360 graders marketing automation

Skab øget kundeloyalitet, kundefastholdelse, tættere kunderelationer og øget salg med effektiv 360 graders marketing automation på tværs af kanaler

Intelligent marketing automation der skaber resultater

Som nordens førende specialister i marketing automation og 360 graders data-drevet digital markedsføring på tværs af kanaler, har vi igennem mere end 15 år og +100 marketing-automation cases, hjulpet ambitiøse virksomheder med deres marketing-automation setups – både email-marketing automation setups, cross-channel automations og omni-channel marketing automation-setups

Har i brug for assistance til jeres marketing-automation strategi og setup, så kontakt os for sparring, hvordan vi bygger det bedste setup til netop jeres forretning.

 

Vidste du at:

Jeres (potientielle) kunder har gns. 6-10 online touch points fra inspiration til køb. Flere undersøgelser peger på op mod 50, hvis kunderne ikke har hørt om jeres brand før.  Med andre ord kunderejserne bliver længere og kunderne hopper rundt mellem Google, sociale medier, mails, medier og enheder. Samtidig forventer mere end 70% af jeres kunder, at I kender dem og bruger deres data til målrettet/personaliseret markedsføring.

Derfor giver det ikke længere mening at arbejde med digital-marketing siloer, hvor I arbejder med eksempelvis SEO ét sted, Google Ads et andet og Facebook ads ét tredje. I KYNETIC nedbryder siloerne fra specialist-bureauerne og arbejder samtidig langt mere performance-orienteret end et klassisk mediebureau. Vi sætter kunderejsen i centrum og vores marketing-automation-specialister fokuserer på hele kunderejsen, hvor indsatsen integreres med andre kanaler. Sammen med brug af automation og machine learning resultater det gns. i 20-50% bedre resultater for samme budgetter.

Sådan arbejder vi med marketing automation

Med marketing automation er det muligt at understøtte flere led af kunderejsen og dermed være relevant og servicere på det helt rigtige tidspunkt, i den helt rette kontekst og til de helt rette personer.

Marketing-automation er dog langt mere end at sende et nyhedsbrev og opsætte et velkomst-flow. Ofte er det muligt at samle jeres data til flere relevante segmenter, adfærdsgrupper og clusters, som er udgangspunktet for at igangsætte automatiske marketing flows på tværs af kanaler såsom Google Ads, Facebook Ads, email-markering, display-annoncer, jeres website, sms og meget mere. Alsammen styret af data fra jeres enten CRM, en data-management-, customer management- eller marketing automation platform.

For flere kunder arbejder vi i dag med en single-customer-view strategi, hvor vi igennem data-centralisering samler data på én bruger på tværs af kanaler, som skal kan behandles og segmenteres, hvorfor vi endeligt kan engagere med hyper-relevant kommunikation ud i de enkelte kanaler. Med andre skaber en marketing automation hub, der går ud over en klassisk email-marketing liste og hvor der udover segmenterering, splittest også er muligt at arbejde med dynamisk segmentering og predictice indholdspersonalisering. Eksempelvis annoncer, nyhedsbrevs-elementer, eller website-elementer, der skræddersyes automatisk efter adfærd ved brug af machine learning.

Marketing automation og omni-channel marketing skaber vækst

Den åbenlyse fordel med intelligent marketing automation er at det gør muligt for jeres marketing-afdeling at indsamle data på jeres brugere, berige disse data over tid og kommunikere med selvsammen præcist og personligt. 78% af os forbrugere vil kun engagere med tilbud der er personaliseret, baseret på vores tidligere engagement. 59% mener at personaliserede annoncer, website og emails har indflydelse på deres købsadfærd og 77% har valgt et produkt/service som direkte konsekvens heraf. Med andre (vi) forbrugere forventer at brands og virksomheder kender dem og ikke skyder med spredehagl på tværs af kanalerne.

Når brugeren bevæger sig på tværs af kunderejsen, kan I reagere og eksempelvis internt handle på den opdaterede viden om brugeren. Eksempelvis kan salg få besked om at et prospect nu er blevet til et lead. Er I en e-handelsvirksomhed er det muligt at påbegynde diverse flows – eksempelvis et opsalgs-flow, win-back-flow, retention-flow baseret inaktivitet, abandon-basket-flows eller drive2store flows.

Marketing automation er både effektivt både i B2B og B2C sammenhæng.

I B2B benyttes marketing automation typisk til lead-håndtering og lead nurturing i samspil med et CRM. Enten via en integration eller indbygget i marketing-automation-systemet.

I B2C sammenhæng ser vi typisk to brugsscenarier:

  1. Marketing automation benyttes i en email-marketing kontekst, hvor der arbejdes med relevante email-marketing-flows med relevante ”nyhedsbreve” på tværs af kunderejsen der indeholder en kombination af personaliserede elementer, segmenteret indhold og all-to-all content.
  2. Marketing automation bruges til profilering og omni-channel setups, hvor data fra flere forskellige kilder samles i ét system og brugerens også samles i én samlet profil – et form for single customer view. Her er det så muligt at automatisere kommunikation og handlinger i flere forskellige kanaler herunder email, sms, website, annoncer, in-store, kassesystemer, dashboards og meget.

Vores marketing automation framework tager jer hele vejen og lidt til

Vores arbejde med marketing automation for vores kunder tager typisk udgangspunkt i vores marketing automation proces og framework, som består af henholdvis 6. og 5 områder der typisk skal behandles for at mest mulig succes med et marketing automation setup. Vores proces beskriver vores tilgang til arbejdet i på overordnet niveau.

Marketing automation proces

Herudover er vores framework en detaljeret opskrift/plan for hvordan et effektivt marketing automation setup skal eksekveres fra data-analyse, til teknisk fundament, content, onsite automatiseringer og endeligt off-site automatiseringer.

Marketing automation framework

Som udgangspunkt starter vi med at se nærmere på jeres data og kortlægge det datasæt der senere skal benyttes til at bygge de forskellige automations. I visse tilfælde skal der bruges yderligere data, så det samlede data skal struktureres så det kan benyttes i et marketing automation software.

Vi analyserer så på den strukturerede data og identificerer mønstre, adfærd og segmenter, som leder til relevante automatisering for jer. Herefter udvælger vi de automatiseringer der skaber mest værdi og beskriver hvordan de skal fungere via user stories og flow-arkitektur. Samtidigt tager vi naturligvis hensyn til det system og den teknologi der skal bruges til automatiseringen.

Skal der et nyt system på banen, skal der laves integrationer eller kan vi benytte jeres eksisterende setup. Afslutningsvis konstruere vi se forskellige automations og flows. I kan vælge om vi skal bygge hele setuppet inklusiv content, grafik og opsætning eller selv påtage jer noget af opgaven.

Marketing automation og e-mail-marketing går typisk hånd i hånd

Når vi arbejder med marketing automation, arbejder vi også ofte med e-mail-marketing. Heriblandt med udarbejdelsen af komplette email-marketing strategier, rådgivning om optimering af eksisterende indsats, permission-rekruttering og opkvalificering af data til yderligere segmentering. De fleste virksomheder er allerede i gang med en email-marketing indsats og ønsker at kickstarte indsatsen yderligere.

Vi er dedikerede eksperter i email-marketing og alt efter jeres nuværende niveau, udarbejder vi en klar plan i fællesskab og dykker ofte også ned i jeres eksisterende data, software og opsætter naturligvis nogle mål vi sammen stræber efter. Det kan være flere leads, øget salg, flere permissions, retention, winback eller generelt bedre performance i jeres eksisterende setup.

Ofte arbejder vi også med personalisering og segmentering. Det kan være personalisering af indhold via jeres eksisterende data på brugeren, men også kan være integration af en personaliseringsplatform, som gør det muligt automatisk at indføre produkter og indhold baseret på predictive recommandations og brugerens adfærd.

Vi har igennem de seneste 15 år hjulpet en lang række ambitiøse virksomheder med at rykke deres marketing automation og email-marketing indsats til næste niveau og derfor er vi også specialiseret i førende software heriblandt. Apsis, Hubspot, Salesforce, Agillic, Emarsys, Active Campaign, Mailchimp, Intercom og Campaign Monitor.

Ønsker i at være mere ambitiøse mere jeres marketing automation indsats eller etableret et nyt marketing automation setup der understøtter jeres forretning, så kontakt os på kontakt@kynetic.dk eller telefon 7875 0070 for en uforpligtende snak..

 

Nyeste virksomheder der har valgt KYNETIC

Brug for hjælp til jeres forretning?

Vi kan også hjælpe jer med

Digital Strategi

Vi laver både 360 graders digitale strategier og separate kanalstrategier med fokus på målbar vækst via indsigt i kunderejser, forbrugeradfærd og realistiske roadmaps.

Analyse og indsigt

Vores analytics-team kombiner webanalyse med business intelligence og predictive analytics for at give netop den indsigt, der sikrer, at der kan skabes de bedste resultater.

SEO

Vores omfattende SEO-framework sikrer dig øget synlighed og øget trafik fra Google og Bing. Frameworket består af 5 essentielle områder i en forretningskritisk SEO-indsats.

SEM

Med vores SEM-framework og best-in-class annonceringsværktøjer skaber vi klare målbare resultater på tværs af brancher med intelligent annoncering i Google Adwords, Google shopping, Bing Ads og retargeting.

Digitalt medieindryk & Display

Vi arbejder både top-funnel med at øge brand/produktkendskab og low-funnel med fokus på konverteringer. Vi arbejder med display-annoncering (RTB), dynamisk banner-udvikling, Youtube, native-ads, video-prerolls, in-app-ads og remarketing-setups.

Email & Automation

Med dyb specialisering i email-marketing og marketing-automation lige fra rekruttering og automatiske flows til data-management, inbound-marketing og multi-channel marketing automation setups, skaber vi relevans, leads og forretning på tværs af kunderejsen.

Sociale Medier

Vi skaber salg, leads, øget kendskabsgrad og forbrugerindsigt via de sociale medier. Vi er bl.a. specialiseret i avanceret annoncering på Facebook og retargeting, Instagram ads, Linkedin og Snapchat.

CRO

Med fokus på øget omsætning, engagement og optimale brugeroplevelser, arbejder vi med at forbedre forbrugerens digitale oplevelser igennem UX-optimeringer, splittest, personalisering og analyser, som leder til mere salg og øget loyalitet. 

Content Marketing

Content er typisk en essentiel del af en digital marketing strategi. Vi hjælper med, ved brug af data og indsigt, at skabe og distribuere content til de rette brugere/segmenter, på det rette sted, den rette tid og i den rette kontekst. 

Growth Hacking

Growth hacking handler om at tænke kreativt med data og skabe eksplosiv vækst. Vi kombinerer kreativitet med digital marketing virkemidler til at få dit produkt, app eller service ud til flere og ultimativt vækste jeres forretning hurtigere.

Amazon & Affiliate

Vi hjælper med at afsætte og markedsføre jeres varer i eksterne salgskanaler såsom Amazon, affiliate-websites og markedspladser. Typisk med fokus på højest mulig ROI.

Strategi & Sparring

Med udgangspunkt i vores viden, erfaringer og teknologier, yder vi løbende rådgivning til virksomheder, der ønsker sparring om deres digitale indsats, muligheder og udfordringer fra førende specialister.