LAST-CALL: SEO Study webinar – lær af de +100 største ecommercers fejl og indsats i SEO – tilmeld dig nu

Email-marketing

Relevant, personligt, engageret og automatiseret email marketing

Email marketing er blandt de mest effektive marketing discipliner til at skaffe nye leads, nye kunder og fastholde en høj retention. Næsten 80% af de virksomheder der performer bedst, har arbejdet med email marketing og marketing automation i mere end 2 år.

Igangsæt automatiske marketing flows på baggrund af data fra jeres CRM
Benyt email marketing til at understøtte, guide og servicere i flere led af kunderejsen
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad arbejder vi med

Succesfuld email marketing indsats

Udover at være en kritisk marketingindsats, omkostningsdriver og servicekanal for virksomheder og offentlige institutioner, er email marketing et typisk sted at påbegynde en marketing automation proces.

Vi oplever typisk at at email marketing og marketing automation er med til at skabe tættere kunderelationer, mere kundefastholdelse, øget kundeloyalitet og mere salg. Udover at være en kritisk marketingindsats, omkostningsdriver og service-kanal for de fleste virksomheder og offentlige institutioner, er email marketing også typisk sted at påbegynde en marketing automation proces.

 

I KYNETIC hjælper vi virksomheder med at få succes med email marketing, loyalitetskoncepter, marketing automation og full blown omnichannel setups hvor vi anvender vores egne frameworks. Vi hjælper en lang række af vores kunder med alt fra udarbejdelsen af komplette email marketing strategier, rådgivning om optimering af eksisterende indsats, permission rekruttering og opkvalificering af data til yderligere segmentering.

Hvordan arbejder vi med

Den rette data, stærke flows og målrettede forretningsstrategier

Med email marketing er det muligt at understøtte flere led af kunderejsen og dermed være relevant og servicere på det helt rigtige tidspunkt i den helt rette kontekst.

Email marketing er langt mere end at sende et nyhedsbrev, kampagner og opsætte et velkomst flow. Ofte er det muligt at samle data til flere relevante segmenter, som er udgangspunktet for at igangsætte automatiske marketing flows der styres af data fra jeres CRM og adfærd på jeres website, marketing kanaler eller jeres butikker. 

KYNETIC er dedikerede eksperter i email marketing og alt efter jeres nuværende niveau, udarbejder vi fællesskab en kvalitetssikret plan for jeres email marketing indsats. Sammen dykker vi ned i jeres eksisterende data, opsætter klare målsætninger for jeres forretning, og jagter dem sammen derefter. Det kan være flere leads, øget salg, flere permissions, retention, winback eller generelt bedre performance i det eksisterende setup.

Ofte arbejder vi også med personalisering og segmentering i jeres email marketing setup. Det kan være personalisering af indhold via jeres eksisterende data på brugeren, men også integration af en personalisering platform, som gør det muligt automatisk at indføre produkter og indhold baseret på predictive recommendations og brugerens adfærd.

Vi har igennem de seneste 15 år hjulpet en lang række både store og små virksomheder med at rykke deres email-marketing indsats til næste niveau. Derfor er vi også specialiseret i førende software heriblandt. Apsis, Hubspot, Emarsys, Active Campaign, Mailchimp, Intercom og Campaign Monitor.

Indsigt i

Effektivt email marketing setup

Om I er eCommerce eller B2B virksomhed er nøglen til et effektiv email marketing setup, ikke bare en række tilfælde flows og kampagne udsendelser. Et systematiseret email marketing setup giver ikke kun bedre resultater, men gør også arbejdsindsatsen mere enkel.

KYNETIC hjælper virksomheder med at sætte system på væksten og skalere indsatsen markant hurtigere og mere effektivt, end de selv er i stand til. Det handler om at analysere kunderejsen og de mange datapunkter I allerede har, kortlægge de helt optimale flows og den rette data-struktur, så jeres mails-flows kan blive relevante og dermed konvertere maksimalt.

I samarbejde med jer, får vi derfor den nødvendige indsigt i jeres marked og ud fra det udarbejder vi arkitekturen til de helt rette flows med allerstørst potentiale for jeres virksomhed.

Vores typiske proces

Leadgenerering med email marketing

Email marketing er en effektiv leadgenererings metode med en høj ROI og mange muligheder for tilpasning af indhold og dataindsamling. Ved bearbejdning af datakilderne benyttes leadscoring til at prioriterer indsamlede leads.

Vi har naturligvis styr på best-practices inden for opbygning af mails, CTA, emnelinjer, pre-headers, splittesting, segmentering og personalisering i mails. Vores fokus er oftest på de rette flows og automations, hvor der er meget værdi at hente.

Første fase i at opnå en vellykket email markedsføring er naturligvis indsamling af permissions. Der findes flere metoder til at generere leads og vores specialister vi i samarbejde med jer, guide jer til de rette strategier og metoder.

Et udsnit af de leadgenering metoder KYNETIC arbejder med:
Facebook og LinkedIn Lead Ads

Facebooks og LinkedIns annonceform der tillader brugerne at afgive permissions, der automatisk kan overføres til dit emailsystem.

Website pop-ups

Website pop-ups er uhyre effektive, hvis du giver brugeren et incitament som fx adgang til eksklusivt indhold eller rabat.

Gamification leadgenerering

Med gamification leadgenerering forstås som et spil, der er beskyttet af en sign up formular. Et spil element kan fx være skrab og vind, lykkehjul, quiz mv. 

Content upgrades og gated content

Betegnelsen for at hente yderligere relateret indhold i forlængelse af fx et blogindlæg eller indhold der er beskyttet af en sign-up formular. Det kan fx være whitepapers, e-bøger eller en Excel skabelon.

Lead nurturing med email marketing

I arbejdet med email marketing er det fordelagtigt at arbejde med marketing tragten. Idet en ny permission indsamles tilføjes den i top-funnel, hvorefter lead nurturings fasen begynder. Det er betegnelsen for at modne leads til konverterende kunder. Teknikken er at styrke relationerne til kunder eller potentielle kunder og derved øge tilliden som skal føre til en hurtigere købsbeslutning.

For at lykkedes med lead nurturing skal automatiske email flows opsættes, der henvender sig til den enkelte nyhedsbrevsmodtager, alt efter hvor de befinder sig i kunderejsen. Det automatiske email flow baseres på kundens valg, altså triggers der afgør hvor langt kunden er fra en konvertering. Et eksempel på dette er om en nyhedsbrevsmodtager åbner en mail og klikker sig videre til websitet eller i stedet undlader at åbne mailen. Dette afgør således hvor i marketing tragten modtageren befinder sig.

Hvis vedkommende ikke viser interesse, er det et signal om at modtageren ikke er moden til at modtage mere salgsminded kommunikation. I stedet vil man fortsætte udsendelse af værdiskabende indhold og modne den potentielle kunde.

Værdifuld leadscoring med email marketing

For at opnå det bedst mulige indblik i den enkelte kundes modenhed, er det fordelagtigt at anvende leadscoring til at give nyhedsbrevsmodtagere en individuel score på baggrund af deres adfærd. Denne proces giver indsigt i den enkelte tilmeldtes tilbøjelighed til at konvertere.

Taktikken er at jeres marketing automation system giver leads en positiv eller negativ score og rangerer dem ud fra en række udspecificerede parametre, som fx:

 

  • Når et lead åbner et nyhedsbrev
  • Når et lead klikker videre fra nyhedsmail til website
  • Når et lead downloader et whitepaper
  • Når et lead har en høj besøgsfrekvens
  • Når et lead besøger specifikke sider
  • Når et lead tilmelder sig et event, webinar m.m.


Disse handlinger giver en høj score i dit marketing automation system og vil således informere om hvorvidt en potentiel kunde er sidst i marketing tragten. Denne indsigt hjælper dig i prioriteringen af din salgsindsats, således modne kunder kan prioriteres.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

eksperter

Danmarks førende eksperter hjælper jeres virksomhed med at skabe resultater

+18
års erfaring med digital marketing
+200
vækstcases er grundlag for vores erfaring
data-drevet marketing

Vi får typisk 20-50% mere ud af jeres budgetter

Se alle fordelene
Søgemaskineoptimering

Typisk

25%

bedre rankings

SEM, PPC og social Ads

Typisk

30%

højere ROAS

RTB, display og medieindryk

Typisk

35%

øget awareness

Digital marketing strategi

Typisk

50%

højere ROI