Google Ads

Som et af landets førende digitale bureauer, hjælper vi virksomheder med at vækste deres forretning gennem intelligent annoncering i søgemaskinerne. Ved at matche potentielle kunders efterspørgsel med relevant annoncering, løfter vi potentialet og øger ROI med Google Ads.

Specialister i Google Ads med fokus på AI, maskinlæring og vigtigst af alt vores kunders ROI

Vi arbejder altid med jeres ROI for øje, og for at sikre jer de bedste resultater benytter vi de nyest muligheder i Google Ads. Her bestræber vi os på at udnytte værktøjerne i smartbidding og Googles algoritmer for at sikre, at netop dine annoncer vises til brugeren i købsøjeblikket. 

Vi betragter os selv som thought leaders inden for digital marketing og selvfølgelig også inden for Google Ads, som udgør langt den største del af PPC i Danmark og globalt. Som thought leader bestræber vi os på at arbejde ud fra følgende retningslinjer omkring Google Ads:

• Et fuldt automatiseret setup med smartbidding.

• En datadrevet attributions-model, hvis det er muligt – ellers som minimum en tilpasset standard tilskrivning, der tager højde for hele kunderejsen.

• Vi anbefaler altid et budget, der er baseret på resultaterne og ikke på ”hvad vi plejer” at spende.

• I vores setup skelner vi mellem produkter og kampagner med forskellige livstidsværdier (CLV).

• Vi bidrager til udviklingen af vores kunders forretning baseret på vores indsigter i markedet, der bygger på data og tendenser i søgeadfærden.

• Vi sigter altid på at ramme balancen mellem et bredt setup, der giver jer 100% udbytte, men samtidig reducerer støjen som “ikke målrettet”-annoncering skaber.

Kontakts os for at høre nærmere om, hvordan vi skaber maksimalt afkast på jeres Google-annoncering.

Vidste du at:

Store dele af de fleste virksomheders ad spend bliver brugt på irrelevante søgninger. Det er en af vores vigtigste opgaver at undgå hos KYNETIC.

Derfor har vi en tæt dialog med vores kunder, eksempelvis omkring målsætninger og roadmaps. Vi strukturerer vores setup udfra denne samtale, og med brugen af smartbidding øger vi relevansen i annoncerne. På den måde undgår vi den forstyrrende støj, som mange oplever i digital annoncering.

Med brugen af smartbidding har vi øget omsætningen hos flere kunder med mellem 20-30%, mens vi har bibeholdt samme spend i perioden. For at kunne benytte Googles algoritmer bedst muligt arbejder vi altid med relevante micro- og makrokonverteringer, som feeder Google med den nødvendige data for at performe optimalt. Udover dette spiller målgrupper også en væsentlig rolle i smartbidding-strategierne. Det gælder både remarketing og in-market målgrupper, der giver Google indsigt i, hvilke søgninger der er ekstra relevante for vores kunder.

Google Ads

KYNETIC arbejder datadrevet med Google Ads for både danske og udenlandske virksomheder. Vi har stor erfaring med både B2B og B2C virksomheder, og  vi ved derfor, hvordan Google Ads kan spille en afgørende rolle i hele beslutningsprocessen for jeres kunder – lige fra top til lower funnel. 

Helt lavpraktisk er Google Ads et auktionsværktøj, hvor vi byder på Googles annonceplaceringer. Betalingen til Google fungerer sådan, at vi giver en variabel pris pr. klik – og opgaven er så at finde balancen mellem prisen, vi betaler og kundens købsintentioner. 

Generelt kan man opdele alle typer af e-com-søgninger i seks kategorier med forskellige købshensigter. Jo højere købshensigt, jo mere vil vi betale for, at det er netop jeres annonce, som kunden klikker på. 

De seks kategorier er som følgende:

Når vi ved, hvilken intention en søgning har, kan vi bestemme, hvor vigtig søgningen er for vores kunder.  Herefter starter den faktiske auktion med alle dem, som gerne vil annoncere på det givne søgeord. 

Der er som udgangspunkt to parametre, der afgør, hvem der vinder den enkelte auktion og dermed bliver vist blandt de fire øverste annoncer på Google. 

De afgørende parametre er:

  • Buddets størrelse.
  • Relevans i forhold til søgningen.

Det betyder rent praktisk, at Google vurderer, hvor relevant vores annonce og landingside er i forhold til den faktiske søgning. Dette giver en ”qualityscore”, som ligger mellem 1-10. 

Ens qualityscore ganges nu med buddet, og derved får man sin faktiske ad rank. Hvis vi eksempelvis byder 5 kroner med en qualityscore på 9, vil vores ad rank være 45. Så selvom vi kun byder 5 kroner, vil vi kunne vinde auktionen med en konkurrent, der byder op til 44 kroner, hvis deres qualityscore er 1 (ad rank på 44). 

Af den grund er det utrolig vigtigt, at man som virksomhed har landingsider, der matcher ens udbud af services eller produkter. Netop derfor sparrer vi altid med vores kunder omkring opbygningen af deres site, og vi sørger for, at strukturen matcher deres udbud. Det er ikke en konkret del af arbejdet med Google Ads, men det er en del af et godt og rentabelt samarbejde, og det øger ROI markant. 

Hos Kynetic arbejder vi med følgende model, når vi snakker med vores kunder omkring, hvad der har betydning for ROI:

 

Vi ser det som vores opgave at rådgive omkring alle fire områder af denne model. På den måde giver vi vores kunder de bedste resultater og sikrer, at samarbejdet bærer frugt. 

Hvad bringer morgendagen for Google Ads?

Kigger vi frem i tiden, er der én dominerende tendens indenfor Google Ads. Det er, at AI og maskinlæring spiller en stadig større rolle. Derfor har vi hos KYNETIC allerede nu stort fokus på at udnytte denne del af Google Ads – og de fordele, det giver vores kunder, er signifikante. 

Ved brug af smartbidding udvider vi vores købstragt og rammer de kunder, der umiddelbart ikke ville passe ind i et manuelt SKAG-setup. Derudover foregår hver enkelt budgivning i realtime. Det giver os et bedre grundlag til at vurdere, hvor sandsynligt det er, at den besøgende vil fortage et køb eller en handling, som vi betragter som en konvertering. 

Google forandrer hele tiden rammerne for Google Ads, og derfor prioriterer vi altid at være 100% opdaterede, så vi kan give vores kunder et next level-setup og de bedst mulige resultater.

Hvis du kan identificere dig med vores tilgang til Google Ads, tager vi altid gerne en uforpligtende snak.

 

 

Nyeste virksomheder der har valgt KYNETIC

Brug for hjælp til jeres forretning?

Vi kan også hjælpe jer med

Digital Strategi

Vi laver både 360 graders digitale strategier og separate kanalstrategier med fokus på målbar vækst via indsigt i kunderejser, forbrugeradfærd og realistiske roadmaps.

Analyse og indsigt

Vores analytics-team kombiner webanalyse med business intelligence og predictive analytics for at give netop den indsigt, der sikrer, at der kan skabes de bedste resultater.

SEO

Vores omfattende SEO-framework sikrer dig øget synlighed og øget trafik fra Google og Bing. Frameworket består af 5 essentielle områder i en forretningskritisk SEO-indsats.

SEM

Med vores SEM-framework og best-in-class annonceringsværktøjer skaber vi klare målbare resultater på tværs af brancher med intelligent annoncering i Google Adwords, Google shopping, Bing Ads og retargeting.

Digitalt medieindryk & Display

Vi arbejder både top-funnel med at øge brand/produktkendskab og low-funnel med fokus på konverteringer. Vi arbejder med display-annoncering (RTB), dynamisk banner-udvikling, Youtube, native-ads, video-prerolls, in-app-ads og remarketing-setups.

Email & Automation

Med dyb specialisering i email-marketing og marketing-automation lige fra rekruttering og automatiske flows til data-management, inbound-marketing og multi-channel marketing automation setups, skaber vi relevans, leads og forretning på tværs af kunderejsen.

Sociale Medier

Vi skaber salg, leads, øget kendskabsgrad og forbrugerindsigt via de sociale medier. Vi er bl.a. specialiseret i avanceret annoncering på Facebook og retargeting, Instagram ads, Linkedin og Snapchat.

CRO

Med fokus på øget omsætning, engagement og optimale brugeroplevelser, arbejder vi med at forbedre forbrugerens digitale oplevelser igennem UX-optimeringer, splittest, personalisering og analyser, som leder til mere salg og øget loyalitet. 

Content Marketing

Content er typisk en essentiel del af en digital marketing strategi. Vi hjælper med, ved brug af data og indsigt, at skabe og distribuere content til de rette brugere/segmenter, på det rette sted, den rette tid og i den rette kontekst. 

Growth Hacking

Growth hacking handler om at tænke kreativt med data og skabe eksplosiv vækst. Vi kombinerer kreativitet med digital marketing virkemidler til at få dit produkt, app eller service ud til flere og ultimativt vækste jeres forretning hurtigere.

Amazon & Affiliate

Vi hjælper med at afsætte og markedsføre jeres varer i eksterne salgskanaler såsom Amazon, affiliate-websites og markedspladser. Typisk med fokus på højest mulig ROI.

Strategi & Sparring

Med udgangspunkt i vores viden, erfaringer og teknologier, yder vi løbende rådgivning til virksomheder, der ønsker sparring om deres digitale indsats, muligheder og udfordringer fra førende specialister.