Markedsføringsstrategi
Databaseret markedsføringsstrategi
Som Nordens eneste digital marketing performance bureau accelereret af data, automation og AI, hjælper vi ambitiøse virksomheder og organisationer med at vinde deres brancher og få det maksimale ud af deres digital marketing budgetter.
Vores typiske proces
Vækstfuld marketingsstrategi
En datadrevet marketingstrategi, der skaber vedvarende vækst
Vi har mere end 15 år erfaring i at udarbejde og sammensætte data-drevne marketingstrategier for mere end 100 af landets største og mest ambitiøse virksomheder. Den viden og vores fokus på strategisk markedsføring accelereret af data, automation og machine learning (AI), er vores fundament i KYNETIC. Vi hjælper ikke kun virksomheder med at tage deres online marketing strategi til næste niveau, men med at vinde deres branche og blive leaders.
Det kræver en strategi, der tager udgangspunkt i jeres data, jeres markeder, jeres vækstambitioner og jeres produkter. Men det kræver også et strategisk fundament, der er gennemtænkt og gennemtestet, og samtidig sikrer at jeres indsats på tværs af Google, Facebook, Linkedin, Email, website, display medier osv. hænger sammen.
Har I brug af sparring eller rådgivning om en effektiv digital marketing strategi for jeres virksomhed eller organisation, så kontakt os for en uforpligtende snak.
Når vi hjælper vores kunder med at vækste, og få mere ud af deres marketingbudgetter, så tager vi altid udgangspunkt i en af følgende digital marketing strategier:
- Kunderejse-strategi med fokus på marketingtragten og nedbryde kanal siloer
- E-handelsstrategi for eCom og e-handelsvirksomheder
- B2B Inbound marketingstrategi for B2B virksomheder
- Omni-channel strategi med fokus på at binde kanaler sammen for retail virksomheder med fysiske butikker og e-handel
- Cross-channel strategi med fokus på at binde kanaler sammen for virksomheder uden fysiske butikker
Til hvert område har vi defineret en klar arbejdsgang, som er gennemtestet og skaber resultater. Det betyder også at vi anbefaler en ret metodisk og systematisk tilgang implementeringen og eksekveringen. Her hjælper vi typisk også vores kunder med vores hold af nogle af landets dygtigste digital marketing specialister, som ikke laver andet end at arbejde med eksempelvis Google Ads, Facebook, Ads, inbound-marketing, marketing automation osv.
En markedsføringsstrategi baseret på data frem for mavefornemmelser
Når vi hjælper virksomheder med deres markedsføringsstrategi, begynder vi med at analysere efterspørgslen i markedet, deres nuværende digitale performance og deres konkurrenter. Herudover kortlægger vi kunderejser, segmenter og hvilke kanaler der skal sættes sammen til den rette strategi. Samtidig gør vi brug af vores AI og machinelearning tech-stack, som vi sætter i spil til for at få det maksimale ud af budgettet.
Læs mere om vores gratis performance analyse her.
Som landets eneste og førende digital marketing performance bureau med særligt fokus på strategisk digital markedsføring boostet af data, automation og AI, arbejder vi koncentreret med vores kunder omkring at både gøre deres online marketing og online annoncering mere relevant og mere effektivt. Ofte oplever vi markant mere effektivitet for samme budgetter i form af lavere CPA’s og højere ROI, men oplever også en mere bæredygtig vækst der udgangspunkt i data og reel viden frem for mavefornemmelser.
360 graders digital marketing strategier skaber størst effekt
En af vores kæpheste er at nedbryde marketing-siloer. En bæredygtig og vedvarende digital marketing strategi, kan ganske enkelt ikke udformes og eksekveres ved at have et Google Ads bureau der alene arbejder med det område og et Facebook bureau, der alene arbejder med det. Antallet af touchpoints i forbrugerens kunderejser fra inspiration til kunde, er fordoblet de sidste 10 år og over 80% af alle kunderejser er domineret af online research. Et worst-case scenario for det, var en af vores kunders tidligere 2 bureauer. Her ”målte” Facebook bureauet at 60% af alle konverteringer kom fra Facebook indsatsen og Google Ads bureauet ”målte” at 70% af alle konverteringer kom fra Google Ads indsatsen. Med andre ord en fejlmåling, som ledte til fejlprioritering af budgettet og ingen strategisk retning for indsatsen.
Samtidig stiller forbrugeren og jeres potentielle kunder større krav til I kender dem og benytter deres information til relevant kommunikation på tværs af kanaler. Vi oplever ca. 20-50% højere effektivitet og dermed 20-50% større afkast ved at kombinere data og indsatsen på tværs af kanaler frem for et silo-fokus. Omvendt tror vi heller ikke på en for bred generalisering. At bygge websites og ecommerce-løsninger er én ting. At udarbejde og eksekvere effektiv digital marketing strategier er en anden.
En markedsføringsstrategi er intet værd uden et fokus på jeres forretning
Når vi arbejder med strategisk marketing og eksekveringen heraf, tracker vi konstant performance via live skræddersyede dashboards til hver kunde og gør brug af attributions modellering som standard.
Vi du vide mere om marketing attribution, så læs nærmere i vores indlæg om emnet her.
Samtidig beregner vi altid CPA (Cost Per Acquisition), CLV (customer lifetime value), ROI og brandkendskab i et digitalt marketingssamarbejde, som er de vigtigste metrics for succes i en effektiv marketingstrategi. Uden disse målinger famler I reelt set i blinde og uden brugen af attributions modellering, vil ikke være i stand til at allokere jeres marketingbudgetter korrekt mellem kanalerne. Disse tal trackes så løbende og er reelt set vores absolut vigtigste prioriteringer. Visninger, rankings, kliks er bare midlet mod målet og for os handler det om performance og resultater, hvilket er essensen i en bæredygtig digital marketing strategi, der også virker i morgen.