Annoncering & PPC

Vi er specialister indenfor intelligent PPC annoncering

Vi kombinerer vores erfaring fra nogle af nordens st√łrste og mest effektive PPC-setups med vores gennemgribende frameworks, s√• ambiti√łse virksomheder kan rykke deres resultat fra gode til markedsledende.

Datadrevet annoncering accelereret af AI og ML
Tilpasset annoncering baseret på adfærd, intent og kunderejsen
Ingen siloer, fuld transparens, h√łjere relevans, mindre st√łj og st√łrre afkast
Hvad arbejder vi med

PPC annoncering på alle platforme

Som et af landets f√łrende performance bureauer, hj√¶lper vi virksomheder med at v√¶kste deres forretning gennem intelligent annoncering i s√łgemaskinerne. Ved at matche potentielle kunders eftersp√łrgsel med relevant annoncering der er bygget efter vores grundige frameworks, l√łfter vi potentialet og √łger ROI.

Med vores detaljerede annoncerings-frameworks baseret p√• kunderejsen, kombinerer vi vores erfaring fra +150 st√łrre annonceringskonti med f√łrende teknologi og dybdeg√•ende brug af data, automatisering og machine learning til at √łge relevans, mindske klikpriser og √łge konverteringsrater.

 

Som standard inkluderer det også bruge af marketing attribution til at allokere jeres budget mest effektiv mellem kanaler, samt undgå et silo-fokus som eksempelvis et traditionelt Google Ads bureau har. Du kan læse mere om fordelene ved marketing attribution her.

Vi arbejder med PPC på alle platforme hvor vi særligt er specialister i annoncering på Google og Facebook. Og vi lover at vi ikke er som andre Google AdWords bureauer.

 

Gennem Google Ads og Bing Ads annoncering drevet af kunstig intelligens, hjælper vi virksomheder med at:

 

  • √ėge oms√¶tning og ROI
  • Skabe flere og mere relevante leads
  • Styrke brand og produktkendskab
  • Indsamle flere permissions

 

Som erfarent digital marketing bureau med nogle af branchens dygtigste specialister, v√¶kster vi jeres forretning gennem intelligent digital annoncering, inden for bl.a. f√łlgende annonceringsformer:

 

Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC

Vi er anerkendt for vores digitale marketing af en lang række glade kunder baseret på samarbejder og vækstcases hvor PPC annoncering har været en central del i indsatsen.

Hvordan arbejder vi med

Synlighed, engagement og granuleret setups

Uanset annonceringsformen har vi i KYNETIC altid skarpt fokus på at skabe maksimal relevans og værdi gennem en AI- og datadreven tilgang.

P√• tv√¶rs af markeder, produkter og landegr√¶nser hj√¶lper vi med skabe √łget synlighed, trafik og konverteringer med alle former for online annoncering. Vi g√łr brug af vores branchef√łrende SKAG Hybrid framework, hvor vi kombinere et meget granuleret setup med automatisering, hvorfor vi b√•de kan f√• mere ud af budgetterne og opn√• h√łjere relevans, hvilket ultimativ giver et bedre afkast.

Et udpluk af de former for annoncering vi arbejder med:

+
Intelligent annoncering via automation

Maksimal ROI med et automatiseret Google Ads setup
Gennem et automatiseret setup styret af scripts, sikrer vi bl.a. at jeres annoncer vises p√• de √łnskede placeringer p√• de √łnskede tidspunkter med det optimale budskab og uden un√łdvendig h√łje klikpriser.

Faktorer vi eksempelvis kigger på:

  • Er der specifikke dage eller tidspunkter p√• dagen, hvor potentielle kunder oftere konverterer?
  • Er konverteringsraten h√łjere inden for visse typer af s√łgninger end andre?
  • Er der forskel p√• hvor ofte brugere konverterer p√• forskellige enheder (desktop, mobil, tablet)

Det er nogle af de faktorer, som I som e-handelsvirksomhed b√łr tage h√łjde for i jeres annoncering, og som vi bl.a. hj√¶lper vores kunder med at identificere gennem dataanalyse, samt styre gennem intelligente scripts.

Dermed spilder vi heller ikke konsulenttimer på mikro-optimeringer, som kan håndteres hurtigere, smartere og med bedre afkast gennem AI, men fokuserer i stedet for at sikre maksimal relevans og værdi.

+
Search Engine Marketing (SEM)

If√łlge Google Research, st√•r de tre √łverste annoncer i Googles s√łgeresultater (SERP) p√• s√łgninger af kommerciel karakter, herunder produkts√łgninger, for ca. 40% af det samlede antal klik. Som e-handelsvirksomhed er det derfor forretningskritisk, at have fokus p√• SEM, hvis man vil v√¶re synlige i markedet og n√• ud til flest mulige potentielle kunder.

SEM differentierer sig fra SEO ved, at v√¶re betalt annoncering, som fungerer ud fra et auktionsprincip. Det vil sige, at jeres virksomhed som annonc√łr, betaler for de klik og den trafik, som sender bes√łgende til jeres website (PPC eller Pay Per Click).

Hvorfor ikke bare investere i at √łge den organiske trafik gennem SEO i stedet for at afs√¶tte marketingbudget til SEM? Den ene disciplin erstatter ikke den anden ‚Äď SEM supplerer SEO, og omvendt. Vores erfaringer viser, at en omnichannel tilgang til digital marketing med fokus p√• alle marketingkanaler skaber de klart bedste resultater.

Læs mere om hvordan vi arbejder med SEO her.

+
Google Ads

For√łget fokus p√• databehandling med kunstig intelligens

 

Da Google Ads skiftede til sit nuv√¶rende navn fra Google Adwords, blev en 18-√•rig √¶ra erstattet af en ny. Med et for√łget fokus p√• kunstig intelligens satte Google for alvor str√łm til sin allerede store besiddelse af data omkring kunder, adf√¶rd, website performance mm.

Virksomheder der arbejder med Google annoncering vises fortsat i de organiske s√łgeresultater. Google Ads er derfor ikke en erstatning for jeres virksomheds eksisterende synlighed i Google, men derimod en mulighed for at v√¶re synlige b√•de blandt de organiske placeringer, samt i toppen af s√łgeresultaterne som betalt annonce, og dermed potentielt generere endnu mere relevant trafik til jeres website.

Hos KYNETIC optimerer vi Google Ads konti, kampagner og annoncer, s√• vores kunder betaler for relevant trafik, der konverterer og underst√łtter forretningen. Med andre ord, holder vi skarpt fokus p√• ROI ‚Äď at √łge jeres afkast pr. forbrugt annoncekrone. Det g√łr vi ved, at matche jeres kunders eftersp√łrgsel med relevante annoncer, som forventningsafstemmer og tiltr√¶kker nye kunder.

 

Der er adskillige styrker ved annoncering med Google Ads:

  • I betaler for trafik og ikke bare synlighed. Det er f√łrst n√•r en bruger bes√łger jeres site at I betaler, fremfor n√•r I kun bliver eksponeret for dem.
  • I har mulighed for ikke kun at annoncere direkte i Googles egen s√łgemaskine, men ogs√• p√• relevante websites, mobilapps samt p√• YouTube.

Med Google Ads annoncering skaber vi relevant synlighed på tværs af:

  • Googles s√łgeresultater (SERP)
  • Googles s√łgepartneres websites
  • Googles Displaynetv√¶rk (Dynamiske bannere)
  • YouTube (video og pre-roll)
  • Google Shopping (produktannoncer)

+
Google Search Ads

Personaliseret annoncering m√•lrettet potentielle kunder baseret p√• konkrete s√łgninger

Med Search Ads annoncering har I som virksomhed mulighed for at f√• vist tekstbaserede annoncer direkte i Googles s√łgeresultater, n√•r potentielle kunder foretager en relevant s√łgning.

For e-handelsvirksomheder handler det derfor om, at v√¶re skarp p√• at forst√• den enkelte brugers intention med deres s√łgning, og herefter im√łdekomme denne eftersp√łrgsel med s√• relevante annoncer som muligt.

Hos KYNETIC har vi specialiseret os i at arbejde med annoncering p√• Googles s√łgenetv√¶rk med udgangspunkt i et avanceret personaliseringssetup. Ydermere s√łrger vi hele tiden for at optimere setuppet p√• baggrund af data, s√• annoncebudskaber altid er skr√¶ddersyet den enkelte s√łgning, s√• kommunikation og eftersp√łrgsel matcher hinanden og dermed skaber mest mulig relevans.

+
Videoannoncering

√ėget brandkendskab og mere forretning gennem YouTube og in-app annoncering

Videoannoncering er et must i et moderne digital marketing setup, b√•de til at √łge kendskabet til jeres brand blandt potentielle kunder, samt til at v√¶kste jeres forretning gennem promovering af jeres produkt eller service.

Gennem Google Ads er det muligt at ops√¶tte videoannoncering b√•de p√• YouTube og i mobilapps. Med videoannoncer kan I skabe st√łrre eftersp√łrgsel og st√łrre bevidsthed omkring jeres forretning, og ligesom med Search Ads betaler I kun for de eksponeringer som resulterer i konkret trafik.

+
Display bannerannoncering

√ėget synlighed med intelligent bannerannoncering p√• websites og i apps

Der er stadig en opfattelse blandt mange, der kender til display annoncering, at det ikke er en annonceringsform der genererer leads og konverteringer. De mener h√łjest at platformen kan anvendes til at √łge awareness og brandkendskab. Dette er ikke l√¶ngere tilf√¶ldet.

Google er dog ikke den eneste platform til bannerannoncering. Hos KYNETIC anvender vi adskillige forskellige platforme til digitalt medieindryk og bannerannoncering, hvilket giver mulighed for både mere synlighed samt mere relevante eksponeringer og klik.

+
Google Shopping

F√• vist konkrete produkter direkte i Googles s√łgeresultater

Med Google Shopping annoncer vises produkter direkte i s√łgeresultaterne, med bl.a. produktnavn, billede og pris. Det foreg√•r igennem Merchant Center, hvor Google henter produktinformationer via et XML-feed fra jeres CMS, PIM etc.

Vi opsætter automatisk synkronisering, så produktdata altid er aktuelle, og ingen annoncekroner går til spilde pga. forældede priser og udgåede produkter.

Modsat de √łvrige annoncetyper i Googles s√łgeresultater, vises Shopping Ads p√• baggrund af produktdata, fremfor en liste af s√łgeord. Med udgangspunkt i disse data, segmenterer vi produkterne ud i s√¶rskilte Shopping-kampagner, baseret p√• jeres varegruppers respektive avancer, og maksimerer dermed afkastet af jeres annoncekroner.

Læs mere om Google Shopping annoncering her.

+
Bing Ads

Microsofts pendant til Googles annonceringsplatform hedder Bing Ads. De to platforme har mange ligheder, og auktionsprincippet g√łr sig ogs√• g√¶ldende her. Dog bruger kun ca. 8% af danske internetbrugere, s√łgemaskinen fra Microsoft fremfor Google, hvor markedsandelen i USA nu har rundet 33%.

Annoncering med Bing Ads har den fordel, at klikpriserne stadig er markant lavere, i kraft af at konkurrencen ikke er lige s√• markant som i Google-regi. Samtidig er eftersp√łrgslen for Bing dog st√łt stigende, og det er derfor relevant for de fleste virksomheder, ogs√• at annoncere her. Ikke som erstatning til Google Ads, men derimod som et supplement.

Bing r√•der bl.a. over f√łlgende services:

  • MSN/Live - Annoncer p√• en af Danmarks mest popul√¶re medieportaler
  • Yahoo - Annoncering p√• medieportalen og email klienten
  • Xbox - Standard s√łgemaskine integreret i en af verdens mest popul√¶re spillekonsoller
  • Windows/Explorer - Et af verdens mest anvendte styresystems standard s√łgemaskine
      • Skype - Standard s√łgemaskine i Skype

Med adgang til nogle af de mest populære medieportaler og enheder, samt en annonceringsplatform, der (omend ikke modsvarer Google Ads) tilbyder en stor grad af funktionalitet, automatiseret budstyring og målretning, anbefaler vi ofte at inkludere Bing som kanal i jeres digitale marketing strategi.

Indsigter i

De vigtigste og nyeste indsigter i digital annoncering

Adfærdsbaseret marketing samt search- og custom intent har stor betydning for succesraten for annoncer. Vi benytter de nyeste teknologier, såsom kunstig intelligens, til at forbedre vores annonce indsatser og generelle bearbejdning af data.

Vi effektiviserer SEM med kunstig intelligens

Vi anvender kunstig intelligens i vores arbejde med SEM, dels for at spare vores kunder for tid forbrugt p√• konsulenttimer med dataanalyse og dataforst√•else, og dels for at skabe mere effektiv markedsf√łring, baseret p√• komplekse sammenh√¶nge. P√• baggrund af datas√¶t, kan vi forudse m√łnstre og adf√¶rd, der leder til en mere kvalificeret indsats.

 

I Google Ads og DoubleClick bruger vi kunstig intelligens til predictive analytics, og får dermed kvalificerede forslag til:

 

  • Bedre annoncetekster og CTA
  • Mere pr√¶cis m√•lretning
  • Automatiseret rapportering
  • Intelligent og automatiseret budstyring baseret p√• forretningsm√•l

 

I KYNETIC r√•dgiver vi jer om, hvilke annoncemuligheder og annonceringsformer, der b√łr fokuseres p√•, og s√•ledes skaber de bedste resultater for jeres forretning. Med udgangspunkt kunderejsen, kortl√¶gger vi forretningskritiske touchpoints, og s√łrger for at underst√łtte disse med Google Ads.

Retargeting og intent

Uanset hvilke typer Google annoncering I vil fokusere p√• i jeres digitale marketingsetup, er det vigtigt at t√¶nke bes√łgs- og adf√¶rdsdata ind i jeres m√•lretning. Det sikrer at budgettet bruges p√• at n√• ud til s√• mange potentielle kunder som muligt, i stedet for at skyde med spredehagl. Det er her bl.a. retargeting og custom intent kommer ind i billedet.

 

Retargeting handler om, at m√•lrette ens annoncering mod brugere, som allerede har bes√łgt jeres website. Mange e-handelsvirksomheder har et kendskab til retargeting og de fleste digitale bureauer har fokus p√• det, men retargeting er i dag andet og mere end bare at henvende sig til samtlige tidligere bes√łgende med det samme budskab.

 

Custom intent er et andet v√¶rkt√łj til adf√¶rdsbaseret m√•lretning, som er uundv√¶rligt for langt de fleste e-handelsvirksomheder. Med custom intent i Google Ads kan I m√•lrette jeres annoncer baseret p√• brugere, som har udvist en specifik adf√¶rd.

Det kan eksempelvis v√¶re brugere som har efterspurgt et produkt eller en service, har udvist en adf√¶rd der har relation til jeres forretning, eller har bes√łgt en af jeres st√łrste konkurrenters websites.

 

Hos KYNETIC er vi specialister i adf√¶rdsbaseret m√•lretning, og har hjulpet adskillige branchef√łrende virksomheder med at n√• ud til endnu flere potentielle kunder p√• baggrund af deres aktivitet.

 

Bliv klogere på mulighederne med Custom Intent i Google Ads her.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing indsats

Vi g√łr brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde vores kunder tv√¶rs af brancher.

Hvem er vi for

Vi er ikke et perfekt match for alle

Et perfekt match

Her matcher vores tilgange, teknologi-brug og fokus med jer

  • √ėnsker at arbejde markedsledende med digital markedsf√łring
  • Er typisk en Ecommercer, B2B-virksomhed eller retailer
  • Er ambiti√łs og investerer i jeres brand
  • √ėnsker et grundigt setup til jeres digital marketing kanaler
  • Digital er eller skal v√¶re en forretningskritisk afs√¶tningskanal
  • √ėnsker et langvarigt og t√¶t samarbejde
  • √ėnsker at arbejde med de dygtigste specialister i branchen
  • Ikke et godt match

    Typiske kendetegn på at vi ikke er et godt match

  • Vil have de billigste eller pakkel√łsninger
  • √ėnsker ikke at arbejde data-drevet
  • √ėnsker en leverand√łr fremfor en samarbejdspartner
  • √ėnsker ikke et fast kontinuerligt samarbejde
  • Investerer ikke i sit brand
  • Ser ikke vigtigheden i grundigheden og detaljerne
  • Et urealistisk budget til jeres m√•ls√¶tninger