater, har de også arbejdet hårdt på at udvikle deres AR og Geofiltre. Arbejder din virksomhed fx med mange events i løbet af året, kan I oprette egne filtre, som inkluderer jeres brand, produkt eller noget helt tredje, filtrene kan inden for en geografisk afgrænsning frit benyttes – eksempelvis som deltager i jeres event. 

 

Endeligt har du mulighed for at skabe nogle af de mest interaktive annoncer på hele markedet mod personer, der er længere nede i købsrejsen – bl.a. med deres Geofiltre, AR filtre, Lenses og meget mere. 

KYNETIC er udnævnt til Facebook Preferred Bureau Partner. En titel Facebook kun tildeler til bureauer, der opfylder de højeste standarder inden for annoncering på platformen. KYNETIC er udover titlen også den ultimative topscorer i Danmark, på baggrund af overbevisende resultater i kvalificerende forbrug og kvalificerende placeringer. Resultaterne har KYNETIC opnået ved at have branchens dygtigste specialister indenfor brugen af Facebooks annonceringsplatform, der har den dybeste forståelse af platformens højteknologiske funktioner samt aktiveringen heraf.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

eksperter

Danmarks førende eksperter hjælper jeres virksomhed med at skabe resultater

+18
års erfaring med digital marketing
+200
vækstcases er grundlag for vores erfaring
data-drevet marketing

Vi får typisk 20-50% mere ud af jeres budgetter

Se alle fordelene
Søgemaskineoptimering

Typisk

25%

bedre rankings

SEM, PPC og social Ads

Typisk

30%

højere ROAS

RTB, display og medieindryk

Typisk

35%

øget awareness

Digital marketing strategi

Typisk

50%

højere ROI