LAST-CALL: SEO Study webinar – lær af de +100 største ecommercers fejl og indsats i SEO – tilmeld dig nu

Marketing automation

Marketing automation der flytter forretning

Skab øget loyalitet, mindre støj, tættere kunderelationer og øget salg med effektiv 360 graders marketing automation på tværs af kanaler. Fra email flows og sms til komplette omni-channel løsninger.

Omdan data til flere leads og øget salg, med den bedste teknologi
Bearbejd kunderejser til flere konverteringer, mere kundeloyalitet og lavere churn
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad arbejder vi med

Effektiv marketing automation

Marketing automation er langt mere end at sende et nyhedsbrev og opsætte et velkomst-flow. Med marketing automation er det muligt at understøtte flere led af kunderejsen og dermed være relevant og servicere på det helt rigtige tidspunkt, i den helt rette kontekst og til de helt rette personer.

Den åbenlyse fordel med intelligent marketing automation er at det gør muligt for jeres marketing-afdeling at indsamle data på jeres brugere, berige disse data over tid og kommunikere med selvsammen præcist og personligt. 78% af os forbrugere vil kun engagere med tilbud der er personaliseret, baseret på deres tidligere engagement. 59% mener at personaliserede annoncer, website og emails har indflydelse på deres købsadfærd og 77% har valgt et produkt/service som direkte konsekvens heraf.

Forbrugere forventer at brands og virksomheder kender dem og ikke skyder med spredehagl på tværs af kanalerne.

Ofte er det muligt at samle jeres data til flere relevante segmenter, adfærdsgrupper og clusters. Det giver et udgangspunktet for at igangsætte automatiske marketing flows på tværs af kanaler såsom Google Ads, Facebook Ads, email-marketing, displayannoncer, jeres website, sms og meget mere. Alt sammen styret af data fra enten jeres CRM, en data-management-, customer management- eller marketing automation platform.

 

For flere kunder arbejder vi i dag med en single-customer-view strategi. Med en data-centralisering samler vi al data på én bruger på tværs af kanaler, som kan behandles og segmenteres. Hvorfor vi endeligt kan engagere med hyper-relevant kommunikation ud i de enkelte kanal, til de relevante brugere.

 

Kort sagt skaber vi en marketing automation hub, der går ud over en klassisk email-marketing liste. Det giver mulighed for at arbejde med dynamisk segmentering, splittests og predictive indholdspersonlisering. Det er eksempelvis annoncer, nyhedsbres-elementer eller website elementer, der skræddersyes efter adfærd ved brug af machine learning.

 

En disciplin i marketing automation er flows. Med et flow planlægges content der følger adfærden i en kunderejse. I et flows kan leads beriges og jeres salgs-afdeling kan baseret på data, vurdere hvor købsparate et lead er. Du kan læse mere om flows under email marketing.

Typiske flows vi arbejder med:
Opsalgs flows

Teknikker der fører til mersalg, når kunden er ved at checke ud 

Winback flows

Genvind kunder der tidligere har har interageret med din virksomhed, men som har afbrudt deres adfærd

Retention flow

Tiltag der bibeholder din kundegruppe og sikrer minimal inaktivitet fra dem

Abandon basket flows

Flows til ebutikker, hvor der igangsættes et flows hvis en kunde forlader deres kurv

Drive2store flows

Strategier der har til formål at få kunder ned i fysiske butikker

Hvordan arbejder vi med

Marketing Automation i B2B & B2C

Marketing automation er en digital marketing disciplin, der er relevant i både B2B og B2C sammenhænge. Det simplificerer håndteringen af leads og kan for mange virksomheder, have stor effekt på kendskabet til deres brand, kundeloyaliteten og churn raten.

I B2B benyttes marketing automation typisk til lead-håndtering og lead nurturing i samspil med et CRM. Enten via en integration eller indbygget i marketing-automation-systemet. Håndteringen af leads og kvalificeringen af dem kan simplificeres og effektiviseres med en marketing automation tilgang.

 

Vi har igennem de seneste 15 år hjulpet en lang række ambitiøse virksomheder med at rykke deres marketing automation og email-marketing indsats til næste niveau og derfor er vi også specialiseret i førende software heriblandt. Apsis, Hubspot, Salesforce, Agillic, Emarsys, Active Campaign, Mailchimp, Intercom og Campaign Monitor.

I B2C er marketing automation en vigtig arbejdsopgave, hvis kvalitet har stor indflydelse på bundlinjen. Oftest er det i sammenhæng med en omni-channel strategi, hvor virksomheden aktiv søger mere synlighed og engagement på tværs af kanaler.

I B2C sammenhæng ser vi typisk to brugsscenarier:

En email marketing kontekst

Marketing automation benyttes i en email-marketing kontekst, hvor der arbejdes med relevante email-marketing-flows. Det er konkret ”nyhedsbreve” på tværs af kunderejsen, der indeholder en kombination af personaliserede elementer, segmenteret indhold og all-to-all content.

Profilering af kunder til et omni-channel setup

Marketing automation bruges til profilering og omni-channel setups, hvor data fra flere forskellige kilder samles i ét system. Her kan brugeres ses fra et single customer view, da alt om brugeren er samlet ét sted. Det gør det herefter muligt at automatisere kommunikation og handlinger i flere forskellige kanaler herunder email, sms, website, annoncer, in-store, kassesystemer, dashboards og meget.

Vores typiske proces

Processer og framework der giver solid succes

Vores marketing automation framework tager jer hele vejen - og lidt til. Med udgangspunkt i jeres data kan vi løfte jeres forretning til nye højder, med implementering og optimering af jeres marketing automation setup. Vores proces er en overordnet tilgang, som vi tilpasser til jeres målsætninger, branche og kunderejse.

Vores arbejde med marketing automation for vores kunder tager typisk udgangspunkt i vores marketing automation proces og framework. For at opnå mest mulig succes består processen af 5-6 områder, afhængig af virksomheden. Vores proces nedenfor beskriver overordnet vores tilgang til hvert område.

Vores ordnede proces:
Map data

Tracke, indsamle og kortlægge nødvendig data

Analyze

Analysere data for identificering af mønstre, adfærd og segmenter

Structure

Strukturere data til efterfølgende brug

Build

Konstruktion af de forskellige automations og flows

Technology

Identificering af det nødvendige software

Engineer

Udtænke user stories og arkitekturen for de mest relevante automations

Som udgangspunkt starter vi med at se nærmere på jeres data og kortlægge det datasæt der senere skal benyttes til at bygge de forskellige automations. I visse tilfælde skal der bruges yderligere data, så det samlede data skal struktureres så det kan benyttes i et marketing automation software.

 

Vi analyserer på den strukturerede data og identificerer mønstre, adfærd og segmenter, som leder til relevante automatisering for jer. Herefter udvælger vi de automatiseringer der skaber mest værdi og beskriver hvordan de skal fungere via user stories og flow-arkitektur. Samtidigt tager vi naturligvis hensyn til det system og den teknologi der skal bruges til automatiseringen.

Vi benytter jeres eksisterende setup til nødvendige arbejde, medmindre det er nødvendigt at skifte til et bedre system. Da laver vi selvfølgelig de nødvendige integrationer det kræver.
Afslutningsvis konstruere vi forskellige automations og flows. I kan vælge om vi skal bygge hele setuppet inklusiv content, grafik og opsætning eller selv påtage jer noget af opgaven.

 

I vores framework har vi detaljeret beskrevet en plan for hvordan vi leverer en effektivt marketing automation setup. I planen er beskrevet vores tilgang til alt fra data-analyse, teknisk fundament, content, onsite automatiseringer og endelig off-site automatiseringer.

Indsigter i

Software, strategier og rådgivning til email marketing

Marketing automation og e-mail-marketing går typisk hånd i hånd. Vi rådgiver og udarbejder komplette email marketing strategier, der bidrager til flere leads, større kundeloyalitet og mere effektiv brug af email marketing softwares.

Når vi arbejder med marketing automation, arbejder vi også ofte med e-mail-marketing. Heriblandt med udarbejdelsen af komplette email-marketing strategier, rådgivning om optimering af eksisterende indsats, permission-rekruttering og opkvalificering af data til yderligere segmentering. De fleste virksomheder er allerede i gang med en email-marketing indsats og ønsker at kickstarte indsatsen yderligere.

 

Vi er dedikerede eksperter i email-marketing og alt efter jeres nuværende niveau, udarbejder vi en klar plan i fællesskab. Vi dykker ned i jeres eksisterende data, software og opsætter mål vi sammen stræber efter. Det kan være flere leads, øget salg, flere permissions, retention, winback eller generelt bedre performance i jeres eksisterende setup.

Personalisering og segmentering er ofte funktioner vi assisterer vores kunder i. Det kan være personalisering af indhold via jeres eksisterende data på brugeren eller en integration af en personaliseringsplatform, der muliggør automatisering af indførelsen af produkter og indhold, baseret på predictive anbefalinger og/eller brugerens adfærd.

Du kan læse mere om vores erfaringer inden for email marketing her.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Tommy Arildslund

CTO, Partner & Senior Digital Consultant

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing indsats

Vi gør brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde vores kunder tværs af brancher.

Hvem er vi for

Vi er ikke et perfekt match for alle

Et perfekt match

Her matcher vores tilgange, teknologi-brug og fokus med jer

  • Stor eller mellemstor virksomhed/brand eller ambitiøs vækstvirksomhed
  • Vil gerne gå fra god til excellent
  • Marketing-budget på typisk +500 t.kr eller mere årligt
  • Ønsker et skræddersyet setup
  • Digital er eller skal være en forretningskritisk afsætningskanal
  • Er ambitiøse omkring virksomhedens digitale forretningsudvikling
  • Ønsker et langvarigt og tæt samarbejde
  • Ønsker at arbejde markedsledende med digital markedsføring
  • Ikke et godt match

    Typiske kendetegn på at vi ikke er et godt match

  • Lille lokal virksomhed eller et tidlig start-up uden større investering
  • Vil have de billigste eller pakkeløsninger
  • Er ude efter lave priser fremfor resultater
  • Ønsker en leverandør fremfor en samarbejdspartner
  • Har kun brug for en kampagne eller en engangsopgave
  • eCommerce virksomhed med meget få produkter som I ikke selv producerer
  • Tænker ikke langsigtet og ønsker ikke en feedback/dialog