LAST-CALL: SEO Study webinar – lær af de +100 største ecommercers fejl og indsats i SEO – tilmeld dig nu

Analyse & Indsigt

Vi analyserer jeres data og leverer dybe indsigter

Data er fundamentet for effektive digital marketing strategier. Vores data-specialister sikrer den rette tracking på tværs af kanaler, omsætter jeres data til viden og transformerer denne viden til konkrete actions.

Forretning med intelligent data science og nye vækstskabende indsigter
Analyser og forstå hele kunderejsen på tværs af alle touchpoints
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad vi arbejder med

Vi omsætter data til viden og indsigt, der skaber vækst

Data-drevne virksomheder performer gennemsnitlig tre gange bedre end ikke-data-drevne virksomheder, og +70% af topledere fra højt-performende virksomheder, ser data-analyse som vigtigt. Vi udfører data-analyser med en kombination af jeres data, ekstern data og kunstig intelligens og skaber derigennem nye indsigter, segmenter og identificerer optimeringstiltag i de vigtigste kanaler.

Reelt set har jeres virksomhed eller organisation sikkert tusindvis eller millionvis af data tilgængelige, som i en kombination med eksterne data, kan bruges til, at løfte en marketingindsats til nye højder. Det er naturligvis også en af de største udfordringer, da de mange data kan gøre analyser tidskrævende, og ofte er det komplekst at samle data på tværs af kanaler.

 

I KYNETIC mener vi at det ikke nødvendigvis behøver at være svært eller tidskrævende, at få mere ud af jeres data. Vi hjælper virksomheder med, at få styr på deres data, øge deres indsigt og omsætte dem til konkrete optimeringstiltag. Med webanalyse, BI, marketing dashboards, korrekt tracking og andre relevante digitale marketing værktøjer og metoder, accelerer vi virksomheders digitale vækst.

 

Det resulterer i: 

  • Vi skaber en mere effektiv hverdag
  • Vi sikrer markant højere indsigt og bedre forståelse for den digitale performance på tværs af kanaler
Kunder har i gns. 6-10 online touch points fra inspiration til køb. Flere undersøgelser peger på op mod 50, hvis kunden ikke har hørt om brandet før. Kunderejserne er dermed længere og foregår skiftende mellem Google, sociale medier, mails, medier og enheder. Alt det tager vi højde for i vores analyser.
Hvordan arejder vi med

Konkrete tiltage fra grundige, tværgående analyser

I arbejdet med digital markedsføring og digital synlighed, er der flere forskellige indsigter der kan give høj værdi. Vi kombinerer data med de nyeste automatiserede teknologier, og afdækker optimerings muligheder og nye forretningspotentialer.

Igennem dataanalyse, webanalyse og analyser med kunstig intelligens skaber vi øget indsigt, øget opmærksomhed og kortlægger optimering indsatser. Ofte tager vi udgangspunkt i eksisterende data og kombinere det med vores analyser og viden, som udmunder i konkrete optimeringstiltag på tværs af de forskellige digital marketing indsatsområder. Andre gange analyserer vi på data i en enkelt kanal, eller belyser et område som står uklart.

Eksempler på hvor vores insight-specialister hjælper indenfor analyser:

  • Analyse af digital adfærd
  • Kortlægning af segmenter
  • Indsigt i købsadfærd
  • Business intelligence (BI)
  • Opsætning af data-feeds
  • Implementering af Schema.org structured dataV
  • Opsætning af attribution modeling
  • Implementering af profilerings-projekter – single customer view og omni-channel systemer
  • Opsætning af datavisualisering og dashboards
  • Big data analyser
  • Small-data analyser
  • Opsætning af korrekt tracking og mål-tracking
  • Analyse af retention og churn
  • NPS, kundeloyalitet og brandkendskabs-analyser
  • Forecasting af trafik, effekter, resultater mm.
  • Udarbejdelse af e-handelsbudgetter
  • Udarbejdelse af business cases
  • Heatmap analyser
  • Surveys og brugerundersøgelse
  • Brugertest
  • Splittesting
  • Markedsresearch
  • Opsætning af tracking software inkl. Google Analytics, Google Tag Manager mv.
Kunderejserne er længere end nogensinde før og foregår skiftende mellem Google, sociale medier, mails, medier og enheder. Alt det tager vi højde for i vores analyser.
Vores typiske proces

8 trin til succes med data- og webanalyser

Alle analyser vi foretager udføres med dyb grundighed, stor ekspertise og med tydelig transparens omkring data håndteringen. Det giver mere pålidelige analyser og derigennem en bedre forudsætning for de tiltag, vi sammen med analyser altid præsenterer. I KYNETIC har vi en 8 trin proces for data- og webanalyse.

Med 15 års erfaring fra +150 af europas største og mest ambitiøse virksomheder og et hold af landets dygtigste digital marketing specialister, hjælper vi virksomheder med at udforme data-drevne 360 graders digital marketing strategier, der altid er baseret på grundige analyser. Vores egen 8 trin proces med data- og webanalyse er vores roadmap, når vi opstarter et projekt vedrørende data- og webanalyse.

Vores 8 trin til analyser:
Objective

Formålet med dataindsamlingen klargøres og beskrives

Tools and technology

Vi identificerer de værktøjer vi skal bruge

Measure

Vi påbegynder data-indsamlingen

Structure

Vi strukturerer de indsamlede data og gør klar til selve analysen

Analyze

Vi analyserer på dataene med relevant software

Document

Vi dokumenterer vores findings

Optimize

Vi, eller vores kunde, begynder optimeringsarbejdet på baggrund af de dokumenterede findings

Harvest

Resultaterne af optimeringsarbejdet høstes og datene herfra indsamles til videre brug

Indsigter i

Kunstig intelligens kan gøre forskellen

Valget af den rette software til databehandling har stor indflydelse på hvor pålidelig og præcis en analyse bliver. I KYNETIC benytter vi altid de nyeste teknologier, hvori kunstig intelligens giver bedre resultater på kortere tid. Det er win-win for os og jer.

Når vi arbejder med data-behandling benytter vi ofte forskellige software til databehandlingen. I webanalyse-sammenhæng er det ofte Google Analytics. I SEO-sammenhæng benytter vi SemRush og SearchMetrics. Og til profilering benytter vi blandt andet Apsis profile cloud. Til BI bruger vi blandt andet IBM Watson Analytics.

Vi arbejder udfra to scenarier, når det kommer til data:

Scenarie – Tværgående kanalanalyser

  • Vi aflæser data fra et system eller en database. Her gør vi brug af førende software og teknologi på tværs af kanaler, der alle har indbygget kunstig intelligens. Den hjælper os med at optimere, målrette og identificere mere effektivt.
  • Det vil sige vi minimerer manuelt arbejde og mange manuelle del-analyser, da vi kan finde frem til svarene hurtigere. 

Scenarier – Fra data til indsigter uden bias

  • Vi omsætter data til viden, optimeringer eller automatiseringer med assistance fra kunstig intelligens. Kunstig intelligens har den fordel, at modsat vi mennesker, er den ikke biased. En af de største og mest klassiske fejl i BI er, at vi søger et svar og leder efter data der bekræfter eller afkræfter vores forudfattede holdning.
  • I KYNETIC lader vi i stedet omfattende computerkraft, i form af kunstig intelligens, behandle data og opstille de identificerede mønstre for os. Det giver mere sandfærdige og dybe indsigter.


Fælles for begge områder er at vi kombinerer jeres data med kunstig intelligens, hvilket øger mængden og kvaliteten af indsigter, samtidig med at vi sparer tid i processen.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing indsats

Vi gør brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde vores kunder tværs af brancher.

Hvem er vi for

Vi er ikke et perfekt match for alle

Et perfekt match

Her matcher vores tilgange, teknologi-brug og fokus med jer

  • Stor eller mellemstor virksomhed/brand eller ambitiøs vækstvirksomhed
  • Vil gerne gå fra god til excellent
  • Marketing-budget på typisk +500 t.kr eller mere årligt
  • Ønsker et skræddersyet setup
  • Digital er eller skal være en forretningskritisk afsætningskanal
  • Er ambitiøse omkring virksomhedens digitale forretningsudvikling
  • Ønsker et langvarigt og tæt samarbejde
  • Ønsker at arbejde markedsledende med digital markedsføring
  • Ikke et godt match

    Typiske kendetegn på at vi ikke er et godt match

  • Lille lokal virksomhed eller et tidlig start-up uden større investering
  • Vil have de billigste eller pakkeløsninger
  • Er ude efter lave priser fremfor resultater
  • Ønsker en leverandør fremfor en samarbejdspartner
  • Har kun brug for en kampagne eller en engangsopgave
  • eCommerce virksomhed med meget få produkter som I ikke selv producerer
  • Tænker ikke langsigtet og ønsker ikke en feedback/dialog