PPC remarketing: Den ultimative guide til Facebook- og Google Ads remarketing

Som et af landets førende, digitale bureauer hjælper vi virksomheder med at vækste deres forretning gennem intelligent remarketing.

Brug retargeting til at målrette jeres kampagner for at øge salget

Det ville være ideelt, hvis kunderne altid foretog et køb ved deres første besøg på dit websted. Men desværre er det sjældent sådan, det fungerer i virkeligheden.
  
I KYNETIC arbejder vi dagligt med retargeting på Facebook og Google Ads på tværs af mange af vores kunder, og for mange er det en af de vigtigste drivere i deres digitale framework for at få kontakt med deres kunder og øge deres salg. Retargeting giver dig mulighed for at minde dine potentielle kunder om dine produkter/tjenester, når de forlader dit websted uden at fortage en konvertering. Det giver dig mulighed for at vise dine besøgende relevante annoncer, når de besøger andre sider. Retargeting fungerer med apps og search samt bannerannoncer på websteder.

Kontakt os for at høre nærmere omkring, hvordan vi kan hjælpe jer til at få mere ud af jeres retargeting.

Vidste du at:

– Facebook og Google er de to mest populære retargeting-platforme.
– Retargeting hjælper med at ramme de 98% af besøgende, der forlader et websted uden at foretage et køb.
– I gennemsnit konverterer 96% af al trafik ikke ved første touchpoint.
– Den gennemsnitlige CTR for annonceret målannoncer er 10 gange den for displayannoncer.
– Retargeting-annoncer har en gennemsnitlig CPC på cirka halvdelen af search-annoncer.
– 78% af alle, der lægger et produkt i kurven, forlader siden uden at foretage et køb.

★★★★★

Retargeting på Facebook og Google Ads skal være en aktiv del af dit digitale marketing-setup.

I dag skal annoncørerne være klogere end nogensinde før, hvis de ønsker at ramme deres potentielle kunder.
Heldigvis giver retargeting dig mulighed for at holde dit brand frisk i potentielle kunders sind ved at følge dem rundt på nettet med målrettede meddelelser og budskaber.

Derfor vil den rette retargeting-strategi bl.a. kunne hjælpe jer med at:

  • Opleve en højere ROAS på tværs af jeres kanaler.
  • Skabe mere synlighed og højre kendskab hos potentielle kunder.
  • Opnå højere konverterings-frekvenser.

Retargeting hjælper med at minde jeres (potentielle) kunder om jeres produkter, når de fortsætter med at surfe på internettet, uanset om de er på sociale medier, deres foretrukne nyhedswebsted eller udforsker produkterne hos dine konkurrenter.

Hvorfor er retargeting så effektivt?
Retargeting genererer oftest flere online konverteringer ved at holde dit brand varmt i kundernes optik. Hver gang dine kunde ser dine retargeting-annoncer, får dit brand mere opmærksomhed og anerkendelse. Denne opmærksomhed minder de pågældende besøgende om, at de produkter, de kiggede på tidligere, stadig kunne være interessante for dem.

Når vi ser generelt på den gennemsnitlige konvertering, kan vi se, at 96% af al trafik ikke konverterer ved første touchpoint. Præcis derfor er retargeting en effektiv målretningsmetode til at ramme de bruger, som allerede har besøgt din side uden at fortage et køb. Forudsætningerne for et optimalt datadrevet cross-channel-retargeting-setup er, at jeres virksomhed kan spore jeres kunders adfærd og attribueres korrekt. Det gælder både i marketingkanaler som Google display og search, Facebook, Instagram og e-mail – men også på jeres platform/webløsning.

 

Facebook retargeting:

Ved at anvende Facebook giver det flere typer af retargeting-muligheder, der kommer i form af brugerdefinerede målgrupper.
Ved at tilpasse målgrupperne giver det dig mulighed for at målrette annoncer mod specifikt udformede målgrupper baseret på jeres virksomheds mål og konverteringer.

Grundlæggende er brugerdefinerede målgrupper omdrejningspunktet for retargeting på Facebook.
Ved at arbejde med Facebooks retargeting -pixel og jeres (potentielle) kunder kan vi bruge dataene til at:

  • Forstærke din besked til brugere, der har set bestemte landingssider.
  • Vise målrettede annoncer til besøgende, der forlod kurven på jeres landingssider.
  • Salg og krydssalg af nye varer til tidligere købere.
  • Opmuntr besøgende til at lære mere eller gennemføre et køb.

Ud over at nå frem til abandoned cart giver Facebooks retargeting-system dig mulighed for at målrette mod brugere, der har besøgt bestemte produktsider, men ikke har lagt varer i kurven.

Disse brugere er et godt mål for retargeting, fordi kunder, der besøger produktsider, typisk indikerer både interesse og købsintention. De ser måske endda på forskellige versioner af det samme produkt på forskellige hjemmesider, før de gennemfører et køb. Ved at anvende dynamiske Facebook-annoncer holder I jeres produkter og jeres brand frisk hos de kunder, der allerede har vist interesse. Ved at målrette mod brugere, der klikkede på specifikke produkter, og ekskludere de bruger, som har foretaget et køb. Dermed vil I kunne oprette forbindelse igen med de besøgende, som ikke var klar til at konvertere tidligere, men muligvis er klar nu.

Google Ads retargeting

Retargeting på Google Ads består af statiske billeder, video, responsive annoncer og tekstannoncer, der er placeret på Google Display og Googles Søgenetværk.
Forskellen på retargeting, Google Display og Search-annoncer er målretningen. Retargeting på Google Ads består af at bruge sporingskoder til at placere cookies i browseren hos de brugere, der tidligere har besøgt dit websted.
De mest udbredte former for retargeting via Google Ads er:

• Display annoncer med bannere.

• RLAS, hvor vi byder højere på folk, der har besøgt sitet tidligere – det benyttes på alle former for annoncer på Google Ads.

• Dynamisk retargeting med billeder af produkter, folk har set på dit site.

Det, som afgør, hvor gode resultater man opnår med sin Google Ads retargeting, er, hvor grundigt man arbejder med sine målgrupper. Som standard bør man som e-Commerce-virksomhed have følgende målgrupper som minimum: Alle tidligere købere, alle tidligere besøgende og alle, der har lagt et produkt i kurven uden at fortage et køb. 

Herudover bør man også arbejde med micro-konverteringer, som man kan bruge i sin retargeting. Det kan være hændelser på sitet som:

  • Tid på sitet.
  • Antal besøgte sider.
  • Konkrete besøgte sider med stor værdi for ens virksomhed.
  • Klik på kontakt, mail eller telefon.
I vores arbejde med vores kunder er remarketing en af de discipliner, vi har mest fokus på, da det er altafgørende at bibeholde sine besøgende i sit købs-flow. Derved øger man værdien af det første klik, man har fået til site. Som nævnt har de fleste mange touchpoints i deres købsrejse, og sandsynligheden for en konvertering stiger pr. eksponering og pr. besøg på dit site.
Få en gratis Google Ads performance analyse

Har I et årligt digital marketing på budget på +350.000 kr, kan I få en 100% gratis og uforpligtende analyse af jeres performance i Google Ads – udarbejdet af Nordens førende digital marketing specialister. Vi giver jer konkrete strategiske og taktiske forslag til optimering af jeres setup i Google Ads, herunder Search, Shopping, Display og YouTube – og dermed konkret værdi, så I lærer os bedre at kende, og kan kvalificere os som jeres kommende samarbejdspartner.

Hvis du overvejer at arbejde med retargeting som en del af jeres digitale marketing setup, så er du velkommen til at kontakte os på kontakt@kynetic.dk eller på eller telefon 7875 0070 for en uforpligtende snak…

 

Nyeste virksomheder der har valgt KYNETIC

+35%
flere abonnementskunder

Et Google Ads og Microsoft Ads setup på tværs af kunderejsen brug af adfærd og data
til hyper-målrettet annoncering i et høj-konkurrence marked.

byravn logo

+30% øget salg
på tværs af markeder

Udbygningen og optimeringen optimering
af et internationalt annonceringsetup for ecommerce livstilsbrandet byRavn med fokus på Danmark, Norge og Sverige.

Ucommerce logo

+48% flere
inbound leads

Målrettet B2B annoncering med på tværs af marketingtragten øger både brand-kendskab og skaber +900 flere leads på 12 måneder.

Brug for hjælp til jeres forretning?

Vi kan også hjælpe jer med

Digital Strategi

Vi laver både 360 graders digitale strategier og separate kanalstrategier med fokus på målbar vækst via indsigt i kunderejser, forbrugeradfærd og realistiske roadmaps.

Analyse og indsigt

Vores analytics-team kombiner webanalyse med business intelligence og predictive analytics for at give netop den indsigt, der sikrer, at der kan skabes de bedste resultater.

SEO

Vores omfattende SEO-framework sikrer dig øget synlighed og øget trafik fra Google og Bing. Frameworket består af 5 essentielle områder i en forretningskritisk SEO-indsats.

SEM

Med vores SEM-framework og best-in-class annonceringsværktøjer skaber vi klare målbare resultater på tværs af brancher med intelligent annoncering i Google Adwords, Google shopping, Bing Ads og retargeting.

Digitalt medieindryk & Display

Vi arbejder både top-funnel med at øge brand/produktkendskab og low-funnel med fokus på konverteringer. Vi arbejder med display-annoncering (RTB), dynamisk banner-udvikling, Youtube, native-ads, video-prerolls, in-app-ads og remarketing-setups.

Email & Automation

Med dyb specialisering i email-marketing og marketing-automation lige fra rekruttering og automatiske flows til data-management, inbound-marketing og multi-channel marketing automation setups, skaber vi relevans, leads og forretning på tværs af kunderejsen.

Sociale Medier

Vi skaber salg, leads, øget kendskabsgrad og forbrugerindsigt via de sociale medier. Vi er bl.a. specialiseret i avanceret annoncering på Facebook og retargeting, Instagram ads, Linkedin og Snapchat.

CRO

Med fokus på øget omsætning, engagement og optimale brugeroplevelser, arbejder vi med at forbedre forbrugerens digitale oplevelser igennem UX-optimeringer, splittest, personalisering og analyser, som leder til mere salg og øget loyalitet. 

Content Marketing

Content er typisk en essentiel del af en digital marketing strategi. Vi hjælper med, ved brug af data og indsigt, at skabe og distribuere content til de rette brugere/segmenter, på det rette sted, den rette tid og i den rette kontekst. 

Growth Hacking

Growth hacking handler om at tænke kreativt med data og skabe eksplosiv vækst. Vi kombinerer kreativitet med digital marketing virkemidler til at få dit produkt, app eller service ud til flere og ultimativt vækste jeres forretning hurtigere.

Amazon & Affiliate

Vi hjælper med at afsætte og markedsføre jeres varer i eksterne salgskanaler såsom Amazon, affiliate-websites og markedspladser. Typisk med fokus på højest mulig ROI.

Strategi & Sparring

Med udgangspunkt i vores viden, erfaringer og teknologier, yder vi løbende rådgivning til virksomheder, der ønsker sparring om deres digitale indsats, muligheder og udfordringer fra førende specialister.