Bliv en del af KYNETIC – se vores ledige stillinger her

Analyse & Indsigt

Vi analyserer jeres data og leverer dybe indsigter

Data er fundamentet for effektive digital marketing strategier. Vores data-specialister sikrer den rette tracking på tværs af kanaler, omsætter jeres data til viden og transformerer denne viden til konkrete actions.

Forretning med intelligent data science og nye vækstskabende indsigter
Analyser og forstå hele kunderejsen på tværs af alle touchpoints
Ingen siloer, fuld transparens, h√łjere relevans, mindre st√łj og st√łrre afkast
Hvad vi arbejder med

Vi omsætter data til viden og indsigt, der skaber vækst

Data-drevne virksomheder performer gennemsnitlig tre gange bedre end ikke-data-drevne virksomheder, og +70% af topledere fra h√łjt-performende virksomheder, ser data-analyse som vigtigt. Vi udf√łrer data-analyser med en kombination af jeres data, ekstern data og kunstig intelligens og skaber derigennem nye indsigter, segmenter og identificerer optimeringstiltag i de vigtigste kanaler.

Reelt set har jeres virksomhed eller organisation sikkert tusindvis eller millionvis af data tilg√¶ngelige, som i en kombination med eksterne data, kan bruges til, at l√łfte en marketingindsats til nye h√łjder. Det er naturligvis ogs√• en af de st√łrste udfordringer, da de mange data kan g√łre analyser tidskr√¶vende, og ofte er det komplekst at samle data p√• tv√¶rs af kanaler.

 

I KYNETIC mener vi at det ikke n√łdvendigvis beh√łver at v√¶re sv√¶rt eller tidskr√¶vende, at f√• mere ud af jeres data. Vi hj√¶lper virksomheder med, at f√• styr p√• deres data, √łge deres indsigt og oms√¶tte dem til konkrete optimeringstiltag. Med webanalyse, BI, marketing dashboards, korrekt tracking og andre relevante digitale marketing v√¶rkt√łjer og metoder, accelerer vi virksomheders digitale v√¶kst.

 

Det resulterer i: 

  • Vi skaber en mere effektiv hverdag
  • Vi sikrer markant h√łjere indsigt og bedre forst√•else for den digitale performance p√• tv√¶rs af kanaler
Kunder har i gns. 6-10 online touch points fra inspiration til k√łb. Flere unders√łgelser peger p√• op mod 50, hvis kunden ikke har h√łrt om brandet f√łr. Kunderejserne er dermed l√¶ngere og foreg√•r skiftende mellem Google, sociale medier, mails, medier og enheder. Alt det tager vi h√łjde for i vores analyser.
Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC

Vi er anerkendt af en lang række kunder der er vækstet markant gennem dybdegående webanalyse. Vores ekspertise i at finde dybe indsigter til nye actions har resulteret i utallige vækstcases.

Hvordan arejder vi med

Konkrete tiltage fra grundige, tværgående analyser

I arbejdet med digital markedsf√łring og digital synlighed, er der flere forskellige indsigter der kan give h√łj v√¶rdi. Vi kombinerer data med de nyeste automatiserede teknologier, og afd√¶kker optimerings muligheder og nye forretningspotentialer.

Igennem dataanalyse, webanalyse og analyser med kunstig intelligens skaber vi √łget indsigt, √łget opm√¶rksomhed og kortl√¶gger optimering indsatser. Ofte tager vi udgangspunkt i eksisterende data og kombinere det med vores analyser og viden, som udmunder i konkrete optimeringstiltag p√• tv√¶rs af de forskellige digital marketing indsatsomr√•der. Andre gange analyserer vi p√• data i en enkelt kanal, eller belyser et omr√•de som st√•r uklart.

Eksempler på hvor vores insight-specialister hjælper indenfor analyser:

  • Analyse af digital adf√¶rd
  • Kortl√¶gning af segmenter
  • Indsigt i k√łbsadf√¶rd
  • Business intelligence (BI)
  • Ops√¶tning af data-feeds
  • Implementering af Schema.org structured data
  • Ops√¶tning af attribution modeling
  • Implementering af profilerings-projekter ‚Äď single customer view og omni-channel systemer
  • Ops√¶tning af datavisualisering og dashboards
  • Big og Small-data analyser
  • Ops√¶tning af korrekt tracking og m√•l-tracking
  • Analyse af retention og churn
  • NPS, kundeloyalitet og brandkendskabs-analyser
  • Forecasting af trafik, effekter, resultater mm.
  • Udarbejdelse af e-handelsbudgetter
  • Udarbejdelse af business cases
  • Heatmap analyser
  • Surveys og brugerunders√łgelse
  • Brugertest og Splittesting
  • Markedsresearch
  • Ops√¶tning af tracking software inkl. Google Analytics, Google Tag Manager mv.
Kunderejserne er l√¶ngere end nogensinde f√łr og foreg√•r skiftende mellem Google, sociale medier, mails, medier og enheder. Alt det tager vi h√łjde for i vores analyser.
Vores typiske proces

8 trin til succes med data- og webanalyser

Alle analyser vi foretager udf√łres med dyb grundighed, stor ekspertise og med tydelig transparens omkring data h√•ndteringen. Det giver mere p√•lidelige analyser og derigennem en bedre foruds√¶tning for de tiltag, vi sammen med analyser altid pr√¶senterer. I KYNETIC har vi en 8 trin proces for data- og webanalyse.

Med 15 √•rs erfaring fra +150 af europas st√łrste og mest ambiti√łse virksomheder og et hold af landets dygtigste digital marketing specialister, hj√¶lper vi virksomheder med at udforme data-drevne 360 graders digital marketing strategier, der altid er baseret p√• grundige analyser. Vores egen 8 trin proces med data- og webanalyse er vores roadmap, n√•r vi opstarter et projekt vedr√łrende data- og webanalyse.

Vores 8 trin til analyser:
Objective

Form√•let med dataindsamlingen klarg√łres og beskrives

Tools and technology

Vi identificerer de v√¶rkt√łjer vi skal bruge

Measure

Vi påbegynder data-indsamlingen

Structure

Vi strukturerer de indsamlede data og g√łr klar til selve analysen

Analyze

Vi analyserer på dataene med relevant software

Document

Vi dokumenterer vores findings

Optimize

Vi, eller vores kunde, begynder optimeringsarbejdet på baggrund af de dokumenterede findings

Harvest

Resultaterne af optimeringsarbejdet h√łstes og datene herfra indsamles til videre brug

Indsigter i

Kunstig intelligens kan g√łre forskellen

Valget af den rette software til databehandling har stor indflydelse på hvor pålidelig og præcis en analyse bliver. I KYNETIC benytter vi altid de nyeste teknologier, hvori kunstig intelligens giver bedre resultater på kortere tid. Det er win-win for os og jer.

Når vi arbejder med databehandling benytter vi ofte forskellige software til databehandlingen. I webanalyse-sammenhæng er det ofte Google Analytics. I SEO-sammenhæng benytter vi SemRush og SearchMetrics. Og til profilering benytter vi blandt andet Apsis profile cloud. Til BI bruger vi blandt andet IBM Watson Analytics.

Vi arbejder udfra to scenarier, når det kommer til data:

Scenarie РTværgående kanalanalyser

  • Vi afl√¶ser data fra et system eller en database. Her g√łr vi brug af f√łrende software og teknologi p√• tv√¶rs af kanaler, der alle har indbygget kunstig intelligens. Den hj√¶lper os med at optimere, m√•lrette og identificere mere effektivt.
  • Det vil sige vi minimerer manuelt arbejde og mange manuelle del-analyser, da vi kan finde frem til svarene hurtigere.¬†

Scenarier – Fra data til indsigter uden bias

  • Vi oms√¶tter data til viden, optimeringer eller automatiseringer med assistance fra kunstig intelligens. Kunstig intelligens har den fordel, at modsat vi mennesker, er den ikke biased. En af de st√łrste og mest klassiske fejl i BI er, at vi s√łger et svar og leder efter data der bekr√¶fter eller afkr√¶fter vores forudfattede holdning.
  • I KYNETIC lader vi i stedet omfattende computerkraft, i form af kunstig intelligens, behandle data og opstille de identificerede m√łnstre for os. Det giver mere sandf√¶rdige og dybe indsigter.

F√¶lles for begge omr√•der er at vi kombinerer jeres data med kunstig intelligens, hvilket √łger m√¶ngden og kvaliteten af indsigter, samtidig med at vi sparer tid i processen.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing indsats

Vi g√łr brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde vores kunder tv√¶rs af brancher.

Hvem er vi for

Vi er ikke et perfekt match for alle

Et perfekt match

Her matcher vores tilgange, teknologi-brug og fokus med jer

  • √ėnsker at arbejde markedsledende med digital markedsf√łring
  • Er typisk en Ecommercer, B2B-virksomhed eller retailer
  • Er ambiti√łs og investerer i jeres brand
  • √ėnsker et grundigt setup til jeres digital marketing kanaler
  • Digital er eller skal v√¶re en forretningskritisk afs√¶tningskanal
  • √ėnsker et langvarigt og t√¶t samarbejde
  • √ėnsker at arbejde med de dygtigste specialister i branchen
  • Ikke et godt match

    Typiske kendetegn på at vi ikke er et godt match

  • Vil have de billigste eller pakkel√łsninger
  • √ėnsker ikke at arbejde data-drevet
  • √ėnsker en leverand√łr fremfor en samarbejdspartner
  • √ėnsker ikke et fast kontinuerligt samarbejde
  • Investerer ikke i sit brand
  • Ser er ikke vigtigheden i grundigheden og detaljerne
  • Et urealistisk budget til jeres m√•ls√¶tninger