Tilmeld dig vores kommende webinar: 3 Performance Marketing Power Cases

Digital Strategi

Er jeres virksomhed klar til morgendagens udfordringer?

Vi hj√¶lper virksomheder og brands med at udforme data-drevne 360 graders digital marketing strategier, der vinder brancher, skaber v√¶kst, flere kunder og h√łjere afkast. Nationalt s√•vel som internationalt.

Digitale strategier med udgangspunkt i jeres data og fremtidens teknologi
Strategi for hele kunderejsen på tværs af alle touchpoints
Ingen siloer, fuld transparens, h√łjere relevans, mindre st√łj og st√łrre afkast
Hvad vi arbejder med

Den rette digital marketing strategi er essentiel for succes

Effektiv digital markedsf√łring har aldrig v√¶re mere forretningskritisk og kr√¶vende end nu. Der bliver spildt enorme summer p√• fejl-m√•lretninger, silo-fokus, masse-m√•lretninger og forsimplet brug af marketing kanaler som Google Ads, Facebook Ads, email-marketing, display annoncering mm. Det hele kan performe bedre med den rette digital marketing strategi.

Af virksomheder tror 8% at deres forretningsmodel vil forblive √łkonomisk b√¶redygtig i den digitale tidsalder og 71% af topledere forventer, at h√¶ve investeringer i digitale initiativer, som vil deres h√¶ve deres oms√¶tning og indtjening. Samtidig v√¶kster e-handel med ca. 20% pr. √•r, forbrugerne agerer p√• tv√¶rs af flere og flere touch points, f√łr de konverterer, kundeloyaliteten er faldende og konkurrencen stiger markant. Alt dette er fakta og b√łr indregnes i den digitale marketing strategi.

I en strategiproces agerer vi typisk b√•de r√•dgiver, hvor vi kan guide jer, hvor det er n√łdvendigt, og yde sparring efter behov, samt udf√łrende specialister p√• analyse og formaliseringen.

I KYNETIC rådgiver vi i flere forskellige digitale strategier for mange store virksomheder inden for B2B og B2C. Vi nedbryder kanalsiloer, benytter de nyeste teknologier inden for machine learning og kunstig intelligens og tilpasser alle strategier til den enkelte virksomheds og branche.

Vi arbejder typisk med f√łlgende digitale marketing strategier:
Kunderejse-strategi

Her har vi fokus på marketingtragten og en målsætning om at nedbryde kanalsiloer

Ehandelsstrategi

Er relevant for eCom og ehandelsvirksomheder, der √łnsker at v√¶kste, f√• flere konverteringer og en lavere bouncerate

B2b Inbound strategi

G√¶lder for B2B virksomheder, der √łnsker flere leads og mere oms√¶tning

Omni-channel strategi

Vi har her fokus på at binde kanaler sammen for retail-virksomheder med fysiske butikker og e-handel

Cross-channel strategi

Vi finder kanaler sammen for virksomheder uden fysiske butikker

En digital marketing strategi, eller en digital salgsstrategi om man vil, kan inkorporeres i en virksomheds eksisterende strategi, st√• alene, eller fungere som en bro mellem eksisterende aktiviteter og det digitale. Grundl√¶ggende udarbejder vi digitale marketing strategier baseret p√• en proces, der sikrer kvalitetssikret strategi, som er nemmere at eksekvere ud fra og giver de bedste resultater. Processen er overordnet som f√łlgende:

Hvordan arbejder vi med

Forretningsvækst med digital marketing

I KYNETIC mener vi, at en digital strategi ‚Äď i et eller andet omfang ‚Äď er n√łdvendig for at overleve i morgensdagens digitale landskab. Og vi ser ofte at med den rette indsats, at digital marketing ikke kun er en fremtidssikring, men ogs√• er en stor forretningsv√¶kst mulighed.

Det er essentielt for stort set alle virksomheder og institutioner, at arbejde med en reel digital marketing strategi. Vi tror p√•, at det digitale b√łr v√¶re en helt central del af en virksomheds strategiske fokusomr√•der eller endnu bedre, en del af virksomhedens samlede strategi. For digital strategi er reelt set, en del af en virksomheds strategi, og en udpensling af, hvilken rolle det digitale skal have.

KYNETIC er specialister indenfor alle digitale marketing discipliner og vi rådgiver hver dag vores kunder til, hvordan deres digitale marketing strategier kan optimeres. De fleste virksomheder har flere målsætninger for at investere tid og ressourcer i digital marketing og har i et samarbejde med KYNETIC nået målsætninger på den halve tid og langt over de lagte KPI’er.

Nogle af de mål vi ofte ser og hjælper vores kunder med:
Indfri √łkonomiske m√•ls√¶tninger

Vi √łnsker at s√¶lge mere eller h√łjne vores indtjening

Styrke virksomhedens brand

Vi √łnsker styrke vores brand og kendskabet til det
Vi √łnsker at skabe t√¶ttere relationer til vores brugere eller kunder
Vi √łnsker at √łge kundeloyaliteten og √łge vores retention

√ėge eftersp√łrgslen p√• virksomhedens produkter

Vi √łnsker at h√łjne vores NPS
Vi √łnsker at udvide til et nyt marked, et nyt segment eller udvide med et nyt produkt

I KYNETIC hj√¶lper vi virksomheder med, at udarbejde b√¶redygtige digitale strategier med udgangspunkt i data og fremtidens teknologi. Da vi udelukkende selv koncentrerer os om digital markedsf√łring, er vi uafh√¶ngige af teknologier, platforme og specialiseringer, hvilket g√łr at vi kan operere mere frit og i praksis give et mere √¶rligt svar.¬†

Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC

Vi er anerkendt af en lang r√¶kke kunder der er v√¶kstet markant gennem et digital marketing samarbejde. Vores ekspertise inden for ambiti√łse strategi planl√¶gning har resulteret i utallige v√¶kstcases.

vores typiske proces

Fra mål til resultater med eksperternes frameworks

Den afg√łrende faktor for succes med alle digitale strategier er et struktureret arbejde med udarbejdelse af den. I KYNETIC arbejder vi altid med gennemtestede frameworks, der sikrer bedre resultater og mere transparente arbejdsprocesser. I digitale marketing strategier benytter vi GROW og JOURNEY.

GROW – Goals, research, operate, win

Hver fase i GROW har pr√¶cise form√•l og vi sikrer b√•de at best-practices bliver fulgt, imens vi t√¶nker innovativt i forhold til jeres virksomhed og branche. Vi starter altid med at identificere jeres m√•ls√¶tninger og hvor I gerne vil hen, typisk ved at definere m√•lbare KPI‚Äôer. Herefter begynder en research fase, hvor vi analyserer tilg√¶ngelig relevant data heriblandt analyse segmenter via demografi, adf√¶rd, psykografi m.m. I vores analyser benytter vi de nyeste teknologier inden for AI, til at behandle data, identificere m√łnstre og kortl√¶gger muligheder, som ellers potentielt kunne v√¶ret blevet overset.

Med fastlagte m√•ls√¶tninger/KPI‚Äôer og en grundig analyse accelereret af AI, p√•begyndes den vigtigste fase: Eksekveringen. Her g√łr vi brug af best-of-breed teknologi til at eksekvere p√• digital-marketing-indsatsen. Sidste del i processen er m√•ling og l√łbende evaluering af data, adf√¶rd og resultater, som giver os indsigten til at g√łre mere af det der skaber resultater og mindre af det der ikke giver den n√łdvendige effekt.

JOURNEY РPerspektiver og indsatsområder i kunderejsen

Til vores eksekveringspor i GROW frameworket benytter vi vores JOURNEY framework, der er udarbejdet til at matche kunderejser med en effektfuld digital marketing strategi og deraf indsats.

JOURNEY frameworket består af to kunderejse-spor. Den ene er fra forbrugerens perspektiv, og den anden er fra virksomhedens perspektiv. Det mappes op med indsatsområder og kanaler, som er essentielle i hvert skridt af kunderejsen. Dernæst kortlægges hvilke aktiviteter der skal igangsættes, for de respektive indsatsområder.

I bunden beskrives afslutningsvis hvilke kunstig intelligens v√¶rkt√łjer vi anbefaler i kunderejsen. Journey frameworket skr√¶ddersyes naturligvis til jeres virksomhed, med h√łjde for det vi allerede har udarbejdet i GROW, jeres branche og trends og tendenser der ellers kunne v√¶re relevante.

Kickstart jeres digital strategi eller digital marketing strategi

√ėnsker jeres virksomhed eller organisation at f√• hj√¶lp til jeres digitale strategi, eller digital marketing strategi, s√• er du velkommen til at kontakte os p√• kontakt@kynetic.dk.

Alle sp√łrgsm√•l er naturligvis ogs√• velkomne og vi fors√łger s√• vidt muligt at besvare alle henvendelser.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing indsats

Vi g√łr brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde vores kunder tv√¶rs af brancher.

Hvem er vi for

Vi er ikke et perfekt match for alle

Et perfekt match

Her matcher vores tilgange, teknologi-brug og fokus med jer

  • √ėnsker at arbejde markedsledende med digital markedsf√łring
  • Er typisk en Ecommercer, B2B-virksomhed eller retailer
  • Er ambiti√łs og investerer i jeres brand
  • √ėnsker et grundigt setup til jeres digital marketing kanaler
  • Digital er eller skal v√¶re en forretningskritisk afs√¶tningskanal
  • √ėnsker et langvarigt og t√¶t samarbejde
  • √ėnsker at arbejde med de dygtigste specialister i branchen
  • Ikke et godt match

    Typiske kendetegn på at vi ikke er et godt match

  • Vil have de billigste eller pakkel√łsninger
  • √ėnsker ikke at arbejde data-drevet
  • √ėnsker en leverand√łr fremfor en samarbejdspartner
  • √ėnsker ikke et fast kontinuerligt samarbejde
  • Investerer ikke i sit brand
  • Ser er ikke vigtigheden i grundigheden og detaljerne
  • Et urealistisk budget til jeres m√•ls√¶tninger