Op til 80% af online marketing er spildte penge

Annoncering bliver dyrere og dyrere og flere virksomheder end nogensinde før spilder budget på ineffektiv marketing. Læs her hvor meget det drejer sig om.
Viden > Blog > Op til 80% af online marketing er spildte penge

Meget online marketing er spildte penge

Online annoncering bliver dyrere og dyrere. Eksempelvis er klikpriserne i Google Ads (tidligere AdWords) mere end fordoblet på få år og prisen for visninger på Facebook er ligeledes steget markant på kort tid

Det gør at kampen om synligheden online blevet væsentligt hårdere og sværere. Hvordan kan vi tænke og eksekvere vores digital marketing indsats smartere og mere intelligent? Det er spørgsmål mange spørger sig om for tiden.

Og spørgsmålet er i den grad berettiget. 

For ikke nok med at annoncering er blevet væsentligt dyrere og konkurrencen er steget, så spildes der også flere marketing- og annonceringskroner end nogensinde før. Det har vi samlet et række undersøgelser om i dette indlæg (opdateres løbende):

Kilde 1: Marketing Week
Kun 9% ser annoncer i mere end et sekund

“…found that only 35% of digital display ads received any views at all. And, of those, only 9% of ads received more than a second’s worth of attention. Only 4% of ads, meanwhile, received more than 2 seconds of engagement.”

 

Kilde 2: Searh Engine Journal 
76% af adwords spendings er spildte penge

” The median AdWords account wastes 76% of its budget on the wrong search terms.”

 

Kilde 3: CNBC
48% af online annoncering når ikke ud til de rigtige mennesker.

”Figures revealed today show that almost half (48 percent) of online adverts do not reach the right people across France, Germany and Italy, and the U.K.”

 

Kilde 4: Adobe
28% af traffik fra display annoncering er sandsynligvis ikke “ikke-menneskelig” 

“A recent study conducted by Adobe paints a bleak picture. As detailed by the Wall Street Journal, the study, which looked at traffic across thousands of its client sites, found that a whopping 28% of the traffic displayed strong “non-human signals” suggesting that it was the product of bots or click farms.”

 

Kilde 5: Content Marketing Institute
59% kan ikke se succesen af deres content marketing indsats og kun 19% oplever de er meget succesfulde eller opnår meget gode resultater.

“59 percentage of B2B marketers organizations
have no clarity on their content marketing succes”

Kilde 6: The Association of National Advertisers
Mellem 10 og 50% af alle visninger og kliks online bannere er fraud 

”The Association of National Advertisers (ANA) and ad fraud solutions provider White Ops this month collaborated on a 60-day study looking at the severity of bots. The study tracked 181 campaigns among 36 ANA members (including Walmart, Johnson & Johnson and Kimberly-Clark) and determined that bots cause 23% of all video impressions, 11% of display ads and would account for $6.3 billion in losses..”

 

Hvor står vi så nu?

Vi tror på vi står ved en skillevej, hvor flere og flere virksomheder skal enten søge nye veje eller udvikle deres tilgang til deres digital marketing strategier.

I KYNETIC tror vi på at teknologien er vores hjælp. Med teknologi og software der gør brug af kunstig intelligens, kan vi skabe højere relevans, bedre målretninger, bedre budstyringer og intelligent adfærdstracking og ultimativt  få mere ud af sine annonceringskroner og sin digital marketing indsats.

Det kan du læse mere om vores indlæg om hvorfor kunstig intelligens skaber bedre digital markedsføring og er essentiel for fremtidens succesfulde marketingstrategier. 

Læs indlægget her.

 

Kategorier

Tilmeld dig KYNETIC Insight og hold dig opdateret på digitale trends, analyser og brugbare guides til jeres digitale vækst.

  • Vi er drevet af kunstig intelligens Verdens første og førende digital marketing bureau drevet af kunstig intelligens
  • Dyb viden og indgående erfaring +15 års erfaring med digital marketing og intelligent online annoncering
  • Vi skaber fremtidens digitale vindere +100 cases med 5-10X vækst af forretningskritiske KPI’er
  • Førende digital marketing konsulenthus Skandinaviens førende digital marketing eksperter
Skrevet af: Kasper Ebsen CEO, Partner & Senior Digital Strategist Tlf: 5380 8043 / Mail:
Udgivet d.

Kasper har i mere end 12 år hjulpet +100 skandinaviske virksomheder med at vækste med data-drevne digital marketing strategier og har samtidig drevet sin egen webshop, stiftet en global fintech virksomhed med kunder fra mere end 80 lande og opbygget et digital marketing team fra 0 til 20 ansatte i en større dansk ehandelsbureau. Kasper blev i 2017 kåret til en af danmarks største erhvervstalenter af Berlingske Business og fungerer til dagligt som KYNETICs CEO, hvor han hjælper kunder med digital marketing strategier, marketing automation og webanalyse.

 

Tilmeld dig KYNETIC Insight og hold dig opdateret på digitale trends, analyser og brugbare guides til jeres digitale vækst.