Digital strategi

Er jeres virksomhed klar til morgendagens udfordringer?
Med en digital strategi kan i ruste jeres virksomhed til vækst, højere retention og øget konkurrenceevne.  

Digital strategi og digital marketing strategi

Med 15 års erfaring fra +150 af europas største og mest ambitiøse virksomheder og et hold af landets dygtigste digital marketing specialister, hjælper vi virksomheder med at udforme data-drevne 360 graders digital marketing strategier, der vinder brancher, skaber vækst, flere kunder og højere afkast. De typiske strategier vi arbejder med er:

  • Kunderejse-strategi med fokus på marketingtragten og nedbryde kanalsiloer
  • ehandelsstrategi for eCom og ehandelsvirksomheder
  • B2b Inbound strategi for B2B virksomheder
  • Omni-channel strategi med fokus på at binde kanaler sammen for retail-virksomheder med fysiske butikker og e-handel
  • Cross-channel strategi med fokus på at binde kanaler sammen for virksomheder uden fysiske butikker

Kontakt os for at høre nærmere hvordan vi hjælpe jeres virksomhed med en effektiv digital marketing strategi og hvordan I målrettet via 360 graders data-drevet digital markedsføring kan få mere ud af jeres budgetter.

Vidste du at:

Jeres (potientielle) kunder har gns. 6-10 online touch points fra inspiration til køb. Flere undersøgelser peger på op mod 50, hvis kunderne ikke har hørt om jeres brand før.  Med andre ord kunderejserne bliver længere og kunderne hopper rundt mellem Google, sociale medier, mails, medier og enheder. Samtidig forventer mere end 70% af jeres kunder, at I kender dem og bruger deres data til målrettet/personaliseret markedsføring.

Derfor giver det ikke længere mening at arbejde med digital-marketing siloer, hvor I arbejder med eksempelvis SEO ét sted, Google Ads et andet og Facebook ads ét tredje. I KYNETIC nedbryder siloerne fra specialist-bureauerne og arbejder samtidig langt mere performance-orienteret end et klassisk mediebureau. Vi sætter kunderejsen i centrum og vores digital-marketing-specialister fokuserer på hele kunderejsen, hvor indsatsen integreres med andre kanaler. Sammen med brug af automation og machine learning resultater det gns. i 20-50% bedre resultater for samme budgetter.

Den rette digital marketing strategi er essentiel for succes

Effektiv digital markedsføring har aldrig være mere forretningskritisk og krævende end nogensinde før. Der bliver spildt enorme summer på fejl-målretninger, silo-fokuser, masse-målretninger og forsimplet brug af marketing kanaler som Google Ads, Facebook Ads, email-marketing, display annoncering mm. Det hele leder dog tilbage til den rette digital marketing strategi.

8% af virksomheder tror deres forretningsmodel vil forblive økonomisk bæredygtig i den digitale tidsalder og 71% af topledere forventer, at hæve investeringer i digitale intiativer, som vil deres hæve deres omsætning og indtjening. Samtidig så vækster e-handel med ca. 20% pr. år, forbrugerne agerer på tværs af flere og flere touch points, før de konverterer, kundeloyaliteten er faldende og konkurrencen stiger markant.

Derfor er det essentielt for stort alle virksomheder og intuitioner, at arbejde med en reel digital marketing strategi. Det vil sige, hvordan kan det digitale hjælpe virksomheden med at:

1) Indfri de økonomiske målsætninger
2) Styrke virksomhedens brand
3) Øge efterspørgslen på virksomhedens produkter

I KYNETIC mener vi, at en digital strategi – i et eller andet omfang – er nødvendig for at overleve i morgensdagens digitale landskab. Vi tror også på, at det digitale bør være en helt central del af en virksomheds strategiske fokusområder eller endnu bedre, en del af virksomhedens samlede strategi. For digital strategi er reelt set, en del af en virksomheds strategi, og en udpensling af, hvilken rolle det digitale skal have.

I KYNETIC hjælper vi virksomheder med, at udarbejde bæredygtige digitale strategier med udgangspunkt i data og fremtidens teknologi. Da vi udelukkende selv koncentrerer os om digital markedsføring, er vi uafhængige af teknologier, platforme og specialiseringer, hvilket gør at vi kan operere mere frit og i praksis give et mere ærligt svar. I en strategiproces agerer vi typisk både rådgiver, hvor vi kan guide jer, hvor det er nødvendigt, og yde sparring efter behov, samt udførende specialister på analyse og formaliseringen. 

En digital marketing strategi, eller digital salgsstrategi om man vil, kan indkorporeres i en virksomheds eksisterende strategi, stå alene, eller fungere som en bro mellem eksisterende aktiviteter og det digitale.
Til det gør vi typisk brug af følgende proces:

 

Digital strategi proces

 

Digital marketing strategi

For mange virksomheder og organisationer kan det virke uoverskueligt, eller unødvendigt, at kaste sig ud at udarbejde en digital strategi. I stedet ønsker de at udarbejde en digital marketing strategi, som i højere grad for fokuserer på, hvordan de med den rette marketing indsats kombineret med deres digitale tilstedeværelse (samt evt. fysiske), kan vækste deres forretning og/eller styrke deres brand.

Typiske ønsker, vi møder i en digital marketing strategi, er:

  • Vi ønsker at sælge mere
  • Vi ønsker at højne vores indtjening
  • Vi ønsker styrke vores brand og kendskabet til det
  • Vi ønsker at skabere tættere relationer til vores brugere eller kunder
  • Vi ønsker at skabe leads
  • Vi ønsker at øge kundeloyaliteten og øge vores retention
  • Vi ønsker at højne vores NPS
  • Vi ønsker at udvide til et nyt marked, et nyt segment eller udvide med et nyt produkt

Alt disse mål kan vi typisk imødekomme med en digital marketing strategi. Og til det benytter vi vores egen-udviklede frameworks GROW og JOURNEY, som tilsammen beskriver, hvordan en virksomhed indfrier deres digitale målsætninger, og arbejder med effektiv digital marketing.

GROW – Fra mål til resultater

Med GROW starter vi med at identificere jeres målsætninger og der hvor i gerne vil hen. Typisk igennem at definere målbare KPI’er. Herefter påbegynder vi en research fase, hvor vi analyserer tilgængelig relevant data heriblandt analyse segmenter via demografi, adfærd, psykografi mm. I analyserne benytter vi også kunstig intelligens til at behandle data, identificere mønstre og kortlægge muligheder.

Det leder herefter til eksekvering, som er det vigtigste. Benhård fokuseret eksekvering. Her gør vi brug af best-of-breed teknolgi til at eksekvere på digital-marketing-indsatsen. Sidste del i processen er måling og løbende evaluering af data, adfærd og resultater, som giver os indsigten til at gøre mere af det der skaber resultater og mindre af det der ikke giver den nødvendige effekt.

GROW digital marketing framework

JOURNEY – Digital marketing strategi med udgangspunkt i kunderejsen

Til vores eksekveringsspor i GROW frameworket benytter vi vores JOURNEY framework, som er udarbejdet til at matche kunderejser med en effekfuld digital marketing strategi og deraf indsats.

JOURNEY frameworket består af to kunderejse-spor. Den ene er fra (for)brugerens perspektiv, og den anden er fra jeres (virksomhedens) persketiv. Det mappes så op med indsatsområder og kanaler, som er essentielle i hvert skridt af kunderejsen. Dernæst kortlægges det hvilke aktiviteter der skal igangsættes under for de respektive indsatsområder.

I bunden beskrives afslutningsvis hvilke kunstig-intelligens værktøjer vi anbefaler i kunderejsen. Journey frameworket som ses her, skræddersyes naturligvis fra virksomhed til virksomhed.

JOURNEY Kunderejse Framework til digital strategi af KYNETIC

Kickstart jeres digital strategi eller digital marketing strategi 

Ønsker jeres virksomhed eller organisation at få hjælp til jeres digitale strategi, eller digital marketing strategi, så er du velkommen til at kontakte os på kontakt@kynetic.dk.

Alle spørgsmål er naturligvis også velkomne og vi forsøger så vidt muligt at besvare alle henvendelser.

 

Nyeste virksomheder der har valgt KYNETIC

Brug for hjælp til jeres forretning?

Vi kan også hjælpe jer med

Digital Strategi

Vi laver både 360 graders digitale strategier og separate kanalstrategier med fokus på målbar vækst via indsigt i kunderejser, forbrugeradfærd og realistiske roadmaps.

Analyse og indsigt

Vores analytics-team kombiner webanalyse med business intelligence og predictive analytics for at give netop den indsigt, der sikrer, at der kan skabes de bedste resultater.

SEO

Vores omfattende SEO-framework sikrer dig øget synlighed og øget trafik fra Google og Bing. Frameworket består af 5 essentielle områder i en forretningskritisk SEO-indsats.

SEM

Med vores SEM-framework og best-in-class annonceringsværktøjer skaber vi klare målbare resultater på tværs af brancher med intelligent annoncering i Google Adwords, Google shopping, Bing Ads og retargeting.

Digitalt medieindryk & Display

Vi arbejder både top-funnel med at øge brand/produktkendskab og low-funnel med fokus på konverteringer. Vi arbejder med display-annoncering (RTB), dynamisk banner-udvikling, Youtube, native-ads, video-prerolls, in-app-ads og remarketing-setups.

Email & Automation

Med dyb specialisering i email-marketing og marketing-automation lige fra rekruttering og automatiske flows til data-management, inbound-marketing og multi-channel marketing automation setups, skaber vi relevans, leads og forretning på tværs af kunderejsen.

Sociale Medier

Vi skaber salg, leads, øget kendskabsgrad og forbrugerindsigt via de sociale medier. Vi er bl.a. specialiseret i avanceret annoncering på Facebook og retargeting, Instagram ads, Linkedin og Snapchat.

CRO

Med fokus på øget omsætning, engagement og optimale brugeroplevelser, arbejder vi med at forbedre forbrugerens digitale oplevelser igennem UX-optimeringer, splittest, personalisering og analyser, som leder til mere salg og øget loyalitet. 

Content Marketing

Content er typisk en essentiel del af en digital marketing strategi. Vi hjælper med, ved brug af data og indsigt, at skabe og distribuere content til de rette brugere/segmenter, på det rette sted, den rette tid og i den rette kontekst. 

Growth Hacking

Growth hacking handler om at tænke kreativt med data og skabe eksplosiv vækst. Vi kombinerer kreativitet med digital marketing virkemidler til at få dit produkt, app eller service ud til flere og ultimativt vækste jeres forretning hurtigere.

Amazon & Affiliate

Vi hjælper med at afsætte og markedsføre jeres varer i eksterne salgskanaler såsom Amazon, affiliate-websites og markedspladser. Typisk med fokus på højest mulig ROI.

Strategi & Sparring

Med udgangspunkt i vores viden, erfaringer og teknologier, yder vi løbende rådgivning til virksomheder, der ønsker sparring om deres digitale indsats, muligheder og udfordringer fra førende specialister.