Maksimer jeres performance på Black Friday i 2023 | Skræddersyet kampagneplan | Bestil her til fast pris uden binding

Analyse & indsigt

Vi leverer dybe indsigter via webanalyse og databehandling

Data er fundamentet for effektive digital marketing-strategier. Vores dataspecialister sikrer den rette tracking på tværs af kanaler, omsætter jeres data til viden og transformerer denne viden til konkrete actions ved dybdegående dataanalyse.

Forretning med intelligent data science og nye vækstskabende indsigter
Analyser og forstå hele kunderejsen på tværs af alle touchpoints
Ingen siloer, fuld transparens, h√łjere relevans, mindre st√łj og st√łrre afkast
Hvad vi arbejder med

Data som fundament for vækst

Data-drevne virksomheder performer gennemsnitlig tre gange bedre end ikke-data-drevne virksomheder, og +70% af topledere fra h√łjt-performende virksomheder, ser dataanalyse som vigtigt. Vi udf√łrer dataanalyser med en kombination af jeres data, ekstern data og kunstig intelligens og skaber derigennem nye indsigter, segmenter og identificerer optimeringstiltag i de vigtigste kanaler.

Reelt set har jeres virksomhed eller organisation sikkert tusindvis eller millionvis af data tilg√¶ngelige, som i en kombination med eksterne data, kan bruges til, at l√łfte en marketingindsats til nye h√łjder. Det er naturligvis ogs√• en af de st√łrste udfordringer, da de mange data kan g√łre analyser tidskr√¶vende, og ofte er det komplekst at samle data p√• tv√¶rs af kanaler.

 

I KYNETIC mener vi, at det ikke n√łdvendigvis beh√łver at v√¶re sv√¶rt eller tidskr√¶vende, at f√• mere ud af jeres data. Vi hj√¶lper virksomheder med, at f√• styr p√• deres data, √łge deres indsigt og oms√¶tte dem til konkrete optimeringstiltag. Med webanalyse, BI, marketing dashboards, korrekt tracking og andre relevante digitale marketing v√¶rkt√łjer og metoder, accelerer vi virksomheders digitale v√¶kst.

 

Det resulterer i: 

  • En mere effektiv hverdag
  • En markant bedre indsigt og forst√•else af den digitale performance p√• tv√¶rs af kanaler

Kunder har i gennemsnit 6-10 online touch points fra inspiration til k√łb. Flere unders√łgelser peger p√• op mod 50, hvis kunden ikke har h√łrt om brandet f√łr. Kunderejserne er dermed l√¶ngere og foreg√•r skiftende mellem Google, mails, medier og enheder. Alt det tager vi h√łjde for i vores analyser.

Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC

Vi er anerkendt af en lang række kunder der er vækstet markant gennem dybdegående webanalyse. Vores ekspertise i at finde dybe indsigter til nye actions har resulteret i utallige vækstcases.

Hvordan arejder vi med

Konkrete tiltag fra grundige, tværgående analyser

I arbejdet med digital markedsf√łring og digital synlighed, er der flere forskellige indsigter, der kan give h√łj v√¶rdi. Vi kombinerer data med de nyeste automatiserede teknologier, og afd√¶kker optimerings muligheder og nye forretningspotentialer.

Gennem dataanalyse, webanalyse og analyser baseret p√• kunstig intelligens skaber vi √łget indsigt og opm√¶rksomhed samt kortl√¶gger optimeringsindsatser. Vi tager oftest udgangspunkt i eksisterende data og kombinerer dette med vores analyser og ekspertise, som f√łrer til konkrete optimeringstiltag p√• tv√¶rs af de forskellige digitale marketingomr√•der. Andre gange fokuserer vi p√• data fra en enkelt kanal eller unders√łger et omr√•de, der m√•ske er uklart.

 

Dataanalyse og Integration: Vi tager ofte udgangspunkt i eksisterende data, kombinerer det med vores analyser og indsigt, og skaber derved konkrete optimeringstiltag på tværs af digitale marketingområder. Vores arbejde omfatter opsætning af datafeeds, implementering af Schema.org structured data, og opsætning af korrekt tracking og mål-tracking.

 

Kundeindsigt og Profilering: Gennem analyse af digital adf√¶rd, kortl√¶gning af segmenter og indsigt i k√łbsadf√¶rd hj√¶lper vi virksomheder med at forst√• deres kunder bedre. Vi implementerer profileringsprojekter som single customer view og omnichannel systemer for at skabe en mere personaliseret kundeoplevelse.

 

Forretningsoptimering og Forecasting: Vi laver business intelligence (BI), udarbejder e-handelsbudgetter og business cases. Vores forecasting af trafik, effekter og resultater hjælper virksomheder med at planlægge og optimere deres digitale strategi.

 

Kundeoplevelse og Branding: Ved at lave NPS, kundeloyalitet og brandkendskabs-analyser f√•r vi indsigt i, hvordan virksomhedens brand bliver opfattet af kunderne, og hvor loyale de er. Desuden udf√łrer vi brugertests og splittesting for at forst√• og forbedre kundeoplevelsen.

 

Software og Teknologi: Vi anvender state-of-the-art software og teknologier, som blandt andet indeholder Google Analytics og Google Tag Manager, til at opsætte datavisualiseringer og dashboards, og for at foretage Big og Small dataanalyser.

 

For en mere detaljeret oversigt over alle de specifikke analyser vi tilbyder, henviser vi til vores fulde liste nedenfor.

 

+
Eksempler på analyser

  • Analyse af digital adf√¶rd
  • Kortl√¶gning af segmenter
  • Indsigt i k√łbsadf√¶rd
  • Business intelligence (BI)
  • Ops√¶tning af datafeeds
  • Implementering af Schema.org structured data
  • Ops√¶tning af attribution modeling
  • Implementering af profileringsprojekter ‚Äď single customer view og omnichannel systemer
  • Ops√¶tning af datavisualisering og dashboards
  • Big og Small dataanalyser
  • Ops√¶tning af korrekt tracking og m√•l-tracking
  • Analyse af retention og churn
  • NPS, kundeloyalitet og brandkendskabs-analyser
  • Forecasting af trafik, effekter, resultater med mere
  • Udarbejdelse af e-handelsbudgetter
  • Udarbejdelse af business cases Heatmap analyser
  • Surveys og brugerunders√łgelse
  • Brugertest og Splittesting
  • Markedsresearch
  • Ops√¶tning af tracking software, som blandt andet indeholder
  • Google Analytics og Google Tag Manager

Kunderejsen er mere kompleks end nogensinde f√łr, idet interaktionerne sp√¶nder over s√łgemaskiner, sociale medier, e-mails, diverse medier og forskellige enheder. Vi integrerer disse komplekse, cross-channel kunderejser i vores dybdeg√•ende analyser for at sikre den mest holistiske forst√•else af kundeadf√¶rd.

Vores typiske proces

8 trin til succes med data- og webanalyser

Alle analyser udf√łres med stor grundighed, ekspertise og transparens. Det giver mere p√•lidelige analyser og derigennem en bedre foruds√¶tning for de tiltag, altid pr√¶senterer sammen med analyserne.

Med 18 √•rs erfaring fra +150 af Europas st√łrste og mest ambiti√łse virksomheder, hj√¶lper vi virksomheder med at udforme data-drevne 360 graders digitale marketingstrategier, der altid er baseret p√• grundige analyser.

 

Vores egen 8 trin proces med data- og webanalyse er vores roadmap, n√•r vi opstarter et projekt vedr√łrende data- og webanalyse.

 

Vores 8 trin til analyser:
Objective

Form√•let med dataindsamlingen klarg√łres og beskrives

Tools and technology

Vi identificerer de v√¶rkt√łjer vi skal bruge

Measure

Vi påbegynder data-indsamlingen

Structure

Vi strukturerer de indsamlede data og g√łr klar til selve analysen

Analyze

Vi analyserer på dataene med relevant software

Document

Vi dokumenterer vores findings

Optimize

Vi, eller vores kunde, begynder optimeringsarbejdet på baggrund af de dokumenterede findings

Harvest

Resultaterne af optimeringsarbejdet h√łstes og datene herfra indsamles til videre brug

Indsigter i

Kunstig intelligens kan g√łre forskellen i databehandling

Valget af den rette software til databehandling har stor indflydelse på, hvor pålidelig og præcis en analyse bliver. I KYNETIC benytter vi altid de nyeste teknologier, inklusiv kunstig intelligens, der leverer bedre resultater på kortere tid.

Vi anvender en r√¶kke forskellige softwarel√łsninger til databehandling, herunder Google Analytics, SemRush, SearchMetrics, APSIS, Profile Cloud og IBM Watson Analytics.

Vi arbejder udfra to scenarier, når det kommer til data:

1. Tværgående kanalanalyser

Vi afl√¶ser data fra et system eller en database. Her g√łr vi brug af f√łrende software og teknologi p√• tv√¶rs af kanaler, der alle har indbygget kunstig intelligens. Den hj√¶lper os med at optimere, m√•lrette og identificere mere effektivt. Det vil sige, vi minimerer manuelt arbejde og mange manuelle del-analyser, da vi kan finde frem til svarene hurtigere.¬†

2. Fra data til indsigter uden bias

Vi oms√¶tter data til viden, optimeringer eller automatiseringer med assistance fra kunstig intelligens. Kunstig intelligens har den fordel, at modsat vi mennesker, er den ikke biased. En af de st√łrste og mest klassiske fejl i BI er, at vi s√łger et svar og leder efter data, der bekr√¶fter eller afkr√¶fter vores forudfattede holdning. I KYNETIC lader vi i stedet omfattende computerkraft, i form af kunstig intelligens, behandle data og opstille de identificerede m√łnstre for os. Det giver mere sandf√¶rdige og dybe indsigter.

 

F√¶lles for begge omr√•der er, at vi kombinerer jeres data med kunstig intelligens, hvilket √łger m√¶ngden og kvaliteten af indsigter, samtidig med at vi sparer tid i processen.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing-indsats

Vi g√łr brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde med vores kunder p√• tv√¶rs af brancher.

Hvem er vi for

Vi er ikke et perfekt match for alle

Et perfekt match

Her matcher vores tilgange, teknologi-brug og fokus med jer

  • I √łnsker at arbejde markedsledende med digital markedsf√łring
  • I er typisk en e-commercer, B2B-virksomhed eller retailer
  • I er ambiti√łse og investerer i jeres brand
  • I √łnsker et grundigt setup til jeres digital marketing-kanaler
  • Digital er, eller skal v√¶re, en forretningskritisk afs√¶tningskanal
  • I √łnsker et langvarigt og t√¶t samarbejde
  • I √łnsker at blive udfordret af de dygtigste specialister i branchen
  • Ikke et godt match

    Typiske kendetegn på at vi ikke er et godt match

  • I er i markedet efter en billig pakkel√łsning
  • I √łnsker ikke at arbejde data-drevet
  • I leder efter en leverand√łr frem for en samarbejdspartner
  • I √łnsker projektafvikling frem for kontinuerligt samarbejde
  • I √łnsker ikke at investere i virksomhedens brand
  • I ser ikke det vigtige i grundighed og detaljer
  • I har afsat et urealistisk budget til at n√• jeres m√•ls√¶tninger