Bliv en del af KYNETIC – se vores ledige stillinger her

Email-marketing

Relevant, personligt, engageret og automatiseret email marketing

Email marketing er blandt de mest effektive marketing discipliner til at skaffe nye leads, nye kunder og fastholde en h√łj retention. N√¶sten 80% af de virksomheder der performer bedst, har arbejdet med email-marketing og marketing automation i mere end 2 √•r. Men det er aldrig for sent at komme i gang.

Igangsæt automatiske marketing flows på baggrund af data fra jeres CRM
Benyt Email marketing til at underst√łtte, guide og servicere i flere led af kunderejsen
Ingen siloer, fuld transparens, h√łjere relevans, mindre st√łj og st√łrre afkast
Hvad arbejder vi med

Succesfuld email marketing indsats

Udover at være en kritisk marketingindsats, omkostningsdriver og servicekanal for virksomheder og offentlige institutioner, er email marketing et typisk sted at påbegynde en marketing automation proces.

Vi oplever at email marketing og marketing automation er med til at skabe: 

  • T√¶ttere kunderelationer
  • Mere kundefastholdelse
  • √ėget kundeloyalitet
  • Mere salg

 

Email marketing er et samarbejde mellem content og marketing automation, og disse h√¶nger ul√łseligt sammen, hvis du vil lykkedes. Det handler om at skrive indsigts og v√¶rdifulde email tekster, der via automatiske flows rammer dine kunder p√• det perfekte tidspunkt. I KYNETIC er vi eksperter i at hj√¶lpe virksomheder med at f√• succes med email markedsf√łring, loyalitetskoncepter, marketing automation og full blown omnichannel setups hvor vi anvender vores egne frameworks.¬†

 

Vores ekspertise rækker langt og vi hjælper bl.a. med:  

  • Udarbejdelsen af komplette email marketing strategier,¬†
  • R√•dgivning om optimering af eksisterende indsats,¬†
  • Permission rekruttering og opkvalificering af data til yderligere segmentering.
Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC

Vi er anerkendt for vores marketing automations af en lang række glade kunder baseret på resultater og samarbejder hvor Email marketing har været en central del af indsatsen.

Hvordan arbejder vi med

Den rette data, stærke flows og målrettede forretningsstrategier

Email markedsf√łring underst√łtter flere af kunderejsen p√• en mere relevant m√•de, end andre discipliner kan. KYNETIC hj√¶lper virksomheder med at s√¶tte system p√• v√¶ksten og skalere indsatsen markant hurtigere og mere effektivt.

Email marketing er langt mere end at sende et nyhedsbrev, lave kampagner og opsætte et velkomst flow. Ofte er det muligt at samle data til flere relevante segmenter, som er udgangspunktet for at igangsætte automatiske marketing flows der styres af data fra jeres CRM og adfærd på jeres website, marketing kanaler eller jeres butikker. 

 

KYNETIC er dedikerede eksperter i email marketing og alt efter jeres nuværende niveau, udarbejder vi, i fællesskab, en kvalitetssikret plan for jeres email marketing indsats. Sammen dykker vi ned i jeres eksisterende data, opsætter klare målsætninger for jeres forretning, og jagter dem.

 

Nogle af de KPI’er vi ofte har i vores samarbejder er:

  • Flere leads,¬†
  • √ėget salg
  • Flere permissions¬†
  • Retention¬†
  • Winback

Og generelt bedre performance i det eksisterende setup.

 

Ofte arbejder vi ogs√• med personalisering og segmentering i jeres email marketing setup. Det kan v√¶re personalisering af indhold via jeres eksisterende data p√• brugeren, men ogs√• integration af en personalisering platform, som g√łr det muligt automatisk at indf√łre produkter og indhold baseret p√• predictive recommendations og brugerens adf√¶rd.

 

Vi har igennem de seneste 15 √•r hjulpet en lang r√¶kke b√•de store og sm√• virksomheder med at rykke deres email-marketing indsats til n√¶ste niveau. Derfor er vi ogs√• specialiseret i f√łrende en r√¶kke forskellige software, bl.a.:¬†

  • Apsis
  • Hubspot¬†
  • Emarsys¬†
  • Active Campaign
  • Mailchimp¬†
  • Intercom
  • Campaign Monitor
  • Customer.io
Vores typiske proces

Leadgenerering med email marketing

Email marketing er en effektiv leadgenererings metode med en h√łj ROI og mange muligheder for tilpasning af indhold og dataindsamling. Ved bearbejdning af datakilderne benyttes leadscoring til at prioriterer indsamlede leads.

Vi har naturligvis styr på best-practices inden for opbygning af mails, CTA, emnelinjer, pre-headers, splittesting, segmentering og personalisering i mails. Vores fokus er på de rette flows og automations, hvor der er meget værdi at hente.

 

F√łrste fase i at opn√• en vellykket email markedsf√łringsindsats er naturligvis indsamling af permissions. Der findes flere metoder til at generere leads og vores specialister vil i samarbejde med jer, guide til de rette strategier og metoder.

Nogle af de metoder vi bruger, til at indsamle permissions (email adresser):
Facebook og LinkedIn Lead Ads

Facebooks og LinkedIns annonceform der tillader brugerne at afgive permissions, der automatisk kan overf√łres til dit email system.

Website pop-ups

Website pop-ups er uhyre effektive, hvis du giver brugeren et incitament som fx adgang til eksklusivt indhold eller rabat.

Gamification leadgenerering

Via gamification, kan du få potentielle kunder til at tilmelde sig til dit nyhedsbrev på en underholdende og anderledes metode.  Eksempler på spil hvori der oftest oprettes en signup formular, tæller alt fra skrab og vind, lykkehjul, quiz mv. 

Content upgrades og gated content

Betegnelsen for at hente yderligere relateret indhold i forl√¶ngelse af fx et blogindl√¶g eller indhold der er beskyttet af en sign-up formular. Det kan fx v√¶re whitepapers, e-b√łger eller en Excel skabelon.

Lead nurturing med Email marketing

Lead nurturing er en betegnelsen for at modne leads til konverterende kunder. Det er en proces, der g√łr det muligt at udvikle og styrke forholdet med dine kunder, gennem hver stadie i marketing tragten. Al nurturing af leads har til form√•l at √łge tilliden til dig som virksomhed, og dermed g√łre det oplagt for kunden at v√¶lge dig i en k√łbsbeslutning.

I arbejdet med email markedsf√łring er det klogt at arbejde med marketing tragten.¬†Marketing tragten giver et overblik over hvordan du kan modne dine nyhedsbrevsmodtagere.¬†¬†

Alt efter hvor de befinder sig, giver det dig et signal om hvorvidt du skal forts√¶tte med at sende dem salgsfremmende mails eller √¶ndre mailsene til at indeholde mere v√¶rdiskabende indhold. God nuturing af leads kommer p√• baggrund af, at man som virksomhed kender kunderejsen grundigt og derfor kan sende kunden d√©t content, som f√•r dem i retningen af et k√łb.

Vejen til en succesfuld lead nurturing proces ligger i at opsætte et automatisk flow, der henvender sig til den enkelte kunde, alt efter hvor de befinder sig i kunderejsen. Derfor er det vigtigt at kende sine kunders kunderejse. 

 

Hvis du er nysgerrig på hvordan du kan være mere effektiv ved at implementere marketing automation, så se vores on-demand webinar her.

 

Triggers er fundamentet i automatiske flows, hvor kunsten er at trigger også leverer det rigtig budskab for den specifikke kunde. Nogle af de mest anvendte triggers er bl.a.: 

  • Velkomst emails: Kunder der tilmelder sig og udfylder sign up formularen, f√•r en velkomst mail i deres indbakke. Disse best√•r ofte af taknemmelighed og Opf√łlgning p√• downloads fx af et whitepaper/ebog
  • F√łdselsdags emails: Ved at indsamle data om dine kunders f√łdselsdag, er det muligt at sende dem gaver eller s√¶rlige tilbud for at fejre dem p√• deres specielle dag.
  • Ikke k√łbte produkter i indk√łbskurven: N√•r en kunde tilf√łjer et produkt i deres indh√łbskurv, og ikke gennemf√łre k√łbet. Er det muligt at sende dem mails, hvor de bliver mindet om produktet stadig er i kurven. Dette hj√¶lper kunderne med at tr√¶ffe en beslutning og i mange tilf√¶lde ender det med et gennemf√łrt k√łb.¬†

 

Kort sagt g√łr automatiske email flows det lettere og mere skalerbart at v√¶kste for en forretning, der i h√łj grad er afh√¶ngige af leads, hvilket ofte vil indbefatte B2B brancher.

I KYNETIC st√•r vores specialister klar til at hj√¶lpe dig med at excellere i din email markedsf√łrings setup.¬†

Værdifuld leadscoring med Email marketing

For at opn√• det bedst mulige indblik i den enkelte kundes modenhed, kan det v√¶re l√łnsomt at anvende leadscoring til at give modtageren fx et nyhedsbrev, eller tilbudsmail. De skal derefter have en individuel score, p√• baggrund af deres adf√¶rd.

Det giver mere indsigt i hvor langt de er i kunderejsen, og om der er nogle specifikke produkter de er interesseret i. Taktikken er at jeres marketing automation system giver leads en positiv eller negativ score og rangerer dem ud fra en række udspecificerede parametre, som fx:

  • N√•r et lead √•bner et nyhedsbrev
  • N√•r et lead klikker videre fra nyhedsmail til website
  • N√•r et lead downloader et whitepaper
  • N√•r et lead har en h√łj bes√łgsfrekvens
  • N√•r et lead bes√łger specifikke sider
  • N√•r et lead tilmelder sig et event, webinar m.m.

 

Disse handlinger giver en h√łj score i nogle marketing automation systemer, og vil s√•ledes give informationer om der er nogle kunder i marketing tragten der er interessante. Indsigten hj√¶lper dig i prioriteringen af din salgsindsats, s√•ledes modne kunder kan priorities.

Dog er det ikke i alle systemer denne handling sker automatisk, i eksempelvis Active Campaign skal der manuelt markeres hvilken score de forskellige flows skal have. 

 

Hvis du er interesseret i at tage din email marketing til n√¶ste niveau, er vi altid klar med professionel og ambiti√łs r√•dgivning. Du er altid velkommen til at kontakte os her.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

eksperter

Danmarks f√łrende eksperter hj√¶lper jeres virksomhed med at skabe resultater

+18
års erfaring med digital marketing
+200
vækstcases er grundlag for vores erfaring
data-drevet marketing

Vi får typisk 20-50% mere ud af jeres budgetter

Se alle fordelene
S√łgemaskineoptimering

Typisk

25%

bedre rankings

SEM, PPC og social Ads

Typisk

30%

h√łjere ROAS

RTB, display og medieindryk

Typisk

35%

√łget awareness

Digital marketing strategi

Typisk

50%

h√łjere ROI