Analyse og indsigt

Vi omsætter data til viden og indsigt, der skaber vækst.
Med data-analyse af en kombination af jeres data, eksterne data og kunstig intelligens, identificerer vi nye segmenter, kortlægger forbrugeradfærd og finder optimeringstiltag i de vigtigste kanaler.  

Services > Analyse og indsigt

Fra data-analyse, web-analyse og business intelligence til vækst

Data-drevne virksomheder performer gennemsnitlig tre gange bedre end ikke-data-drevne virksomheder, og +70% af topledere fra højt-performende virksomheder, ser data-analyse som vigtigt.

Og reelt set, har jeres virksomhed eller organisation sikkert tusindvis eller millionvis af data tilgængelige, som i en kombination med eksterne data, kan bruges til, at løfte en marketingindsats til nye højder. Det er naturligvis også en af de største udfordringer, da de mange data kan gøre analyser tidskrævende, og ofte er det komplekst at samle data på tværs af kanaler. 

Ikke nødvendigvis. Vi hjælper virksomheder med, at få styr på deres data, øge deres indsigt og omsætte dem til optimeringstiltag.

 

Vi omsætter data til beslutninger

Igennem dataanalyse, webanalyse og analyse via kunstig intelligens skaber vi øget indsigt, øget opmærksomhed og kortlægger optimeringsindsatser. Ofte tager vi udgangspunkt i eksisterende data og kombinere det med vores analyser og viden, som udmunder i konkrete optimeringstiltag på tværs af de forskellige digital marketing indsatsområder. Andre gange analyserer vi på data i en enkelt kanal, eller belyser et område som står uklart

Google analyse, webanalyse, markedsanalyse, målgruppeanalyse, og meget mere
I arbejdet med digital markedsføring og digital synlighed, er der flere forskellige indsigter der kan give høj værdi. Eksempelvis vil en Google analyse både indeholde en efterspørgselsanalyse (søgeordsanalyse), konkurrentanalyse, teknisk analyse, onpage analyse og linksanalyse, som tilsammen bruges til en effektiv SEO-strategi.

Et andet eksempelvis er en målgruppeanalyse eller segmentanalyse, hvor vi kortlægger hvilke segmenter der er interessante for jeres virksomhed, brand eller institution, og hvordan i bør arbejde med de forskellige segmenter i jeres markedsføring.

Uanfægtet hvilken virksomhed vi arbejder med, arbejder vi også altid med attribution modeling. I dag er sidste klik (inden køb eller konvertering) ikke viden som reelt set kan bruges til meget. I stedet dykker vi ned i vejen til købet og hvordan de forskellige kanaler bidrager frem til et salg, konvertering eller et micro moment. Ofte opsætter vi forskellige unikke attributions modeller, som benyttes i forskellige kontekster.

Som data-drevne har vi en klar holdning til brugen af data og ofte er vi også med til at prioritere hvor analyseindsatsen giver mening. Det vigtigste i vores optik er det forventede output af analysen og hvad resultatet skal bruges til. Vores insight-specialister hjælper eksempelvis kunder følgende områder:

  • Analyse af digital adfærd
  • Kortlægning af segmenter
  • Indsigt I købsadfærd
  • Business intelligence
  • Opsætning af data-feeds
  • Implementering af Schema.org structured dataV
  • Opsætning af attribution modeling
  • Implementering af profilerings-projekter – single customer view og omni-channel systemer
  • Opsætning af datavisualisering og dashboards
  • Big data analyser
  • Small-data analyser
  • Opsætning af korrekt tracking og mål-tracking
  • Analyse af retention og churn
  • NPS, kundeloyalitet og brandkendskabs-analyser
  • Forecasting af trafik, effecter, resultater mm.
  • Udarbejdelse af e-handelsbudgetter
  • Udarbejdelse af businesscases
  • Heatmap analyser
  • Surveys og brugerundersøgelse
  • Brugertest
  • Splittesting
  • Markedsresearch
  • Opsætning af tracking software inkl. Google Analytics, Google Tag Manager mv.

En klar proces for data- og webanalyse
Når vi arbejder med analyse og indsigt, benytter vi en proces bestående af 8 trin:

  1. Objective
    Vi beskriver hvad formålet er med dataindsamlingen og hvad den skal bruges til

  2. Tools and technology
    Vi identificerer de værktøjer vi skal bruge

  3. Measure
    Vi påbegynder data-indsamlingen

  4. Structure
    Vi strukturerer de indsamlede data, så vi kan begynde analysen

  5. Analyze
    Vi analyserer på dataene med relevant software.

  6. Document
    Vi dokumenterer vores findings

  7. Optimize
    Kunden eller vi begynder optimeringsarbejdet på baggrund af de dokumenterede findings

  8. Harvest
    Resultaterne af optimeringsarbejdet høstes og datene herfor opsamles til videre brug

Kunstig intelligens kan gøre forskellen

Når der arbejdes med data-behandling bruges ofte forskellige software til behandling af de forskellige data. I webanalyse-sammenhæng er det ofte Google Analytics, i SEO-sammenhæng benytter vi SemRush og SearchMetrics, til profilering benytter vi blandt andet Apsis profile cloud og til BI bruger vi blandt IBM Watson Analytics.


Vi arbejder med dataene til 2 forskellige scenarier:

  1. scenarie er at aflæse dataene fra et system eller database. Her gør vi brug af førende software og teknologi på tværs af kanaler, som alle har indbygget kunstig intelligens og hjælper os med at optimere, målrette og identificere mere effektivt. Det vil sige vi minimerer manuelt arbejde og mange manuelle del-analyser, da vi kan finde frem til svarene hurtigere.

  2. scenarie er at kunne omsætte dataene til viden, optimeringer eller automatiseringer os af kunstig intelligens. Skal vi analysere data, har kunstig intelligens den fordel at det ikke er biased ligesom vi mennesker, hvilket er af en af de største fejl i klassisk BI – vi søger et svar og leder efter data der kan bekræfte/afkræfte vores svar. Med kunstig intelligens lader vi omfattende computerkraft behandle de mange data og opstille de identificere mønstre for os, hvilket giver en dybere og mere sandfærdig indsigt.
    Fælles for begge områder er at vi kombinerer jeres data med kunstig intelligens, som både øger indsigten, men også sparer tid i processen.

Ønsker i at høre nærmere om hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed med at øge jeres indsigt, analysere jeres data eller samle data på tværs af kanaler, så kontakt os på kontakt@kynetic.dk eller telefon 7875 0070 for en uforpligtende snak.

Alle spørgsmål er naturligvis også velkomne og vi forsøger så vidt muligt at besvare alle henvendelse

 

Services

Tilmeld dig KYNETIC Insight og hold dig opdateret på digitale trends, analyser og brugbare guides til jeres digitale vækst.

  • Vi er drevet af kunstig intelligens Verdens første og førende digital marketing bureau drevet af kunstig intelligens
  • Dyb viden og indgående erfaring +15 års erfaring med digital marketing og intelligent online annoncering
  • Vi skaber fremtidens digitale vindere +100 cases med 5-10X vækst af forretningskritiske KPI’er
  • Førende digital marketing konsulenthus Skandinaviens førende digital marketing eksperter

Brug for hjælp til jeres forretning?

Vi kan også hjælpe jer med

Digital Strategi

Vi laver både 360 graders digitale strategier og separate kanalstrategier med fokus på målbar vækst via indsigt i kunderejser, forbrugeradfærd og realistiske roadmaps.

Analyse og indsigt

Vores analytics-team kombiner webanalyse med business intelligence og predictice analytics for at give netop den indsigt, der sikrer at der kan skabes de bedste resultater.

SEO

Vores omfattende SEO-framework sikrer dig øget synlighed og øget trafik fra Google og Bing. Frameworket består af 5 essentielle områder i en forretningskritisk SEO-indsats.

SEM

Med vores SEM-framework og best-in-class annonceringsværktøjer, skaber vi klare målbare resultater på tværs af brancher med intelligent annoncering i Google Adwords, Google shopping, Bing Ads og retargeting.

Digitalt medieindryk & Display

Vi arbejder både top-funnel med at øge brand/produktkendskab og lower-funnel med fokus på konverteringer. Vi arbejder med display-annoncering (RTB), dynamisk banner-udvikling, Youtube, native-ads, video-prerolls, in-app-ads og remarketing-setups.

Email & Automation

Med dyb specialisering i email-marketing og marketing-automation lige fra rekruttering og automatiske flows til data-management, inbound-marketing og multi-channel marketing automation setups, skaber vi relevans, leads og forretning på tværs af kunderejsen.

Sociale Medier

Vi skaber salg, leads, øget kendskabsgrad og forbrugerindsigt via de sociale medier. Vi er bl.a. specialiseret i avanceret annoncering på Facebook og retargeting, Instagram ads, Linkedin og Snapchat.

CRO

Med fokus på øget omsætning, engagement og optimale brugeroplevelser, arbejder vi med at forberede forbrugerens digitale oplevelser igennem UX-optimeringer, splittest, personalisering og analyser, som leder til mere salg og øget loyalitet. 

Content Marketing

Content er typisk en essentiel del af en digital marketing strategi. Vi hjælper med, ved brug af data og indsigt, at skabe og distribuere content til de rette brugere/segmenter, på det rette sted, den rette tid og i den rette kontekst. 

Growth Hacking

Growth hacking handler om at tænke kreativt med data og skabe eksplosiv vækst. Vi kombinerer kreativitet med digital marketing virkemidler til at få dit produkt, app eller service ud til flere og ultimativt vækste jeres forretning hurtigere.

Amazon & Affiliate

Vi hjælper med at afsætte og markesføre jeres varer i eksterne salgskanaler såsom Amazon, affiliate-websites og markedspladser. Typisk med fokus på højst mulig ROI.

Strategi & Sparring

Med udgangspunkt i vores viden, erfaringer og teknologier, yder vi løbende rådgivning til virksomheder, der ønsker sparring om deres digitale indsats, muligheder og udfordringer fra førende specialister.

Vi er drevet af kunstig intelligens

Verdens første og førende digital marketing bureau drevet af kunstig intelligens

Dyb viden og indgående erfaring

+15 års erfaring med digital marketing og intelligent online annoncering

Vi skaber fremtidens digitale vindere

+100 cases med 5-10X vækst af forretningskritiske KPI’er og målsætninger

Førende digital marketing konsulenthus

Danmarks dygtigste specialister og konsulenter der fokuserer på jeres virksomhed