Leadgenerering

Skab flere salgsleads med data-drevet digital markedsføring

Forretningsvækst kommer af en kontinuerlig strøm af leads. Hvordan leads bliver indsamlet og senere bearbejdet er dermed en kernestrategi i driften, og på sigt væksten, af en virksomhed. I KYNETIC skaber vi performance sikre leadgenerings strategier, der omfavner nutidens nye standarder med komplekse kunderejser.

Indsigtsgivende data, granuleret setups og automatiserede teknologier
Lange, komplekse og unikke kunderejse omformet til nye forretningsmuligheder
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad arbejder vi med

Dataorienteret vækst på leads

Leadgenerering handler grundlæggende om at skabe salgsklare leads som følge af en målrettet marketingindsats på tværs af marketingtragten. I processen indsamles relevant data omkring leads, som bruges til at omdanne kolde leads til købsparate kunder.

Flere undersøgelser peger på at kunder har op mod 50 touch-points før en konvertering, hvis de ikke har hørt om en virksomhed før. I gennemsnit har en kunde 6 til 10 touchpoints med en virksomhed fra inspiration til køb. Med andre ord bliver kunderejsen længere og kunder bevæger sig usystematisk mellem Google, sociale medier, mails, medier og enheder. Samtidig forventer mere end 70% af jeres kunder, at I kender dem og bruger deres data til målrettet/personaliseret markedsføring. 

I KYNETIC har vi et hold af landets førende leadgenerings-specialister, som arbejder med data-drevet leadgenerering. Vores tilgang er at vi kortlægger jeres kunderejser, analyserer markedet og matcher det med en leadgenererings strategi, der er bæredygtig på både kort og lang sigt. Baseret på +100 af de mest effektive leadgenererings setups for både B2B og B2C virksomheder, har vi samlet vores viden i vores egne resultatskabende frameworks. Det kombinerer vi yderligere med data og automatisering, som er hjertet i en effektiv leadgenerings strategi.

Hvordan arbejder vi med

Differenting i leads baseret på indsamlet data

Et koldt lead kræver stor bearbejdning for at blive et varmt og købsklar lead. Det gælder særligt i B2B sammenhænge, hvor kunderejsen er længere og involvere flere interessenter. Differenteringen imellem leads modenhed er en værdifuld taktik, som hæver leadgenerings strategier til næste niveau.

I leadgenerering kan det være fordelagtigt at arbejde med lead-nurturing også kaldet lead-scoring. Her bliver et lead automatisk tildelt en række point efter deres adfærd og handlinger. Adfærd som at udfylde en formular, downloade et whitepaper, læse et nyhedsbrev, se en video osv., som alle indikerer en interesse i din virksomhed. Jo flere point, jo mere er et lead relevant, da kunden tydeligvis er interesseret i dine produkter.

I takt med at et lead modnes og mere data indsamles på kundens interesser, er det muligt at kommunikere bedre og mere direkte på kundens behov. Derved undgår du som afsender at sende hård salgskommunikation eller irrelevant content, til nogen som enten kun er tidligt i deres kunderejse, eller tydeligt indikerer en bestemt interesse. Omvendt sikrer dataen at du får sendt en opfordring til en konvertering, eksempelvis booking af et møde, til kunder som baseret på deres scorer, indikere de er klar til det.

Leadsscoring giver adgang til et datavalideret granuleret kommunikations setup, som er forskellen på at pushe content ud og risikere at skubbe leads væk, og at trække kunder ind med relevant content. Sidstnævnte vil føre til flere konverteringer, flere tilbagevendende kunder og bedre købsoplevelser.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

eksperter

Danmarks førende eksperter hjælper jeres virksomhed med at skabe resultater

+18
års erfaring med digital marketing
+200
vækstcases er grundlag for vores erfaring
data-drevet marketing

Vi får typisk 20-50% mere ud af jeres budgetter

Se alle fordelene
Søgemaskineoptimering

Typisk

25%

bedre rankings

SEM, PPC og social Ads

Typisk

30%

højere ROAS

RTB, display og medieindryk

Typisk

35%

øget awareness

Digital marketing strategi

Typisk

50%

højere ROI