Bliv en del af KYNETIC – se vores ledige stillinger her

International ekspansion og vækst for kendt dansk design brand

International ekspansion og vækst for kendt dansk design brand

Med +472 % vækst i omsætning på tværs af 3 markeder, har vi transformeret den danske e-handelssucces byRavn til en eksplosiv ecommercekomet. Med en AI-first tilgang på tværs af kanaler, de rette taktikker i hele kunderejsen, dybdegående datasæt og en forenet international digital markedsføringsstrategi, er resultaterne blevet en markant vækst af både top- og bundlinje og et øget international brand-ownership.

+472%

vækst i omsætning på tværs af markeder

+348%

i total ROI på tværs af markeder

+415%

stigning i antal ordrer

+15 mio kr.

øget indtjening

Introduktion

Vækst og international ekspansion

Med en 360 graders performance-marketingindsats på tværs af hele spektret af Google, Facebook, SEO, CRO mv., er byRavn med KYNETICs hjælp vækstet på 4 markeder. Den kendte designproducent byRavn producerer lædervarer i høj kvalitet, heri den originale nøglering med personlige tryk. 

Den danske iværksætter-virksomhed byRavn producerer interiør og personaliserede accessories i kernelæder af den højeste kvalitet. Med kontinuerlig vækst siden deres fødsel, er byRavn i dag et førende brand i branchen, kendt for at kombinerer godt håndværk, med de bedste materialer og skræddersyede produkter.

Imens byRavn koncentrerer sig om, hvad de er bedst til, gør vi i KYNETIC det vi er bedst til: High-performance digital markedsføring. I KYNETIC har vi ansvar for byRavns ecommerce og deres digitale marketing strategier, der inkluderer en 360 graders performance-marketingindsats på tværs af hele spektret lige fra Google Search Ads, Google shopping, Facebook Ads, SEO, konverteringsoptimering og udvikling af deres Marketing Automation setup.

Peter Ravn, grundlægger og indehaver af byRavn fortæller her, hvorfor valget faldt på KYNETIC som samarbejdspartner:

”Vi valgte KYNETIC, da de har et højt strategisk niveau og forretningforståelse. Samtidig har vi én fast kontaktperson, hvilket vi værdsætter, fremfor skiftende medarbejdere, som vi har oplevet ved andre bureauer.”

Setuppet der både køres i Danmark, Norge, Sverige og Tyskland, understøttes af et detaljeret kampagneplan med mere end 15 forskellige kampagner fordelt på de 3 markeder. Samtidig arbejder vi med at understøtte brandet og løbende opbygge højere kendskab for byRavns kernefortælling og deres unikke produkter, som er med til at udvide efterspørgslen, så vi ikke kun høster i et marked med støt stigende konkurrence.

Om resultaterne som KYNETIC har opnået i samarbejdet med byRavn, siger Peter Ravn: 

”Vi ser allerede stærke resultater med stigende konverteringsrater og forbedret annonceperformance, og vi glæder os til at følge den forskel, KYNETICs erfaring og viden om data og AI kan gøre for byRavn fremadrettet."

Tommy Arildslund

CTO & Senior Digital Consultant, KYNETIC

Tommy Arildslund, CTO og Partner i KYNETIC, udtaler

“byRavn er et godt eksempel på en eCommerce væksthistorie, der med gode produkter i front og en målrettet digital marketing strategi og et øje for international ekspansion, har formået at vækste hvert år siden sin grundlæggelse.

 

Vores indsats med yderligere fokus på kunderejsen og brug af data har været en medvirkende faktor i en vækst på 97% alene i 2020 sammenlignet med året før, uden at det påvirker ROI negativt – tvært imod.”

AI-first tilgang

Bedre performance med algoritmisk optimering

Ved at implementere vores datadrevne best-practice frameworks i annonceringsplatformene, herunder Google Ads og Facebook Ads, og skabe en arkitektur og struktur der udnytter datasæt optimalt, på tværs af kunderejsen, har byRavn opnået store resultater til en total ROI på +348 % på tværs af markeder. 

Fremfor demografisk segmentering og granulerede kampagner, annoncesæt og annoncer, har vi skabt et mere simpelt fundament i forhold til struktur, men med større mængder af bagvedliggende data, der dynamisk fodrer platformenes algoritmer i real-tid, Det har skabt et effektiv setup og givet top-performende resultater.

Konverteringen til et ML-fokuseret setup har skabt markant vækst på tværs af annonceringsplatformene. Oveni bliver måden hvorpå budgetter, budgivning, målretning og annoncelevering nu optimeret algoritmisk, hvilket har gjort en stor forskel for byRavns resultater.

Markant vækst i top- og bundlinje

Udvikling i omsætning og ROI på tværs af 3 markeder

Med et AI-fokus og en dyb forretningsforståelse for anvendelsen af data, produktmix, marked og kunder, har betydet en markant eksponentiel vækst på tværs af de 3 nordiske markeder for byRavn over de sidste 4 år.

Nogle af de afgørende tiltag har været at implementere et komplet CBO framework, der er en del af Facebooks Power 5, gøre brug af intelligent budgivning i Google Ads i visse kampagnetyper, anvende intelligente produktfeeds, der dynamisk tilpasser kampagnerne på tværs af hele sortimentet i alle 3 lande.

Større datasæt på tværs af grænser

En af Danmarks første cases med Facebook Cross-Border Business

byRavn forhandler sine produkter til de største nordiske lande, og det var derfor oplagt at teste Facebooks helt nye Cross-Border Business framework på deres setup. Det gav imponerende resultater. 

KYNETIC er udnævnt til Preferred Facebook Partner og har den højeste score i hele landet, på 99 % for qualifying spend og placement. Vi er altid på forkant med den teknologiske udvikling og vi har derfor også testet Facebook nyeste muligheder, for at aggrere data på tværs af landegrænser i ét kampagneframework, kaldet Cross-Border Business.

Frameworket bygger, ligesom CBO, på en konsolidering af data samt best-practice brug af Facebooks algoritme, baseret på adfærdsbaseret målretning. Her samles dele af annonceringssetuppet på én dedikeret international annoncekonto, hvor produktfeeds, pixeldata og adfærd aggregeres på tværs af landegrænser.

Testen er fortsat i gang, men vi ser foreløbigt positive resultater: 

  • 3 gange færre kampagner
  • 10-15% lavere CPA
  • 20-25% højere ROAS

Den fulde case med konkrete indsigter, vil i nær fremtid blive udgivet i samarbejde med Facebook og være tilgængelig i KYNETIC Insights.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Tommy Arildslund

CTO, Partner & Senior Digital Consultant