SEM - Search Engine Marketing

Vi hjælper virksomheder med at sælge til nye- såvel som eksisterende kunder, i søgemaskinerne. Ved intelligent at matche kundeefterspørgsel med relevant annoncering, løfter vi potentialet og øger ROI.

Services > SEM

Specialister i SEM (Search Engine Marketing)

Hos KYNETIC hjælper vi skandinaviske virksomheder og institutioner med at skabe øget relevans og værdi, og dermed tjene flere penge med effektiv markedsføring i søgemaskinerne Google og Bing.

SEM differentierer sig fra SEO ved, at være betalt annoncering, som fungerer ud fra et auktionsprincip. Dvs. at jeres virksomhed som annoncør, betaler for de kliks og den trafik, som sender besøgende til jeres website (PPC eller Pay Per Click). Hvorfår så ikke bare investere i SEO, som er organisk? Den ene disciplin erstatter ikke den anden – SEM supplerer SEO, og omvendt.

Ifølge Google Resarch, bliver 89% af den genererede trafik fra Google Ads, ikke erstattet af organisk trafik, når annonceringen sættes på pause.

Derudover står de tre øverste annoncer i Googles SERP på søgninger af kommerciel karakter, herunder produktsøgninger, for ca. 40% af det samlede antal kliks. 

 

Google Ads

Google Ads er det nye navn for Google Adwords, og lanceret den 24. juli 2018, som et led i Googles produktkonsolidering inden for digital marketing. 

Udover navneskiftet fra Google Adwords, som tjenesten har heddet i 18 år, siden begyndelsen – træder Google Ads ind i en ny æra. Google besidder enorme mængder data omkring kunder, adfærd, websiteperformance, m.m, og har nu for alvor sat strøm til disse data, med fokus på kunstig intelligens.

Vi optimerer Google Ads konti, kampagner og annoncer, så vores kunder betaler for relevant trafik, der konverterer og understøtter forretningen. Med andre ord, holder vi skarp fokus på ROI – at øge jeres afkast pr. forbrugt annoncekrone. Det gør vi ved, at matche jeres kunders efterspørgsel med relevante annoncer, som forventningsafstemmer og tiltrækker nye kunder.

Med Google Ads skaber vi relevant synlighed på tværs af:

  • Googles søgeresultater (SERP)
  • Googles-søgepartneres websites
  • Googles Displaynetværk (dynamisk retargeting og responsive display annoncer)
  • YouTube (video og pre-roll)

Google Shopping og Merchant Center

Udover at skabe større synlighed med tekst-, video- og displayannoncer, arbejder vi også med Google Shopping for vores eCommerce-kunder (både B2B og B2C). Med Google Shopping annoncer vises produkter direkte i søgeresultaterne, med bl.a. produktnavn, billede og pris. Det foregår igennem Merchant Center, hvor Google henter produktinformationer via XML-feed fra jeres CMS, PIM, etc. Vi opsætter automatisk synkronisering, så produktdata altid er aktuelle, og ingen annoncekroner går til spilde pga. forældede priser og udgåede produkter.

Modsat de øvrige annoncetyper i Googles søgeresultater, vises Shopping Ads på baggrund af produktdata, fremfor en liste af  søgeord. Med udgangspunkt i disse data, segmenterer vi produkterne ud i særskilte Shopping-kampagner, baseret på jeres varegruppers respektive avancer, og maksimerer dermed afkastet af jeres annoncekroner.

Google Ads byder på en bred palette af muligheder, og det er derfor afgørende at prioritere de annonceringsformer, som understøtter jeres forretning.

Til e-handelsvirksomheder anbefaler vi typisk, at man som minimum kører et setup bestående af:

  • Google Ads (tekstbaserede søgeannoncer)
  • Google Shopping (produktannoncer i Google)
  • Display annoncering (responsive og grafiske bannere i displaynetværket)
  • Retargeting – Dynamisk retargeting baseret på adfærd

Bing Ads

Microsofts pendant til Googles annonceringsplatform hedder Bing Ads. De to platforme har mange ligheder, og auktionsprincippet gør sig også gældende her. Dog bruger kun ca. 8% af danske internetbrugere, søgemaskinen fra Microsoft fremfor Google, hvor markedsandelen i USA nu har rundet 33%.

Annoncører har dog den fordel, at klikpriserne stadig er markant lavere i Bing Ads. Samtidig er efterspørgslen for Bing støt stigende, og det er derfor relevant for de fleste virksomheder, også at annoncere her. Ikke som erstatning til Google Ads, men som supplement. 

Bing råder over følgende:

  • MSN/Live – Mulighed for at annoncere på en af Danmarks mest populære medieportaler
  • Yahoo – Mulighed for at annoncere på medieportalen- og email klienten Yahoo
  • Xbox – Standard søgemaskine i en af verdens mest populære spillekonsoller
  • Windows/Explorer – Standard søgemaskine i verdens mest anvendte styresystem
  • Skype – Standard søgemaskine i Skype

Med adgang til nogle af de mest populære medieportaler og enheder, samt en annonceringsplatform, der (omend ikke modsvarer Google Ads) tilbyder en stor grad af funktionalitet, automatiseret budstyring og målretning,  anbefaler vi derfor ofte at inkludere Bing som kanal i jeres digitale marketing strategi. 

 

Mere effektiv SEM med kunstig intelligens

Vi anvender kustig intelligens i vores arbejde med SEM dels for at spare vores kunder for tid forbrugt på konsulenttimer med dataanalyse og dataforståelse, og dels for at skabe mere effektiv markedsføring, baseret på komplekse sammenhænge. På baggrund af datasæt, kan vi forudse mønstre og adfærd der leder til en mere kvalificeret indsats. 

I Google Ads og Double Click bruger vi kunstig intelligens til predictive analytics, og får dermed kvalificerede forslag til:

  • Bedre annoncetekster og CTA
  • Mere præcis målretning
  • Automatiseret rapportering
  • Intelligent og automatiseret budstyring baseret på forretningsmål

I KYNETIC rådgiver vi jer om, hvilke annoncemuligheder og annonceringsformer, der bør fokuseres på, og således skaber de bedste resultater for jeres forretning. Med udgangspunkt kunderejsen, kortlægger vi forretningskritiske touchpoints, og sørger for at understøtte disse med Google Ads.

Ønsker I at opnå større synlighed og relevans, og sælge mere i søgemaskinerne, herunder Google og Bing, så kontakt os på kontakt@kynetic.dk eller telefon 7875 0070 for en uforpligtende snak.

Alle spørgsmål er naturligvis også velkomne, og vi forsøger så vidt muligt at besvare alle henvendelser.

Services

Tilmeld dig KYNETIC Insight og hold dig opdateret på digitale trends, analyser og brugbare guides til jeres digitale vækst.

  • Vi er drevet af kunstig intelligens Verdens første og førende digital marketing bureau drevet af kunstig intelligens
  • Dyb viden og indgående erfaring +15 års erfaring med digital marketing og intelligent online annoncering
  • Vi skaber fremtidens digitale vindere +100 cases med 5-10X vækst af forretningskritiske KPI’er
  • Førende digital marketing konsulenthus Skandinaviens førende digital marketing eksperter

Brug for hjælp til jeres forretning?

Vi kan også hjælpe jer med

Digital Strategi

Vi laver både 360 graders digitale strategier og separate kanalstrategier med fokus på målbar vækst via indsigt i kunderejser, forbrugeradfærd og realistiske roadmaps.

Analyse og indsigt

Vores analytics-team kombiner webanalyse med business intelligence og predictice analytics for at give netop den indsigt, der sikrer at der kan skabes de bedste resultater.

SEO

Vores omfattende SEO-framework sikrer dig øget synlighed og øget trafik fra Google og Bing. Frameworket består af 5 essentielle områder i en forretningskritisk SEO-indsats.

SEM

Med vores SEM-framework og best-in-class annonceringsværktøjer, skaber vi klare målbare resultater på tværs af brancher med intelligent annoncering i Google Adwords, Google shopping, Bing Ads og retargeting.

Digitalt medieindryk & Display

Vi arbejder både top-funnel med at øge brand/produktkendskab og lower-funnel med fokus på konverteringer. Vi arbejder med display-annoncering (RTB), dynamisk banner-udvikling, Youtube, native-ads, video-prerolls, in-app-ads og remarketing-setups.

Email & Automation

Med dyb specialisering i email-marketing og marketing-automation lige fra rekruttering og automatiske flows til data-management, inbound-marketing og multi-channel marketing automation setups, skaber vi relevans, leads og forretning på tværs af kunderejsen.

Sociale Medier

Vi skaber salg, leads, øget kendskabsgrad og forbrugerindsigt via de sociale medier. Vi er bl.a. specialiseret i avanceret annoncering på Facebook og retargeting, Instagram ads, Linkedin og Snapchat.

CRO

Med fokus på øget omsætning, engagement og optimale brugeroplevelser, arbejder vi med at forberede forbrugerens digitale oplevelser igennem UX-optimeringer, splittest, personalisering og analyser, som leder til mere salg og øget loyalitet. 

Content Marketing

Content er typisk en essentiel del af en digital marketing strategi. Vi hjælper med, ved brug af data og indsigt, at skabe og distribuere content til de rette brugere/segmenter, på det rette sted, den rette tid og i den rette kontekst. 

Growth Hacking

Growth hacking handler om at tænke kreativt med data og skabe eksplosiv vækst. Vi kombinerer kreativitet med digital marketing virkemidler til at få dit produkt, app eller service ud til flere og ultimativt vækste jeres forretning hurtigere.

Amazon & Affiliate

Vi hjælper med at afsætte og markesføre jeres varer i eksterne salgskanaler såsom Amazon, affiliate-websites og markedspladser. Typisk med fokus på højst mulig ROI.

Strategi & Sparring

Med udgangspunkt i vores viden, erfaringer og teknologier, yder vi løbende rådgivning til virksomheder, der ønsker sparring om deres digitale indsats, muligheder og udfordringer fra førende specialister.

Vi er drevet af kunstig intelligens

Verdens første og førende digital marketing bureau drevet af kunstig intelligens

Dyb viden og indgående erfaring

+15 års erfaring med digital marketing og intelligent online annoncering

Vi skaber fremtidens digitale vindere

+100 cases med 5-10X vækst af forretningskritiske KPI’er og målsætninger

Førende digital marketing konsulenthus

Danmarks dygtigste specialister og konsulenter der fokuserer på jeres virksomhed