Bliv en del af KYNETIC – se vores ledige stillinger her

SEM

SEM - Search Engine Marketing

Som et af landets f√łrende digitale bureauer, hj√¶lper vi virksomheder med at v√¶kste deres forretning gennem intelligent annoncering i s√łgemaskinerne. Ved at matche potentielle kunders eftersp√łrgsel med relevant annoncering, l√łfter vi potentialet og √łger ROI.

Retargeting og custom intent, for at konkretisere og præcisere
Match jeres kunders eftersp√łrgsel med relevante annoncer og kampagner
Ingen siloer, fuld transparens, h√łjere relevans, mindre st√łj og st√łrre afkast
Hvad arbejder vi med

Intelligent Serach Engine Marketing

Vi driver nogle af landets st√łrste og mest effektive SEM setups i store h√łj-kompetitive brancher og sm√• niche-brancher. Med vores hold af nogle af branchens dygtigste SEM-specialister, kombineret med vores kompetencer inden for data, automation og machine learning, hj√¶lper vi ambiti√łse virksomheder med at f√• det maksimale ud af deres marketing-budgetter og vinde deres brancher.

P√• tv√¶rs af markeder, produkter og landegr√¶nser hj√¶lper vi med skabe √łget synlighed, trafik og konverteringer med Google Ads og Microsoft Ads annoncering. Vi g√łr brug af vores branchef√łrende SKAG Hybrid framework, hvor vi kombinere et meget granuleret setup med automatisering, hvorfor vi b√•de kan f√• mere ud af budgetterne og opn√• h√łjere relevans, hvilket ultimativ giver et bedre afkast.

Gennem Google Ads og Bing Ads annoncering accelereret af data, automation og machine learning, hjælper vi virksomheder med at:
√ėge oms√¶tning og ROI

Skabe flere og mere relevante leads

Styrke brand og produktkendskab

Indsamle flere permissions

Til det har vi udarbejdet vores eget SEM og Google Ads framework, som vi f√łlger metodisk. Uanset annonceringsform, har vi i KYNETIC altid skarpt fokus p√• at skabe maksimal relevans og v√¶rdi gennem en AI og datadreven tilgang.

Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC

Vi er anerkendt for vores digitale marketing af en lang række glade kunder baseret på samarbejder og vækstcases hvor SEM har været en central del af indsatsen.

vordan arbejder vi med

SEM automation & AI

Vi anvender kunstig intelligens i vores arbejde med SEM, dels for at spare vores kunder for tid forbrugt p√• konsulenttimer med dataanalyse og dataforst√•else, og dels for at skabe mere effektiv markedsf√łring, baseret p√• komplekse sammenh√¶nge. P√• baggrund af datas√¶t, kan vi forudse m√łnstre og adf√¶rd, der leder til en mere kvalificeret indsats.

I KYNETIC r√•dgiver vi jer om, hvilke annoncemuligheder og annonceringsformer, der b√łr fokuseres p√•, og s√•ledes skaber de bedste resultater for jeres forretning. Med udgangspunkt kunderejsen, kortl√¶gger vi forretningskritiske touchpoints, og s√łrger for at underst√łtte disse med Google Ads, s√• vi kan opn√• Maksimal ROI med et automatiseret Google Ads setup.

I Google Ads og DoubleClick bruger vi kunstig intelligens til predictive analytics, og får dermed kvalificerede forslag til:

Bedre annoncetekster og CTA

Mere præcis målretning

Automatiseret rapportering

Intelligent og automatiseret budstyring baseret på forretningsmål

Gennem et automatiseret setup styret af scripts, sikrer vi bl.a. at jeres annoncer vises p√• de √łnskede placeringer p√• de √łnskede tidspunkter med det optimale budskab og uden un√łdvendig h√łje klikpriser.

 

Er der specifikke dage eller tidspunkter p√• dagen, hvor potentielle kunder oftere konverterer? Er konverteringsraten h√łjere inden for visse typer af s√łgninger end andre? Er der forskel p√• hvor ofte brugere konverterer p√• forskellige enheder?

 

Det er nogle af de faktorer, som I som e-handelsvirksomhed b√łr tage h√łjde for i jeres annoncering, og som vi hj√¶lper vores kunder med at identificere gennem dataanalyse, samt styre gennem intelligente scripts.

 

Dermed spilder vi ikke konsulenttimer på mikro-optimeringer, som kan håndteres hurtigere, smartere og med bedre afkast gennem AI, men fokuserer i stedet på at sikre maksimal relevans og værdi.

Indsigt i

Forskellen på SEO & SEM

SEM differentierer sig fra SEO ved at v√¶re betalt annoncering, som fungerer ud fra et auktionsprincip. Det betyder at jeres virksomhed kun betaler for de klik og den trafik, som sender bes√łgende til jeres website.

If√łlge Google Research st√•r de tre √łverste annoncer i Googles s√łgeresultater p√• s√łgninger af kommerciel karakter, herunder produkts√łgninger, for ca. 40% af det samlede antal klik. Som e-handelsvirksomhed er det forretningskritisk, at have fokus p√• SEM, hvis I vil v√¶re synlige i markedet og n√• ud til flest mulige potentielle kunder.

 

Hvorfor s√• ikke bare investere i at √łge den organiske trafik gennem SEO i stedet for at afs√¶tte marketingbudget til SEM? Den ene disciplin erstatter ikke den anden ‚Äď SEM supplerer SEO, og omvendt. Vores erfaringer viser, at en omnichannel tilgang til digital marketing med fokus p√• alle marketingkanaler skaber de klart bedste resultater. L√¶s mere om hvordan vi arbejder med SEO.

 

Virksomheder som arbejder med Google annoncering vises fortsat i de organiske s√łgeresultater. Google Ads er derfor ikke en erstatning for jeres virksomheds eksisterende synlighed i Google, men derimod en mulighed for at v√¶re synlige b√•de blandt de organiske placeringer, samt i toppen af s√łgeresultaterne som betalt annonce, og dermed potentielt generere endnu mere relevant trafik til jeres website.

 

Der er adskillige styrker ved annoncering vha. Google Ads. F√łrst og fremmest betaler I som virksomhed kun n√•r en bruger bes√łger jeres website, og ikke bare for eksponeringer. I betaler derfor ikke bare for synlighed, men derimod for trafik. Samtidig har I mulighed for ikke kun at annoncere direkte i Googles egen s√łgemaskine, men ogs√• p√• relevante websites, mobilapps samt p√• YouTube. Google besidder enorme m√¶ngder data omkring kunder, adf√¶rd, website performance mm., og har nu for alvor sat str√łm til disse data, med fokus p√• AI.

 

Hos KYNETIC optimerer vi Google Ads konti, kampagner og annoncer, s√• vores kunder betaler for relevant trafik, der konverterer og underst√łtter forretningen. Med andre ord, holder vi skarpt fokus p√• ROI. Det g√łr vi ved at matche jeres kunders eftersp√łrgsel med relevante annoncer, som forventningsafstemmer og tiltr√¶kker nye kunder.

Med Google Ads annoncering skaber vi relevant synlighed på tværs af:

Googles s√łgeresultater og s√łgepartmers websites (SERP)

Googles Displaynetværk (dynamiske bannere)

YouTube (video og pre-roll)

Google Shopping (produktannoncer)

Indsigt i

Personaliseret annoncering

Som e-handelsvirksomhed handler det om, at v√¶re skarp p√• at forst√• den enkelte brugers intention med deres s√łgning, og im√łdekomme denne eftersp√łrgsel med s√• relevante annoncer som muligt.

Personaliseret annoncering m√•lrettet potentielle kunder baseret p√• konkrete s√łgninger. Med Search Ads annoncering har I som virksomhed mulighed for at f√• vist tekstbaserede annoncer direkte i Googles s√łgeresultater, n√•r potentielle kunder foretager en relevant s√łgning.

 

Hos KYNETIC har vi specialiseret os i at arbejde med annoncering p√• Googles s√łgenetv√¶rk med udgangspunkt i et avanceret personalisering setup. Ydermere s√łrger vi hele tiden for at optimere setuppet p√• baggrund af data, s√• annonce budskaber altid er skr√¶ddersyet den enkelte s√łgning, s√• kommunikation og eftersp√łrgsel matcher hinanden og dermed skaber mest mulig relevans.

 

Udover de typiske tekstannoncer er videoannoncering er et must i et moderne digital marketing setup, b√•de til at √łge kendskabet til jeres brand blandt potentielle kunder, samt til at v√¶kste jeres forretning gennem promovering af jeres produkt eller service.

 

Gennem Google Ads er det muligt at ops√¶tte videoannoncering b√•de p√• YouTube og i mobilapps. Med videoannoncer kan I skabe st√łrre eftersp√łrgsel og st√łrre bevidsthed omkring jeres forretning, og ligesom med Search Ads betaler I kun for de eksponeringer som resulterer i konkret trafik.¬†


Det er ogs√• muligt at annoncere ved hj√¶lp af display annoncering, som skaber √łget synlighed med intelligent bannerannoncering p√• websites og i apps. Kendskabet til display annoncering er hos mange virksomheder minimal, selvom metoden kan benyttes til b√•de at skabe awareness og generere leads og konverteringer. Hos KYNETIC anvender vi adskillige typer af forskellige platforme til digitalt medieindryk og bannerannoncering, hvilket giver mulighed for b√•de mere synlighed samt mere relevante eksponeringer og klik.

Indsigt i

Google Shopping

Med Google Shopping annoncer vises produkter direkte i s√łgeresultaterne, med bl.a. produktnavn, billede og pris. Det foreg√•r igennem Merchant Center, hvor Google henter produktinformationer via et XML-feed fra jeres CMS, PIM etc.

Udover at skabe st√łrre synlighed med tekst-, video- og bannerannoncer, arbejder vi ogs√• med Google Shopping for vores Ecommerce-kunder p√• b√•de B2B og B2C markedet. Google shopping g√łr det muligt at f√• vist konkrete produkter direkte i Googles s√łgeresultater.¬†

 

Modsat de √łvrige annoncetyper i Googles s√łgeresultater, vises Shopping Ads p√• baggrund af produktdata, fremfor en liste af¬† s√łgeord. Med udgangspunkt i disse data, segmenterer vi produkterne ud i s√¶rskilte Shopping-kampagner, baseret p√• jeres varegruppers respektive avancer, og maksimerer dermed afkastet af jeres annoncekroner.

 

Vi opretter automatisk synkronisering, s√• produktdata altid er aktuelle, og ingen annoncekroner g√•r til spilde pga. for√¶ldede priser og udg√•ede produkter. Google Ads byder p√• en bred palette af muligheder, og det er derfor afg√łrende at prioritere de annonceringsformer, som underst√łtter jeres forretning. L√¶s mere om Google Shopping annoncering her.

Hvordan arbejder vi med

Datadrevet & målrettet annoncering

Uanset hvilke typer Google annoncering I vil fokusere p√• i jeres digitale marketing setup, er det vigtigt at t√¶nke bes√łgs- og adf√¶rdsdata ind i jeres m√•lretning, s√• I sikrer at budgettet bruges p√• at n√• ud til s√• mange potentielle kunder som muligt.

I stedet for at skyde med spredehagl, benytter vi hos KYNETIC en datadreven tilgang, s√• vi hj√¶lper jer m√•lrettet og pr√¶cist. Vi bruger v√¶rkt√łjer som bl.a. retargeting og custom intent, for at konkretisere og pr√¶cisere, hvem og hvilke, jeres annoncer skal ramme.¬†

Retargeting handler om, at m√•lrette ens annoncering mod brugere, som allerede har bes√łgt jeres website. Mange e-handelsvirksomheder har et kendskab til retargeting og de fleste digitale bureauer har fokus p√• det, men retargeting er i dag andet og mere end bare at henvende sig til samtlige tidligere bes√łgende med det samme budskab.

 

Custom intent er et andet v√¶rkt√łj til adf√¶rdsbaseret m√•lretning, som er uundv√¶rligt for langt de fleste e-handelsvirksomheder. Med custom intent i Google Ads kan I m√•lrette jeres annoncer baseret p√• brugere, som har udvist en specifik adf√¶rd.

Det kan eksempelvis v√¶re brugere som har efterspurgt et produkt eller en service, har udvist en adf√¶rd der har relation til jeres forretning, eller har bes√łgt en af jeres st√łrste konkurrenters websites. Hos KYNETIC er vi specialister i adf√¶rdsbaseret m√•lretning, og har hjulpet adskillige branchef√łrende virksomheder med at n√• ud til endnu flere potentielle kunder p√• baggrund af deres aktivitet.

Indsigt i

Bing Ads services

Hos KYNETIC anvender vi adskillige forskellige platforme til digitalt medieindryk og bannerannoncering. Microsoft pendant til Googles annonceringsplatform, Microsoft Ads, har både mange muligheder og ligheder.

Microsofts pendant til Googles annonceringsplatform hedder Microsoft Ads. De to platforme har mange ligheder, og auktionsprincippet g√łr sig ogs√• g√¶ldende her. Dog bruger kun ca. 8% af danske internetbrugere, s√łgemaskinen fra Microsoft fremfor Google, hvor markedsandelen i USA nu har rundet 33%.

 

Annonc√łrer har dog den fordel, at klik priserne stadig er markant lavere i Bing Ads, i kraft af at konkurrencen ikke er lige s√• markant som i Google-regi. Samtidig er eftersp√łrgslen for Bing dog st√łt stigende, og det er derfor relevant for de fleste virksomheder, ogs√• at annoncere her. Ikke som erstatning til Google Ads, men derimod som et supplement. Microsoft Ads giver adgang til attraktive services og r√•der over flere af de st√łrste medieportaler og s√łgemaskiner, herunder MSN, Yahoo, Xbox, Windows og Skype.¬†

 

Med adgang til nogle af de mest populære medieportaler og enheder, samt en annonceringsplatform, der tilbyder en stor grad af funktionalitet, automatiseret budstyring og målretning, anbefaler vi derfor ofte at inkludere Bing som kanal i jeres digitale marketing strategi.

eksperter

Danmarks f√łrende eksperter hj√¶lper jeres virksomhed med at skabe resultater

+18
års erfaring med digital marketing
+200
vækstcases er grundlag for vores erfaring
data-drevet marketing

Vi får typisk 20-50% mere ud af jeres budgetter

Se alle fordelene
S√łgemaskineoptimering

Typisk

25%

bedre rankings

SEM, PPC og social Ads

Typisk

30%

h√łjere ROAS

RTB, display og medieindryk

Typisk

35%

√łget awareness

Digital marketing strategi

Typisk

50%

h√łjere ROI