Online markedsføring
Online markedsføring med data, automation og AI
Som Nordens eneste digital marketing performance bureau accelereret af data, automation og AI, hjælper vi ambitiøse virksomheder og organisationer med at vinde deres brancher og få det maksimale ud af deres digital marketing budgetter.
vores tilgang til
Online markedsføring
Intelligent online markedsføring og online annoncering der skaber resultater
Med mere end 15 års erfaring med online markedsføring fra mere end 100 af landets største og mest ambitiøse virksomheder, har vi udviklet vores egne digitale marketing frameworks og online marketing blueprint. Vores blueprint er baseret på digital marketing tragten og et strategisk afsæt i kunderejsen, hvilket nedbryder kanal-siloer og på mest effektive vis sikrer en gnidningsfri online markedsføring på tværs af kanaler.
Kontakt os i dag, hvis du gerne vil høre nærmere om vores online marketing frameworks og hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed med at vinde jeres branche.
Effektiv online markedsføring er ikke bare SEO, Google Ads og Facebook
De fleste der arbejder med online markedsføring arbejder med SEO, Google Ads og Facebook Ads. Det de fleste ikke gør, er at kombinere indsatsen i én samlet strategi. Jeres potentielle kunder tænker dog ikke i kanaler og bevæger sig konstant på tværs af kanaler og enheder, hvorfor der er markante resultater at hente.
Et online marketing blueprint der understøtter hele tragten
Herunder ser du vores online marketing blueprint, som både indeholder pull markedsføring og push markedsføring eller det nogen kalder paid, owned og earned media. Med andre alt lige fra SEO til online annoncering.
Vores online marketing blueprint dækker alt arbejde med digital markedsføring og er en systematisk oversigt over hvad der giver mening i de forskellige faser af marketingtragten. Derfor er blueprintet indelt i 4 hovedområder.
- Upper Funnel, som er her I skaber opmærksomheden omkring jeres brand.
- Mid-funnel, hvor I kobler den tidligere opmærksomhed med jeres USP’er og produkter.
- Lower-funnel, hvor I høster efterspørgslen og konverter den kunder
- Retention, hvor I arbejder med at fastholde kunder og skabe opsalg og mersalg
Få mere ud af online markedsføring med data, automation og AI
Automatisering og kunstig intelligens er den 3. digitale bølge efter computeren og dernæst internettet. Det vil få markant indflydelse på stort set alle brancher og adskille vindere fra tabere. McKinsey har i et dybdegående studie kortlagt brancher, og påpeger at netop i markedsføring-regi er potientialet allerstørst. Vores data, viser at en online marketing strategi eller sågar bare eksekvering af online annoncering, der aktivt fokuserer på brugen af automatisering og machine learning (AI) typisk er 20-40%. Med andre ord 20-40% højere afkast på sit marketing budget.
Samtidig hjælper det Jer med at være være mindre støjende og skabe mere relevant online marketing, som ved hjælp af data i højere grad individualiserer budskaber til den enkelte. Det skaber både bedre resultater, men også et stærkere bånd mellem jer og jeres kunder. Antallet af touch points i forbrugerens kunderejser fra inspiration til kunde, er fordoblet de sidste 10 år og over 80% af alle kunderejser er domineret af online research.
På den anden side har selvsamme forbrugere, altså dig og mig, stærkt stigende krav til hvordan vi kommunikeres til. 78% vil kun engagere med tilbud der er personaliseret baseret på deres tidligere engagement. 59% mener at personaliserede annoncer, website og emails har indflydelse på deres købsadfærd og 77% har valgt et produkt/service som direkte konsekvens heraf. Med andre forbrugeren forventer at brands og virksomheder kender dem og ikke skyder med spredehagl på tværs af kanalerne.
Som landets eneste og førende digital marketing performance bureau med særligt fokus på online markesføring boostet af data, automation og AI, arbejder vi koncentreret med vores kunder omkring at både gøre deres online marketing og online annoncering mere relevant og mere effektivt. Ofte oplever vi markant mere effektivitet for samme budgetter i form af lavere CPA’s og højere ROI, men oplever også en mere bæredygtig vækst der udgangspunkt i data og reel viden fremfor mavefornemmelser.