Amazon og Markedspladser

Amazon markedsf√łring og markedsplads strategi

Amazon, prisportaler og markedspladser kan v√¶re den helt rette v√¶kstmotor i et ambiti√łst e-handelssetup og kan bidrage med at komme ud til flere potentielle kunder og dermed √łget oms√¶tning og indtjening.

Amazon kan v√¶re den helt rette v√¶kstmotor i et ambiti√łst e-handelssetup
Match potentielle kunders eftersp√łrgsel med relevant annoncering
Ingen siloer, fuld transparens, h√łjere relevans, mindre st√łj og st√łrre afkast
Hvad arbejder vi med

Amazon salg og markedsf√łring

Vi hj√¶lper en r√¶kke f√łrende virksomheder med deres Amazon setup og deres Amazon markedsf√łring. Typisk i kombination med andre kanaler og ofte ogs√• via salg p√• andre markedspladser.

I KYNETIC hj√¶lper vi b√•de vores kunder med at afs√¶tte deres varer gennem alle digitale kanaler, og er der styr p√• de grundl√¶ggende discipliner som SEO, SEM, social og e-mail marketing, hj√¶lper vi vores kunder med at finde nye salgskanaler og nye markeder. Her er Amazon og markedspladser ofte en attraktiv vej at, s√•fremt I har det rette produkt til det, har den rette strategi og kender faldgruberne. Det er typisk en individuel vurdering af eksisterende konkurrence, jeres priser, jeres avance, den fysiske produktst√łrrelse og jeres m√•lgruppe.

 

Amazon,¬† prisportaler og markedspladser kan v√¶re den helt rette v√¶kstmotor i et ambiti√łst e-handelssetup og kan bidrage med at komme ud til flere potentielle kunder og dermed √łget oms√¶tning og indtjening.

Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC

Vi er anerkendt for vores digitale marketing af en lang række glade kunder baseret på samarbejder og vækstcases hvor PPC på Amazon og markedspladser har været en central del i indsatsen.

Hvordan arbejder vi med

Amazon Marketing Service

Amazon Marketing Service

Foruden salg p√• Amazon er det muligt at annoncere direkte i Amazon via Amazon Marketing Services, der grundl√¶ggende foreg√•r som en simpel form for Adwords, hvor du k√łber annoncering p√• givne s√łgeord.¬†

I USA starter mere end 40% af brugerne direkte p√• Amazon.com, hvis de skal k√łbe et produkt. Det vil sige, de springer simpelthen s√łgningen i s√łgemaskinen over. Den tendens vil vi ogs√• se i Danmark, og allerede nu er det attraktivt for virksomheder at komme i gang med at afs√¶tte deres produkter p√• Amazon. Det hj√¶lper vi med.

P√• Amazon har du dog ikke samme frihed som i din egen shop eller i Google for den sags skyld. F√łrst og fremmest skal du have godkendt dine produkter og priser. Det vil ikke v√¶re muligt at s√¶lge varer p√• Amazon, hvis det ikke ogs√• er attraktivt for Amazon. Som udgangspunkt skal I ogs√• selv st√• for logistikken. Det vil sige, at den foretrukne Fullfilled by Amazon service, hvor jeres virksomhed kan g√łre brug af, mod betaling naturligvis, Amazons lager og logistik setup, ikke er tilg√¶ngelig for jer, f√łr I kan blive godkendt til det.

N√•r jeres varer og priser er godkendte, f√łlger optimeringsarbejdet. Amazon er ligesom Google ogs√• en s√łgemaskine. Derfor handler det om, at:

Optimere produkttitler og produkttekster (Amazon SEO)

Finde de rette priser

Indhente anmeldelser fra brugerne

Besvare brugerhenvendelser

Hvis f√łrst du er godkendt til Amazon, er n√¶ste step at klarl√¶gge, hvilken s√¶lgertype, du √łnsker at v√¶re. Der skelnes mellem to typer:

  • FBM (Fulfillment by Merchant) ‚Äď Du styrer selv alle dine aktiviteter. Alt fra lagerbeholdning, forsendelse og returnering til kundeservice.

  • FBA (Fulfillment by Amazon) ‚Äď Ved FBA outsourcer du ovenn√¶vnte opgaver til Amazon, s√•ledes du udelukkende selv st√•r for at oprette og optimere produkter.

Der er fordele og ulemper ved b√•de den ene og den anden l√łsning og afh√¶nger af din forretning. Som FBM-s√¶lger opn√•r du st√łrst mulig kontrol og holder omkostninger nede ved selv at st√• for forsendelse. Denne l√łsning stiller store krav, da Amazons retningslinjer er kr√¶vende at overholde i forhold til for eksempelvis leveringstid. Desuden er en ulempe, at du som FBM-s√¶lger ikke kan tilbyde lige s√• hurtig levering som ved FBA, hvilket er et v√¶sentlig element, idet Amazons Prime kunder normalt kan modtage sine pakker hurtigere, end du kan levere dem.

Modsat har vi FBA, hvor du ikke skal bekymre dig om at leve op til Amazons h√łje standard, hvad ang√•r levering. Du afgiver nemlig kontrollen, s√•ledes Amazon st√•r for logistik og kundeservice, hvormed du blot skal fokusere p√• at optimere dine produkter. Dette er dog ikke uden gebyrer, som bliver fratrukket salget. Udover Amazon, er der ogs√• andre markedspladser og prisportaler som kan give mening for danske e-handelsvirksomheder heriblandt Wupti.com, Pricerunner, Miinto, Edbpriser.dk, Kelkoo og andre.

eksperter

Danmarks f√łrende eksperter hj√¶lper jeres virksomhed med at skabe resultater

+18
års erfaring med digital marketing
+200
vækstcases er grundlag for vores erfaring
data-drevet marketing

Vi får typisk 20-50% mere ud af jeres budgetter

Se alle fordelene
S√łgemaskineoptimering

Typisk

25%

bedre rankings

SEM, PPC og social Ads

Typisk

30%

h√łjere ROAS

RTB, display og medieindryk

Typisk

35%

√łget awareness

Digital marketing strategi

Typisk

50%

h√łjere ROI