Leadgenerering og lead-nurturing

Få flere leads med intelligent leadgenerering og lead-nurturing. Vi anvender den nyeste teknologi til at tracke brandvarme leads og automatisering af leadgenerering.

Leadgenerering – Skab flere salgsleads med data-drevet digital markedsføring

Hvad er lead-generering? Lead-generering handler grundlæggende om at skabe salgsklare leads som følge af en målrettet marketingindsats på tværs af marketingtragten. I KYNETIC har vi et hold af landets førende leadgenerings-specialister, som arbejder med data-drevet leadgenerering, hvor vi kortlægger jeres kunderejser, analyserer markedet og matcher det med lead-genereringsstrategi, der både er bæredygtig på kort og lang sigt. Vi har med +100 af de mest effektive lead-genereringssetups for både B2B og B2C virksomheder, samlet vores viden i vores egne frameworks og kombinerer det så yderligere med vores viden data og automatisering, som typisk er hjertet i en effektiv leadgeneringsstrategi.

Kontakt os hvis I gerne vil høre nærmere omkring et effektivt leadgenereringssetup for jeres virksomhed.

Vidste du at:

Jeres (potentielle) kunder har gns. 6-10 online touch points fra inspiration til køb. Flere undersøgelser peger på op mod 50, hvis kunderne ikke har hørt om jeres brand før.  Med andre ord kunderejserne bliver længere og kunderne hopper rundt mellem Google, sociale medier, mails, medier og enheder. Samtidig forventer mere end 70% af jeres kunder, at I kender dem og bruger deres data til målrettet/personaliseret markedsføring.

Derfor giver det ikke længere mening at arbejde med digital-marketing siloer, hvor I arbejder med eksempelvis SEO ét sted, Google Ads et andet og Facebook ads ét tredje. I KYNETIC nedbryder vi siloerne fra specialist-bureauerne og arbejder samtidig langt mere performance-orienteret end et klassisk mediebureau. Vi sætter kunderejsen i centrum og vores leadgenererings-specialister fokuserer på hele kunderejsen, hvor indsatsen integreres med andre kanaler. Sammen med brug af automation og machine learning resultater det gns. i 20-50% bedre resultater for samme budgetter.

Kom i gang med leadgenerering med lead-scoring

I processen kan det være fordelagtigt at arbejde med lead-nurturting også kaldet lead-scoring, hvor et lead automatisk tildeles en række point efter deres adfærd og handlinger. Det kan være at udfylde en formular, downloade et whitepaper, læse et nyhedsbrev, se en video osv. Med andre ord jo højere score, jo mere relevant lead. I takt med at leadet modnes, er det så muligt at kommunikere relevant til personen/virksomheden med udgangspunkt i deres adfærd og score, hvorved man undgå at sælge hård salgskommunikation til nogen der er tidligere i tragten og omvendt husker at få sendt en klar opfordring til at eksempelvis booke et møde, når de er klar til det.

Marketing automation er hjertet i lead-genenering

En effektiv lead-generering strategi indeholder både en strategisk kortlægning af jeres salgsproces, men også den rette teknologi. For at indsamle relevante datapunkter og være i stand til at kommunikere højrelevant med jeres målgruppe, er det nødvendigt at samle data i et marketing automation system. Det kan være en email-marketing platform, det kan være en marketing automation platform, et CRM, eller en CMP (customer management platform). Alle har sine fordele og ulemper, hvilket kræver en individuel vurdering. Hjertet i platformen er dog evne til at centralisere forretningskritiske data om jeres kommende leads og samtidig være i stand til at kommunikere til dem automatisk baseret på deres adfærd. Typisk anbefaler vi at der bygges en grundbase af marketingflows, som understøtter kunderejserne og som tager kunden i højden fra hvor de er deres engagement med jer.

Lead-genering starter med at skabe trafik på tværs af kanaler

Et effektivt lead-genereringssetup kræver at der skabes den rette mængde trafik til jeres website fra jeres målgrupper. Det kan både være fra Google, LinkedIn, Facebook, Youtube eller specifikke medier. En typisk faldgruppe her, er at undervurdere metoderne til at skabe kvalitetstrafik til en god pris. Betaler i 20% for meget for jeres trafik, kan jo i potentielt set går glip af 20% flere leads og deraf 20% mere omsætning. Det handler igen om data og ikke mindst et granuleret annonceringssetup, som arbejder på tværs af kanalerne. Jeres kommende kunder har typisk 5-10 touch points og ofte flere, før de bliver til et lead og hvad der kommunikeres hvornår og i hvilke kanaler, er helt afgørende for 1) hvilken pris kan i købe trafikken til og 2) hvordan konverterer den til leads.

 

Nyeste virksomheder der har valgt KYNETIC

Ucommerce logo

+48% flere inbound leads

Med et målrettet indbound marketing setup er der generet +48% flere inbound leads ved 1. at udvide markedet og skabe øget efterspørgsel og kendskab, samt 2. et avanceret konverteringspor, som har skabt brandvarme leads.

Brug for hjælp til jeres forretning?

Vi kan også hjælpe jer med

Digital Strategi

Vi laver både 360 graders digitale strategier og separate kanalstrategier med fokus på målbar vækst via indsigt i kunderejser, forbrugeradfærd og realistiske roadmaps.

Analyse og indsigt

Vores analytics-team kombiner webanalyse med business intelligence og predictive analytics for at give netop den indsigt, der sikrer, at der kan skabes de bedste resultater.

SEO

Vores omfattende SEO-framework sikrer dig øget synlighed og øget trafik fra Google og Bing. Frameworket består af 5 essentielle områder i en forretningskritisk SEO-indsats.

SEM

Med vores SEM-framework og best-in-class annonceringsværktøjer skaber vi klare målbare resultater på tværs af brancher med intelligent annoncering i Google Adwords, Google shopping, Bing Ads og retargeting.

Digitalt medieindryk & Display

Vi arbejder både top-funnel med at øge brand/produktkendskab og low-funnel med fokus på konverteringer. Vi arbejder med display-annoncering (RTB), dynamisk banner-udvikling, Youtube, native-ads, video-prerolls, in-app-ads og remarketing-setups.

Email & Automation

Med dyb specialisering i email-marketing og marketing-automation lige fra rekruttering og automatiske flows til data-management, inbound-marketing og multi-channel marketing automation setups, skaber vi relevans, leads og forretning på tværs af kunderejsen.

Sociale Medier

Vi skaber salg, leads, øget kendskabsgrad og forbrugerindsigt via de sociale medier. Vi er bl.a. specialiseret i avanceret annoncering på Facebook og retargeting, Instagram ads, Linkedin og Snapchat.

CRO

Med fokus på øget omsætning, engagement og optimale brugeroplevelser, arbejder vi med at forbedre forbrugerens digitale oplevelser igennem UX-optimeringer, splittest, personalisering og analyser, som leder til mere salg og øget loyalitet. 

Content Marketing

Content er typisk en essentiel del af en digital marketing strategi. Vi hjælper med, ved brug af data og indsigt, at skabe og distribuere content til de rette brugere/segmenter, på det rette sted, den rette tid og i den rette kontekst. 

Growth Hacking

Growth hacking handler om at tænke kreativt med data og skabe eksplosiv vækst. Vi kombinerer kreativitet med digital marketing virkemidler til at få dit produkt, app eller service ud til flere og ultimativt vækste jeres forretning hurtigere.

Amazon & Affiliate

Vi hjælper med at afsætte og markedsføre jeres varer i eksterne salgskanaler såsom Amazon, affiliate-websites og markedspladser. Typisk med fokus på højest mulig ROI.

Strategi & Sparring

Med udgangspunkt i vores viden, erfaringer og teknologier, yder vi løbende rådgivning til virksomheder, der ønsker sparring om deres digitale indsats, muligheder og udfordringer fra førende specialister.