Vind dit marked i 2023 РWebinarserie med fokus på strategi, trends og datacentralisering.

Læs mere og tilmeld dig

Marketing automation

Marketing automation der flytter forretning

Skab √łget loyalitet, mindre st√łj, t√¶ttere kunderelationer og √łget salg med effektiv 360 graders marketing automation p√• tv√¶rs af kanaler. Fra e-mail flows og sms til komplette omnichannel l√łsninger.

Omdan data til flere leads og √łget salg, med den bedste teknologi
Bearbejd kunderejser til flere konverteringer, mere kundeloyalitet og lavere churn
Ingen siloer, fuld transparens, h√łjere relevans, mindre st√łj og st√łrre afkast
Hvad arbejder vi med

Effektiv marketing automation

Marketing automation er langt mere end at sende et nyhedsbrev og ops√¶tte et velkomstflow. Med marketing automation er det muligt at underst√łtte flere led af kunderejsen. Dermed kan de v√¶re relevant og servicere p√• det rigtige tidspunkt, i den helt rette kontekst og til de helt rette personer.

Den √•benlyse fordel med intelligent marketing automation er, at det g√łr muligt for jeres marketingafdeling at indsamle data p√• jeres brugere, berige disse data over tid og kommunikere pr√¶cist og personligt. 78% af forbrugere vil kun engagere med tilbud, der er personaliseret, baseret p√• vores tidligere engagement. 59% mener, at personaliserede annoncer, website og e-mails har indflydelse p√• deres k√łbsadf√¶rd, og 77% har valgt et produkt/service som direkte konsekvens heraf.

Forbrugere forventer at brands og virksomheder kender dem og ikke skyder med spredehagl på tværs af kanalerne.

Ofte er det muligt at samle jeres data til flere relevante segmenter, adfærdsgrupper og clusters. Det giver udgangspunktet for at igangsætte automatiske marketing flows på tværs af kanaler såsom Google Ads, Facebook Ads, e-mail marketing, displayannoncer, jeres website, sms og meget mere. Alt sammen styret af data fra enten jeres CRM, en data-management-, customer management- eller marketing automation platform.

 

For flere kunder arbejder vi i dag med en single customer view strategi. Med en datacentraliseringsplatform samler vi al data på én bruger på tværs af kanaler, som kan vi behandler og segmenterer. Her kan vi engagere med hyperrelevant kommunikation ud i de enkelte kanaler, til de relevante brugere.

 

Kort sagt skaber vi en marketing automation hub, der går ud over en klassisk e-mail marketing liste. Det giver mulighed for at arbejde med dynamisk segmentering, splittests og predictive indholdspersonalisering. Det er eksempelvis annoncer, nyhedsbrevselementer eller websiteelementer, der skræddersyes efter adfærd ved brug af machine learning.

 

En disciplin i marketing automation er flows. Med et flow planl√¶gger vi content, der f√łlger adf√¶rden i en kunderejse. I disse flows beriger vi leads, og jeres salgsafdeling kan baseret p√• data, vurdere hvor k√łbsparat et lead er. Du kan l√¶se mere om flows under e-mail marketing.

Typiske flows vi arbejder med:
Opsalgs flows

Teknikker der f√łrer til mersalg, n√•r kunden er ved at checke ud¬†

Winback flows

Genvind kunder der tidligere har har interageret med din virksomhed, men som har afbrudt deres adfærd

Retention flow

Tiltag der bibeholder din kundegruppe og sikrer minimal inaktivitet fra dem

Abandon basket flows

E-commerce flow, som igangs√¶ttes hvis en kunde forlader kurven uden at foretage et k√łb

Drive2store flows

Strategier der har til formål at få kunder ned i fysiske butikker

Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC

Vi er anerkendt af nationale og internationale kunder for vores digitale marketing. Vores ekspertise indenfor marketing automation har resulteret i utallige vækstcases.

Hvordan arbejder vi med

Marketing Automation i B2B & B2C

Marketing automation er en digital marketing disciplin, der er relevant i både B2B og B2C sammenhænge. Det simplificerer håndteringen af leads og kan for mange virksomheder, have stor effekt på kendskabet til deres brand, kundeloyaliteten og churn raten med flere.

I B2B benytter vi  typisk marketing automation til lead-håndtering og lead nurturing i samspil med et CRM-system. Enten via en integration eller indbygget i marketing-automation-systemet. Håndteringen af leads og kvalificeringen af dem kan vi simplificere og effektivisere med en marketing automation tilgang.

 

Vi har igennem de seneste 15 √•r hjulpet en lang r√¶kke ambiti√łse virksomheder med at rykke deres marketing automation og e-mail marketing indsats til n√¶ste niveau og derfor er vi ogs√• specialiseret i f√łrende software heriblandt. Apsis, Hubspot, Salesforce, Agillic, Emarsys, Active Campaign, Mailchimp, Intercom og Campaign Monitor.

I B2C er marketing automation en vigtig arbejdsopgave, hvis kvalitet har stor indflydelse p√• bundlinjen. Oftest er det i sammenh√¶ng med en omnichannel strategi, hvor virksomheden aktiv s√łger mere synlighed og engagement p√• tv√¶rs af kanaler.

I B2C sammenhæng ser vi typisk to brugsscenarier:

En e-mail marketing kontekst

Marketing automation benytter vi i en e-mail marketing kontekst, hvor vi arbejder med relevante e-mail marketing flows. Det er konkret ‚ÄĚnyhedsbreve‚ÄĚ p√• tv√¶rs af kunderejsen, der indeholder en kombination af personaliserede elementer, segmenteret indhold og all-to-all content.

Profilering af kunder til et omni-channel setup

Marketing automation bruger vi til profilering og omni-channel setups, hvor vi samler data fra flere forskellige kilder i √©t system. Her kan vi se brugere fra et single customer view, da alt om brugeren er samlet √©t sted. Det g√łr det herefter muligt at automatisere kommunikation og handlinger i flere forskellige kanaler herunder e-mail, sms, website, annoncer, in-store, kassesystemer, dashboards og meget mere.

Vores typiske proces

Processer og framework der giver solid succes

Vores marketing automation framework tager jer hele vejen - og lidt til. Med udgangspunkt i jeres data kan vi l√łfte jeres forretning til nye h√łjder, med implementering og optimering af jeres marketing automation setup. Vores proces er en overordnet tilgang, som vi tilpasser til jeres m√•ls√¶tninger, branche og kunderejse.

Vores arbejde med marketing automation for vores kunder tager typisk udgangspunkt i vores marketing automation proces og framework. For at opnå mest mulig succes består processen af 5-6 områder, afhængig af virksomheden. Vores proces nedenfor beskriver overordnet vores tilgang til hvert område.

Vores overordnede proces:
Map data

Tracke, indsamle og kortl√¶gge n√łdvendig data

Analyze

Analysere data for identificering af m√łnstre, adf√¶rd og segmenter

Structure

Strukturere data til efterf√łlgende brug

Build

Konstruktion af de forskellige automations og flows

Technology

Identificering af det n√łdvendige software

Engineer

Udtænke user stories og arkitekturen for de mest relevante automations

Som udgangspunkt starter vi med at se nærmere på jeres data og kortlægge det datasæt, der vi senere benytter til at bygge de forskellige automations. I visse tilfælde skal vi bruge yderligere data, så det samlede data bliver struktureret, så vi kan bruge det i et marketing automation software.

Vi analyserer p√• den strukturerede data og identificerer m√łnstre, adf√¶rd og segmenter, som leder til relevante automatisering for jer. Herefter udv√¶lger vi de automatiseringer, der skaber mest v√¶rdi og beskriver, hvordan de skal fungere via user stories og flow-arkitektur. Samtidigt tager vi naturligvis hensyn til det system og den teknologi, vi bruger til automatiseringen.

Vi benytter jeres eksisterende setup til det n√łdvendige arbejde, medmindre det er n√łdvendigt at skifte til et bedre system. Er det tilf√¶ldet, laver vi de n√łdvendige integrationer, det kr√¶ver.
Afslutningsvis konstruerer vi forskellige automations og flows. I kan vælge om vi skal bygge hele setuppet inklusiv content, grafik og opsætning, eller om I selv vil påtage jer noget af opgaven.

I vores framework har vi detaljeret beskrevet en plan for hvordan vi leverer et effektivt marketing automation setup. I planen er beskrevet vores tilgang til alt fra dataanalyse, teknisk fundament, content, onsite automatiseringer og endelig offsite automatiseringer.

Indsigter i

Software, strategier og rådgivning til e-mail marketing

Marketing automation og e-mail marketing g√•r typisk h√•nd i h√•nd. Vi r√•dgiver og udarbejder komplette e-mail marketing-strategier, der bidrager til flere leads, st√łrre kundeloyalitet og mere effektiv brug af e-mail marketing softwares.

N√•r vi arbejder med marketing automation, arbejder vi ogs√• ofte med e-mail marketing. Heriblandt med udarbejdelsen af komplette e-mail marketing-strategier, r√•dgivning om optimering af eksisterende indsats, permission-rekruttering og opkvalificering af data til yderligere segmentering. De fleste virksomheder er allerede i gang med en e-mail marketing indsats og √łnsker at kickstarte indsatsen yderligere.

 

Vi er dedikerede eksperter i e-mail marketing og alt efter jeres nuv√¶rende niveau, udarbejder vi en klar plan i f√¶llesskab. Vi dykker ned i jeres eksisterende data, software og ops√¶tter m√•l vi sammen str√¶ber efter. Det kan v√¶re flere leads, √łget salg, flere permissions, retention, winback eller generelt bedre performance i jeres eksisterende setup.

Personalisering og segmentering er ofte funktioner, vi assisterer vores kunder i. Det kan v√¶re personalisering af indhold via jeres eksisterende data p√• brugeren eller en integration af en personaliseringsplatform, der muligg√łr automatisering af indf√łrelsen af produkter og indhold, baseret p√• predictive anbefalinger og/eller brugerens adf√¶rd.

Du kan læse mere om vores erfaringer inden for e-mail marketing her.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Tommy Arildslund

CTO, Partner & Senior Digital Consultant

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing indsats

Vi g√łr brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde vores kunder tv√¶rs af brancher.

Hvem er vi for

Vi er ikke et perfekt match for alle

Et perfekt match

Her matcher vores tilgange, teknologi-brug og fokus med jer

  • I √łnsker at arbejde markedsledende med digital markedsf√łring
  • I er typisk en e-commercer, B2B-virksomhed eller retailer
  • I er ambiti√łse og investerer i jeres brand
  • I √łnsker et grundigt setup til jeres digital marketing-kanaler
  • Digital er, eller skal v√¶re, en forretningskritisk afs√¶tningskanal
  • I √łnsker et langvarigt og t√¶t samarbejde
  • I √łnsker at blive udfordret af de dygtigste specialister i branchen
  • Ikke et godt match

    Typiske kendetegn på at vi ikke er et godt match

  • I er i markedet efter en billig pakkel√łsning
  • I √łnsker ikke at arbejde data-drevet
  • I leder efter en leverand√łr frem for en samarbejdspartner
  • I √łnsker projektafvikling frem for kontinuerligt samarbejde
  • I √łnsker ikke at investere i virksomhedens brand
  • I ser ikke det vigtige i grundighed og detaljer
  • I har afsat et urealistisk budget til at n√• jeres m√•ls√¶tninger