NYT: Tech i Marketing – Fremtidens teknologi præsenteret af branchens mest innovative personer – se alle interviews her

Retargeting

Den ultimative guide til Facebook- og Google Ads remarketing

Brug retargeting til at målrette jeres kampagner for at øge salget. Det ville være ideelt, hvis kunderne altid foretog et køb ved deres første besøg på dit websted. Men desværre er det sjældent sådan, det fungerer i virkeligheden. Som et af landets førende, digitale bureauer hjælper vi virksomheder med at vækste deres forretning gennem intelligent remarketing

Få et optimalt datadrevet cross-channel retargeting setup
Opnå og forbliv top-of-mind brand hos dine potentielle kunder
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad arbejder vi med

Retargeting på platforme

I KYNETIC arbejder vi dagligt med retargeting på Facebook og Google Ads på tværs af mange af vores kunder, og for mange er det en af de vigtigste drivere i deres digitale framework for at få kontakt med deres kunder og øge deres salg.

Retargeting giver dig mulighed for at minde dine potentielle kunder om dine produkter/tjenester, når de forlader dit websted uden at foretage en konvertering. Det giver dig mulighed for at vise dine besøgende relevante annoncer, når de besøger andre sider. Retargeting fungerer med apps og search samt bannerannoncer på websteder.

 

Retargeting genererer oftest flere online konverteringer ved at holde dit brand varmt i kundernes optik. Hver gang dine kunde ser dine retargeting-annoncer, får dit brand mere opmærksomhed og anerkendelse. Denne opmærksomhed minder de pågældende besøgende om, at de produkter, de kiggede på tidligere, stadig kunne være interessante for dem.

 

Når vi ser generelt på den gennemsnitlige konvertering, kan vi se, at 96% af al trafik ikke konverterer ved første touchpoint. Præcis derfor er retargeting en effektiv målretning metode til at ramme de bruger, som allerede har besøgt din side uden at foretage et køb. Forudsætningerne for et optimalt datadrevet cross-channel-retargeting-setup er, at jeres virksomhed kan spore jeres kunders adfærd og attribueres korrekt. Det gælder både i marketingkanaler som Google display og search, Facebook, Instagram og e-mail – men også på jeres platform/webløsning.

Hvordan arbejder vi med

Effektiv retargeting strategi

Retargeting hjælper med at ramme de 98% af besøgende, der forlader et websted uden at foretage et køb. I gennemsnit konverterer 96% af al trafik ikke ved første touchpoint. Den gennemsnitlige CTR for annonceret målannoncer er 10 gange den for displayannoncer. Retargeting-annoncer har en gennemsnitlig CPC på cirka halvdelen af search-annoncer.

I dag skal annoncørerne være klogere end nogensinde før, hvis de ønsker at ramme deres potentielle kunder. Heldigvis giver retargeting dig mulighed for at holde dit brand frisk i potentielle kunders sind ved at følge dem rundt på nettet med målrettede meddelelser og budskaber.

Derfor vil den rette retargeting-strategi bl.a. kunne hjælpe jer med at:

 

  • Opleve en højere ROAS på tværs af jeres kanaler.
  • Skabe mere synlighed og højre kendskab hos potentielle kunder.
  • Opnå højere konverteringsfrekvenser.

 

Retargeting hjælper med at minde jeres potentielle kunder om jeres produkter, når de fortsætter med at surfe på internettet, uanset om de er på sociale medier, deres foretrukne nyhedswebsite eller udforsker produkterne hos dine konkurrenter.

Indsigt i

Facebook retargeting

Facebook er en af de to mest populære retargeting platforme. Ved at anvende dynamiske Facebook-annoncer holder I jeres produkter og jeres brand top-of-mind hos de kunder, der allerede har vist interesse for jeres virksomhed.

Ved at anvende Facebook giver det flere typer af retargeting muligheder, der kommer i form af brugerdefinerede målgrupper. Ved at tilpasse målgrupperne giver det jer mulighed for at målrette annoncer mod specifikt udformede målgrupper baseret på jeres virksomheds mål og konverteringer.

Grundlæggende er brugerdefinerede målgrupper omdrejningspunktet for retargeting på Facebook. Ved at arbejde med Facebooks retargeting pixel og jeres potentielle kunder, kan vi bruge dataene til at:

 

  • Forstærke jeres besked til brugere, der har set bestemte landingssider.
  • Vise målrettede annoncer til besøgende, der forlod kurven på jeres landingssider.
  • Salg og krydssalg af nye varer til tidligere købere.
  • Opmuntrer besøgende til at lære mere eller gennemføre et køb.

 

Ud over at nå frem til abandoned cart giver Facebooks retargeting-system jer mulighed for at målrette mod brugere, der har besøgt bestemte produktsider, men ikke har lagt varer i kurven.

 

Disse brugere er et godt mål for retargeting, fordi kunder, der besøger produktsider, typisk indikerer både interesse og købsintention. De ser måske endda på forskellige versioner af det samme produkt på forskellige hjemmesider, før de gennemfører et køb. Ved at anvende dynamiske Facebook-annoncer holder I jeres produkter og jeres brand frisk hos de kunder, der allerede har vist interesse.

 

Ved at målrette mod brugere, der klikkede på specifikke produkter, og ekskludere de bruger, som har foretaget et køb. Dermed vil I kunne oprette forbindelse igen med de besøgende, som ikke var klar til at konvertere tidligere, men muligvis er klar nu.

KYNETIC er udnævnt til Facebook Preferred Bureau Partner. En titel Facebook kun tildeler til bureauer, der opfylder de højeste standarder inden for annoncering på platformen. KYNETIC er udover titlen også den ultimative topscorer i Danmark, på baggrund af overbevisende resultater i kvalificerende forbrug og kvalificerende placeringer. Resultaterne har KYNETIC opnået ved at have branchens dygtigste specialister indenfor brugen af Facebooks annonceringsplatform, der har den dybeste forståelse af platformens højteknologiske funktioner samt aktiveringen heraf.

Indsigt i

Google Ads retargeting

Google er en af de to mest populære retargeting platforme. Retargeting på Google Ads består af statiske billeder, video, responsive annoncer og tekstannoncer, der er placeret på Google Display og Googles Søgenetværk.

Forskellen på retargeting, Google Display og Search-annoncer er målretningen. Retargeting på Google Ads består af at bruge sporingskoder til at placere cookies i browseren hos de brugere, der tidligere har besøgt dit websted.

 

De mest udbredte former for retargeting via Google Ads er:
Displayannoncer med bannere.

RLAS hvor vi byder højere på folk, der har besøgt sitet tidligere

Dynamisk retargeting med billeder af produkter, folk har set på dit site.

Det, som afgør, hvor gode resultater man opnår med sin Google Ads retargeting, er, hvor grundigt man arbejder med sine målgrupper. Som standard bør man som e-Commerce-virksomhed have følgende målgrupper som minimum: Alle tidligere købere, alle tidligere besøgende og alle, der har lagt et produkt i kurven uden at fortage et køb. 

Herudover bør man også arbejde med micro-konverteringer, som man kan bruge i sin retargeting. Det kan være hændelser på sitet som:

  • Tid på sitet.
  • Antal besøgte sider.
  • Konkrete besøgte sider med stor værdi for ens virksomhed.
  • Klik på kontakt, mail eller telefon.

I vores arbejde med vores kunder er remarketing en af de discipliner, vi har mest fokus på, da det er altafgørende at bibeholde sine besøgende i sit købsflow. Derved øger man værdien af det første klik, man har fået til site. Som nævnt har de fleste mange touchpoints i deres købsrejse, og sandsynligheden for en konvertering stiger pr. eksponering og pr. besøg på dit site.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing indsats

Vi gør brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde vores kunder tværs af brancher.

Hvem er vi for

Vi er ikke et perfekt match for alle

Et perfekt match

Her matcher vores tilgange, teknologi-brug og fokus med jer

  • Stor eller mellemstor virksomhed
  • Vil gerne gå fra god til excellent
  • Marketing budget på +1 mio kr årligt
  • Ønsker et skræddersyet setup
  • Digital er eller skal være en forretningskritisk afsætningskanal
  • Er ambitiøse omkring virksomhedens digitale forretningsudvikling
  • Ønsker et langvarigt og tæt samarbejde
  • Ønsker at arbejde markedsledende med digital markedsføring
  • Har eller ønsker at have forståelse for de digtiale præmisser
  • Ikke et godt match

    Typiske kendetegn på at vi ikke er et godt match

  • Lille lokal virksomhed eller et tidlig start-up uden større investering
  • Vil have de billigste eller pakkeløsninger
  • Er ude efter lave priser fremfor resultater
  • Ønsker en leverandør fremfor en samarbejdspartner
  • Har kun brug for en kampagne eller en engangsopgave
  • eCommerce virksomhed med meget få produkter som I ikke selv producerer
  • Tænker ikke langsigtet og ønsker ikke en feedback/dialog