Microsoft Ads

Som et af landets førende, digitale bureauer hjælper vi virksomheder med at vækste deres forretning gennem intelligent annoncering. Ved at matche potentielle kunders efterspørgsel med relevant annoncering løfter vi potentialet og øger ROI med Microsoft Ads.

Hos KYNETIC er vi specialister i annoncering på BING

Vi driver flere af vores kunders setup på Microsoft Ads med stor succes. Det er altafgørende for os, at vores indsats på Microsoft Ads giver vores kunder et rentablet afkast. Derfor har vi altid fokus på enten ROAS eller CPA mål, som vi afstemmer i begyndelsen af samarbejdet med vores kunder.

Typisk opsætter vi et fuldt SKAG-setup, når vi overtager kundens Microsoft konto. Dette giver fuld kontrol over budgivningen på søgeordsniveau og hjælper til, at budgetterne bruges optimalt samt sikre den højest mulige ROAS.

Kontakts os for at høre nærmere om, hvordan vi skaber maksimalt afkast på jeres Microsoft-annoncering.

Vidste du at:

Der er over 5.000.000 søgninger på Bing i Danmark hver måned. Det betyder, at der er et marked for annoncering, der ikke bliver udnyttet, hvis du ikke benytter Microsoft Ads. Når man sammenholder det med det faktum, at CPC ofte er lavere og CTR højere, kan Bing være en kilde til ekstra besøgende og kunder i butikken. 

Microsoft Ads kan være et ”Blue ocean” for annoncering

Med Microsofts pendant til Google Ads har man mulighed for at tappe ind i et marked, der er væsentligt mindre, men hvor der også er langt mindre konkurrence.

Det betyder, at man med Microsoft Ads (tidligere Bing Ads) har mulighed for at sikre sig en inkrementel vækst. Den vækst er ofte ikke så dyr, som de klik og kunder, man køber via Google Ads.

Generelt har man mange af de samme muligheder på Microsoft Ads, som man kender fra Google Ads: man kan justere bud ud fra sin målgruppe, og man kan byde op eller ned ud fra data omkring performance inden for specifikke segmenter. Lige præcis brugen af disse muligheder afgør ofte, hvor rentabel ens indsats på Microsoft Ads er.  

Selvom de to platforme minder meget om hinanden, har man med Microsoft Ads mulighed for at byde ind på nogle områder, som man ikke har adgang til via Google Ads. Det skyldes, at Bing har indgået aftaler med flere leverandører, f.eks. Appel – hvilket har øget Bings andel af søgninger både i Danmark men også globalt. På grund af disse samarbejder råder Bing eksempelvis over adgang til annoncering på følgende services:

• MSN/Live – mulighed for at annoncere på en af Danmarks mest populære medieportaler.

• Yahoo – mulighed for at annoncere på medieportalen og e-mail klienten Yahoo.

• Xbox – standard søgemaskine integreret i en af verdens mest populære spillekonsoller.

• Windows/Explorer – standard søgemaskine i verdens mest anvendte styresystem.

• Skype – standard søgemaskine i Skype.

Selvom mange tænker, at Google Ads er nok (og det er også det langt vigtigste indsatsområde), så kan konkurrencensituationen og adgangen til ovenstående platforme gøre Bing til en spændende mulighed for mange virksomheder og annoncører.

Konkret kan man sige, at Bing halter efter Googel Ads på områder som smartbidding og målretningsmuligheder. Men disse udfordringer kan i flere tilfælde blive opvejet af den højere CTR og lavere CPC, som man kan opnå via Bing og Microsoft Ads. 

Kendetegnede for brugerne af Bing er, at de ikke stiller helt så store krav til funktionaliteten som brugerne af Googles søgemaskine. Det betyder, at den demografiske fordeling på Bing er lidt anderledes, end man ofte ser på Google. Generelt er brugerne i det ældre segment, hvorfor man ofte kan se store fordele ved at bruge Bing, hvis ens produkter henvender sig til den ældre del af befolkningen.  Dog skal det ikke forstås sådan, at Bing kun henvender til ældre brugere – Bing er for alle. Men denne lidt anderledes demografiske sammensætning gør, at Microsoft Ads kan være et særligt godt tiltag for nogle brancher.

 

Fremtiden for Microsoft Ads

Microsoft Ads gør rigtig meget for at blive lige så brugervenligt som Google Ads og give samme muligheder for målretning, tilpasning og budstrategier. Det fortæller os, at Microsoft vil rykke på mulighederne for smartbidding, og vi ser allerede muligheder for at bruge Target-CPA og andre automationstrategier i Microsoft Ads. Derfor bliver det ekstra vigtigt at have styr på sin tracking i Microsoft Ads, så algoritmerne har de korrekte data at optimere udfra. Det er et område, som vi hos KYNETIC altid vægter højt og bruger tid på at gennemgå med vores kunder i begyndelsen af vores samarbejde omkring Microsoft Ads.

Vi vil altid gerne tage en uforpligtende snak om jeres muligheder for at tage en del af kagen på Danmarks næststørste søgemaskine Bing.

 

Nyeste virksomheder der har valgt KYNETIC

Brug for hjælp til jeres forretning?

Vi kan også hjælpe jer med

Digital Strategi

Vi laver både 360 graders digitale strategier og separate kanalstrategier med fokus på målbar vækst via indsigt i kunderejser, forbrugeradfærd og realistiske roadmaps.

Analyse og indsigt

Vores analytics-team kombiner webanalyse med business intelligence og predictive analytics for at give netop den indsigt, der sikrer, at der kan skabes de bedste resultater.

SEO

Vores omfattende SEO-framework sikrer dig øget synlighed og øget trafik fra Google og Bing. Frameworket består af 5 essentielle områder i en forretningskritisk SEO-indsats.

SEM

Med vores SEM-framework og best-in-class annonceringsværktøjer skaber vi klare målbare resultater på tværs af brancher med intelligent annoncering i Google Adwords, Google shopping, Bing Ads og retargeting.

Digitalt medieindryk & Display

Vi arbejder både top-funnel med at øge brand/produktkendskab og low-funnel med fokus på konverteringer. Vi arbejder med display-annoncering (RTB), dynamisk banner-udvikling, Youtube, native-ads, video-prerolls, in-app-ads og remarketing-setups.

Email & Automation

Med dyb specialisering i email-marketing og marketing-automation lige fra rekruttering og automatiske flows til data-management, inbound-marketing og multi-channel marketing automation setups, skaber vi relevans, leads og forretning på tværs af kunderejsen.

Sociale Medier

Vi skaber salg, leads, øget kendskabsgrad og forbrugerindsigt via de sociale medier. Vi er bl.a. specialiseret i avanceret annoncering på Facebook og retargeting, Instagram ads, Linkedin og Snapchat.

CRO

Med fokus på øget omsætning, engagement og optimale brugeroplevelser, arbejder vi med at forbedre forbrugerens digitale oplevelser igennem UX-optimeringer, splittest, personalisering og analyser, som leder til mere salg og øget loyalitet. 

Content Marketing

Content er typisk en essentiel del af en digital marketing strategi. Vi hjælper med, ved brug af data og indsigt, at skabe og distribuere content til de rette brugere/segmenter, på det rette sted, den rette tid og i den rette kontekst. 

Growth Hacking

Growth hacking handler om at tænke kreativt med data og skabe eksplosiv vækst. Vi kombinerer kreativitet med digital marketing virkemidler til at få dit produkt, app eller service ud til flere og ultimativt vækste jeres forretning hurtigere.

Amazon & Affiliate

Vi hjælper med at afsætte og markedsføre jeres varer i eksterne salgskanaler såsom Amazon, affiliate-websites og markedspladser. Typisk med fokus på højest mulig ROI.

Strategi & Sparring

Med udgangspunkt i vores viden, erfaringer og teknologier, yder vi løbende rådgivning til virksomheder, der ønsker sparring om deres digitale indsats, muligheder og udfordringer fra førende specialister.