Få succes med video marketing
gennem effektiv YouTube annoncering

Styrk jeres virksomheds brand blandt potentielle kunder og vækst jeres forretning med effektiv YouTube marketing, der når ud til de vigtigste målgrupper med de helt rigtige budskaber.

Styrk jeres brand og skab mere vækst med YouTube annoncering

Google er verdens største søgemaskine med over 3,5 milliarder søgninger hver eneste dag. Men Google ejer faktisk også den næststørste søgemaskine på markedet: nemlig YouTube.

YouTube markedsføring oplever en stigende popularitet blandt både små og store virksomheder, som et billigt og effektivt alternativ til dyre TV-reklamer, der stadig giver mulighed for at blive eksponeret overfor et stort antal potentielle kunder, og ofte også tidligt i kunderejsen.

Hos KYNETIC har vi mange års erfaring med at hjælpe virksomheder med at styrke deres brand og vækste deres forretning gennem YouTube annoncering. Ofte som en integreret del af en digital marketing indsats på tværs af flere kanaler, men altid med fokus på både at forbedre brand perception og skabe endnu mere forretning.

VIDSTE DU AT…

Over 1,5 milliarder brugere er logget ind i YouTube og bruger platformen hver eneste måned.

YouTube brugere ser i gennemsnit 1 times forskellige videoer på deres mobiltelefon.

I løbet af de seneste 2 år er der sket mere end en fordobling i antallet af virksomheder, der anvender YouTube annoncering som en del af deres marketingstrategi.

YouTube marketing styres gennem Google Ads platformen og kan integreres med Google Analytics, og har derfor masser af avancerede muligheder for segmentering, målretning og effektmåling.

Derfor er YouTube annoncering et marketing must-have

Udover at rumme en samlet brugerdatabase på over én milliard mennesker globalt, er der adskillige andre åbenlyse fordele ved at markedsføre sit brand eller produkt på YouTube platformen. Nogle af de største fordele ved YouTube marketing er bl.a. den lave pris der ofte betales pr. visning, samt de avancerede muligheder for at målrette ens annoncer til de rette brugere.

Stor synlighed til en lav pris

Sammenlignet med de fleste andre annonceringsmuligheder på markedet, er YouTube annoncering blandt de suverænt billigste platforme at markedsføre sig på som virksomhed.

Med YouTube annoncering er det bl.a. muligt at vælge videoannoncer, som I kun betaler for at promovere, når en potentiel kunde ser jeres videoannonce.

Fælles for alle YouTubes annonceformater er, at I får rigtig mange eksponeringer til en meget lav pris. De forskellige videoannonce formater er yderligere beskrevet i næste afsnit.

Avancerede muligheder for målretning

YouTube markedsføring rummer et væld af muligheder for at nå ud til den helt rette målgrupper for jeres forretning. Det er både muligt at segmentere efter interesser, livsbegivenheder, geografisk placering og demografiske forhold, som f.eks. alder, køn og indkomst, men også baseret på adfærd i form af søgehistorik, om de er i markedet efter jeres produkt/løsning, eller hvis de for nylig har besøgt bestemte websites – f.eks. jeres eget website eller jeres største konkurrenters.

Præcis og detaljeret måling af performance

YouTube annoncering håndteres i Google Ads med mulighed for integration til Google Analytics, hvilket betyder at mulighederne for at måle effekten og resultaterne af ens annoncering er både præcis og nuanceret. Hvor mange har set jeres videoannoncer? Hvor meget af annoncen har de i gennemsnit set? Hvordan har performance været på selve websitet efter en bruger har klikket på en annonce? Alle disse værdifulde metrics, og mange mange flere, får man som annoncør indsigt i, og kan vurdere og skalere sin indsats herefter.

Hvordan fungerer YouTube annoncering?

Markedsføring via YouTube Ads håndteres via Google Ads platformen som en særskilt kampagnetype, på samme måde som Search Ads, Google Shopping og Display bannerannoncering.

YouTube annoncering rummer derfor også mange af de samme features til målretninger og metrics til måling af effekten af ens videoannoncer.

Der findes 3 overordnede typer af videoannoncer, som kan bruges til YouTube markedsføring:

  • TrueView In-stream annoncer
  • Bumper Ads
  • TrueView Discovery annoncer

TrueView In-stream annoncer er videoannoncer, som brugeren kan vælge at springe over, og som vises umiddelbart før den video vedkommende vil afspille. Det vil altså sige, annonceringen kun koster jer penge, hvis en bruger ser minimum 30 sekunder af annoncen, eller rent faktisk klikker på den.

For de fleste virksomheder er in-stream ads et oplagt sted at starte, da annoncerne har høj synlighed, og samtidig giver brugeren mulighed for at skippe annoncen, således at man som annoncør ikke betaler for visningen.

  YouTube TrueView Ads

Bumper Ads er korte 6-sekunders videoannoncer, som ikke kan springes over af brugeren. Dette annonceformat bruges typisk til at nå ud til potentielle kunder med et klart og præcist budskab, som f.eks. et specifikt tilbud eller kampagne. Bumper Ads er særligt effektive på mobiltelefoner. Med Bumper annoncer betales pr. visning.

YouTube Bumper Ads

TrueView Discovery annoncer er videoannoncer, som vises blandt YouTubes søgeresultater, inkl. imellem relaterede videoer, samt på selve startsiden. Discovery Ads kan både vises på desktop, tablets og mobilenheder, og ligner ofte til forveksling en Display bannerannonce.

YouTube Discovery Ads

Men inden I som virksomhed giver jer i kast med at beslutte jer for hvilke typer af videoannoncer I vil anvende, ligger der en indledende opgave i at få opsat selve kampagnerne og annoncegrupperne med de forskellige typer af målretning.

Med YouTube annoncering er det muligt at vælge mellem følgende typer af målgrupper:

  • Demografi (alder, køn, forældre, uddannelse, boligejer mv.)
  • Interesser og vaner
  • In-market og livsbegivenheder
  • Specifikke søgninger foretaget i Google
  • Besøgende på eget website (remarketing)
  • Personer der minder om website besøgende (lookalike)
  • … samt muligheden for at kombinere ovenstående målgrupper og på den måde indsnævre sin målretning yderligere.
Vi anbefaler, at I som minimum gør brug af både in-market, remarketing samt lookalike målgrupper, og så udvider jeres kampagnesetup herfra, alt efter ambitioner og selvfølgelig marketingbudget.
Få en gratis Google Ads performance analyse

Har I et årligt digital marketing på budget på +350.000 kr, kan I få en 100% gratis og uforpligtende analyse af jeres performance i Google Ads – udarbejdet af Nordens førende digital marketing specialister. Vi giver jer konkrete strategiske og taktiske forslag til optimering af jeres setup i Google Ads, herunder Search, Shopping, Display og YouTube – og dermed konkret værdi, så I lærer os bedre at kende, og kan kvalificere os som jeres kommende samarbejdspartner.

Bliv brancheførende i YouTube Ads med KYNETIC

Vil I gerne i gang med at anvende YouTube annoncering i jeres digitale marketing indsats? Så kontakt os i dag på kontakt@kynetic.dk eller på tlf. 71 740 720, og lad os hjælpe jeres virksomhed med at nå ud til de rette målgrupper med effektive YouTube videoannoncer.

Arbejder jeres virksomhed allerede med YouTube marketing, men har ambitioner om at tage annoncering til næste niveau? Hos KYNETIC har vi nogle af Nordens skarpeste specialister inden for effektiv YouTube annoncering, som både styrker brand og skaber mere forretning. Vi sidder klar til at hjælpe jeres virksomhed med at både optimere og skalere jeres eksisterende YouTube annoncering. Book en 100% gratis performance analyse her, eller udfyld formularen herover, og så laver vi en komplet gennemgang af jeres nuværende digital marketing setups og kommer med konkrete findings og anbefalinger.

 

Nyeste virksomheder der har valgt KYNETIC

Brug for hjælp til jeres forretning?

Vi kan også hjælpe jer med

Digital Strategi

Vi laver både 360 graders digitale strategier og separate kanalstrategier med fokus på målbar vækst via indsigt i kunderejser, forbrugeradfærd og realistiske roadmaps.

Analyse og indsigt

Vores analytics-team kombiner webanalyse med business intelligence og predictive analytics for at give netop den indsigt, der sikrer, at der kan skabes de bedste resultater.

SEO

Vores omfattende SEO-framework sikrer dig øget synlighed og øget trafik fra Google og Bing. Frameworket består af 5 essentielle områder i en forretningskritisk SEO-indsats.

SEM

Med vores SEM-framework og best-in-class annonceringsværktøjer skaber vi klare målbare resultater på tværs af brancher med intelligent annoncering i Google Adwords, Google shopping, Bing Ads og retargeting.

Digitalt medieindryk & Display

Vi arbejder både top-funnel med at øge brand/produktkendskab og low-funnel med fokus på konverteringer. Vi arbejder med display-annoncering (RTB), dynamisk banner-udvikling, Youtube, native-ads, video-prerolls, in-app-ads og remarketing-setups.

Email & Automation

Med dyb specialisering i email-marketing og marketing-automation lige fra rekruttering og automatiske flows til data-management, inbound-marketing og multi-channel marketing automation setups, skaber vi relevans, leads og forretning på tværs af kunderejsen.

Sociale Medier

Vi skaber salg, leads, øget kendskabsgrad og forbrugerindsigt via de sociale medier. Vi er bl.a. specialiseret i avanceret annoncering på Facebook og retargeting, Instagram ads, Linkedin og Snapchat.

CRO

Med fokus på øget omsætning, engagement og optimale brugeroplevelser, arbejder vi med at forbedre forbrugerens digitale oplevelser igennem UX-optimeringer, splittest, personalisering og analyser, som leder til mere salg og øget loyalitet. 

Content Marketing

Content er typisk en essentiel del af en digital marketing strategi. Vi hjælper med, ved brug af data og indsigt, at skabe og distribuere content til de rette brugere/segmenter, på det rette sted, den rette tid og i den rette kontekst. 

Growth Hacking

Growth hacking handler om at tænke kreativt med data og skabe eksplosiv vækst. Vi kombinerer kreativitet med digital marketing virkemidler til at få dit produkt, app eller service ud til flere og ultimativt vækste jeres forretning hurtigere.

Amazon & Affiliate

Vi hjælper med at afsætte og markedsføre jeres varer i eksterne salgskanaler såsom Amazon, affiliate-websites og markedspladser. Typisk med fokus på højest mulig ROI.

Strategi & Sparring

Med udgangspunkt i vores viden, erfaringer og teknologier, yder vi løbende rådgivning til virksomheder, der ønsker sparring om deres digitale indsats, muligheder og udfordringer fra førende specialister.