Email-marketing
Relevant, personligt, engageret og automatiseret email marketing
Email marketing er blandt de mest effektive marketing discipliner til at skaffe nye leads, nye kunder og fastholde en høj retention. Næsten 80% af de virksomheder der performer bedst, har arbejdet med email-marketing og marketing automation i mere end 2 år. Men det er aldrig for sent at komme i gang.
Igangsæt automatiske marketing flows på baggrund af data fra jeres CRM
Benyt Email marketing til at understøtte, guide og servicere i flere led af kunderejsen
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad arbejder vi med
Succesfuld email marketing indsats
Udover at være en kritisk marketingindsats, omkostningsdriver og servicekanal for virksomheder og offentlige institutioner, er email marketing et typisk sted at påbegynde en marketing automation proces.
Vi oplever at email marketing og marketing automation er med til at skabe:
- Tættere kunderelationer
- Bedre kundefastholdelse
- Øget kundeloyalitet
- Mere salg
Email marketing er et samarbejde mellem content og marketing automation, og disse hænger uløseligt sammen, hvis du vil lykkedes. Det handler om at skrive indsigts og værdifulde email tekster, der via automatiske flows rammer dine kunder på det perfekte tidspunkt. I KYNETIC er vi eksperter i at hjælpe virksomheder med at få succes med email markedsføring, loyalitetskoncepter, marketing automation og full blown omnichannel setups hvor vi anvender vores egne frameworks.
Vores ekspertise rækker langt og vi hjælper bl.a. med:
- Udarbejdelsen af komplette email marketing strategier,
- Rådgivning om optimering af eksisterende indsats,
- Permission rekruttering og opkvalificering af data til yderligere segmentering.
Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC
Vi er anerkendt for vores marketing automations af en lang række glade kunder baseret på resultater og samarbejder hvor Email marketing har været en central del af indsatsen.









Hvordan arbejder vi med
Den rette data, stærke flows og målrettede forretningsstrategier
Email markedsføring understøtter flere af kunderejsen på en mere relevant måde, end andre discipliner kan. KYNETIC hjælper virksomheder med at sætte system på væksten og skalere indsatsen markant hurtigere og mere effektivt.
Email marketing er langt mere end at sende et nyhedsbrev, lave kampagner og opsætte et velkomst flow. Ofte er det muligt at samle data til flere relevante segmenter, som er udgangspunktet for at igangsætte automatiske marketing flows der styres af data fra jeres CRM og adfærd på jeres website, marketing kanaler eller jeres butikker.
KYNETIC er dedikerede eksperter i email marketing og alt efter jeres nuværende niveau, udarbejder vi, i fællesskab, en kvalitetssikret plan for jeres email marketing indsats. Sammen dykker vi ned i jeres eksisterende data, opsætter klare målsætninger for jeres forretning, og jagter dem.
Nogle af de KPI’er vi ofte har i vores samarbejder er:
- Flere leads,
- Øget salg
- Flere permissions
- Retention
- Winback
Og generelt bedre performance i det eksisterende setup.
Ofte arbejder vi også med personalisering og segmentering i jeres email marketing setup. Det kan være personalisering af indhold via jeres eksisterende data på brugeren, men også integration af en personalisering platform, som gør det muligt automatisk at indføre produkter og indhold baseret på predictive recommendations og brugerens adfærd.
Vi har igennem de seneste 15 år hjulpet en lang række både store og små virksomheder med at rykke deres email-marketing indsats til næste niveau. Derfor er vi også specialiseret i førende en række forskellige software, bl.a.:
- Apsis
- Hubspot
- Emarsys
- Active Campaign
- Mailchimp
- Intercom
- Campaign Monitor
- Customer.io
Vores typiske proces
Leadgenerering med email marketing
Email marketing er en effektiv leadgenererings metode med en høj ROI og mange muligheder for tilpasning af indhold og dataindsamling. Ved bearbejdning af datakilderne benyttes leadscoring til at prioritere indsamlede leads.
Vi har naturligvis styr på best-practices inden for opbygning af mails, CTA, emnelinjer, pre-headers, splittesting, segmentering og personalisering i mails. Vores fokus er på de rette flows og automations, hvor der er meget værdi at hente.
Første fase i at opnå en vellykket email markedsføringsindsats er naturligvis indsamling af permissions. Der findes flere metoder til at generere leads og vores specialister vil i samarbejde med jer, guide til de rette strategier og metoder.
Nogle af de metoder vi bruger, til at indsamle permissions (email adresser):
Facebook og LinkedIn Lead Ads
Facebooks og LinkedIns annonceform der tillader brugerne at afgive permissions, der automatisk kan overføres til dit email system.
Website pop-ups
Website pop-ups er uhyre effektive, hvis du giver brugeren et incitament som fx adgang til eksklusivt indhold eller rabat.
Gamification leadgenerering
Via gamification, kan du få potentielle kunder til at tilmelde sig til dit nyhedsbrev på en underholdende og anderledes metode. Eksempler på spil hvori der oftest oprettes en signup formular, tæller alt fra skrab og vind, lykkehjul, quiz mv.
Content upgrades og gated content
Betegnelsen for at hente yderligere relateret indhold i forlængelse af fx et blogindlæg eller indhold der er beskyttet af en sign-up formular. Det kan fx være whitepapers, e-bøger eller en Excel skabelon.
Lead nurturing med Email marketing
Lead nurturing er en betegnelsen for at modne leads til konverterende kunder. Det er en proces, der gør det muligt at udvikle og styrke forholdet med dine kunder, gennem hver stadie i marketing tragten. Al nurturing af leads har til formål at øge tilliden til dig som virksomhed, og dermed gøre det oplagt for kunden at vælge dig i en købsbeslutning.
I arbejdet med email markedsføring er det klogt at arbejde med marketing tragten. Marketing tragten giver et overblik over hvordan du kan modne dine nyhedsbrevsmodtagere.
Alt efter hvor de befinder sig, giver det dig et signal om hvorvidt du skal fortsætte med at sende dem salgsfremmende mails eller ændre mailsene til at indeholde mere værdiskabende indhold. God nuturing af leads kommer på baggrund af, at man som virksomhed kender kunderejsen grundigt og derfor kan sende kunden dét content, som får dem i retningen af et køb.
Vejen til en succesfuld lead nurturing proces ligger i at opsætte et automatisk flow, der henvender sig til den enkelte kunde, alt efter hvor de befinder sig i kunderejsen. Derfor er det vigtigt at kende sine kunders kunderejse.
Hvis du er nysgerrig på hvordan du kan være mere effektiv ved at implementere marketing automation, så se vores on-demand webinar her.
Triggers er fundamentet i automatiske flows, hvor kunsten er at levere det rigtige budskab for den specifikke kunde. Nogle af de mest anvendte triggers er bl.a.:
- Velkomst emails: Kunder der tilmelder sig og udfylder sign up formularen, får en velkomst mail i deres indbakke. Disse består ofte af taknemmelighed og opfølgning på downloads af f.eks. af et whitepaper/ebog
- Fødselsdags emails: Ved at indsamle data om dine kunders fødselsdag, er det muligt at sende dem gaver eller særlige tilbud for at fejre dem på deres specielle dag.
- Ikke købte produkter i indkøbskurven: Når en kunde tilføjer et produkt i deres indhøbskurv, og ikke gennemfører købet. Her er det muligt at sende dem mails, hvor de bliver mindet om at produktet stadig er i kurven. Dette hjælper kunderne med at træffe en beslutning og i mange tilfælde ender det med et gennemført køb.
Kort sagt gør automatiske email flows det lettere og mere skalerbart at vækste for en forretning, der i høj grad er afhængige af leads, hvilket ofte vil indbefatte B2B brancher.
I KYNETIC står vores specialister klar til at hjælpe dig med at excellere i din email markedsførings setup.
Værdifuld leadscoring med Email marketing
For at opnå det bedst mulige indblik i den enkelte kundes modenhed, kan det være lønsomt at anvende leadscoring til at give modtageren fx et nyhedsbrev, eller tilbudsmail. De skal derefter have en individuel score, på baggrund af deres adfærd.
Det giver mere indsigt i hvor langt de er i kunderejsen, og om der er nogle specifikke produkter de er interesseret i. Taktikken er at jeres marketing automation system giver leads en positiv eller negativ score og rangerer dem ud fra en række udspecificerede parametre, som fx:
- Når et lead åbner et nyhedsbrev
- Når et lead klikker videre fra nyhedsmail til website
- Når et lead downloader et whitepaper
- Når et lead har en høj besøgsfrekvens
- Når et lead besøger specifikke sider
- Når et lead tilmelder sig et event, webinar m.m.
Disse handlinger giver en høj score i nogle marketing automation systemer, og vil således give informationer omkring om der er nogle kunder i marketing tragten der er interessante. Indsigten hjælper dig i prioriteringen af din salgsindsats, således modne kunder kan priorities.
Dog er det ikke i alle systemer denne handling sker automatisk, i eksempelvis Active Campaign skal der manuelt markeres hvilken score de forskellige flows skal have.
Hvis du er interesseret i at tage din email marketing til næste niveau, er vi altid klar med professionel og ambitiøs rådgivning. Du er altid velkommen til at kontakte os her.
Læs mere om hvordan
Vi kan vækste jeres forretning med
Chatbot
Optimér salg after-hours, og spar tid på supportsager og leadhåndtering med den helt rette strategi for et effektivt, intelligent ChatBot automation setup
Ecommerce Marketing
Vi driver forretningsvækst og vinder brancher med banebrydende teknologi og best-in-class strategi og eksekvering digital marketing
Tracking
KYNETIC har berøring med har 9 ud af 10 fejl eller mangler i deres tracking setup, lær mere om hvordan I sikre jer et korrekt tracking setup
Strategisk rådgivning
Vi hjælper ambitiøse virksomheder med at vinde deres brancher ved at tænke og eksekvere effektive data-drevne digital marketing strategier i ind- og udland