Bliv en del af KYNETIC – se vores ledige stillinger her

Retargeting

Den ultimative guide til Facebook- og Google Ads remarketing

Brug retargeting til at m√•lrette jeres kampagner for at √łge salget. Det ville v√¶re ideelt, hvis kunderne altid foretog et k√łb ved deres f√łrste bes√łg p√• dit websted. Men desv√¶rre er det sj√¶ldent s√•dan, det fungerer i virkeligheden. Som et af landets f√łrende, digitale bureauer hj√¶lper vi virksomheder med at v√¶kste deres forretning gennem intelligent remarketing

Få et optimalt datadrevet cross-channel retargeting setup
Opnå og forbliv top-of-mind brand hos dine potentielle kunder
Ingen siloer, fuld transparens, h√łjere relevans, mindre st√łj og st√łrre afkast
Hvad arbejder vi med

Retargeting på platforme

I KYNETIC arbejder vi dagligt med retargeting p√• Facebook og Google Ads p√• tv√¶rs af mange af vores kunder, og for mange er det en af de vigtigste drivere i deres digitale framework for at f√• kontakt med deres kunder og √łge deres salg.

Retargeting giver dig mulighed for at minde dine potentielle kunder om dine produkter/tjenester, n√•r de forlader dit websted uden at foretage en konvertering. Det giver dig mulighed for at vise dine bes√łgende relevante annoncer, n√•r de bes√łger andre sider. Retargeting fungerer med apps og search samt bannerannoncer p√• websteder.

 

Retargeting genererer oftest flere online konverteringer ved at holde dit brand varmt i kundernes optik. Hver gang dine kunde ser dine retargeting-annoncer, f√•r dit brand mere opm√¶rksomhed og anerkendelse. Denne opm√¶rksomhed minder de p√•g√¶ldende bes√łgende om, at de produkter, de kiggede p√• tidligere, stadig kunne v√¶re interessante for dem.

 

N√•r vi ser generelt p√• den gennemsnitlige konvertering, kan vi se, at 96% af al trafik ikke konverterer ved f√łrste touchpoint. Pr√¶cis derfor er retargeting en effektiv m√•lretning metode til at ramme de bruger, som allerede har bes√łgt din side uden at foretage et k√łb. Foruds√¶tningerne for et optimalt datadrevet cross-channel-retargeting-setup er, at jeres virksomhed kan spore jeres kunders adf√¶rd og attribueres korrekt. Det g√¶lder b√•de i marketingkanaler som Google display og search, Facebook, Instagram og e-mail ‚Äď men ogs√• p√• jeres platform/webl√łsning.

Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC

Vi er anerkendt af en lang række glade kunder der har vækstet markant gennem et socialt medie samarbejde. Med fokus på retargeting har vi utallige vækstcases i vores portefolio.

Hvordan arbejder vi med

Effektiv retargeting strategi

Retargeting hj√¶lper med at ramme de 98% af bes√łgende, der forlader et websted uden at foretage et k√łb. I gennemsnit konverterer 96% af al trafik ikke ved f√łrste touchpoint. Den gennemsnitlige CTR for annonceret m√•lannoncer er 10 gange den for displayannoncer. Retargeting-annoncer har en gennemsnitlig CPC p√• cirka halvdelen af search-annoncer.

I dag skal annonc√łrerne v√¶re klogere end nogensinde f√łr, hvis de √łnsker at ramme deres potentielle kunder. Heldigvis giver retargeting dig mulighed for at holde dit brand frisk i potentielle kunders sind ved at f√łlge dem rundt p√• nettet med m√•lrettede meddelelser og budskaber.

Derfor vil den rette retargeting-strategi bl.a. kunne hjælpe jer med at:

 

  • Opleve en h√łjere ROAS p√• tv√¶rs af jeres kanaler.
  • Skabe mere synlighed og h√łjre kendskab hos potentielle kunder.
  • Opn√• h√łjere konverteringsfrekvenser.

 

Retargeting hjælper med at minde jeres potentielle kunder om jeres produkter, når de fortsætter med at surfe på internettet, uanset om de er på sociale medier, deres foretrukne nyhedswebsite eller udforsker produkterne hos dine konkurrenter.

Indsigt i

Facebook retargeting

Facebook er en af de to mest populære retargeting platforme. Ved at anvende dynamiske Facebook-annoncer holder I jeres produkter og jeres brand top-of-mind hos de kunder, der allerede har vist interesse for jeres virksomhed.

Ved at anvende Facebook giver det flere typer af retargeting muligheder, der kommer i form af brugerdefinerede målgrupper. Ved at tilpasse målgrupperne giver det jer mulighed for at målrette annoncer mod specifikt udformede målgrupper baseret på jeres virksomheds mål og konverteringer.

Grundlæggende er brugerdefinerede målgrupper omdrejningspunktet for retargeting på Facebook. Ved at arbejde med Facebooks retargeting pixel og jeres potentielle kunder, kan vi bruge dataene til at:

 

  • Forst√¶rke jeres besked til brugere, der har set bestemte landingssider.
  • Vise m√•lrettede annoncer til bes√łgende, der forlod kurven p√• jeres landingssider.
  • Salg og krydssalg af nye varer til tidligere k√łbere.
  • Opmuntrer bes√łgende til at l√¶re mere eller gennemf√łre et k√łb.

 

Ud over at n√• frem til abandoned cart giver Facebooks retargeting-system jer mulighed for at m√•lrette mod brugere, der har bes√łgt bestemte produktsider, men ikke har lagt varer i kurven.

 

Disse brugere er et godt m√•l for retargeting, fordi kunder, der bes√łger produktsider, typisk indikerer b√•de interesse og k√łbsintention. De ser m√•ske endda p√• forskellige versioner af det samme produkt p√• forskellige hjemmesider, f√łr de gennemf√łrer et k√łb. Ved at anvende dynamiske Facebook-annoncer holder I jeres produkter og jeres brand frisk hos de kunder, der allerede har vist interesse.

 

Ved at m√•lrette mod brugere, der klikkede p√• specifikke produkter, og ekskludere de bruger, som har foretaget et k√łb. Dermed vil I kunne oprette forbindelse igen med de bes√łgende, som ikke var klar til at konvertere tidligere, men muligvis er klar nu.

KYNETIC er udn√¶vnt til Facebook Preferred Bureau Partner. En titel Facebook kun tildeler til bureauer, der opfylder de h√łjeste standarder inden for annoncering p√• platformen. KYNETIC er udover titlen ogs√• den ultimative topscorer i Danmark, p√• baggrund af overbevisende resultater i kvalificerende forbrug og kvalificerende placeringer. Resultaterne har KYNETIC opn√•et ved at have branchens dygtigste specialister indenfor brugen af Facebooks annonceringsplatform, der har den dybeste forst√•else af platformens h√łjteknologiske funktioner samt aktiveringen heraf.

Indsigt i

Google Ads retargeting

Google er en af de to mest popul√¶re retargeting platforme. Retargeting p√• Google Ads best√•r af statiske billeder, video, responsive annoncer og tekstannoncer, der er placeret p√• Google Display og Googles S√łgenetv√¶rk.

Forskellen p√• retargeting, Google Display og Search-annoncer er m√•lretningen. Retargeting p√• Google Ads best√•r af at bruge sporingskoder til at placere cookies i browseren hos de brugere, der tidligere har bes√łgt dit websted.

 

De mest udbredte former for retargeting via Google Ads er:
Displayannoncer med bannere.

RLAS hvor vi byder h√łjere p√• folk, der har bes√łgt sitet tidligere

Dynamisk retargeting med billeder af produkter, folk har set på dit site.

Det, som afg√łr, hvor gode resultater man opn√•r med sin Google Ads retargeting, er, hvor grundigt man arbejder med sine m√•lgrupper. Som standard b√łr man som e-Commerce-virksomhed have f√łlgende m√•lgrupper som minimum: Alle tidligere k√łbere, alle tidligere bes√łgende og alle, der har lagt et produkt i kurven uden at fortage et k√łb. 

Herudover b√łr man ogs√• arbejde med micro-konverteringer, som man kan bruge i sin retargeting. Det kan v√¶re h√¶ndelser p√• sitet som:

  • Tid p√• sitet.
  • Antal bes√łgte sider.
  • Konkrete bes√łgte sider med stor v√¶rdi for ens virksomhed.
  • Klik p√• kontakt, mail eller telefon.

I vores arbejde med vores kunder er remarketing en af de discipliner, vi har mest fokus p√•, da det er altafg√łrende at bibeholde sine bes√łgende i sit k√łbsflow. Derved √łger man v√¶rdien af det f√łrste klik, man har f√•et til site. Som n√¶vnt har de fleste mange touchpoints i deres k√łbsrejse, og sandsynligheden for en konvertering stiger pr. eksponering og pr. bes√łg p√• dit site.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing indsats

Vi g√łr brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde vores kunder tv√¶rs af brancher.

Hvem er vi for

Vi er ikke et perfekt match for alle

Et perfekt match

Her matcher vores tilgange, teknologi-brug og fokus med jer

  • √ėnsker at arbejde markedsledende med digital markedsf√łring
  • Er typisk en Ecommercer, B2B-virksomhed eller retailer
  • Er ambiti√łs og investerer i jeres brand
  • √ėnsker et grundigt setup til jeres digital marketing kanaler
  • Digital er eller skal v√¶re en forretningskritisk afs√¶tningskanal
  • √ėnsker et langvarigt og t√¶t samarbejde
  • √ėnsker at arbejde med de dygtigste specialister i branchen
  • Ikke et godt match

    Typiske kendetegn på at vi ikke er et godt match

  • Vil have de billigste eller pakkel√łsninger
  • √ėnsker ikke at arbejde data-drevet
  • √ėnsker en leverand√łr fremfor en samarbejdspartner
  • √ėnsker ikke et fast kontinuerligt samarbejde
  • Investerer ikke i sit brand
  • Ser er ikke vigtigheden i grundigheden og detaljerne
  • Et urealistisk budget til jeres m√•ls√¶tninger