Content Marketing

Vi hjælper virksomheder med, at tiltrække flere kunder med relevant indhold, der skaber øget kundeloyalitet og højere CLV. Vi stiller skarpt på alle touch points i kunderejsen og understøtter med relevant indhold i den rette kontekst.

Services > Content Marketing

Content Marketing skaber salg

Content Marketing handler om at levere værdi til kunder gennem relevant indhold, på rette tidspunkt, og i den rette kontekst. Det kræver derfor et skarp fokus på, hvem kunderne er både demografisk og psykografisk, hvad de efterspørger og interesserer sig for, hvordan de konsumerer indhold, samt hvordan de bruger digitale platforme.

Jeres kunder bliver oversvømmede af reklamebudskaber, som alle konkurrerer om at tiltrække deres opmærksomhed, og de er efterhånden blevet immune over for uinteressante markedsføringsbudskaber. Kunder vil have indhold, ikke reklamer, og 71% af alle forbrugere ser negativt på annoncering med budskaber, der bærer tydeligt præg af markedsføring, og som har lav relevans. Især yngre (både generation y og z) er kritiske over for annoncering. Ifølge McCarthy Group, stoler op mod 84% ikke på annoncer.

Kunder lader ikke længere blot virksomheder pushe et budskab og tage beslutningen for dem. De er selv blevet digitale eksperter, og de søger som oftest uddybende information om et givent produkt inden de foretager et køb. 88% af alle danske forbrugere starter deres køb ved at undersøge varen på nettet først – og her er det vigtigt, at din virksomhed dukker op og besvarer deres spørgsmål med relevant og værdifuldt indhold.

En god og effektiv content marketing strategi tildrager dog ikke kun opmærksomhed gennem inspirerende indhold. Den har til formål at tiltrække og engagere varme leads tidligt i købsprocessen, så det i sidste ende skaber værdi for virksomheden og fører til konverteringer og, ikke mindst, langvarige resultater med loyale kunder.

Skab værdi med unikt indhold gennem hele kunderejsen

Når vi hos KYNETIC arbejder med content marketing, fokuserer vi på at opkvalificere kunderne ved at understøtte med relevant og unikt indhold frem til jeres kunders købsbeslutning

Vi afdækker efterspørgslen på markedet ved hjælp af en grundig AI-baseret efterspørgselanalyse. Heraf får vi data på forskellige søgetermer, herunder produktsøgninger og emner, som er relaterede til vores kundes produkt eller service samt data på søgevolumen og konkurrence.

Sammen med kunden identificerer vi de emner, der er interessante, og skaber værdi for kernemålgruppen. Som nævnt, indleder 88% af alle forbrugere deres købsrejse via søgning online. Udover kommercielle nøgleord, identificerer vi derfor spørgsmål, ønsker, udfordringer og forventninger, som jeres kunder har til jeres produkt, og implementerer disse i personaer, som vi benytter i jeres content marketing strategi. Viden om jeres målgruppe og deres interesser skaber grundlag for udvikling og eksekvering af jeres content, som skal overholde præmissen om, at der skal leveres værdi mindst tre gange, før man sælger.

Vi finder derefter ord, der har relation til hinanden, og laver content clusters, som vi bruger til at udvikle det indhold, som skal ramme den efterspørgsel, der er på produktet.

Jeres kunder skal påvirkes mere end én gang, og det er her afgørende, at der løbende skabes værdi omkring jeres produkt/service med viden. Vi hjælper blandt andet vores kunder med at skabe indhold inden for følgende discipliner:

  • Blogindlæg – I er eksperter inden for jeres fagområde, og det skal ikke alene kommunikeres, men også anvendes proaktivt over for jeres kunder. Et godt blogindlæg skal byde på interessant og relevant viden til forbrugeren.
  • SEO – Googles søgealgoritmer prioriterer engagerende og informativt indhold. Leverer I regelmæssigt content af god kvalitet på jeres website og blog, vil Google vurdere websitet som et værdiskabende svar på kundens forespørgsel. Det vil styrke jeres SEO og øge jeres chancer for en god rangering, når kunden søger viden om jeres produkt.
    Læs mere om, hvordan vi hjælper vores kunder med søgemaskineoptimering.
  • Video– Op mod 92% af alle forbrugere med mobile devices konsumerer videoindhold. Video content er en god og effektiv måde at skabe opmærksomhed og engagere dit publikum på og bliver ofte prioriteret højere end andet content.
  • Infographics– Dine kunder foretrækker nemt og overskueligt indhold, og i mange tilfælde vil det være ideelt at fortælle omkring komplekse eller videnstunge emner på en visuel simpel måde ved hjælp af infographics.
  • Referencer/anmeldelser– Har I eller jeres produkt fået anbefalinger fra glade og tilfredse kunder eller leveret til prominente kunder? Skab troværdighed ved at lade potentielle kunder læse om jeres ros fra andre.
  • E-bøger– Del ud af jeres ekspertviden ved at lave gennemarbejdet og flot præsenteret indhold, som behandler et fagområde, en branche eller et interessefelt. E-bøger er typisk effektive til at generere leads ved at lade jeres kunder downloade et eksempel via deres e-mail.  
  • Sociale medier – Sociale medier er uundgåelige, når det kommer til at skabe en relation til jeres kunder. Danskere bruger i gennemsnit 3,5 timer om dagen på sociale medier, og her har I altså gode chancer for at tiltrække jeres kunders opmærksomhed og skabe relationer gennem regelmæssigt spændende og engagerende indhold. Læs mere om, hvordan vi kan hjælpe med at udvikle og eksekvere en effektiv indsats på sociale medier.
  • E-mail marketing – Vi hjælper med at få succes med e-mail marketing, så I følger jeres leads med relationsskabende content fra første indtryk ned gennem kunderejsen ved anvendelse af vores eget framework.

Arbejdet med customer journey er afgørende i forbindelse med content marketing, men for at udvikle en effektiv strategi, skal I også kende værdien af arbejdet og værdien af jeres kunder. Især hvis jeres virksomhed sælger B2B og/eller komplekse produkter, som kræver overvejelse og tid, bør I have skarp fokus på at følge jeres kunder og skabe relationer på den lange bane.

Vi arbejder altid med Customer Lifetime Value (CLV), når vi beregner ROI ved content marketing. Det er et ofte overset element, men ikke desto mindre er det afgørende i en målrettet content marketing indsats. Customer Lifetime Value handler om at kende jeres kunders samlede værdi i den tid, de er kunder i jeres forretning. Benytter I CLV aktivt i forbindelse med budgettering, vil I kende værdien af en ny kunde og dermed også den pris, som I bør betale for at skaffe nye kunder.

I kan udregne jeres Customer Lifetime Value med vores gratis CLV beregner.

Vores framework

Vores tilgang til arbejdet med content marketing er pragmatisk, og derfor arbejder vi ud fra et struktureret framework, som skaber den største værdi for vores kunder. Som nævnt, frasorterer forbrugere i stigende grad reklamer og laver i stedet selv research, inden de køber. Det har skabt et behov for et stigende antal touch points i kunderejsen, som er langt mere kompleks end før. Vi arbejder derfor med en funnel-baseret strategi, som deles op i tre stadier, der hver især tjener formålet om at modne kunden fra informationssøgning – hele vejen frem til køb:

Content marketing - Vores proces for at arbejde med målrettet content marketing

Dedikerede specialister

Vi er specialister i datadrevet content marketing, der sælger, og vi hjælper vores kunder med både rådgivning og sparring, såvel som udvikling, planlægning og eksekvering af en effektiv og værdiskabende content marketing strategi.

Vores team af specialister tager jer i hånden fra det første stadie i processen, sikrer kvaliteten og kommunikation undervejs, og styrer jer sikkert i mål. Vi behandler jeres forretning, som var det vores egen, og derfor fokuserer vi altid benhårdt på bundlinjen. Det er den bedste løsning for jer, og derfor også for os – at vi aktivt tager ansvar for at skabe de bedste resultater på bundlinjen med content marketing.

Konkurrencefordele ved content marketing

Ved at imødekomme jeres potentielle kunders interesser og besvare deres spørgsmål med det rigtige indhold, på det rigtige tidspunkt, vil kunden føle sig værdsat. Det vil give autoritet og tillid hos kunden, og jeres forretning vil blive positioneret som en bidragende og troværdig kilde til information.

Med en god content marketing strategi kan I styrke jeres SEO, skabe engagement og brand awareness og vedligeholde meningsfulde relationer til jeres kunder. Dermed vil I stå stærkere end jeres konkurrenter, nå købssituationen opstår.

Services

Tilmeld dig KYNETIC Insight og hold dig opdateret på digitale trends, analyser og brugbare guides til jeres digitale vækst.

  • Vi er drevet af kunstig intelligens Verdens første og førende digital marketing bureau drevet af kunstig intelligens
  • Dyb viden og indgående erfaring +15 års erfaring med digital marketing og intelligent online annoncering
  • Vi skaber fremtidens digitale vindere +100 cases med 5-10X vækst af forretningskritiske KPI’er
  • Førende digital marketing konsulenthus Skandinaviens førende digital marketing eksperter

Brug for hjælp til jeres forretning?

Vi kan også hjælpe jer med

Digital Strategi

Vi laver både 360 graders digitale strategier og separate kanalstrategier med fokus på målbar vækst via indsigt i kunderejser, forbrugeradfærd og realistiske roadmaps.

Analyse og indsigt

Vores analytics-team kombiner webanalyse med business intelligence og predictive analytics for at give netop den indsigt, der sikrer, at der kan skabes de bedste resultater.

SEO

Vores omfattende SEO-framework sikrer dig øget synlighed og øget trafik fra Google og Bing. Frameworket består af 5 essentielle områder i en forretningskritisk SEO-indsats.

SEM

Med vores SEM-framework og best-in-class annonceringsværktøjer skaber vi klare målbare resultater på tværs af brancher med intelligent annoncering i Google Adwords, Google shopping, Bing Ads og retargeting.

Digitalt medieindryk & Display

Vi arbejder både top-funnel med at øge brand/produktkendskab og low-funnel med fokus på konverteringer. Vi arbejder med display-annoncering (RTB), dynamisk banner-udvikling, Youtube, native-ads, video-prerolls, in-app-ads og remarketing-setups.

Email & Automation

Med dyb specialisering i email-marketing og marketing-automation lige fra rekruttering og automatiske flows til data-management, inbound-marketing og multi-channel marketing automation setups, skaber vi relevans, leads og forretning på tværs af kunderejsen.

Sociale Medier

Vi skaber salg, leads, øget kendskabsgrad og forbrugerindsigt via de sociale medier. Vi er bl.a. specialiseret i avanceret annoncering på Facebook og retargeting, Instagram ads, Linkedin og Snapchat.

CRO

Med fokus på øget omsætning, engagement og optimale brugeroplevelser, arbejder vi med at forbedre forbrugerens digitale oplevelser igennem UX-optimeringer, splittest, personalisering og analyser, som leder til mere salg og øget loyalitet. 

Content Marketing

Content er typisk en essentiel del af en digital marketing strategi. Vi hjælper med, ved brug af data og indsigt, at skabe og distribuere content til de rette brugere/segmenter, på det rette sted, den rette tid og i den rette kontekst. 

Growth Hacking

Growth hacking handler om at tænke kreativt med data og skabe eksplosiv vækst. Vi kombinerer kreativitet med digital marketing virkemidler til at få dit produkt, app eller service ud til flere og ultimativt vækste jeres forretning hurtigere.

Amazon & Affiliate

Vi hjælper med at afsætte og markedsføre jeres varer i eksterne salgskanaler såsom Amazon, affiliate-websites og markedspladser. Typisk med fokus på højest mulig ROI.

Strategi & Sparring

Med udgangspunkt i vores viden, erfaringer og teknologier, yder vi løbende rådgivning til virksomheder, der ønsker sparring om deres digitale indsats, muligheder og udfordringer fra førende specialister.

Accelereret brug af data, automation & AI

Vi skaber højere relevans, mindre støj og bedre resultater

Dyb viden og indgående erfaring

+15 års erfaring med digital marketing og intelligent online annoncering

Vi skaber fremtidens digitale vindere

+100 cases med 5-10X vækst af forretningskritiske KPI’er og målsætninger

Førende digital marketing konsulenthus

Danmarks dygtigste specialister og konsulenter der fokuserer på jeres virksomhed