Vind dit marked i 2023 РWebinarserie med fokus på strategi, trends og datacentralisering.

Læs mere og tilmeld dig

Inbound Marketing

Forretningsvækst med inbound marketing

Inbound marketing f√łrer p√• sigt til flere og st√łrre konverteringer, men er en disciplin, der starter i den tidlige del af kunderejsen. Her im√łdekommer I kundens tidlige behov og sp√łrgsm√•l med m√•lrettet og relevant content, som I skaber baseret p√• en solid str√łm af data.

Solid data, de nyeste teknologier og faglig grundighed er vores baseline
H√łjere ROI og bedre kundeoplevelser med en holistisk tilgang til kunderejsen
Ingen siloer, fuld transparens, h√łjere relevans, mindre st√łj og st√łrre afkast
Hvad arbejder vi med

Kunder der flytter forretninger

Tilstedev√¶relse tidligt i kunderejsen er afg√łrende, da det har stor indflydelse p√• den endelige m√¶ngde af konverteringer. Hvis I im√łdekommer forbrugerens behov og interesse med det rette budskab, stiger sandsynligheden for en konvertering.

Inbound marketing er en populær marketingstrategi, der handler om at tiltrække kunder via informativt og relevant indhold, på alle stadier af kunderejsen. Inbound Marketing inkluderer forskellige former for pull marketing og tager derfor ofte udgangspunkt i en SEO og content marketing indsats. Det kan være blogindlæg, vidensdeling på fora/sociale medie platforme deltagelse i events eller anden adfærd, som udtrykker en interesse eller behov. Her kommer inbound marketing in action, når I kombinerer disse interesser og behov med det rette budskab.

I kontrast til outbound (push) marketing, som for eksempel betalt annoncering i Google Ads og p√• Facebook, kan man som virksomhed selv fokusere p√• at finde potentielle kunder indenfor specifikke m√•lgrupper og generere trafik, uanset om de har efterspurgt ens produkt/l√łsning eller ej i inbound marketing. Det handler grundl√¶ggende om at skabe opm√¶rksom omkring eget brand og/eller produkt p√• baggrund af interesse, og derigennem tiltr√¶kke bes√łgende.

Hvordan arbejder vi med

Tidlig opm√¶rksomhed f√łrer til flere og st√łrre konverteringer

Vi anbefaler altid at arbejde datadrevet med al marketing, da det sikrer et setup, som I l√łbende kan m√•le p√•. Og s√¶rligt i inbound marketing kan en forretning v√¶kste m√¶rkbart, hvis I bruger indhentet data m√•lrettet.

Med over 15 √•rs erfaring i at arbejde strategisk og taktisk med inbound markedsf√łring for b√•de B2B og B2C virksomheder, hj√¶lper vi danske og internationale virksomheder med at v√¶kste deres forretning gennem branchens bedste inbound marketing setups.

 

Vi ved, at 90% af forbrugerne ikke p√• forh√•nd har pr√¶ference for et konkret brand, n√•r de starter deres s√łgning efter et produkt eller l√łsning. Vi ved ogs√•, at 78 % af alle sm√•- og mellemstore virksomheder tiltr√¶kker nye kunder via deres tilstedev√¶relse p√• sociale medier. Dette understreger blot vigtigheden af synlighed p√• tv√¶rs af alle kanaler.¬†

 

St√łrrelsen af et k√łb bliver ogs√• influeret af inbound marketing. Et nurtured lead foretager i gennemsnit 47 % st√łrre k√łb end ikke bearbejdede leads. Vi arbejder derfor med det mindset, at virksomheder b√łr v√¶re tilstede allerede, n√•r forbrugerne s√łger information og inspiration, og ikke f√łrst, n√•r de er k√łbsparate.

Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC

Vi er anerkendt af nationale og internationale kunder for at l√¶gge ambiti√łse digitale strategier, vores ekspertise indenfor Inbound marketing har resulteret i utallige v√¶kstcases.

Tips til inbound marketing

En kunderejse starter tidligt

På tværs af kunderejser og målgrupper kan inbound marketing have store effekter, hvis I lægger den rette strategi for den. Vi har her samlet vores 5 bedste inbound marketing tips til både B2C og B2B virksomheder.

#1 Besvar eftersp√łrgslen med premium content p√• eget website


Har I overblik over, hvad jeres potentielle kunder egentlig eftersp√łrger? Hvilke √łnsker, udfordringer og funktioner, s√łger de ofte efter? Start med at foretage en grundig analyse af b√•de eftersp√łrgslen og volumen i markedet, og f√• det kategoriseret. Vi anbefaler at kategorisere det i Keyword Planner i Google Ads. Herfra kan I udarbejde s√¶rskilt content, der taler direkte ind i den enkelte eftersp√łrgsel. F√• udf√¶rdiget en konkret contentplan med alle de landingssider, I skal have udarbejdet, det indhold I vil producere, og hvem der skal skrive det. Husk ikke kun at skrive baseret p√• s√łgeord med h√łj volumen, som ofte er dyre, men ogs√• p√• s√łgeord med lav volumen.

#2 Vær branchens thought leader på sociale kanaler


Der er stadig alt for f√• virksomheder, der benytter sig af sociale medier til at g√łre opm√¶rksomme p√• sig selv. Vidensdeling p√• sociale kanaler, som ikke fokuserer p√• promovering af eget produkt, er mere delbart og opn√•r typisk st√łrre r√¶kkevidde. Samtidig signalerer I som virksomhed, at I er f√łrende p√• den nyeste viden og teknologi i branchen. S√łrg for at alle medarbejdere byder ind med deres ekspertviden, for eksempel via deres private LinkedIn profil, og l√¶g en klar strategi for, hvor ofte hver person b√łr poste et nyt opslag ‚Äď for eksempel en gang om ugen. Budskabet er altid st√¶rkere og kommer bredere ud, n√•r det ikke kommer fra jeres egen firmaside.

#3 Segmentér jeres kundelister og tilpas content og kommunikation

 

Alt for mange virksomheder arbejder stadig med én samlet kundeliste i deres e-mail automation-setup, som alle modtager det samme materiale. Få den maksimale ROI på jeres e-mail marketing indsats ved at sikre at alt lige fra viden, nyheder, produkttilbud til kampagner er tilpasset de forskellige segmenter.

Det f√łrste skridt er at blive klogere p√• jeres nyhedsbrevsmodtagere. Det g√łr I ved at indsamle mere konkret information p√• dem, enten ved det indledende sign-up eller senere hen. Hvis I √łnsker mere information end en e-mailadresse ved sign-up, anbefaler vi at I deler sign-up processen i to faser. Ellers risikerer I, at kunder springer fra. Mere information kan I ogs√• give senere, hvor vi anbefaler at kombinere det med et tilbud eller en anden type for ‚Äúhook‚ÄĚ.¬†

Begynd herefter at opdele jeres kundelister i forskellige segmenter ‚Äď baseret p√• for eksempelvis navn, alder, k√łn, adresse, k√łbshistorik eller andre relevante parametre. Herefter kan I aktivt arbejde med at skr√¶ddersy jeres flows til de forskellige segmenter, og sikre at kommunikation og segment h√¶nger sammen.

#4 Fokusér på vidensdeling i jeres email setup


Et e-mail flow kan og b√łr v√¶re mere end bare et middel til leadgenerering. Brug jeres nyhedsbreve til at formidle brancherelevant information og vis jeres kunder, at I er de absolutte eksperter indenfor jeres felt. Det √łger typisk b√•de loyaliteten og genk√łbsraten blandt de eksisterende kunder, og kan desuden ovenik√łbet hurtigt sprede sig i kundernes omkreds, at der rent faktisk er konkret v√¶rdi i det information, I formidler.

#5 Snak forretning på det rette stadie af kunderejsen


Hvis I form√•r at bearbejde og modne jeres kunder tidligt i kunderejsen, √łger I sandsynligheden for, at de konverterer, n√•r de endelig n√•r til konkrete k√łbsovervejelser. Det er f√łrst her, I skal snakke forretning. Tidligt i beslutningsprocessen handler det udelukkende om at besvare forbrugernes eftersp√łrgsel uden bagtanke. Alt for mange virksomheder fors√łger at generere leads allerede, n√•r kunderne er i toppen af tragten, hvilket ofte kan have den modsatte effekt ‚Äď s√¶rligt hvis forbrugeren for eksempelvis eftersp√łrger valgmuligheder, erfaringer eller anmeldelser. Bliver de overfaldet af k√łbstrigger, idet de bes√łger jeres website, men kun er tidligt i deres kunderejse, risikerer I at skr√¶mme dem v√¶k.

eksperter

Danmarks f√łrende eksperter hj√¶lper jeres virksomhed med at skabe resultater

+18
års erfaring med digital marketing
+200
vækstcases er grundlag for vores erfaring
data-drevet marketing

Vi får typisk 20-50% mere ud af jeres budgetter

Se alle fordelene
S√łgemaskineoptimering

Typisk

25%

bedre rankings

SEM, PPC og social Ads

Typisk

30%

h√łjere ROAS

RTB, display og medieindryk

Typisk

35%

√łget awareness

Digital marketing strategi

Typisk

50%

h√łjere ROI