Hvad er SEO?

Hvad er søgemaskineoptimering

Som Nordens eneste digital marketing performance bureau accelereret af data, automation og AI, hjælper vi ambitiøse virksomheder og organisationer med at vinde deres brancher og få det maksimale ud af deres digital marketing budgetter.

Introduktion til

Search engine optimization

Hvad er SEO?

SEO er forkortelsen af Search Engine Optimization, der på dansk betyder søgemaskineoptimering. Definitionen på SEO er dermed arbejdet med at optimere sit website til øget organisk synlighed gennem forbedrede placeringer i søgemaskinerne. 

SEO kræver en ekspertise og viden om hvilke faktorer Google rangerer de mange søgeresultater efter. Vi har lavet en tjekliste med de 100 vigtigste SEO tips i 2019 som du gratis kan downloade her.

4 discipliner inden for SEO

SEO kan inddeles i 4 forskellige underdiscipliner, der er hhv. Teknisk SEO, Efterspørgselsanalyse, Onpage optimering og Offpage optimering.

Teknisk SEO

Teknisk SEO optimering er arbejdet med at have et website der giver godt brugeroplevelser. Google ønsker ikke at sende sine brugere videre til et website der ikke overholder deres retningslinjer. Nogle af de krav Google har er bl.a. en god struktur, høj hastighed, et mobiloptimeret site, unikt indhold mv.

Efterspørgselsanalyse

En efterspørgselsanalyse er arbejdet med at identificere relevante keywords indenfor jeres forretningsområde. At kende målgruppens søgninger er helt fundamentalt for at kunne lave god søgemaskineoptimering. Søgeordene kan identificeres ved at anvende et tool som Google Keyword Planner der giver jer indsigt i hhv. den månedlige søgevolumen og konkurrenceniveau mv. Disse informationer kan du anvende i prioriteringen af din SEO optimering, da keywords med størst potentiale er mere attraktive at være synlig på.

Onpage optimering

Onpage optimeringen er arbejdet med at udarbejde content som besvarer de søgninger der blev identificeret i efterspørgselsanalysen. Det handler altså om at udarbejde en læsevenlig og naturlig tekst som er søgemaskineoptimeret, hvilket betyder at jeres keywords inkluderes i teksten. Når det er sagt er det vigtigt at teksten skaber værdi for brugeren og derfor bør search intent indtænkes. Dette sikrer at brugeren bliver på sitet hvilket tillægges værdi i Googles øjne.

Offpage optimering

Offpage optimering går i daglig tale under linkbuilding og er arbejdet med at bygge links til jeres website. Linkbuilding er Googles mulighed for at sammenligne websites autoritet og sikre at anbefales og populære websites rangerer øverst i søgeresultaterne. 

Er I klar til et samarbejde?

Hos KYNETIC er vi førende specialister i SEO og hjælper ambitiøse virksomheder med at vækste, få flere kunder, større markedsandele og med at skabe profit gennem øget salg og organisk synlighed.

Med et team bestående af landets dygtigste SEO specialister har vi skabt +100 SEO-vækstcases. Hver eneste dag arbejder vi målrettet efter at nå vores mål om topplaceringer for vores kunder. Et unikt hold med den rette knowhow kombineret med de bedste tools og de nyeste teknologier gør os i stand til at udføre en ekstraordinær SEO indsats som øger andelen af relevante besøgende til jeres website fra organiske placeringer i Google.

Er I på udkig efter en samarbejdspartner der er langt mere end blot et traditionelt SEO– eller linkbuilding bureau, som I kan spare med på alle forretningsmæssige områder? Tøv ikke med at tage kontakt så vi kan lægge en strategi for hvordan vi løfter den organiske synlighed for jeres forretning.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing indsats

Vi gør brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde vores kunder tværs af brancher.