Facebook Lead Ads

Annoncering med Facebook Ads

Som Nordens eneste digital marketing performance bureau accelereret af data, automation og AI, hjælper vi ambitiøse virksomheder og organisationer med at vinde deres brancher og få det maksimale ud af deres digital marketing budgetter.

Introduktion til

Facebook Ads

Vækst jeres virksomhed med Facebook Lead Ads

Facebook leadgenerering er én af mange vertikaler, som vi anbefaler, man arbejder med som en fast del af sin digitale marketing indsats. Det gør vi bl.a. på baggrund af, at email marketing stadigvæk er en af de absolut bedste performance drivers inden for ecommerce. Ydermere, så har man med bl.a. med Facebook Lead Ads mulighed for at automatisere alle sine permissionsindsamlinger vha. tredjepartsværktøjer som f.eks. Zapier. Kan man derfor automatisere store dele af sin email marketing setup, inkl. permissionindsamlinger fra Facebook, LinkedIn mv., så har du mulighed for både at spare en masse interne ressourcer, men derudover også skabe en bedre oplevelse for et lead.  

I KYNETIC arbejder vi altid med en data-drevet attributionsmodel for de virksomheder, som vi hjælper. Kunderejsen bliver mere og mere kompleks, og annonceringsplatforme såsom Google, Facebook og LinkedIn bliver dyrere for hvert år, der går. Det er derfor fuldstændig essentielt, at I investerer jeres virksomheds ressourcer, hvor det giver mest mening – og for alle virksomheder giver det mening at indsamle data omkring sine kunder for at øge performance fremadrettet. Arbejder man med mere avanceret og adfærdsbaseret email marketing, så er det essentielt, at man kigger nærmere ind i en CDP for at centralisere sin data og bl.a. optimere sin email marketing.  

På trods af kontinuerligt stigende priser på Facebook, så er deres algoritme også løbende blevet bedre. Dette gør, at vi som annoncører, når vi arbejder med et best-practice framework, stadig kan opnå gode resultater med Facebook Lead Ads. Lad os dykke nærmere ned i Facebook Lead Ads, og hvordan I kan komme godt i gang. 

 

KYNETIC er udnævnt til Facebook Preferred Bureau Partner. En titel Facebook kun tildeler til bureauer, der opfylder de højeste standarder inden for annoncering på platformen. KYNETIC er udover titlen også den ultimative topscorer i Danmark, på baggrund af overbevisende resultater i kvalificerende forbrug og kvalificerende placeringer. Resultaterne har KYNETIC opnået ved at have branchens dygtigste specialister indenfor brugen af Facebooks annonceringsplatform, der har den dybeste forståelse af platformens højteknologiske funktioner samt aktiveringen heraf.

Hvad er en Facebook Lead Ad?

Facebook Lead Ads kan generelt bruges til flere objektiver i din Facebook annoncering – både inden for B2B og B2C. Dog handler det selvfølgelig om at indsamle noget data, herunder som minimum en e-mailadresse, fra brugeren, hvad enten det handler om at aktivere brugeren på et automatiseret e-mail velkomstflow, booking af et møde, download af whitepaper/e-book, tilmelding af din begivenhed, tilmelding af konkurrence mv. Alt andet information er et valg, du som annoncør, selv vælger, brugeren skal udfylde. Se eksempel på en Facebook Lead Ad nedenfor. 

Skal din virksomhed i gang med Lead Ads på Facebook, så er der flere tilgangsmetoder, du kan tage i brug, men det er vigtigt, at du indtænker dit Facebook Ads framework, og gør fornuftig brug af jeres Facebook Pixel data samt Facebooks algoritme, så I kan ramme en CPA, som er fornuftig for jeres virksomhed. En anbefaling herfra er, at I f.eks. bruger et Power 5 framework

Bedst-performende Facebook Lead Ads i 2020, so far..

Her i KYNETIC arbejder vi som sagt dagligt med Facebook Lead Ads – både for os selv, men også for mange af vores kunder. Det er for mange virksomheder en helt essentiel vertikal i deres digitale marketing strategi, og vi anbefaler også, at det skal være en hos jer.

Men hvad koster en permission gennem en Facebook Lead Ad? 

Sandheden er, at dette varierer meget fra virksomhed til virksomhed. Facebook’s algoritme bliver bedre dag for dag, men der kræves stadig en vis mængde data før at algoritmen kan forbedre performance vha. machine learning. Det kræver minimum 50 konverteringer om ugen at kunne gøre brug af algoritmen, og ser du en gns. CPA på 30 kr., så kræver det et månedligt budget på 6.000 kr. i måneden.

Nedenfor kan I se nogle performance eksempler på dé Facebook Lead Ads, der har performet bedst i 2020 indtil nu.

 

Download af whitepaper (B2B, Top-funnel kampagne):
  • CPA: 12 kr. 
  • Downloads: 650
 
Få 10% på din første ordre (B2C, Top-funnel kampagne): 
  • CPA: 9 kr. 
  • Permissions: 800
 
Opsamling/retargeting (B2C, 10% på din næste ordre) 
  • CPA: 7 kr. 
  • Permissions: 1300


Hvordan opretter jeg en Lead Ad i Facebook Ads Manager?

Nu hvor vi har gennemgået hvad en Lead Ad er i Facebook samt gennemgået nogle eksempler herpå, så lad os gennemgå hvordan vi opretter dem med 3 nemme steps.

 

1. Vælg Leadgenerering som kampagneobjektiv.


2.
Vælg din målgruppe i dit annoncesæt. Dette trin er ikke anderledes end ved oprettelse af andre kampagneobjektiver.

 

3. Opret din annonce og lav din formular. Vi anbefaler, at du under “Settings” tilpasser sproget på din Lead Ad, så den matcher dét marked, som du annoncerer på.

Indsigt i

Hvordan automatiseres Facebook Lead Ads

Hvordan automatiserer man permissions fra Facebook Lead Ads?

En af de vigtigste tiltag efter oprettelse af din Facebook Lead Ad, er at automatisere det efterfølgende flow. Hvis du ikke laver en integration til dit CMS, CRM eller f.eks. Google Sheets, så skal du selv sørge for at downloade alle dine e-mail permissions selv, og dette kan både forsage stort tidsspilde samt skabe en dårlig oplevelse hos brugeren – specielt hvis de har bedt om f.eks. en rabatkode til din webshop.

Der er flere måder hvorpå du kan automatisere din Facebook Leadgenerering, men jeg vil her tage udgangspunkt i to forskellige metoder; gennem Zapier og direkte integration.

Hvordan opsættes en Lead Ad integration?

  1. Gå ind under ”Publishing Tools” eller ”Værktøjer til offentliggørelse” på dansk, under din virksomhedsside.

     

     

  2. Søg efter dit CRM. Hvis der allerede er lavet en direkte integration, så vil den komme frem på listen. Ofte, så vil der være lavet en integration gennem Zapier, som anvist på billedet nedenfor. Der vil dog være enkelte tilfælde, ud fra hvilket CRM, du bruger, hvor der er lavet en direkte integration.

Lad os antage, at der er lavet en integration via Zapier, da dette oftest er tilfældet. Bruger du f.eks. Mailchimp som CRM-system, så kan du tilføje integrationen ved at følge guiden direkte inde i Facebooks Publishing Tools.

Efter opsætningen af din Zapier konto samt integrationen til Facebook er lavet, så kan du lave et Zap mellem din nye Facebook Lead Ad, og et audience ovre i Mailchimp.

TIP: Når du skal sende et test-lead igennem Zapier, så anbefaler vi at bruge Facebooks eget Lead-testing værktøj, da du selv kan bestemme den data, der kommer igennem ved at vælge ”preview form” og indsende test-lead’et derigennem.

Når du har testet, at dit Zap virker, så kan du i Mailchimp oprette en automatiseret e-mail – eksempelvis et velkomstflow, der sender når en ny person bliver tilføjet til din audience liste.

Vi har nu gennemgået Facebook Lead Ads, hvilke der performer bedst samt hvordan man opsætter integrationer via Zapier for at automatisere mere af sin leadgenerering. Har du spørgsmål til ovenstående eller vil du gerne i gang med Facebook Lead Ads, så tøv ikke med at kontakte os på kontakt@kynetic.dk eller tlf. +45 71 740 720

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing-indsats

Vi gør brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde med vores kunder på tværs af brancher.