Bliv en del af KYNETIC – se vores ledige stillinger her

Marketing automation

Marketing automation der flytter forretning

Skab √łget loyalitet, mindre st√łj, t√¶ttere kunderelationer og √łget salg med effektiv 360 graders marketing automation p√• tv√¶rs af kanaler. Fra email flows og sms til komplette omni-channel l√łsninger.

Omdan data til flere leads og √łget salg, med den bedste teknologi
Bearbejd kunderejser til flere konverteringer, mere kundeloyalitet og lavere churn
Ingen siloer, fuld transparens, h√łjere relevans, mindre st√łj og st√łrre afkast
Hvad arbejder vi med

Effektiv marketing automation

Marketing automation er langt mere end at sende et nyhedsbrev og ops√¶tte et velkomst-flow. Med marketing automation er det muligt at underst√łtte flere led af kunderejsen og dermed v√¶re relevant og servicere p√• det helt rigtige tidspunkt, i den helt rette kontekst og til de helt rette personer.

Den √•benlyse fordel med intelligent marketing automation er at det g√łr muligt for jeres marketing-afdeling at indsamle data p√• jeres brugere, berige disse data over tid og kommunikere med selvsammen pr√¶cist og personligt. 78% af os forbrugere vil kun engagere med tilbud der er personaliseret, baseret p√• deres tidligere engagement. 59% mener at personaliserede annoncer, website og emails har indflydelse p√• deres k√łbsadf√¶rd og 77% har valgt et produkt/service som direkte konsekvens heraf.

Forbrugere forventer at brands og virksomheder kender dem og ikke skyder med spredehagl på tværs af kanalerne.

Ofte er det muligt at samle jeres data til flere relevante segmenter, adfærdsgrupper og clusters. Det giver et udgangspunktet for at igangsætte automatiske marketing flows på tværs af kanaler såsom Google Ads, Facebook Ads, email-marketing, displayannoncer, jeres website, sms og meget mere. Alt sammen styret af data fra enten jeres CRM, en data-management-, customer management- eller marketing automation platform.

 

For flere kunder arbejder vi i dag med en single-customer-view strategi. Med en data-centralisering samler vi al data på én bruger på tværs af kanaler, som kan behandles og segmenteres. Hvorfor vi endeligt kan engagere med hyper-relevant kommunikation ud i de enkelte kanal, til de relevante brugere.

 

Kort sagt skaber vi en marketing automation hub, der går ud over en klassisk email-marketing liste. Det giver mulighed for at arbejde med dynamisk segmentering, splittests og predictive indholdspersonalisering. Det er eksempelvis annoncer, nyhedsbrevs-elementer eller website elementer, der skræddersyes efter adfærd ved brug af machine learning.

 

En disciplin i marketing automation er flows. Med et flow planl√¶gges content der f√łlger adf√¶rden i en kunderejse. I et flows kan leads beriges og jeres salgs-afdeling kan baseret p√• data, vurdere hvor k√łbsparate et lead er. Du kan l√¶se mere om flows under email marketing.

Typiske flows vi arbejder med:
Opsalgs flows

Teknikker der f√łrer til mersalg, n√•r kunden er ved at checke ud¬†

Winback flows

Genvind kunder der tidligere har har interageret med din virksomhed, men som har afbrudt deres adfærd

Retention flow

Tiltag der bibeholder din kundegruppe og sikrer minimal inaktivitet fra dem

Abandon basket flows

Flows til ebutikker, hvor der igangsættes et flows hvis en kunde forlader deres kurv

Drive2store flows

Strategier der har til formål at få kunder ned i fysiske butikker

Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC

Vi er anerkendt af nationale og internationale kunder for vores digitale marketing. Vores ekspertise indenfor marketing automation har resulteret i utallige vækstcases.

Hvordan arbejder vi med

Marketing Automation i B2B & B2C

Marketing automation er en digital marketing disciplin, der er relevant i både B2B og B2C sammenhænge. Det simplificerer håndteringen af leads og kan for mange virksomheder, have stor effekt på kendskabet til deres brand, kundeloyaliteten og churn raten.

I B2B benyttes marketing automation typisk til lead-håndtering og lead nurturing i samspil med et CRM. Enten via en integration eller indbygget i marketing-automation-systemet. Håndteringen af leads og kvalificeringen af dem kan simplificeres og effektiviseres med en marketing automation tilgang.

 

Vi har igennem de seneste 15 √•r hjulpet en lang r√¶kke ambiti√łse virksomheder med at rykke deres marketing automation og email-marketing indsats til n√¶ste niveau og derfor er vi ogs√• specialiseret i f√łrende software heriblandt. Apsis, Hubspot, Salesforce, Agillic, Emarsys, Active Campaign, Mailchimp, Intercom og Campaign Monitor.

I B2C er marketing automation en vigtig arbejdsopgave, hvis kvalitet har stor indflydelse p√• bundlinjen. Oftest er det i sammenh√¶ng med en omni-channel strategi, hvor virksomheden aktiv s√łger mere synlighed og engagement p√• tv√¶rs af kanaler.

I B2C sammenhæng ser vi typisk to brugsscenarier:

En email marketing kontekst

Marketing automation benyttes i en email-marketing kontekst, hvor der arbejdes med relevante email-marketing-flows. Det er konkret ‚ÄĚnyhedsbreve‚ÄĚ p√• tv√¶rs af kunderejsen, der indeholder en kombination af personaliserede elementer, segmenteret indhold og all-to-all content.

Profilering af kunder til et omni-channel setup

Marketing automation bruges til profilering og omni-channel setups, hvor data fra flere forskellige kilder samles i √©t system. Her kan brugeres ses fra et single customer view, da alt om brugeren er samlet √©t sted. Det g√łr det herefter muligt at automatisere kommunikation og handlinger i flere forskellige kanaler herunder email, sms, website, annoncer, in-store, kassesystemer, dashboards og meget.

Vores typiske proces

Processer og framework der giver solid succes

Vores marketing automation framework tager jer hele vejen - og lidt til. Med udgangspunkt i jeres data kan vi l√łfte jeres forretning til nye h√łjder, med implementering og optimering af jeres marketing automation setup. Vores proces er en overordnet tilgang, som vi tilpasser til jeres m√•ls√¶tninger, branche og kunderejse.

Vores arbejde med marketing automation for vores kunder tager typisk udgangspunkt i vores marketing automation proces og framework. For at opnå mest mulig succes består processen af 5-6 områder, afhængig af virksomheden. Vores proces nedenfor beskriver overordnet vores tilgang til hvert område.

Vores overordnede proces:
Map data

Tracke, indsamle og kortl√¶gge n√łdvendig data

Analyze

Analysere data for identificering af m√łnstre, adf√¶rd og segmenter

Structure

Strukturere data til efterf√łlgende brug

Build

Konstruktion af de forskellige automations og flows

Technology

Identificering af det n√łdvendige software

Engineer

Udtænke user stories og arkitekturen for de mest relevante automations

Som udgangspunkt starter vi med at se nærmere på jeres data og kortlægge det datasæt der senere skal benyttes til at bygge de forskellige automations. I visse tilfælde skal der bruges yderligere data, så det samlede data skal struktureres så det kan benyttes i et marketing automation software.

 

Vi analyserer p√• den strukturerede data og identificerer m√łnstre, adf√¶rd og segmenter, som leder til relevante automatisering for jer. Herefter udv√¶lger vi de automatiseringer der skaber mest v√¶rdi og beskriver hvordan de skal fungere via user stories og flow-arkitektur. Samtidigt tager vi naturligvis hensyn til det system og den teknologi der skal bruges til automatiseringen.

Vi benytter jeres eksisterende setup til n√łdvendige arbejde, medmindre det er n√łdvendigt at skifte til et bedre system. Da laver vi selvf√łlgelig de n√łdvendige integrationer det kr√¶ver.
Afslutningsvis konstruere vi forskellige automations og flows. I kan vælge om vi skal bygge hele setuppet inklusiv content, grafik og opsætning eller selv påtage jer noget af opgaven.

 

I vores framework har vi detaljeret beskrevet en plan for hvordan vi leverer en effektivt marketing automation setup. I planen er beskrevet vores tilgang til alt fra data-analyse, teknisk fundament, content, onsite automatiseringer og endelig off-site automatiseringer.

Indsigter i

Software, strategier og rådgivning til email marketing

Marketing automation og e-mail-marketing g√•r typisk h√•nd i h√•nd. Vi r√•dgiver og udarbejder komplette email marketing strategier, der bidrager til flere leads, st√łrre kundeloyalitet og mere effektiv brug af email marketing softwares.

N√•r vi arbejder med marketing automation, arbejder vi ogs√• ofte med e-mail-marketing. Heriblandt med udarbejdelsen af komplette email-marketing strategier, r√•dgivning om optimering af eksisterende indsats, permission-rekruttering og opkvalificering af data til yderligere segmentering. De fleste virksomheder er allerede i gang med en email-marketing indsats og √łnsker at kickstarte indsatsen yderligere.

 

Vi er dedikerede eksperter i email-marketing og alt efter jeres nuv√¶rende niveau, udarbejder vi en klar plan i f√¶llesskab. Vi dykker ned i jeres eksisterende data, software og ops√¶tter m√•l vi sammen str√¶ber efter. Det kan v√¶re flere leads, √łget salg, flere permissions, retention, winback eller generelt bedre performance i jeres eksisterende setup.

Personalisering og segmentering er ofte funktioner vi assisterer vores kunder i. Det kan v√¶re personalisering af indhold via jeres eksisterende data p√• brugeren eller en integration af en personaliseringsplatform, der muligg√łr automatisering af indf√łrelsen af produkter og indhold, baseret p√• predictive anbefalinger og/eller brugerens adf√¶rd.

Du kan læse mere om vores erfaringer inden for email marketing her.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Tommy Arildslund

CTO, Partner & Senior Digital Consultant

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing indsats

Vi g√łr brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde vores kunder tv√¶rs af brancher.

Hvem er vi for

Vi er ikke et perfekt match for alle

Et perfekt match

Her matcher vores tilgange, teknologi-brug og fokus med jer

  • √ėnsker at arbejde markedsledende med digital markedsf√łring
  • Er typisk en Ecommercer, B2B-virksomhed eller retailer
  • Er ambiti√łs og investerer i jeres brand
  • √ėnsker et grundigt setup til jeres digital marketing kanaler
  • Digital er eller skal v√¶re en forretningskritisk afs√¶tningskanal
  • √ėnsker et langvarigt og t√¶t samarbejde
  • √ėnsker at arbejde med de dygtigste specialister i branchen
  • Ikke et godt match

    Typiske kendetegn på at vi ikke er et godt match

  • Vil have de billigste eller pakkel√łsninger
  • √ėnsker ikke at arbejde data-drevet
  • √ėnsker en leverand√łr fremfor en samarbejdspartner
  • √ėnsker ikke et fast kontinuerligt samarbejde
  • Investerer ikke i sit brand
  • Ser er ikke vigtigheden i grundigheden og detaljerne
  • Et urealistisk budget til jeres m√•ls√¶tninger