LAST-CALL: SEO Study webinar – lær af de +100 største ecommercers fejl og indsats i SEO – tilmeld dig nu

Digital Strategi

Er jeres virksomhed klar til morgendagens udfordringer?

Vi hjælper virksomheder og brands med at udforme data-drevne 360 graders digital marketing strategier, der vinder brancher, skaber vækst, flere kunder og højere afkast. Nationalt såvel som internationalt.

Digitale strategier med udgangspunkt i jeres data og fremtidens teknologi
Strategi for hele kunderejsen på tværs af alle touchpoints
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad vi arbejder med

Den rette digital marketing strategi er essentiel for succes

Effektiv digital markedsføring har aldrig være mere forretningskritisk og krævende end nu. Der bliver spildt enorme summer på fejl-målretninger, silo-fokus, masse-målretninger og forsimplet brug af marketing kanaler som Google Ads, Facebook Ads, email-marketing, display annoncering mm. Det hele kan performe bedre med den rette digital marketing strategi.

Af virksomheder tror 8% at deres forretningsmodel vil forblive økonomisk bæredygtig i den digitale tidsalder og 71% af topledere forventer, at hæve investeringer i digitale initiativer, som vil deres hæve deres omsætning og indtjening. Samtidig vækster e-handel med ca. 20% pr. år, forbrugerne agerer på tværs af flere og flere touch points, før de konverterer, kundeloyaliteten er faldende og konkurrencen stiger markant. Alt dette er fakta og bør indregnes i den digitale marketing strategi.

I en strategiproces agerer vi typisk både rådgiver, hvor vi kan guide jer, hvor det er nødvendigt, og yde sparring efter behov, samt udførende specialister på analyse og formaliseringen.

I KYNETIC rådgiver vi i flere forskellige digitale strategier for mange store virksomheder inden for B2B og B2C. Vi nedbryder kanalsiloer, benytter de nyeste teknologier inden for machine learning og kunstig intelligens og tilpasser alle strategier til den enkelte virksomheds og branche.

Vi arbejder typisk med følgende digitale marketing strategier:
Kunderejse-strategi

Her har vi fokus på marketingtragten og en målsætning om at nedbryde kanalsiloer

Ehandelsstrategi

Er relevant for eCom og ehandelsvirksomheder, der ønsker at vækste, få flere konverteringer og en lavere bouncerate

B2b Inbound strategi

Gælder for B2B virksomheder, der ønsker flere leads og mere omsætning

Omni-channel strategi

Vi har her fokus på at binde kanaler sammen for retail-virksomheder med fysiske butikker og e-handel

Cross-channel strategi

Vi finder kanaler sammen for virksomheder uden fysiske butikker

En digital marketing strategi, eller en digital salgsstrategi om man vil, kan inkorporeres i en virksomheds eksisterende strategi, stå alene, eller fungere som en bro mellem eksisterende aktiviteter og det digitale. Grundlæggende udarbejder vi digitale marketing strategier baseret på en proces, der sikrer kvalitetssikret strategi, som er nemmere at eksekvere ud fra og giver de bedste resultater. Processen er overordnet som følgende:

Hvordan arbejder vi med

Forretningsvækst med digital marketing

I KYNETIC mener vi, at en digital strategi – i et eller andet omfang – er nødvendig for at overleve i morgensdagens digitale landskab. Og vi ser ofte at med den rette indsats, at digital marketing ikke kun er en fremtidssikring, men også er en stor forretningsvækst mulighed.

Det er essentielt for stort set alle virksomheder og institutioner, at arbejde med en reel digital marketing strategi. Vi tror på, at det digitale bør være en helt central del af en virksomheds strategiske fokusområder eller endnu bedre, en del af virksomhedens samlede strategi. For digital strategi er reelt set, en del af en virksomheds strategi, og en udpensling af, hvilken rolle det digitale skal have.

KYNETIC er specialister indenfor alle digitale marketing discipliner og vi rådgiver hver dag vores kunder til, hvordan deres digitale marketing strategier kan optimeres. De fleste virksomheder har flere målsætninger for at investere tid og ressourcer i digital marketing og har i et samarbejde med KYNETIC nået målsætninger på den halve tid og langt over de lagte KPI’er.

Nogle af de mål vi ofte ser og hjælper vores kunder med:
Indfri økonomiske målsætninger

Vi ønsker at sælge mere eller højne vores indtjening

Styrke virksomhedens brand

Vi ønsker styrke vores brand og kendskabet til det
Vi ønsker at skabe tættere relationer til vores brugere eller kunder
Vi ønsker at øge kundeloyaliteten og øge vores retention

Øge efterspørgslen på virksomhedens produkter

Vi ønsker at højne vores NPS
Vi ønsker at udvide til et nyt marked, et nyt segment eller udvide med et nyt produkt

I KYNETIC hjælper vi virksomheder med, at udarbejde bæredygtige digitale strategier med udgangspunkt i data og fremtidens teknologi. Da vi udelukkende selv koncentrerer os om digital markedsføring, er vi uafhængige af teknologier, platforme og specialiseringer, hvilket gør at vi kan operere mere frit og i praksis give et mere ærligt svar. 

vores typiske proces

Fra mål til resultater med eksperternes frameworks

Den afgørende faktor for succes med alle digitale strategier er et struktureret arbejde med udarbejdelse af den. I KYNETIC arbejder vi altid med gennemtestede frameworks, der sikrer bedre resultater og mere transparente arbejdsprocesser. I digitale marketing strategier benytter vi GROW og JOURNEY.

GROW – Goals, research, operate, win

Hver fase i GROW har præcise formål og vi sikrer både at best-practices bliver fulgt, imens vi tænker innovativt i forhold til jeres virksomhed og branche. Vi starter altid med at identificere jeres målsætninger og hvor I gerne vil hen, typisk ved at definere målbare KPI’er. Herefter begynder en research fase, hvor vi analyserer tilgængelig relevant data heriblandt analyse segmenter via demografi, adfærd, psykografi m.m. I vores analyser benytter vi de nyeste teknologier inden for AI, til at behandle data, identificere mønstre og kortlægger muligheder, som ellers potentielt kunne været blevet overset.

Med fastlagte målsætninger/KPI’er og en grundig analyse accelereret af AI, påbegyndes den vigtigste fase: Eksekveringen. Her gør vi brug af best-of-breed teknologi til at eksekvere på digital-marketing-indsatsen. Sidste del i processen er måling og løbende evaluering af data, adfærd og resultater, som giver os indsigten til at gøre mere af det der skaber resultater og mindre af det der ikke giver den nødvendige effekt.

JOURNEY – Perspektiver og indsatsområder i kunderejsen

Til vores eksekveringspor i GROW frameworket benytter vi vores JOURNEY framework, der er udarbejdet til at matche kunderejser med en effektfuld digital marketing strategi og deraf indsats.

JOURNEY frameworket består af to kunderejse-spor. Den ene er fra forbrugerens perspektiv, og den anden er fra virksomhedens perspektiv. Det mappes op med indsatsområder og kanaler, som er essentielle i hvert skridt af kunderejsen. Dernæst kortlægges hvilke aktiviteter der skal igangsættes, for de respektive indsatsområder.

I bunden beskrives afslutningsvis hvilke kunstig intelligens værktøjer vi anbefaler i kunderejsen. Journey frameworket skræddersyes naturligvis til jeres virksomhed, med højde for det vi allerede har udarbejdet i GROW, jeres branche og trends og tendenser der ellers kunne være relevante.

Kickstart jeres digital strategi eller digital marketing strategi

Ønsker jeres virksomhed eller organisation at få hjælp til jeres digitale strategi, eller digital marketing strategi, så er du velkommen til at kontakte os på kontakt@kynetic.dk.

Alle spørgsmål er naturligvis også velkomne og vi forsøger så vidt muligt at besvare alle henvendelser.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing indsats

Vi gør brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde vores kunder tværs af brancher.

Hvem er vi for

Vi er ikke et perfekt match for alle

Et perfekt match

Her matcher vores tilgange, teknologi-brug og fokus med jer

  • Stor eller mellemstor virksomhed/brand eller ambitiøs vækstvirksomhed
  • Vil gerne gå fra god til excellent
  • Marketing-budget på typisk +500 t.kr eller mere årligt
  • Ønsker et skræddersyet setup
  • Digital er eller skal være en forretningskritisk afsætningskanal
  • Er ambitiøse omkring virksomhedens digitale forretningsudvikling
  • Ønsker et langvarigt og tæt samarbejde
  • Ønsker at arbejde markedsledende med digital markedsføring
  • Ikke et godt match

    Typiske kendetegn på at vi ikke er et godt match

  • Lille lokal virksomhed eller et tidlig start-up uden større investering
  • Vil have de billigste eller pakkeløsninger
  • Er ude efter lave priser fremfor resultater
  • Ønsker en leverandør fremfor en samarbejdspartner
  • Har kun brug for en kampagne eller en engangsopgave
  • eCommerce virksomhed med meget få produkter som I ikke selv producerer
  • Tænker ikke langsigtet og ønsker ikke en feedback/dialog