Email-marketing og email-flows

Skab øget kundeloyalitet, kundefastholdelse, tættere kunderelationer og øget salg med effektiv med effektiv email-marketing og email-flows

Email-marketing og marketing automation der skaber resultater

Email-marketing er år for år blandt de mest effektive marketing discipliner til både at skaffe nye leads, nye kunder og fastholde en høj retention. Typisk oplever vi i KYNETIC at email-marketing og marketing automation både er med til at skabe tættere kunderelationer, mere nærvær og et øget salg. Næsten 80% af de virksomheder der performer bedst, har arbejdet med email-marketing og marketing automation i mere end 2 år.

Udover at være en kritisk marketingindsats, omkostningsdriver og service-kanal for de fleste virksomheder og offentlige institutioner, er e-mail-marketing også typisk sted at påbegynde en marketing automation proces.

I KYNETIC hjælper vi virksomheder med at få succes med e-mail-marketing, loyalitets-koncepter, marketing automation og full-blown omni-channel setups hvor vi anvender vores eget framework: 

Vil I vide mere om hvordan I får mere ud jeres email-marketing indsats og eller få bygget et brancheførende email-marketing setup, så kontakt os for en uforpligtende snak.

Vidste du at:

Jeres (potientielle) kunder har gns. 6-10 online touch points fra inspiration til køb. Flere undersøgelser peger på op mod 50, hvis kunderne ikke har hørt om jeres brand før.  Med andre ord kunderejserne bliver længere og kunderne hopper rundt mellem Google, sociale medier, mails, medier og enheder. Samtidig forventer mere end 70% af jeres kunder, at I kender dem og bruger deres data til målrettet/personaliseret markedsføring.

Derfor giver det ikke længere mening at arbejde med digital-marketing siloer, hvor I arbejder med eksempelvis SEO ét sted, Google Ads et andet og Facebook ads ét tredje. I KYNETIC nedbryder siloerne fra specialist-bureauerne og arbejder samtidig langt mere performance-orienteret end et klassisk mediebureau. Vi sætter kunderejsen i centrum og vores email-marketing-specialister fokuserer på hele kunderejsen, hvor indsatsen integreres med andre kanaler. Sammen med brug af automation og machine learning resultater det gns. i 20-50% bedre resultater for samme budgetter.

Sådan arbejder vi med effektiv e-mail-marketing

Med email-marketing er det muligt at understøtte flere led af kunderejsen og dermed kunne være relevant og servicere på det helt rigtige tidspunkt i den helt rette kontekst.

E-mail-marketing er dog langt mere end at sende et nyhedsbrev, kampagner og opsætte et velkomst-flow. Ofte er det muligt at samle jeres data til flere relevante segmenter, som er udgangspunktet for at igangsætte automatiske marketing flows der styres af data fra jeres CRM og/eller adfærd på jeres website, i jeres marketing kanaler eller jeres butikker. Vil du vide mere om hvordan vi arbejder med marketing automation, så læs mere her.


Vi hjælper en lang række af vores kunder med alt lige fra udarbejdelsen af komplette email-marketing strategier, rådgivning om optimering af eksisterende indsats, permission-rekruttering og opkvalificering af data til yderligere segmentering. De fleste virksomheder er allerede i gang med en email-marketing indsats på et eller andet niveau og ønsker at kickstarte indsatsen yderligere.

Vi er dedikerede eksperter i email-marketing og alt efter jeres nuværende niveau, udarbejder vi en klar plan i fællesskab og dykker ofte også ned i jeres eksisterende data, software og opsætter naturligvis klare målsætninger, vi jagter. Det kan være flere leads, øget salg, flere permissions, retention, winback eller generelt bedre performance i jeres eksisterende setup.

Ofte arbejder vi også med personalisering og segmentering. Det kan være personalisering af indhold via jeres eksisterende data på brugeren, men også kan være integration af en personaliseringsplatform, som gør det muligt automatisk at indføre produkter og indhold baseret på predictive recommandations og brugerens adfærd.

Vi har igennem de seneste 15 år hjulpet en lang række både store og små virksomheder med at rykke deres email-marketing indsats til næste niveau og derfor er vi også specialiseret i førende software heriblandt. Apsis, Hubspot, Emarsys, Active Campaign, Mailchimp, Intercom og Campaign Monitor.

Email-marketing-systemer

Hjertet i et effektiv email-marketing setup er kunderejsen, stærke flows og de rette data

Om i er eCommerce eller B2B virksomhed, er nøglen til et effektiv email-marketing setup, ikke bare en række tilfælde flows og kampagneudsendelser. Ofte hjælper vi virksomheder med at sætte system på væksten og skalere indsatsen markant hurtigere og mere effektivt end de selv er i stand til. Det handler typisk om at få analysere kunderejsen og de mange datapunkter I allerede har, få kortlagt de helt rette flows (og hvordan de påvirker hinanden) og få den rette data-struktur, så jeres mails-flows kan blive relevante og dermed konvertere maksimalt.

Udover vi naturligvis har styr på best-practices inden for opbygning af mails, call-to-actions, emnelinjer, pre-headers, splittesting, segmentering og personalisering i mails, som vi med glæde underviser jer i, er vores fokus ofte på de rette flows og automations, hvor der ofte er meget værdi at hente.

I samarbejde med jer, får vi derfor den nødvendige indsigt i jeres marked og ud fra det udarbejder vi arkitekturen til de helt rette flows med allerstørst potentiale for jeres virksomhed.

Mail-flows

Leadgenerering med email-marketing

Første fase i at opnå en vellykket e-mail markedsføring er naturligvis indsamling af permissions. Der findes flere metoder til at generere leads. Hos KYNETIC arbejder vi med en lang række leadgenereringsmetoder som fx:

  • Facebook og LinkedIn Lead Ads – Facebook’s og LinkedIn’s annonceform der tillader brugerne at afgive permissions, der automatisk kan overføres til dit e-mailsystem.
  • Website pop-ups – Website pop-ups er uhyre effektive, hvis du giver brugeren et incitament som fx adgang til eksklusivt indhold eller rabat.
  • Gamification leadgenerering – Med gamification leadgenerering forstås som et spil, der er beskyttet af en sign up formular, fx skrab og vind eller en quiz.
  • Content upgrades – Betegnelsen for at hente yderligere relateret indhold i forlængelse af fx et blogindlæg.
  • Gated content – Ved gated content forstås indhold der er beskyttet af en sign-up formular, fx whitepapers, e-bøger eller en Excel skabelon.

Lead nurturing med email-marketing

I arbejdet med email-marketing er det fordelagtigt at arbejde med marketingtragten. Så snart en ny permission indsamles tilføjes den i top-funnel, hvorefter Lead nurturings fasen begynder, der er betegnelsen for at modne leads til konverterende kunder. Teknikken er at styrke relationerne til kunder eller potentielle kunder og derved øge tilliden som skal føre til en hurtigere købsbeslutning.

For at lykkedes med lead nurturing opsættes automatiske e-mailflows, der henvender sig til de enkelte nyhedsbrevsmodtagere, alt efter hvor de befinder sig i kunderejsen. Det automatiske e-mailflow baseres på kundens valg, altså triggers der afgør hvor langt kunden er fra en konvertering. Et eksempel på dette er fx om en nyhedsbrevsmodtager åbner en mail og klikker sig videre til websitet eller i stedet undlader at åbne mailen. Dette afgør således hvor i marketingtragten modtageren befinder sig. Hvis vedkommende ikke viser interesse, er det et signal om at modtageren ikke er moden til at modtage mere salgsminded kommunikation. I stedet vil man fortsætte udsendelse af værdiskabende indhold og modne den potentielle kunde.

Effektiv Leadscoring med email-marketing

For at opnå det bedst mulige indblik i den enkelte kundes modenhed, er det fordelagtigt at anvende leadscoring til at give nyhedsbrevsmodtagere en individuel score på baggrund af deres adfærd. Denne proces giver indsigt i enkelte tilmeldtes tilbøjelighed til at konvertere. Taktikken er at jeres marketing automation system giver leads en positiv eller negativ score og rangerer dem ud fra en række udspecificerede parametre, som fx:

  • Når et lead åbner et nyhedsbrev
  • Når et lead klikker videre fra nyhedsmail til website
  • Når et lead downloader et whitepaper
  • Når et lead har en høj besøgsfrekvens
  • Når et lead besøger specifikke sider
  • Når et lead tilmelder sig et event, webinar m.m.

Disse handlinger giver en høj score i dit marketing automation system og vil således informere om hvorvidt en potentiel kunde er sidst i marketingtragten. Denne indsigt hjælper dig i prioriteringen af din salgsindsats, således modne kunder prioriteres.

Ønsker i at være mere ambitiøse mere jeres email-marketing indsats eller etableret et intelligent marketing automation setup, så kontakt os på kontakt@kynetic.dk eller telefon 7875 0070 for en uforpligtende snak.

Alle spørgsmål er naturligvis også velkomne og vi forsøger så vidt muligt at besvare alle henvendelser

 

Nyeste virksomheder der har valgt KYNETIC

Brug for hjælp til jeres forretning?

Vi kan også hjælpe jer med

Digital Strategi

Vi laver både 360 graders digitale strategier og separate kanalstrategier med fokus på målbar vækst via indsigt i kunderejser, forbrugeradfærd og realistiske roadmaps.

Analyse og indsigt

Vores analytics-team kombiner webanalyse med business intelligence og predictive analytics for at give netop den indsigt, der sikrer, at der kan skabes de bedste resultater.

SEO

Vores omfattende SEO-framework sikrer dig øget synlighed og øget trafik fra Google og Bing. Frameworket består af 5 essentielle områder i en forretningskritisk SEO-indsats.

SEM

Med vores SEM-framework og best-in-class annonceringsværktøjer skaber vi klare målbare resultater på tværs af brancher med intelligent annoncering i Google Adwords, Google shopping, Bing Ads og retargeting.

Digitalt medieindryk & Display

Vi arbejder både top-funnel med at øge brand/produktkendskab og low-funnel med fokus på konverteringer. Vi arbejder med display-annoncering (RTB), dynamisk banner-udvikling, Youtube, native-ads, video-prerolls, in-app-ads og remarketing-setups.

Email & Automation

Med dyb specialisering i email-marketing og marketing-automation lige fra rekruttering og automatiske flows til data-management, inbound-marketing og multi-channel marketing automation setups, skaber vi relevans, leads og forretning på tværs af kunderejsen.

Sociale Medier

Vi skaber salg, leads, øget kendskabsgrad og forbrugerindsigt via de sociale medier. Vi er bl.a. specialiseret i avanceret annoncering på Facebook og retargeting, Instagram ads, Linkedin og Snapchat.

CRO

Med fokus på øget omsætning, engagement og optimale brugeroplevelser, arbejder vi med at forbedre forbrugerens digitale oplevelser igennem UX-optimeringer, splittest, personalisering og analyser, som leder til mere salg og øget loyalitet. 

Content Marketing

Content er typisk en essentiel del af en digital marketing strategi. Vi hjælper med, ved brug af data og indsigt, at skabe og distribuere content til de rette brugere/segmenter, på det rette sted, den rette tid og i den rette kontekst. 

Growth Hacking

Growth hacking handler om at tænke kreativt med data og skabe eksplosiv vækst. Vi kombinerer kreativitet med digital marketing virkemidler til at få dit produkt, app eller service ud til flere og ultimativt vækste jeres forretning hurtigere.

Amazon & Affiliate

Vi hjælper med at afsætte og markedsføre jeres varer i eksterne salgskanaler såsom Amazon, affiliate-websites og markedspladser. Typisk med fokus på højest mulig ROI.

Strategi & Sparring

Med udgangspunkt i vores viden, erfaringer og teknologier, yder vi løbende rådgivning til virksomheder, der ønsker sparring om deres digitale indsats, muligheder og udfordringer fra førende specialister.