Nyt eksklusivt whitepaper: Analyse af +100 retargeting annonce-setups – det lærte vi. Download her.

Microsoft Ads

Title Specialister i Microsoft AdsHere

Der er over 5.000.000 søgninger på Bing i Danmark hver måned. Det betyder, at der er et marked for annoncering, der ikke bliver udnyttet, hvis du ikke benytter Microsoft Ads

Muligheder for Target-CPA og automatiserede strategier i Microsoft Ads.
Optimer kunderejsen med målretning, tilpasning og budstrategier
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad arbejder vi med

Microsoft SKAG-Setup

Som et af landets førende, digitale bureauer hjælper vi virksomheder med at vækste deres forretning gennem intelligent annoncering. Ved at matche potentielle kunders efterspørgsel med relevant annoncering løfter vi potentialet og øger ROI med Microsoft Ads.

 Vi driver flere af vores kunders setup på Microsoft Ads med stor succes. Det er altafgørende for os, at vores indsats på Microsoft Ads giver vores kunder et rentabelt afkast. Derfor har vi altid fokus på enten ROAS eller CPA mål, som vi afstemmer i begyndelsen af samarbejdet med vores kunder.

 

Microsoft Ads gør rigtig meget for at blive lige så brugervenligt som Google Ads og give samme muligheder for målretning, tilpasning og budstrategier. Det fortæller os, at Microsoft vil rykke på mulighederne for smartbidding, og vi ser allerede muligheder for at bruge Target-CPA og andre automation strategier i Microsoft Ads. Derfor bliver det ekstra vigtigt at have styr på sin tracking i Microsoft Ads, så algoritmerne har de korrekte data at optimere ud fra. Det er et område, som vi hos KYNETIC altid vægter højt og bruger tid på at gennemgå med vores kunder i begyndelsen af vores samarbejde omkring Microsoft Ads.

 

Vi opsætter et fuldt SKAG-setup, når vi overtager kundens Microsoft konto. Dette giver fuld kontrol over budgivningen på søgeordsniveau og hjælper til, at budgetterne bruges optimalt samt sikre den højest mulige ROAS.



Hvordan arbejder vi med

Inkrementel vækst med Microsoft Ads

Med Microsofts pendant til Google Ads har man mulighed for at tappe ind i et marked, der er væsentligt mindre, men hvor der også er langt mindre konkurrence. sammenholdes det med det faktum, at CPC ofte er lavere og CTR højere, kan Bing være en kilde til ekstra besøgende og kunder i butikken.

Det betyder at der med Microsoft Ads er mulighed for at sikre sig en inkrementel vækst. Den vækst er ofte ikke så dyr, som de klik og kunder, man køber via Google Ads.

 

Generelt har man mange af de samme muligheder på Microsoft Ads, som man kender fra Google Ads: man kan justere bud ud fra sin målgruppe, og man kan byde op eller ned ud fra data omkring performance inden for specifikke segmenter. Lige præcis brugen af disse muligheder afgør ofte, hvor rentabel ens indsats på Microsoft Ads er.  

 

Selvom de to platforme minder meget om hinanden, har man med Microsoft Ads mulighed for at byde ind på nogle områder, som man ikke har adgang til via Google Ads. Det skyldes, at Bing har indgået aftaler med flere leverandører, f.eks. Appel – hvilket har øget Bings andel af søgninger både i Danmark men også globalt. På grund af disse samarbejder råder Bing eksempelvis over adgang til annoncering på følgende services:

Adgang til annoncering på følgende services:
MSN/Live

Mulighed for at annoncere på en af Danmarks mest populære medieportaler

Yahoo

Mulighed for at annoncere på medieportalen og e-mail klienten Yahoo

Xbox & Skype

Standard søgemaskine integreret i en af verdens mest populære spillekonsoller samt standard søgemaskine i Skype

Windows/Explorer

Standard søgemaskine i verdens mest anvendte styresystem

Selvom mange tænker, at Google Ads er nok, så kan konkurrencesituationen og adgangen til ovenstående platforme gøre Bing til en spændende mulighed for mange virksomheder og annoncører.

 

Konkret halter Microsoft Ads efter Google Ads på områder som smartbidding og målretning muligheder. Men disse udfordringer kan i flere tilfælde blive opvejet af den højere CTR og lavere CPC, som man kan opnå via Bing og Microsoft Ads. 

 

Kendetegnede for brugerne af Bing er, at de ikke stiller helt så store krav til funktionaliteten som brugerne af Googles søgemaskine. Det betyder, at den demografiske fordeling på Bing er lidt anderledes, end man ofte ser på Google. Generelt er brugerne i det ældre segment, hvorfor man ofte kan se store fordele ved at bruge Bing, hvis ens produkter henvender sig til den ældre del af befolkningen.  Dog skal det ikke forstås sådan, at Bing kun henvender til ældre brugere – Bing er for alle. Men denne lidt anderledes demografiske sammensætning gør, at Microsoft Ads kan være et særligt godt tiltag for nogle brancher.

eksperter

Danmarks førende eksperter hjælper jeres virksomhed med at skabe resultater

+18
års erfaring med digital marketing
+200
vækstcases er grundlag for vores erfaring
data-drevet marketing

Vi får typisk 20-50% mere ud af jeres budgetter

Se alle fordelene
Søgemaskineoptimering

Typisk

25%

bedre rankings

SEM, PPC og social Ads

Typisk

30%

højere ROAS

RTB, display og medieindryk

Typisk

35%

øget awareness

Digital marketing strategi

Typisk

50%

højere ROI