Gratis webinar: Next level retargeting annoncering – Afholdes d. 29. april kl 10 – Læs mere her

Facebook ads automations

Automatiseret annoncering, der giver en bedre ROI

Facebook er verdens største sociale medie, hvor milliarder af mennesker hver dag spenderer timer af deres tid. Dette stiller høje krav til indholdet af annoncer, for forbrugerne er hurtige til at skippe uinteressante annoncer. Her er automatisering af Facebook ads et nøgleværktøj, for at være top relevant.

Facebook annoncering beriget med automations og ML
Kunderejse-centreret og virksningsfuld annoncering
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad vi arbejder med

Next level facebook automation

Automatisering af Facebook ads sparer tid og giver bedre resultater, fremfor de setups der manuelt skal justeres på. Vores specialister kan hjælpe i alle led af implementeringen af automatiske Facebook Ads setups, hvor teknologien gang på gang har løftet forretninger til nye højder.

Det er vores erfaring at for mange B2C, men også B2B, virksomheder er Facebook annoncering højt prioriteret i deres markedsføringsstrategi. Hvilket ikke er mærkeligt, når vi bare ser på de danske statistikker, hvor ca. 51 % af alle danskere mellem 16 og 89 år dagligt anvender Facebook. Det gør Facebook til en ekstrem vigtig annonceringsplatforme at være på, hvor dine produkter potentielt kan nå hundredetusinde af danskere. (Kilde: Slots- og Kulturstyrelsens

 

Udover at Facebook giver adgang til milliarder af brugere, har den bagvedliggende annonceplatform Facebook Business Ads manageren også en vifte af muligheder for at optimere annonceringen i både målgrupper, budget og indhold. Teknikker der bedst bliver forløst ved at automatisere annonceringen, hvilket er dét vi i KYNETIC er specialiseret i.

 

I KYNETIC har vi +15 års erfaring med Facebook annoncering, og vi er Danmarks højest scorende Facebook certificeret Agency bureau. Vi er førende i at automatisere annonceringen og at få det største potentiale ud af Facebooks egen machine learning kerne.

Hvordan arbejder vi med

Facebook attribution, CDP og personalisering

Facebook Ads automatisering handler om at udskifte manuelle optimeringer med datadrevne og automatiserede processer. Ét værktøj er Facebooks attributions mode, som vi oplever at kun 1% af virksomheder anvender. Det bevirker at mange går glip af optimeringsmuligheder og at de agerer efter data, der ikke er præcise.

I KYNETIC analyserer vi effekten af marketing automation vha. datadrevet attributions modellering for at afdække præcist hvor vi skal sætte ind. Anvendelsen af en Facebook attribution model har mange fordele, bl.a. 

 

  • Modellen gør brug af pixels hvilket gør den mere præcis og dermed får i data som er mere valide. 
  • Modellen bruger en people-based tracking metode som levere data til optimerings muligheder.
  • Så tracker modellen længere end 90 dage.

 

Dette resulterer i at I kan optimere på et mere granuleret billede, end hvis i eksempelvis kun brugte Google ads. Facebooks analyseværktøj er dog ikke nær så udviklet som Googles, hvilket betyder at Facebook er mindre intuitivt og der skal ofte lægges ekstra ressourcer i arbejdet for at kunne være succesfuld. Som specialister kan vi hjælpe med at identificere og reagere effektivt, og dermed løfte jeres Facebook annoncering til et nyt level.

 

Vi har stor erfaring med at berige en marketing automation via en CDP, på den måde kan vi indsamle og strukturere den data I måtte indsamle. Hermed gør vi det muligt at reagere på dataene ved at konverterer dem til segmenter, der tillader jer at skabe mere personlige kampagner.

God Facebook automation handler om at streamline det manuelle arbejde, dermed kan vi fokusere på at skabe målbare resultater for jeres virksomhed. Vi arbejder med automations inden for Facebook, ved at automatisere følgende:

 

  • Genaktiver dine annoncer der performer godt
  • Boost de annoncer der virker
  • Nedskaler de annoncer der ikke virker
  • Få notifikationer

 

I vores blogindlæg om “5 automatiske regler for Facebook”, går vi mere i dyben med nogle af disse automatiseringer. 

Indsigt i

Optimeringer på baggrund af frameworks

Med billioner af registrerede brugere, er Facebook et af de mest oplagte annoncerings platforme. I KYNETIC anvender vi vores egne succesfulde frameworks når vi arbejder med Facebook Ads automatisering. En del af vores framework er Facebooks eget: Facebook power 5.

Facebook Power 5 tager udgangspunkt i 5 forskellige dele, der ved hjælp af machine learning bidrager til en succesfuld automated optimering af Facebook ads i real tid. At gøre brug af machine learning betyder, at din Facebook annoncering kan gøres unik og personaliseret. 

 

De 5 dele i Facebook Power 5 er: 

 

  1. Simplificering af jeres nuværende Facebook ads manager framework.
  2. Flytte dit samlede budget op på kampagneniveau (CBO)
  3. Aktivere advanceret matching 
  4. Aktivere automatiske placeringer
  5. Dynamiske annoncer

 

Vi går i dybden med frameworket i vores blogindlæg “Optimer jeres Facebook annoncering med Facebook Power 5”

 

Disse 5 trin resultere i at dine annoncer på Facebook bliver stærkere og din virksomhed får en markant bedre ROI. Det sker da Facebooks kerne af machine learning benytter data og statistiske modeller til at lære så meget som muligt om dine kunder. Resultatet er en markant forbedret annoncering, der ultimativt betyder flere relevante konverterings parate brugere til din virksomhed. 

Som eksperter i Facebook annoncering og automatisering, kan vi opsætte et best-in-class framework til jeres virksomhed, så I kan skalere jeres annoncerings indsats og øge jeres omsætning. 

 

Hvis I er en virksomhed, der ønsker at opskalere jeres Facebook annoncering og ønsker hjælp til at automatisere annonceringen, kan vi I KYNETIC hjælper jer hele vejen. Tag kontakt nu eller læs mere om vores tilgange.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing indsats

Vi gør brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde vores kunder tværs af brancher.

Hvem er vi for

Vi er ikke et perfekt match for alle

Et perfekt match

Her matcher vores tilgange, teknologi-brug og fokus med jer

  • Ønsker at arbejde markedsledende med digital markedsføring
  • Er typisk en Ecommercer, B2B-virksomhed eller retailer
  • Er ambitiøs og investerer i jeres brand
  • Ønsker et grundigt setup til jeres digital marketing kanaler
  • Digital er eller skal være en forretningskritisk afsætningskanal
  • Ønsker et langvarigt og tæt samarbejde
  • Ønsker at arbejde at arbejde med dygtigste specialister i branchen
  • Ikke et godt match

    Typiske kendetegn på at vi ikke er et godt match

  • Vil have de billigste eller pakkeløsninger
  • Ønsker ikke at arbejde data-drevet
  • Ønsker en leverandør fremfor en samarbejdspartner
  • Ønsker ikke et fast kontinuerligt samarbejde
  • Investerer ikke i sit brand
  • Ser er ikke vigtigheden i grundigheden og detaljerne
  • Et urealistisk budget til jeres målsætninger